XXL Nutrition

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag zat er niet veel in...

Hele weekend en eigelijk vorige week al last van spierpijn in mijn benen, of is het een beetje hernia uitstraling in mijn benen, zo voelt het eigelijk??????

elk geval in beide gevallen leek het me wel verstandig een deload op mijn squats te houden, heb voor de rest ook maar een korte lichte training gedaan,

SQ: 5x70kg
BP: 3x80kg
PR: niet gedaan

misschien woendag ook ff een beetje ontzien, en dan hoop ik vrijdag weer te knallen...

Het is idd een ischias die ik heb, dus wel degelijk hernia uitstraling...
Betekend dat ik dus extra op moet letten, balen zal zowiezo mijn rug moeten ontzien voorlopig en misschien wel ff geheel in deload gaan tot minimaal de uitstraling weg is...

Balen ff kijken wat ik nu met me cut moet doen, ik denk toch terug naar onderhoud..

vandaag uiteraad geen deadlift

maar wel:

OH: 3x8x50kg hier ff bij gelaten, ff kijken hoe ik erop reageer, 60kg durfde ik niet, dan ga ik toch te veel mijn rug gebruiken, terwijl ik 8x50kg gewoon netjes rechtopstaand kan uitvoeren

om mijn rug maar weer te beschermen, besloten wederom een smolov cycle te gaan doen:

Week 1

Monday 6x6x65
Wednesday 7x5x70
Friday 8x4x75
Saturday 10x3x80

Week 2

Monday 6x6x67.5
Wednesday 7x5x72.5
Friday 8x4x77.5
Saturday 10x3x82.5

Week 3

Monday 6x6x70
Wednesday 7x5x75
Friday 8x4x80
Saturday 10x3x85

ik hoop mijn rug er niet te veel mee te belasten, lukt het niet, tja dan helaas stoppen.....
eerste instantie deze cylce niet om extra gewicht te pakken, maar om kracht te behouden, en zou toch leuk zijn als ik na 3weken toch 10x3x85 zou kunnen pakken ;)

vrijdag: week 1 dag 1

BP: 6x6x65kg
Incline BP: 5x5x60kg
Tricepext: 3x12x35kg
Planks: 2x1min

zondag week 1 dag 2

BP: 7x6x70kg
Preachercurls: 4x8x35kg

Dinsdag week 1 dag 3

BP: 8x4x75kg

ischias is gelukkig weggetrokken, helemaal weg is het natuurlijk nog niet, na het weekend ga ik heel rustig aan beginnen met squats, ff kijken hoe het aanvoelt..

Deze cycle schiet niet echt op, deze week piket, verschrikkelijk druk en vrijwel geen tijd om te trainen gehad, gisteren tot 22:00 gewerkt, en dacht daarna nog ff de 4e dag te pakken, maar kon moeizaam 1x80kg pakken??????????????

krachtverlies door het cutten?? nu 86,8kg
vermoeidheid?? zal wel een combinatie van beide zijn...

heb weer ff naar wendler gekeken, en denk toch weer met wendler te starten, en dan de 3day versie:

Dag 1:
SQ 531
Bench 3x5
assist:BBB SQ 5x10 + BOR

Dag 2:
Deadlift 531
OH 531
assist:BBB OH 5x10 + InclineBP/Chinups

Dag 3:
Bench 531
Squat 3x5
assist:BBB BP 5x10 + BOR

ik zal er gaande weg wel wat in wijzigen, misschien dat ik later wel 863 ga doen ipv 531

Nou wendler training 1:

SQ: 8x85kg + 10x5x50kg (50% 1rm, heb 1rm express laag gehouden voor squats om weer ff op te bouwen, had wel meer als 8 reps kunnen pakken maar ff voorzichtig)
BP: 3x5x70kg ( volgens schema had ik eigelijk 3x5x60kg moeten doen, maar dit vond ik toch wel heel erg weinig
PR: 3x5x70kg wtf!!! mijn benen waren verdoet van de BBB Squats en dit voelde ik behoorlijk bij de PR...
Triceps: 3x12x35kg
Planks: 2x1 min..

Wendler cycle 1 3x5+

DL: 11x102,5kg
OH: 8x47,5kg + BBB 5x10x30kg
InclineBP: 3x8x50kg Meer zat er niet in na de BBB

Wendler cycle 1 week 1 dag 3 3x5+

BP: 9x67kg + BBB 5x10x50kg
SQ: 3x5x75kg ( lekker licht bevalt me wel ff langzaam weer opbouwen )
Hammers: 3x12x13,5kg

Ik ga stoppen met cutten, ben nu van 90kg terug naar 86,5kg gegaan, echter ik ben gewoon nog steeds te vet, heb niet echt het idee dat ik nu in vetpercentage gedaald ben :(

verder cutten wordt ik alleen maar negatief van, mindere krachtstats, vingers worden dun, ring valt bijna van mijn vinger ect en dat wil ik niet... misschien moet ik gewoon maar een beetje accepteren dat het met bijna 46jr toch wel lastiger wordt om helemaal droog te komen staan, buik is wel wat minder geworden maar blijft nog steeds een taille van 93cm houden....

