AndroidHealthClinic

Aankondiging Sterkste man "Voor rondes Van België 2011"

Geeft me nog een paar jaar en ik ben der bij.

(of maakt een 18- editie he-he)

waar woon je?mss organiseer ik ook wel eens een training als er genoeg interesse is.
(woon in het gentse)
beschikbaar materiaal:yoke,log,farmers,fat baar,gewone bar,fat db's...
(de meesten maken hun materiaal zelf of laten het maken;))
en jij doet toch niet mee aan powerliften?waarom schrijf je je niet in?:p

Ik woon in Torhout, Gent lijkt me wel doenbaar.
Welke dagen zou je kunnen/willen trainen?

Het lijkt me wel leuk om eens een PL wedstrijd mee te doen (of een onderdeel ervan), dan kan ik dat ook op mijn lijstje afvinken.
Vrachtwagentrekken staat ook nog op mijn todo's.
(kantklossen ook, maar dat is dan voor later, als ik écht sterk ben geworden)

Ik woon in Torhout, Gent lijkt me wel doenbaar.
Welke dagen zou je kunnen/willen trainen?

Het lijkt me wel leuk om eens een PL wedstrijd mee te doen (of een onderdeel ervan), dan kan ik dat ook op mijn lijstje afvinken.
Vrachtwagentrekken staat ook nog op mijn todo's.
(kantklossen ook, maar dat is dan voor later, als ik écht sterk ben geworden)
Ik moet er wel eens overhebben met de eigenares van de playgrond(moeder:p) of ze het wel zien zitten al dat geweld op haren hof.
maar als het zover is ga ik er eens een topic over openen.
de meeste odd van de voorrondes kan ik bij mijnen thuis doen omdat ik een lange oprit heb(voor de yoke,farmers,zercher walk(conan imidatie)).
een dl-wedstijdje ga ik ook nog wel eens doen,maar strongman gaat voor.
normaal train ik odd 2 zaterdagen op de maand(tezien wanneer vriendin moet werken),maar kga af en toe mss wel nekeer naar woopy of ironville voor de stones(af en toe eens andere lucht snuiven):)

Nog een paar jaartjes trainen en dan doe ik ook wel mee. Ik kom wel kijken naar de voorrondes, das toch ook al iets :D

• Topic Starter Topic Starter
@Wim: Idd jij bent de éénige die ik niet op FB of op mail heb :) Maar ik ging er van uit dat iemand contact met jou ging zoeken en me op de hoogte ging houden. Van jou come Back had ik iets gehoord via, via (mensen praten veel) daarom dat ik hier ook vroeg "Weet daar iemand iets meer van". En het is idd wel Jammer ;) dat je niet terug komt, want je was er wel goed in.
Tja Joeri reageerd niet op FB (die heb ik wel :) ) is spijtig. Maar als je zegt dat hij idd twijwels heeft kan ik het begrijpen.
Van Yannieck is het ook spijtig te horen, zo jong en al rug probs is niet goed. Mijn vraag is dan is de begeleiding en de motivatie van deze jongen dan wel goed ?? Voorzichtigheid en kennis (ook zelf kennis) komen op de 1ste plaats. Ik hoop dat hij hersteld en dat hij zich her pakt. Want er zit een dosis aan talent in die jongen.

*By the way; is het idd lastig om altijd in de zelfde poel te moeten vissen. Maar blijkbaar zijn er geen sterke gasten in België, buiten een klein handje vol.
Het is ook leuk dat de jeugd intresse toont. Maar ik ben op dit moment niks met "wacht nog een paar jaar of ik ben nog niet sterk genoeg" Houd jullie ogen dan open voor de NCC vrienden.
En trainen moet we allemaal. Niks komt je toe op een gemakelijke manier. Iedereen moet vechten en afzien en zijn kennis verrijken. (Ik heb het soms ook moeilijk op verschillende manieren. Maar als je ergens wil komen blijf je vechten enn stelen met je ogen en oren)
Je kan 75% gemakelijk op de gym versterken en verbeteren (de 1ste begin jaren had ik ook niks van event. En heb ook wedstrijden gewonnen. Waar een wil is is een weg. Ik was 21 en had al een paar wedstrijden meegedraaid en was altijd bij de top 3. Dus als ik het kan zullen er nog gasten dat kunnen)

@Bart: Ik heb de onderdelen bijna allemaal zelf gemaakt (buiten de atlas stones, besteld en gaan Halen bij Jan Haring in nederland. Of je kan die ook bestellen via internet op Roosk) Je hebt bij mij al getraint en al andere mensen hun filmpjes gezien. Dus Farmers en een yoke is niet echt moeilijk te maken. Een log kun je bestelen via internet (die andere dingen ook trouwens) maar daar betaal je wel wat euro's voor. Het beste is zelf kunnen lassen of iemand kennen dat kan lassen. De maten opnemen van bestaant materiaal en effe een bezoek brengen bij een paar oud ijzerzaken. ( je hebt nie veel nodig, wat meetkundig materiaal, oud ijzer, een metaalslijpschijf, las aparaat met een lasser :) , een metaal rasp of een schuurschijf voor metaal op je slijpschijf. Verf is bijzaak maar kan je doen voor het roesten en the looks :p )

