MuscleMeat

Strongerman logje Calippo

Bezoekers in dit topic

Gisteren 5 setjes gelunged met 15kg in gewichtsvest, maar ga ik niet noteren, rug is bijna terug genezen, ligt zuiver aan die te kleine mountainbike. Morgen begin ik aan trapbar deadlift. Vandaag though...

Training 18/07
standing military press 5*5 opbouwen naar 80kg.
Specifiek op techniek gelet, vloog omhoog. ik ga per training 5kg omhoog en zie waar ik eindig. Ik denk niet dat 5*100kg erin zit, maar 95kg wel. Sinds ik gestopt ben met rotator cuff werk voelt schouder net beter ook...

cable Pulldown 3*8 tot 80kg
Ga ik niet meer supersetten(deze keer dus ook niet), of ze pikken het squatrack in, of gaan de machine ernaast zitten. Kan ik enkel als er geen kat is qua volk.

Superset
3*8 rolling triceps extentions opbouwen tot 18kg
3*8 lying incline hammer curls opbouwen tot 22kg


Ging nog heel goed, feeling strong.

9/10 training. Voelde me sterk, rug voelde heel goed, ik werk aan mijn zwakke punten en mijn sterke punten gaan vooruit. Nu is het vooral blessurevrij blijven, stilletjes in lichaamsgewicht zakken, en kracht rustig doen opbouwen.
 
Laatst bewerkt:

Voor de fans die de log volgen, op 0:56 press ik een log van of 115-120kg(ik weet niet meer welke attempt dit was), en toen was ik 108kg bw, waar ik terug naar wil toewerken.
 
Training 20/07
trap bar deadlift opwerken tot 3*140kg.

Rustig opgewerkt om rug te rehabiliteren, redelijk wat setjes gedaan, vergeten hoeveel. Vanaf 140kg voelde ik de blessure terug, dus gestopt.

straks nog lunges om het af te werken, ik mis echt een degelijk leg press machine.
 
Had wat zaken te doen buiten de sport, ivm erfenis grootvader en etentje met de familie, D&D-avondje, en redelijk druk op het werk. Dus 4 dagjes goed uitgerust, as in teveel gegeten en geboozed.

Training 25/07
5*5 standing military press opbouwen naar 85kg

Nog steeds makkelijk, nog geen slowdown te merken. Tot 5*95kg zit er zeker in, 5*100kg mogelijk. Maar ik denk dat ik op schema zit voor 100kg*5 op 1 september.

3*8 lat pulldown tot 85kg
Lukt ook nog goed, machine maxed op 100kg, ik denk wel dat dat erin zit.

Superset
Rolling triceps extentions 3*8 tot 20kg
Lying hammer curl 3*8 tot 24kg


Rolling triceps extentions gingen goed, hammer curl iets minder, maar 26kg zit erin.
 
Laatst bewerkt:

Voor de fans die de log volgen, op 0:56 press ik een log van of 115-120kg(ik weet niet meer welke attempt dit was), en toen was ik 108kg bw, waar ik terug naar wil toewerken.
Beetje laat maar heb deze zojuist bekeken, serieus indrukwekkende press, je ziet het gevecht op het filmpje :)
 
Beetje laat maar heb deze zojuist bekeken, serieus indrukwekkende press, je ziet het gevecht op het filmpje :)

Ik was vooral mijn balans kwijt, ik had ms 1 of 2 keer met een log getrained, voor de rest enkel met barbell power clean&press/yerk. Met een log ligt dat anders.
Als ik het meer had gedaan, en betere strongman-spullen had(belt/sleeves/wraps), had ik mogelijk 2des kunnen eindigen op dit onderdeel, nu was is gedeeld 3des.

Training 26/07

5*6 lunges, nu zonder switch, dus meer tut op elk been. Rug deed nog pijn, dus die heb ik gespaard tot dinsdag. Focus op techniek.

Training 27/07

Standing military press 5*5 90kg

Fucked up de eerste rep van de topset door teveel vooruit te gaan, de andere 4 reps gingen ok. Geen assistance work meer voor triceps, net zoals bij pieken voor bench, donderdag 95kg *5, zondag 100kg*5.
training van nog geen 20 minuten, ik zit in de piekfase nu.

