AndroidHealthClinic

Strongerman logje Calippo

Bezoekers in dit topic

Gisterenavond redelijk wat gezopen(tapanyakki bij ouders), dus deze ochtend de alcohol er maar uitgetraind. Liep niet zo goed, zeker op het einde duidelijk over mijn work capacity.

Training 16/06
superset
Standing dumbell press 5*8 tot 32kg
De 40kg dumbells zijn er nog niet, dus ipv incline bench maar standing presses doen. Ging redelijk goed tot laatste 2 reps, waar de slowdown en balance issues toch voelbaar waren. Volgende sessie 34kg.
Incline seated dumbell curl 5*8 tot 18kg
Ging ok, 8rm zal 20kg of 22kg zijn

superset
Cable triceps pushdown 3*12 tot 100kg
Machine maxed out, dus dat word overschakelen naar single arm pushdowns
Cable biceps curl 3*8 tot 80kg
Hier zit ik net onder mijn max, 90kg zal het zowat zijn vermoed ik. Daarna ga ik terug lager qua gewicht en 12 reps.

reverse flyes 3*8 tot 70kg
Ik weet eigenlijk niet hoe die oefening noemt. Hier was ik duidelijk moe, en ik moest redelijk snel zijn om binnen tijd te blijven, maar er zit nog rek in.

Machine rows 3*8 tot 120kg
Handen waren hier aan het trillen van het suikertekort, maar het ging nog. Machine max is 140kg, dus nog 2 trainingen over.
 
Bommetje op werk waardoor ik 2 dagen geen gaatje vond, net terug van training, heb terug upper body gedaan

Training 19/06
Superset
Standing dumbell press 4*8 tot 30kg, dan 12*34kg
40kg dumbbells nog altijd niet binnen, dus maar eens gezien hoe hoog ik in rep met de zwaarste dumbbell kan gaan tot vertraging, 12 dus. 1ste rep krakte mijn rechterschouder wel teringhard, beetje pijn.

Incline seated dumbell curl 5*8 tot 20kg
Ging nog redelijk makkelijk, zolang ik genoeg pauze pak tussen sets. 22kg volgende keer.

Superset
Cable triceps single arm pushdown
3*12 tot 30, 8*40kg
Duidelijk te zwaar begonnen, ik zal tegen failure, moet ik stapje terug op zetten, en maar met 5 verhogen.

Cable biceps curl 3*8 tot 90kg
Die 100kg pak ik volgende keer

Reverse flyes 3*8 tot 80kg
zit nog steeds rek in, nog 2 trainingen over.

Machine rows 3*8 tot 140kg
Ineens maar gemaxed, ik had geen suikercrash en nog beetje over. Overschakelen naar cable rows.

7/10 training dus, ga ik in het vervolg altijd mention van maken.

Morgen dl en legs.
 
Laatst bewerkt:
fuck, zo stijf als een plank en mijn schouder doet goed pijn... Training van vandaag wordt verschoven naar morgen.
 
DOMS zo goed als weg, toch in de spiergroepen die erom doen, dus hard trainen

Training 21/06
speed deadlift 5*3 opbouwen naar 160kg

ging ok, maar bij 160kg is de explosiviteit toch weg. Het hielp ook niet dat mijn handen bezweet waren en ik korte broek aanhad, wat kalk zou wonderen doen maar dat is verboden bij ons. Volgende keer pieken op 3*180kg, met kneesleeves, dan overschakelen naar power clean. Ik denk dat mijn max deadlift tussen de 200kg en 220kg ligt momenteel.

machine hamstring curls 3*8 opbouwen naar machine max
Op het hoogste gewicht schuurt dat teringding heel je kuit open, not fun. Done met deze oefening.

machine leg curl 3*8 opbouwen naar machine max
Te easy nog, ook done mee. De machines zijn niet echt geschikt voor iemand van local hw strongman caliber.

Training 8/10. Beetje mismatch.
 
Laatst bewerkt:
Shouder blijft zeuren, ik hoop dat het vlug overgaat en ik niet al moet revalideren voor ik goed en wel begonnen ben.

Training 22/06
benchpress 5*5 tot 100kg

Makkie, en deed ook geen pijn in de schouder.

Barbell rows 5*6 tot 70kg
Hier deed mijn schouder wel pijn, ook al was het gewicht nog zeer te doen.

Concentration cable curl 5*8 tot 70kg
Dit zoog. Veel pijn in voorlaatste en laatste set, en de rest van de training maar opgezegd. Ga ik niet meer doen als oefening.

4/10 qua training. Not happy buiten benchpress.
 
Schouder is licht beter, het doet enkel nog pijn als ik heb naar buiten ronddraai. Gezien de temperaturen volgende dagen maar gaan trainen.

training 23/06
Deadlift 5*3 opbouwen naar 180kg

Ging nog redelijk easy, alleen trok mijn techniek op niks 2de en 3de rep. Volgens mij zit 3*200kg er ook nog in maar gaan we niet riskeren, echt pieken moet nog niet, newbie strength gains komen nog zonder. Overschakelen naar power cleans.

superset
Hamstring curls en leg curls elk 3*8
Blijkbaar stond er een oudere reserve machine in het aerobics gedeelte dat een hamstring en leg curl combo kan, en veel zwaarder. Hamstring curl tot niveau 10, leg curls tot niveau 14. Hier staan wel geen kgs op maar who cares. Kunnen we nog even mee verder.
 
