BjornG
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 35
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 77kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jupwel lekker dat je de trainingen zo verspreid over de week kan doen,

En wendler is vooral bedoelt voor kracht, met die kracht kan je later meer massa maken.
Die hoge reps gaat niks met je doen dan alleen meer uithouding geven. Als je massa wilt tussen de 8-10 blijven en om progressie te kunnen blijven maken speel ik af en toe ook tussen de 6-12 rep range

Oke maar stel ik db row met 40 kg en ik heb er 6 gedaan dat zit inprincipe in 6-12 en ik probeer de 7de en die lukt niet dat zou dus niet mogen je moet zelf aanvoelen wanneer het genoeg is?
Dat mag wel.
Je moet gewoon niet trainen met de instelling dat je tot failure wilt gaan, dat scheelt al heel veel.
Oke maar stel ik db row met 40 kg en ik heb er 6 gedaan dat zit inprincipe in 6-12 en ik probeer de 7de en die lukt niet dat zou dus niet mogen je moet zelf aanvoelen wanneer het genoeg is?
Je voelt tijdens een oef toch aan of je nog makkelijk een rep kan doen of dat het kantje boordje gaat zijn...
Neem dan volgend setje gewoon een gewicht waarvan je weet dat je voldoende reps kan doen.

Oh chill Nessie, kunnen we dus samen beginnen met wendler! Ik hoop dat ik maandag al kan starten![]()

Als je beetje zelfde schema doet kunnen we beetje vergelijken zou wel leuk zijn![]()

Ja is mij goed, doe ik wel hetzelfde. Alleen geen lunges bijvoorbeeld. Zal je schema wel overnemen maar dan sommige oefeningen veranderen. Zullen er niet veel zijn![]()

Hee dude, als je schouders flink sterk zijn en je bench blijft achter; nemen je schouders dan niet t werk over van je chest waardoor je die minder aan t ontwikkelen bent? T is maar een idee/gedachtengang maar misschien eens naar wat meer isolatie kijken om je chest direct aan te pakken zonder dat je schouders de boel overnemen.
Tot failure gaan moet je gewoon nooit doen ook niet bij andere routines, heeft meer nadelen dan voordelen.
Ja even checken wanneer ik me 1RM's ga testen. Nu vooral spierpijn in borst en benen. Dus hopelijk vrijdag en zaterdag. En dan hoop ik dat ik dat ene bestand van Wendler helemaal doorgelezen heb en dan kan ik mooi meteen beginnen!
failure heeft zijn plaats in training, absoluut, als je Arthur Jones' Nautilus training principles zou lezen zou je echt weten wat muscular failure is, en weten dat het helemaal geen slecht iets is MITS correct toegepast.
1 enkele werkset van 10 reps in de squat tot failure duwen (dus bv tot 11 reps en failen bij 12) is goed en zal zeker geen gains of je recup systeem in de weg staan, het is gewoon een teken dat je 100% intensiteit hebt toegepast.
4 keer tot fail gaan in de pec dec fly daarentegen is NIET productief en zal alleen je recuperatievermogen in de weg staan, zeker als er al 2 chest oefeningen gepasseerd zijn en er nog een 4de moet komen

goedzo jongeen nu daar wel netjes 90% van pakken zoals wendler zegt he ! niet te hoog beginnen is belangrijk