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

helemaal vergeten dat ik nu zo-di-do train dus zonet week 2 begonnen van cycle 1

SQ: 11x90kg + 5x10x60kg
BP: 3x5x75kg

geen PR gedaan, omdat mijn rug toch nog niet helemaal 100% voel, en eerlijk gezegt ook helemaal vergeten ;) dacht er pas aan toen ik al aan de tricepcoïtustensions bezig was, had daarnaast ook geen zin in een lange training.....

vandaag: 3x3+

DL 3x107,5kg
OH 7x50kg + 2x10x35kg

vandaag voel ik mij helemaal niet goed, grieperig van de hooikoorts, alles zit dicht
morgen snel medicijnen halen want dit gaat nergens over

OH 2x10x35kg leek wel of ik al mijn spieren aan het verbranden was, ben er ook maar mee gestopt
DL heb ik ook alleen de 3 'verplichte' reps gedaan..

DL en SQ heb ik door mijn ischias/hernia toch behoorlijk wat in moeten leveren, ik durf niet zo zwaar meer te gaan :(

over wendler: ik weet nog niet of ik er al echt heel positief over kan zijn, ik mis eerlijk gezegt een beetje het volume, ( niet de BBB ) maar ik geef het nog een kans, als je je niet goed voeld vind je gelijk alles negatief...

3x3+

BP 8x72,5kg + BBB 5x10x55kg
SQ 1x5x80kg
Hammers 3x12x13kg

gaat nog niet echt lekker met me rug, ben naar fysio geweest, en deze heeft geconstateerd dat ik geen reflexen heb op knieen en voeten, wat volgens hem toch betekend dat ik nog steeds met een flinke hernia zit.. :( hij raad me dan ook echt af om verder te gaan met zwaar squatten en deadliften..

wat moet ik hier nu mee????? heb tegen zijn advies toch ff 5x80kg gesquat, maar merkte wel dat ik echt niet zwaarder moest gaan...

hoe kan ik nu krachttraining gaan doen zonders squats en deadlifts?
ik zal wederom toch mijn rug moeten ontzien...

het wendler programma bevalt me nog steeds niet echt, ik mis gewoon het volume, ik moet dus weer eens goed nadenken wat te doen...
als ik mijn benen ff moet laten gaan dan valt de keus alleen wel weer snel op een smolov cycle, of misschien kan ik ff kijken hoe de 12weken cycle van smolov eruit ziet.....

dan moet ik maar ff vol gas upperbody gaan, en zit er aan te denken om 2x per week te gaan mountenbiken om zo mijn benen toch wat te trainen, en gelijk wat vet te verbranden...

Balen man. Je hebt wel alternatieve programma's die squats en DLs vermijden. Met lunges en 1-benige oefeningen en dat soort dingen. Daantje Groot hier op het forum heeft een tijd zo'n programma gedaan. Is wel behelpen, maar je rug gaat natuurlijk voor alles.

Ja, maar ik heb besloten toch niet te stoppen met squat en deadlift..
ik ben 2jaar geleden ook met een hernia gestart, en mijn ervaring was eigelijk dat het squatten mijn hernia heeft verminderd,
ik zal alleen extreem goed uit moeten kijken en deloaden waar en wanneer nodig..

vandaag:

SQ: 5x95kg + BBB 5x10x60kg Vanaf heden ben ik wel een riem gaan dragen...
BP: 5x5x75kg elke set kon ik nog maar 4 reps maken, hier flip ik wel een beetje van eigelijk...
PR: 5x5x60kg deze oefening vind ik het vervelendste voor mijn rug, ik baal dat ik deze tot 60kg moet deloaden..
Triceps: 3x12x37,5kg

Was eigelijk niet zo'n verkeerde training.. ik heb de squats voorzichtig gedaan, en het waren geen full squats...

ik weet nog niet wat ik met het wendler programma ga doen, ik wil eigelijk ook weer mijn bench omhoog krijgen want ik ben nu van 80x5 naar 75x4 gegaan, en dat vind ik natuurlijk niet zo best

heb me ook ingelezen op:

http://www.t-nation.com/workouts/beyond-531-program-1-1
http://www.t-nation.com/workouts/beyond-531-program-1-2
http://www.t-nation.com/workouts/beyond-531-program-1-3

een wat aangepaste versie van het 531 programma, welke er in mijn ogen wat beter uit ziet, het is een 3 dagen programma gebaseerd op het 3dagen 531 programma wat ik nu ook doe, maar met wat meer volume...

vandaag: 531+

DL 1x115kg geen extra reps gedaan, moet voorzichtig blijven
OH 7x52,5kg + 5x10x40kg
InclineBP 3x8x55kg
Hammers 3x12x13kg

donderdag: 531+

SQ 3x5x80kg
BP 5x75kg + BBB 5x10x60kg
PR 3x8x65kg

na vandaag 1e cycle klaar zou een deload moeten doen, maar daar heb ik gewoon echt geen zin in????????
ik stap zo over op wendler beyond, dat is een 5weekse cycle en dan pas 2 trainingen deload. deload

zondag: weinig tijd en moe van feest van zaterdag nacht, en nog niet uitgerust van s'nachts werken op vrijdag..

SQ: 3x5x90kg geen BBB gedaan en geen extra reps
BP: 3x5x70kg

hierbij gehouden,
ik stop met wendler, ga vanaf woensdag weer lekker met aangepaste madcow verder, dit bevalt me beter, heb net als vorige keer weer het gevoel dat ik door dit schema juist kracht aan het kwijtraken ben....

toch nog ff door ;)

Cycle 2 dag 2

DL 8x107.5kg
OH 8x50kg + BBB 5x10x40kg
InclineBP 3x8x57,5kg
Hammers 3x8x15kg

donderdag:

cycle 2 week 1 dag 3 5x5+

SQ: 3x5x80kg
BP: 8x70kg + BBB 5x10x60kg