Zit morgen met een examen aan Unief Gent ivm promotie, dus slaap is niet al te goed. Tussen pauze toch snel gaan trainen.

Training 25/06
Benchpress 5*5 opbouwen naar 105kg
Ging goed, zit nog pak rek in, en schouder hield het.

Superset
triceps pushdown 3*12 opbouwen tot 100kg
biceps curl 3*12 opbouwen naar 70kg

Vergeten dat ik single hand moest doen met triceps pushdown tot na de eerste set, dus maar ineens terug gedaan. Volgende training niet opbouwen, gewoon 3*12*100kg pushdowns.

Cable rows 3*8 tot 70kg
Volgens mij heb ik hierdoor mijn schouder geblesseerd samen met die krak in schouder, teveel te snel, dus rustig opbouwen met de cable.

8/10 qua training, ik voelde mij niet te sterk en het was boereheet, maar dat is te verwachten door de examenstress, en nergens ook maar dicht tegen failure.
 
Laatst bewerkt:
Teringdoef in de gym, airco mag niet aan dus kort getrained met relatief lange rustpauzes

Training 27/06
Bench press 5*5 opbouwen tot 110kg
Ging nog steeds zonder moeite. 5*115kg gaat zeker lukken, 5*120kg is andere koek. Gezien spotten niet mag ga ik kijken of ik dat laatste wel doe, en niet gewoon overschakel naar standing military presses.
Seated dumbell curl 5*8 tot 20kg
Gezien de kortere rustpauze tov supersets toch moeilijker dan verwacht.

Maar gestopt, net geen 30 min training, morgen is het eerste keer power clean, wil ik niet stijf voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ineens mijn huidige goals er maar bijzetten

Short term:
1 september
bw <125kg(dus 5tal kg in 2 maand)
Benchpress 140kg*5
power clean 120kg
military press 100kg*5
deadlift 1*240kg

Long term
3 januari:
BW <115kg
Benchpress 150kg*5
Power clean 130kg
Military press 110kg*5
deadlift 1*260kg

Vanaf dan ga ik, afhankelijk van corona, een strongman gym joinen.
 
Laatst bewerkt:
Training 28/06
Power clean 5*3 tot 70kg

Ging makkelijk al nam ik lange rustpauzes, technisch trok het op niet veel, niet meer echt gedaan sinds januari. Rustig opbouwen.

superset
Hamstring curls en leg curls elk 3*8
+2 bij leg curls, +1 bij leg curls. Leg curls ging pak makkelijker, binnen 2 trainingen max ik het toestel, hamstring curls zit ik al redelijk dicht bij max, hamstrings zijn zeker werkpunt. Ik heb er ook minder nachtelijke krampen in nu ik ze specifiek terug train.

8/10 training. Morgen terug UP, maar met wat meer oefeningen.
 
Laatst bewerkt:
Meer oefeningen is er niet van gekomen, onderweg 15 minuten voor een overweg gestaan dus moest alles op 30 minuten. Ik ben ook 4kg bij sinds terug ben begonnen dus zit al op 134kg, maar heb niet de indruk dat er vet is bijgekomen.

Training 29/06
5*5 Bench press opbouwen tot 115kg

Ging eigenlijk nog zeer makkelijk, ik gebruik nog niet eens leg drive en er zit geen slowdown in de sets. Technisch begint het er ook heel goed uit te zien. Dus donderdag maar 5*120kg doen.

Superset
3x12*max weight triceps pushdown
easy, maar voor single arm kan ik of niet supersetten, of is het teveel werk tussen de sets door om alles te preppen

3*10 cable biceps curl tot 80kg
ik wissel het af met seated curls, loopt lekker.
 
Morgen examen en rustdag, dus vandaag maar terug tijdens pauze gaan trainen

training 30/06
5*3 power clean opbouwen tot 80kg

Beetje meer op techniek gelet, ging vlot, maar voel het duidelijk in mijn rug dat ik nog niet hersteld was van vorige sessie.

superset
Leg curl tot 3*8 tot 18
terug 2 hoger, volgende keer max ik de machine op 21, gezien ze te koop staat.
Hamstring curl 3*8 tot 12
Heel dicht bij max. Mogelijk nog 1 stand hoger en dan is het failure.

En dat was het alweer, kleine 30 minuten
8/10 training. Ik heb duidelijk wat rust nodig.
 
Korte training, want ik dacht dat ik zou pieken ivm bench. Duidelijk niet.
Training 02/07
5*5 benchpress opbouwen tot 120kg
Nog altijd geen slowdown. Ik ben alleen bang van me te blesseren door zo snel omhoog te gaan qua gewicht. Zaterdag 125kg*5. Binnen 2 maand zit ik makkelijk op 5*140kg volgens mij.

