Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Training:
5x5x72,5KG Squat
5x5x65KG Deadlift
3x5x35KG Overhead press
1x3x35KG OH press
1x2x35KG OH press Fail
2x5xBW Chin-ups
1x3xBW Chin-ups

alhoewel wat ik gisteren poste is wel erg veel, ik zou eerst eens proberen op Maandag en op Vrijdag zowel chin-ups als dips te doen (2x per week dus) als je dan nog geen vooruitgang maakt zou je voor de 3xper week optie die ik eerder poste kunnen kiezen![]()
ik zie een paar dingen die me opvallen:
wat je zegt over bankdrukken, alleen het eerste stuk van je borstbeen tot dat je ellenbogen beginnen te strekken wordt voornamelijk borst gebruikt, het overige (bovenste deel) van je bench wordt voornamelijk gedaan door je triceps.
ik zou me minder zorgen maken en zolang je techniek er niet onder lijd gewoon blijven verhogen.
dan nog iets.. het is de bedoeling dat je elke keer met 2.5kg verhoogt niet wanneer je denkt dat je het aankan.. gewoon 2.5kg erbij en kijken of het lukt..dat is juist zo goed aan dit schema, jezelf pushen tot de max.
wanneer je gaat deloaden of niet verhoogt zonder dat je failure bereikt.. verminder je de effectiviteit van dit schema/systeem van progressive overload.
daarnaast is het onnodig tenzij je daadwerkelijk merkt dat je geen fatsoenlijke vorm hebt bij de desbetreffende oefening.
kortom: verhogen en zien waar het schip strand
oke, zal hem volgende keer wel verhogen dan.
Maar bij dingen als BOR moet je op het eind van de beweging je schouders ook samenknijpen (volledige contractie geloof ik) als dit niet lukt zou dat toch eigenlijk vallen onder verkeerde vorm? Of toch doorladen?
google en youtube maar eens op het verschil tussen high-bar squats en low-bar squats (verschil is namelijk redelijk klein)
overweeg ook de low-bar squat varriant die ik aangafgoogle en youtube maar eens op het verschil tussen high-bar squats en low-bar squats (verschil is namelijk redelijk klein)
ik denk namelijk dat je op het moment high-bar squats doet.. en die zijn idd meer belastend voor je knieen
jammer dat er geen failsafe is.. je zou kunnen vragen aan 2 mensen om te spotten
maar even serieus: ga er over klagen bij je gym.. en overweeg anders mischien een andere gym in de buurt die wel failsafe powercage heeft.
zoiets is namelijk nogal essentieel wil je hard kunnen trainen

ik zeg niet dat diep squatten slecht is voor je knie..
ik zeg alleen dat de flexibiliteit in je knie gewrichten nog niet zo groot is.. dat heeft iedereen in het begin.. (ik had dat namelijk in het begin ook) ik wil er alleen mee zeggen dat je de tijd moet nemen om je knie gewrichten en het kraakbeen weefsel wat eromheen zit te laten wennen aan de hoeveelheid druk/stress dat er op komt te zitten.
maar ATG squats blijven het meest effectief thats for sure.
vis vind je smerig ? ok ik houd ook meer van vlees.. maar zorg dat je voldoende omega 3 & 6 binnenkrijgt.. dit kun je desnoods supplementeren met omega 3 & 6 of visolie capsules
ik zou er niet te snel van uitgaan dat je zwake pezen hebt.
probeer eens wat extra leg extensions erbij te doen en beter op te warmen / strekken voordat je gaat squatten.
daarnaast.. zorg dat je voldoende eet. overtrainen is bijna onmogelijk als je voldoende eet.