Morgen ga ik ook terug rowen dus biceps is ook voor morgen, zien hoe de onderrug reageert.
 
Laatst bewerkt:
Training 28/07

Dr Deadlift rows 5*5 tot 100kg

Ik weet niet hoe deze noemen, maar ik heb ze van dr deadlift, small grip cheat rows waar de bar telkens van de grond vertrekt. Beetje een half clean, alleen dan meer deadlift gericht.

Superset
Lat cable pulldown 3*8 tot 90kg
Weighted dumbell lunges 5*6 tot 12kg


Gingen beide nog goed, rustig opbouwen en hopelijk geen blessures. Na de piek ga ik mijn trainingsschema wel wat aanpassen, nu is het teveel door mekaar.
Onderrug deed pijn, maar niet zoveel meer als ervoor.
 
Laatst bewerkt:
Training 30/07
Standing mp 5*5 tot 95kg

Laatste rep zat wat vertraging op, maar zeker nog geen fail.

Lat pulldown 3*8 tot 95kg fail op rep 6
Teveel met mijn nek getrokken en pijnscheut op die nek op rep 6, gezien daar ik in het verleden al blessures gehad heb maar gestopt. Hoop dat het de piek van zondag niet in de weg staat. Nog altijd zeurende pijn alsof ik een hoek om mn kin heb gekregen.

Morgen of overmorgen legs/rest van rug, afhankelijk van hoe grof het weer gaat zijn. En zondag de 100kg*5 standing mp, dan heb ik eerste doel afgekruist op korte termijnschema, en ga ik deloaden, cutten, en opnieuw opbouwen voor bench 5*140kg, met smith high incline press als assistance.
Zaterdagochtend ook nog eens wegen, ik denk +-133kg. 8kg af in 1 maand gaat moeilijk zijn, zeker gezien er nog spiergeheugen op de benen te pakken is.
 
Laatst bewerkt:
Overdreven warm op de fitness nu de airco nog niet aanmag, het was er 34 graden binnen zonder wind.

Training 31/07
Dr barbell rows 5*5 tot 105kg

Ging nog, maar ik moest lange rustpauzes houden op zuurstof binnen te krijgen

Serial Lunges 5*6 tot 16kg dumbells
En na die laatste set 5 minuten tegen het kotsen gezeten. Niet dat het zo moeilijk was maar ik had gewoon geen lucht meer.

Beter niet gaan trainen, maar straks bbq, dan kunnen we beter wat trainen voor de huge amount vlees.

Morgen rust, zondag de piek, en dan active deload en cutten.
 
En het was 134.3 deze ochtend, dus fucked ivm dat doel, zeker gezien ik benen en rug nog redelijk gespaard heb deze maand...

Ondertussen wel nieuw schema vorm aan het geven

training 1
deadlift
front squat
ab work

training 2
bench press
high incline smith press
cable pull

Tussendoor wil ik endurance work doen in vr en burpees, en voor de rest veel wandelen.
 
Laatst bewerkt:
Training 2/08
5*5 standing military press opbouwen naar 100kg

Done and done. Er was zeker slowdown te merken, ik denk dat er nog 1 of 2 reps in de tank zaten. 110kg binnen 5 maand zit er makkelijk in, ik ga mijn doel bijstellen en naar 120kg*5 mikken.

superset
triceps cable pushdown 4*12
biceps cable curls 4*8

Beide opgebouwd tot machine max. Als er niemand in de gym is ga ik extra schijf aan de gewichten hangen, om toch nog verder te kunnen opbouwen. Mag in principe niet, maar ik kan onbemand trainen.

9/10, toptraining ook al was het warm. Mijn doel volledig gehaald, terwijl ik dat niet had verwacht na maar een kleine 2 maand terug te trainen. Nu het buikje nog wegkrijgen, zeker als ik in de <105kg wil competen. Bijkomen is voor mij niks, afvallen daarentegen...
 
Laatst bewerkt:
Training 04-08
Deadlift 10 singles opbouwen tot 180kg
Specifiek op mijn techniek aan het letten, nieuw trukje geleerd om tijdens de setup mijn buik tussen mijn dijen te duwen ivp heupen die te hoog staan.
180kg vloog omhoog, rustig opbouwen naar die 240kg eind deze maand.

front squat 5*5 tot 60kg
ging easy tot de laatste set waar de bar begon te dansen en ik 60 kg moest shoulder holden. Ik ga ipv front squatten dumbbell split squatten, of afwisselen.

