MuscleMeat

Stronglifts

krachttoename merk je elke training toch.. je verhoogt en haalt toch je reps = kracht toename :P

fijn dat het goed ging, wat betreft tijd: je hoeft niet persee 6 maaltijden per dag te eten.. je kan ook gewoon sochtends en s'avonds eten en lunch overslaan.. of pre & post workout eten. en dan gewoon erg veel eten. soort intermediated fasting.

ik persoonlijk deed in het begin de barbell row bovenhands .. en op een gegeven moment geswitched naar onderhands.. en nooit meer terug gekeken. beide varianten zijn goed alleen merk ik dat ik mijn schouderbladen meer samenkan knijpen onderhands dan bovenhands..heb ook het idee dat de range of motion groter is onderhands maar dat kan ideefix zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wat betreft de BOR: Wat je zegt klopt, ik merk wel hetzelfde met schouders en ROM. Maar is dat echt slechter dan? Zal het binnenkort nog eens goed opzoeken, maar volgens mij pak ik mijn lats en rug beter bovenhands.

En wat betreft het eten, dat deed ik eerst ook ****ing huge maaltijden eten maar toen leerde ik dit (of werd me dit verteld) : http://forum.dutchbodybuilding.com/...-over-voeding-305071/index61.html#post7082852

En moet zeggen toen ik het minder verspreidde maar meer at in 1 maaltijd had ik veel meer ontlasting. Lijkt me dus dat je dan niet alles opneemt?

Geloof wel in Intermittent fasting maar denk dat je het dan nog steeds wel goed moet verspreiden over die 6 uur (Vooral met een bulk )

Goed bezig, ben benieuwd of je die BP 75 gaat halen zonder deload :p

Dalijk trainen, ben kapot.. Werk al 6 dagen op een rij. 7 uur s'ochtends opgestaan voor een wortelkanaalbehandeling, meteen daarop 8 uur lang zwaar liggen tillen in een loods (Omdat ik de sterke was lulz).

Probeer nu wat energie op te bouwen.. Net flinke maaltijd gegeten, zet zo denk ik ff n zyzz filmpje op die doen het m meestal wel.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 19:44 ----------

Binnenkort toch n preworkout bestellen voor dagen als deze. heb wel flink liggen tillen dus raar is het eigenlijk niet als ik straks minder kracht heb,.

Oke vrij goed kunnen doorbijten door de vermoeidheid!

Training:

5x5x70KG Squats (Met knee sleeves)*
1x5x70KG Deadlift
5x5x37,5KG Overhead press**
1x4x BW Pull-up (Geen chin up dit keer!)***

* Wel besloten deze gewoon weer rustig op te bouwen (Volgens mij is mijn core meer de beperkende factor dan mijn benen met squats) , vorm ging niet 100% lekker maar was goed genoeg. Had laat gegeten, dus had behoorlijk moeite met mijn eten binnen houden daardoor was het iets slordiger. Gewicht was verder prima te doen.

** Ben er blij mee dat deze weer is gelukt!! Hij stijgt nu weer goed, het lukte me nog net. de 4e x van de laatste set haperde ik al (Geen vloeiende beweging meer) En bij de laatste rep stond ik bijna helemaal stil maar met een hoop gepuf en goede vorm (zonder te cheaten) hem echt helemaal naar boven geperst. Heb het gevoel dat mijn schouders echt lekker vooruit gaan! Het beste van alles.

*** Begonnen met de pull up, heb er nog niet genoeg kracht voor. krijg er maar net 4 reps uit.
En merkte ook dat het behoorlijk belastend is voor mijn biceps (op een niet positieve manier), iemand even erover gesproken en moet het gewoon opbouwen omdat ik deze oefening niet gewend ben. Ben van plan deze te gaan opbouwen door het gebruik van weight assisted pull ups.

Vandaag lekker gesport, gisteren heerrrrrrrlijk feestje gehad. Sta ook meteen een stuk droger van dat gefeest, alhoewel 90% wel vocht zal zijn. Adertje begon op te komen in linkerbicep (vet :o).

Oogde flink wat 'droger' zo. Vond het er gaaf uitzien, dus wil nu echt binnenkort gaan cutten. zo snel mogelijk, ik ga denk ik nu al rustig aan een cutschema proberen op te bouwen.

Als ik goed cut, hoeveel droger kan ik dan worden in een maand denken jullie?

Heb iets teveel fat op me chest en buik, waardoor het niet mooi oogt. Wil niet te droog trainen natuurlijk, maar iets meer 'aesthetic' worden door dat vet van die chest af te halen.

