AndroidHealthClinic

Sterkste man van Sint Job 2009

is op vrijdag,toch 1 mei?!

Die cardeadlift is wel kleine beweging é :p
Misschien wa zwaarder maken om het interessanter te maken?

Idd.. misschien de lifter op een verhoging zetten?

Vind ik ook. Misschien de beweging langer maken en/of het gewicht nog verzwaren voor beide klasses. Want zo wordt het meer een kwestie van liftsnelheid, uithouding en verzuringtolerantie als je zo hoog in reps gaat.

Vind ik ook. Misschien de beweging langer maken en/of het gewicht nog verzwaren voor beide klasses. Want zo wordt het meer een kwestie van liftsnelheid, uithouding en verzuringtolerantie als je zo hoog in reps gaat.

ja idd, kan je evengoed gaan hardlopen ofzo

Ik hoop dat jullie het niet te hard onderschatten. Het zag er misschien gemakkelijker uit dan het was.
De atleten die het gewicht mee getest hebben hangen rond 230 a 240kg met hun deadlift. Geen van hen is er in geslaagd meer dan 1 rep te doen met de cardeadlift van 402kg... dus voor dat je het gaat vergelijken met hardlopen ... :rolleyes:

Op de grand prix in Las Vegas was er eveneens een cardeadlift waar de grote jongens om en bij de 20 reps behaalden. Het tempo van liften ligt bij sommigen zeker zo hoog als op het filmpje waar ik de auto lift. En zoals voorzien in het reglement zullen het deftige reps moeten zijn of ze worden afgekeurd.

Het voorstel van Matthieu vind ik niet slecht. Ik zal eens zien wat de opties zijn. We zullen het dit weekend eens testen met een blok van +- 10 cm.

Groetjes Wim.

Ik zie dat de Belgen ook op hun weg zijn met hun sterkste man verhaal.
Jullie website ziet er goed uit !! www.desterkstemanvanbelgie.be

goed bezig zou ik zeggen..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We zullen zeggen bedankt en er komt nog een heel verhaal bij, wij gaan het hier nog jaren volhouden.
Meer medewerkers, meer atleten, meer wedstrijden ( in verschilend formaat ) en meer media aandacht, dat gevolg geeft aan meer finanieele mogelijkheden voor de federatie :)

Injoy, maar hij gaat maar officieel van start Maandag 23 feb. (dan moet 100% zijn)

Hier de timbers die gebruikt worden op de wedstrijd (de afstand die hier wordt gelopen is ongeveer 50m, op de wedstrijd is het 80m).

http://www.youtube.com/watch?v=dJQf6eqL_Sg&feature=channel_page
2x 105kg

http://www.youtube.com/watch?v=qDr-67RhT9w&feature=channel
2x 85kg

De boomstam: de diameter is 4cm korter dan die van een IFSA log.
http://www.youtube.com/watch?v=cTO8lmJfjTA&feature=channel

We hebben vandaag de cardeadlift getest met schijven als verhoog. Dit bleek geen stabiele ondergrond te zijn. De test met de cardeadlift op verhoog wordt uitgesteld naar volgende week. Gevoelsmatig gaf die 10cm niet heel veel verschil met het liften.
De powerstairs staan bij Joeri in Opwijk, dus hier kunnen we geen filmpje van maken. Zowel de gewichten als de powerstairs zijn dezelfde als op de wedstrijd 'Sterkste man van Merchtem 2008'.
Filmpje van de vrachtwagen zal voor één van de volgende weken zijn. Dit zal ineens een filmpje worden vanop de wedstrijdlocatie.
Van de medley kunnen we ook geen filmpje maken. Ik zal nog een filmpje posten van de carflip en de duckwalk. De kruiwagen die gebruikt wordt op de wedstrijd is eveneens afkomstig van bij Joeri, dus geen filmpje.

Oi wim, 80m met 105kg farmers, met 1 of 3 draaien?

3x draaien. Net zoals op het filmpje, doch de afstand is dan langer = 4x20m.
Ik wil één vd weken nog wel eens bij jullie komen trainen. Graag nog voor Limburg want wil de dumbbell van 60kg eens vast hebben gehad. Ik zal wel afspreken met Jimmy.
Wil je bij ons nog eens de proeven van Sint-Job testen, geef me dan maar een seintje.
Groetjes.

Oke ziet er goed uit.

Wim , ik hoor je dan wel ;)

• Topic Starter Topic Starter
Kan hier in Frankrijk geen youtube filmpjes bekijken :(

Ziet er nice uit, wil wel binnen paar weken es langskomen om alle onderdelen es te oefenen

Ik wil voor de wedstrijd ook wel eens de proeven komen testen

Jullie zijn allemaal welkom. De data wanneer we trainen staan op de blog.
Volgende zaterdag trainen we om 11u.
Misschien gaan we de week erop nog eens naar Jimmy als het voor hem past. Zal hem wel even een mailtje sturen.

@Stef: volgende week kun je alles terug live meemaken!

• Topic Starter Topic Starter
Jullie zijn allemaal welkom. De data wanneer we trainen staan op de blog.
Volgende zaterdag trainen we om 11u.
Misschien gaan we de week erop nog eens naar Jimmy als het voor hem past. Zal hem wel even een mailtje sturen.

@Stef: volgende week kun je alles terug live meemaken!
Ben pas terug in de avond :(

Terug
Naar boven