* En ik denk dat ik niet de 1nige ben die deze sport wil doen. Dus wil je er iets van maken. Maak of koop het materiaal aan en leer er mee omgaan en trainen. Je mag bij ons altijd de basis komen opsteken als je wil. maar zeggen ik geraak er niet of ik kan het niet of heb de middelen er niet voor. Is idd veel makelijker dan er iets aan te doen. De dag van vandaag wat is afstand ?? Idd 2uur rijden, maar dat konden ze 20 tot 30j. geleden niet zeggen dan was het dubbel of te duur. Er zijn zoveel mogelijkheden, als je echt wil is niks te veel en is geen afstand te groot. Laat ons het bruut zeggen " Als er een schoon vrouw lag met dikke borsten, smalle taile, lange sportieve benen en die bloed geil van je loopt en je wil nken elke week. Dan zal de afstand voor velen ni te groot zijn he" ;) Ik wil maar zeggen, wil je het echt dan is er altijd een mogelijkheid of een oplossing (hoe duur of ongemakelijk ook) om je passie en uit de hand gelopen hobby te doen :D (Er zijn gasten die wel duizende euro's verspelen aan auto's en andere onozelheden. En zo duur is het bij ons nu ook weer niet. Alles op zijn tijd, je kan van het begin niet alles in één keer aanschaffen of je moet de lotto gewonnen hebben :D )

* Kleine notie: Ik wijs hier naar niemand de vinger, ik wil jullie allemaal er maar op attent maken dat het kan en dat niemand moet zeuren of met de pakken blijven zitten. "Waar een wil is, is een weg" , " Looser complain, champions train and find a way"

Een klein beetje motivatie: (heeft mij goed geholpen in moeilijke dagen)
http://www.youtube.com/watch?v=V1tXhJniSEc

@ Jimmy, je hebt uiteraard gelijk wbt materiaal en trainingsinzet.

25 jaar geleden was ik al de helft van het land aan het rondcrossen met de auto om Judotrainingen te volgen. (maar dat was dan ene op LPG aan 6 fr/liter)

Heb je bouwschema's van de yoke en of Log? Ik ken wel een aantal lassers, als ik hen het ijzer bezorg dan komt het wel goed.

Mooi gezegd Jimmy :)

@Bart: Vriend ik begrijp het wel. Maar je hebt het toen ook gedaan ;)
En het zou idd makelijker zijn als je je eigen materiaal hebt. Ja ik heb de bouwschema's, maar waar liggen die nu weer (Vanaf ik ben gescheiden ligt alles zo nog wat in chaos en in dozen :p ) Misschien effe naar ons komen opmeten en foto's maken is ook een optie :)

@Woopy: Thnx maat :)

Laatst bewerkt:
* Kleine notie: Ik wijs hier naar niemand de vinger, ik wil jullie allemaal er maar op attent maken dat het kan en dat niemand moet zeuren of met de pakken blijven zitten. "Waar een wil is, is een weg" , " Looser complain, champions train and find a way"
We zeggen niet dat we met de pakken blijven zitten é :p
Ben nog maar een klein jaar bezig, als je op dat jaar al kan deelnemen met voorrondes zijt ge nen straffe ;)

Heb eens gekeken in mijn fitness. Om eerlijk te zijn, zit er weinig potenieël in( naar mijn bescheiden mening). Er zit in gans mijn fitness mss 8man die benen (deftig) trainen. Hoe kan je dan uit zo'n vijver strongman materiaal halen...Het zal er niet op verbeteren... vrees ik.Jimmy nog niet aan gedacht om eens een aantal info dagen te organiseren in een aantal fitnesscentra? Als je daar tijd voor hebt natuurlijk... Kwestie van de sport wat te promoten?

er zijn er weinig die strongman kennen ,of mss wel kennen van eurosport vroeger maar niet weten dat het bestaat in belgie.
en velen trainen hun armpies en borst voor te kunnen paraderen voor de meisjes op het strand he didier ;)
idd,reclame maken in fitnesscentra(flyers,posters) kan volk trekken.
en alle fitnesscentra's zouden strongman materiaal moeten hebben zoals logs;e.d.:)

Lol alle fitnesscentras strongman materiaal? Beetje overdreven.

Het is idd erg, nerges kom je gasten tegen die zelfs maar 3 plates op reps squatten.
Het feit dat ik al meedoe met de voorrondes, zegt al genoeg over het trieste niveau hier in BE

@Jimmy,

‘k Vind dat je dit prachtig verwoord hebt.
Bij ons op de fitness zitten er een 2 tal die mits de juiste training wel uit het juiste hout gesneden zijn maar ze zijn reeds enkele maanden aan het sukkelen met blessures.
Pascal ken je al maar die zet zich voor 100% in voor de higlandgames.
De andere is niet geïnteresseerd.

Daarnaast heb je nog een paar gasten die niet willen/kunnen meedoen omdat ze hun heil gevonden hebben bij het zichzelf inspuiten van allerlei rotzooi.

Langs de andere kant denk ik dat het verschil tussen jou niveau en een modale atleet zo groot is dat het voor sommige mensen als “mission inpossible” overkomt.
De weg die moet afgelegd worden om daar te komen is er eentje van vele jaren, veel geduld en extreme trainingen. Dat is iedereen niet gegeven uiteraard.

Bij mezelf is het een deel van mijn midlifecrisis. (Niet willen toegeven dat je een oude knar aan het worden bent).

Allé, ‘k hoop dat er nog wat deelnemers bijkomen.
Grz.
PP

Nog mensen hun ingeschreven ondertussen?

Neen :(

ik veronderstel dat florent al qualified is voor de finale wim

Florent was 8ste vorig jaar, dus neen :)

Terug
Naar boven