Straks nog paar setjes bw lunges en wat ab work, doe ik thuis tussen het werk door.
 
Dat is wel Epic :p
Je trucje snap in niet zo goed, ik vat het een beetje op als “heel diep zakken”


Ik heb problemen met heupflexibiliteit/activatie. Je ziet dat in het filmpje met de loglift ook, als ik mijn carry doe lock ik niet uit. Jimmy had dit in de tijd ook opgemerkt maar ik wist niet wat hij bedoelde omdat ik niet anders kon. Nu met dat trukje mogelijk wel.

1596564326066.png
 
Laatst bewerkt:

Ik heb problemen met heupflexibiliteit/activatie. Je ziet dat in het filmpje met de loglift ook, als ik mijn carry doe lock ik niet uit.

Bekijk bijlage 499440
Ja zoals hij het op het moment van mijn screenshot zegt probeer ik hem nu ook te doen, vooral minder pijntjes bij high reps, nuttig filmpje
1F20D984-5D92-4F0F-9FE6-F0F219EEDFF9.png
 
Ja zoals hij het op het moment van mijn screenshot zegt probeer ik hem nu ook te doen, vooral minder pijntjes bij high reps, nuttig filmpje
Bekijk bijlage 499441

Of het qua lower back pijn uitmaakt moet ik nog ondervinden als ik hoger in gewicht ga, maar ik merk vooral dat ik meer "loaded" zit in de lift, alsof er een geladen veer in mijn opstelling zit.
Gezien ik vooral met het onderste deel van de deadlift problemen had qua explosiviteit(en ik snap nu waarom) kan dat een pak uitmaken.

300kg deadlift here I come.
 
Training 05/08
Bench press 5*5 tot 105kg
Nou, dat vloog omhoog. Ik moest vooral op mijn techniek letten dat die goed zit, die ben ik nu terug beetje kwijt door paar weken niet te benchen. Maar 105kg voelde als een veertje.

Superset
smith high incline press 3*6 tot 80kg
Horizontal cable pull 3*8 tot 60kg


Voelde raar aan, die smith machine presses. Het is ms ook 10 jaar geleden dat ik die nog gebruikt heb. Ik vind het moeilijker dan standing mps.
Toch eens kijken naar de uitvoering van andere strongmen.
EDIT: ik zie het al, ik moet omgekeerd zitten...
 
Laatst bewerkt:
Idioterie om te gaan trainen tijdens mijn middagpauze, toch gedaan. Never again.

Training 07/08
Deadlift singles tot 190kg
Na 20 minuten in volle zon kom ik binnen in het equivalent van een broeikas. Ik had gewoon naar huis moeten gaan maar ik was te koppig.
Dus maar wat deadliften volledig nat van het zweet. Met als resultaat dat bij de topset ik mijn grip bij de lockout kwijtraak omdat het gewicht begint te rollen(ik doe geen mixed grip meer), en ik het gewicht half laat vallen. Mijn knie en kapotte enkel een schok gekregen, feel like shit.

Naar huis gegaan erna. Morgen om 8 uur trainen ipv half 1.

Deadlift ga ik veranderen naar singles 1 training met straps, en 1 speed deadliften, gealterneerd per training.
 
Laatst bewerkt:
Slecht geslapen, nek doet pijn, maar toch gaan trainen. Fitness was nog steeds een broeikas, maar nu was het te harden.

Training 08/08
Bench press 5*5 opbouwen tot 110kg

Voelde pak zwaarder dan vorige keer, maar ging nog vlot. Gewrichten deden pijn van het slecht slapen/uitdroging.

Smith machine high incline press 3*6 tot 85kg
Voelt niet goed, ook niet omgekeerd. Niet dat zwaar is, maar het belast mijn schoudergewricht niet om een goede manier. Ga ik mee stoppen, terug rolling shoulder presses.

Wide machine row 3*8 tot max machine
cable station was bezet door een smartphone wijf. Dus maar machine rows gedaan. Nutteloos, max machine gaat ook nog makkelijk, zelf met wide grip en deze hitte.

Gelukkig dat het nu wat deloaden is, door de hittegolf.
 
Back
Naar boven