3*12 tot 80kg biceps cable curl
Mijn biceps waren duidelijk nog niet hersteld, ik moet rustiger aan doen gezien ik toch een pak biceps gebruik voor powerclean. Maar de handdoek erin gegooid.

8/10 training terug. Zolang ik niet geblesseerd raak door de hoge frequentie, toppie.
 
Training van gisteren vergeten neerpennen, druk op het werk en erachter M:TG gedaan.

Training 03/07

5*3 power clean opbouwen tot 85kg
Ging nog heel makkelijk, zeker nu ik beter op techniek let. 90kg gaat geen probleem zijn, 100kg ms wel.

superset
Leg curls 3*8 tot max machine
Ging nog goed, dus stop ik met machinewerk en ga ik een vorm van lunges incorporeren. Ik moet nog zien welke minst stresserend zijn voor de knie.
hamstring curl 3*8 tot 12
zelfde gedaan als vorige training en ik zat weer te dicht bij failure.

Vandaag benchpress pieken op 5*125kg. Dan ga ik schema omgooien en terug overhead pressen.
 
Training 04/07

Benchpress 5*5 tot 125kg
Nog steeds geen slowdown. Ik ga per training nog 5kg omhoog tot die slowdown komt laatste rep. Dus dinsdag 5*130kg.

superset
Lying incline dumbell curls 4*8 tot 22kg
Dumbell military press 4*8 tot 22kg


MP was enkel om iets te doen te hebben tijdens de pauze en als voorbereiding voor barbell mp die eraan zit te komen. Dumbell curls gingen ook goed, 24kg zit er zeker in.
8/10 training, ik voelde me niet té sterk, maar ging allemaal goed. Morgen power clean en legs.

Ik denk dat er nog 2 weken returning lifter-gains inzitten, dan zal het allemaal wat trager gaan, zeker als ik echt ga cutten.
 
Laatst bewerkt:
De bench-training zal voor morgen zijn, ik zit al sinds zondag met diarrhea, ik dacht dat ik er vanaf was en vanavond kon trainen maar net terug krampen en de pot vol.
 
Laatst bewerkt:
Ben nog lang niet 100%, maar toch gaan trainen
training 08/07
benchpress 5*5 tot 130kg
Ging nog steeds goed, ook al dacht ik na 100kg dat ik het niet zou halen.

superset
lying dumbell curl en military press 3*8*20kg
Voelde mij niet goed, normaal ging ik toppen tot 24kg maar ik kreeg krampen in kuit en rug. Maar de brui eraan gegeven.

5/10 training, maar te verwachten. Hopelijk ben ik er morgen door.
 
Laatst bewerkt:
training 10/07
Power clean 5*3 tot 90kg
rug was al in kramp na opwarming. Niet fun.

Reverse lunges 3*5
ging amper, omdat mijn rug compleet opgekrampt was.

Kuttraining, 4/10

training 11/07
bench press 5*5 tot 135kg

Eindelijk slowdown na 4de rep, zat ms nog 2 extra reps in. Overschakelen naar military press.

Superset
machine pulldowns 3*8 tot max
standing dumbell press 3*8 tot 30kg


Er was redelijk veel volk, dus opgehouden. Tijd voor nieuw schema waarbij legs centraal staan.
 
Laatst bewerkt:
training 12/07

Deadlift 5*3 tot 140kg

terug hetzelfde, onderrug compleet ko, ondertussen heb ik de mogelijke dader: ik rij op mn pa zn mountain bike gezien mijn electrische fiets nog steeds bij de fietsenmaker zit. En die is te klein, en ik ligt er te laag op.

Naar huis gegaan op die fiets en amper kunnen stappen voor half uur, en 4*6 lunges gedaan toen de kramp voorbij was.

Training 14/07
Barbell military press 5*5 opbouwen tot 70kg

easy, leuke deadload. Terug wat aan techniek werken.

Superset
Cable pulldowns 3*8 tot 60kg
Rolling triceps extentions tot 14kg dumbell


Allemaal heel gemakkelijk, leuk om mee op te bouwen. Ik ga als er niet teveel volk is in de gym de mp combineren met pulldowns, en de rolling triceps extentions met seated dumbell curls.
 
Training 15/07
4*8 bw lunges
Gaat een pak beter dan in het begin, conditie is wat aan het verbeteren, nu nog 10kg af en we zien weer verder. Ik ga er gewichten aan toevoegen, eerst mijn gewichtsvest. Kan ik thuis doen.

Training 16/07
superset
Standing military presses 5*5 opbouwen tot 75kg
Makkie nog
Pulldowns 3*8 tot 65kg

superset
3*8 rolling triceps extentions opbouwen tot 16kg
3*8 lying incline hammer curls opbouwen tot 20kg


Qua intensiteit een stevige training, 7/10. Voelde mij goed, nu ik de mountainbike thuislaat en alles te voet doe voelt mijn rug pak beter, ik ga die weekje rust geven, dan terug deadlift opbouwen.
 
Back
Naar boven