Dalijk trainen, ben kapot.. Werk al 6 dagen op een rij. 7 uur s'ochtends opgestaan voor een wortelkanaalbehandeling, meteen daarop 8 uur lang zwaar liggen tillen in een loods (Omdat ik de sterke was lulz).

Probeer nu wat energie op te bouwen.. Net flinke maaltijd gegeten, zet zo denk ik ff n zyzz filmpje op die doen het m meestal wel.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Sep 2012 om 19:44 ----------

Binnenkort toch n preworkout bestellen voor dagen als deze. heb wel flink liggen tillen dus raar is het eigenlijk niet als ik straks minder kracht heb,.

Zyzz filmpje? Check wat filmpjes van mrzhasni

Zal eens kijken wanneer ik tijd heb man

ik zou gewoon nog even doorbulken tot 15%.. en dan voor een paar maanden cutten. want om nou 1 maand te cutten zet ook niet veel zoden aan de dijk.. maar dat is mijn mening ;)

daarnaast duurt het Stronglifts schema gemiddeld 12 weken.. ik zou zeggen maak het stronglifts schema af (minimaal 1.5xlichaamsgewicht op squat) en ga dan cutten. dit heeft meerder voordelen:

1. je hebt meer spiermassa dus je algehele MBR(metabolic rate) is hoger waardoor je of sneller afvalt .. of een hoger onderhoud hebt(meer kunt eten terwijl je toch afvalt)
2. je hebt meer kracht dus je compound oefeningen verbranden meer calorien waardoor je sneller cut
3. tijdens je cut verlies je geheid wat spiermassa zeker de eerste keer dat je cut omdat je waarschijnlijk wat foutjes maakt in je cut (te weinig eten / verkeerd onderhoud berekening etc) als je nu nog wat door bulkt heb je meer spiermassa als reserve

kortom doorbulken tenzij je vetpercentage echt absurd stijgt (wat me sterk lijkt aangezien je nog onder de 15% zit)

ik zou gewoon nog even doorbulken tot 15%.. en dan voor een paar maanden cutten. want om nou 1 maand te cutten zet ook niet veel zoden aan de dijk.. maar dat is mijn mening ;)

daarnaast duurt het Stronglifts schema gemiddeld 12 weken.. ik zou zeggen maak het stronglifts schema af (minimaal 1.5xlichaamsgewicht op squat) en ga dan cutten. dit heeft meerder voordelen:

1. je hebt meer spiermassa dus je algehele MBR(metabolic rate) is hoger waardoor je of sneller afvalt .. of een hoger onderhoud hebt(meer kunt eten terwijl je toch afvalt)
2. je hebt meer kracht dus je compound oefeningen verbranden meer calorien waardoor je sneller cut
3. tijdens je cut verlies je geheid wat spiermassa zeker de eerste keer dat je cut omdat je waarschijnlijk wat foutjes maakt in je cut (te weinig eten / verkeerd onderhoud berekening etc) als je nu nog wat door bulkt heb je meer spiermassa als reserve

kortom doorbulken tenzij je vetpercentage echt absurd stijgt (wat me sterk lijkt aangezien je nog onder de 15% zit)

Hmm ja klopt man, je hebt opzich wel gelijk hoor. Wil aan de ene kant ook lekker doorgaan met die krachtgains.

En heb verder ook absoluut geen onacceptabel vetpercentage. Maar nu ik door gisteren dus wss 2-3kg vocht ofzo? kwijt ben vond ik het er vandaag meteen wel bruut uitzien. (Met mate dan, maar gaaf om te zien dat je lichaam zo vooruit gaat.)

Vandaar dat die drang groot is om effe wat droog te trainen zodat je vooral die chest enzo ziet als ik relaxed ben.

Hmm zoals ik al zei, dan ga ik denk ik tot 81KG voor mijn eerste cut, zal dan ook wel tegen die stats aan liggen.

Best raar, ik ben absoluut niet dik en vet% van 12,5% maar toch zien mijn chest en buik er niet zo droog uit. Terwijl je als ik héél goed aanspan licht abs ziet tegenwoordig (wel klein beetje) en ribben af en toe ook.

is deels vocht waarschijnlijk.. gebruik je creatine ??

is deels vocht waarschijnlijk.. gebruik je creatine ??

Ja zoals ik al zei, zal voornamelijk vocht zijn. Gebruik creatine ja, daarom is mijn gewicht in zo'n korte tijd ook weer geskyrocket. Maar toch, buiten de creatine is er naar mijn mening nog steeds een degelijke progressie.
Maar voelde vandaag dus meer als een heel klein voorproefje van hoe het er wat droger uit zou zien, en dat was wel gaaf. :o

Zal zo wel ff pic zoeken van hoe mijn buik en chest er normaal uitzien.

Geen perfect voorbeeld, maar je ziet wel iets van wat ik bedoel. Buik is hier denk ik wel licht ingehouden (niet veel). Chest en buik zit teveel vet op en rond m'n heupen

Laatst bewerkt:
foto vergeten :roflol:
9qh8xt.jpg

lol en dat noem jij teveel vet :roflol: dat is best slank hoor... alleen zit er nog niet heel veel massa op je frame , maar dat komt nog ;)
als ik dat zo zie..lijkt he me dat je geen endo bent ;) gewoon doorbulken

Oke deze is helemaal relaxed:

6qblfk.jpg

Weetniet, zit ook maar op 12,5% maar vind het er toch zo fatty en losjes uitzien..

Terwijl ik al ****ing 78KG weeg, genoeg mensen die op 70 zitten rond de 10 mijn lengte en veel beter eruitzien :(

Er zit idd miss niet heel veel massa onder, maar ondertussen toch wel wat.. Vind het alleen zo lelijk die boobs.

Niet dat ik zo onzeker ben over mijn lichaam, heb wss een beter fysiek dan 70% van de mensen (Omdat ze niet sporten haha) maar het zou een stuk beter ogen als dat vet weg zou zijn

mijn mening: tuurlijk ziet het er wat minder chill uit .. maar dat is nou eenmaal het idee van bulken>cutten, daarnaast van de winter zul je toch niet vaak met een naakt bovenlichaam over straat lopen(hoop ik) maar in een trui ofzo.. dan valt het veel minder op

in de herfst/winter eet je flink.. zodat je in de zomer ene mooiboy kan zijn :P

het valt reuze mee die "boobs" als ik zo zou denken zou ik mezelf wel mogen ophangen met mijn "boobs"

mijn mening: tuurlijk ziet het er wat minder chill uit .. maar dat is nou eenmaal het idee van bulken>cutten, daarnaast van de winter zul je toch niet vaak met een naakt bovenlichaam over straat lopen(hoop ik) maar in een trui ofzo.. dan valt het veel minder op

in de herfst/winter eet je flink.. zodat je in de zomer ene mooiboy kan zijn :P

Ja klopt helemaal, al houd ik wel van festival's (in de winter en daar is het toch indoor.) standaard shirt uit dan :o zou vet zijn daar shredded te zijn. Maar ben idd iets te zeikerig bezig :roflol: had net ff een dip door gisteren.
Valt verder idd ook wel mee, is niet lelijk maar ook niet 'pleasing'.

Lekker doorbulken binnenkort 100kg bench press!

Af en toe denk ik ook echt dat ik er gewoon eerder aan had moeten beginnen alhoewel ik er ook niet laat bij ben. (bodybuilding) Zit nu weer in zo'n fase dat het gainen maar niet snel genoeg kan gaan, en je toch doorzoekt naar opties om sneller te groeien terwijl die er niet zijn behalve kuren. (maarja das komende paar jaar zowiezo nog geen optie.)

Laatst bewerkt:
ik ken je gevoel.. ik ben dadelijk in december net een jaar bezig..ondanks dat ik erg veel vooruitgang heb gemaakt in 1 jaar trainen...kan het bij mij ook niet snel genoeg.

ik vind de leeftijd waar jij mee begint prima..ik ben later begonnen (21 jaar) en tegen de tijd dat jij mijn leeftijd hebt zul je sterker en gespierder zijn dan ik nu ben op die leeftijd ;)

maar goed probeer ook niet teveel je resultaat te vergelijken met mensen die eerder begonnen of met mensen die al langer bezig zijn.. want daar wordt je alleen gefrustreerd van.

focuss op je eigen vooruitgang.. en maak ook wat meer video en foto materiaal.. zo keek ik bijv naar een filmpje van een paar maanden terug.. en zie dan pas hoeveel vooruitgang ik heb gemaakt.

en post ook wat vaker log updates (heb ik ook weer wat te doen :P) maar even serieus.. als je veel log materiaal hebt.. dan kun je pas echt zien hoeveel vooruitgang je maakt.. als je dat over een jaar terugleest.. dat motiveerd enorm!!! zie je opeens shit waar je destijds moeite mee had.. terwijl dat dan niet meer aan de order is ;)

good luck, ik ga slapen nu :P

Terug
Naar boven