AndroidHealthClinic

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
Bij het deadliften moet je wel de grond raken iedergeval dat hoort zo ik dee 9x140kg met grond raken maar 7x.

Mijn benen gaan idd best goed beste van alles, mijn borst moet alleen wel voller.

Moet ik die flexibiliteit niet ontwikkelen? Ik kan écht niet de grond raken zonder mijn rug verkeerd te buigen, net die laatste 3cm zie ik het duidelijk foutgaan daar. Ook bij (nog) lager gewicht. Hetzelfde als squatten, dat kan ik op het moment ook maar tot (net iets boven) parallel.

Zit trouwens te overwegen om binnenkort te gaan cutten, ik vind mezelf er te dik uitzien.
Vet% meter zegt wel 12% maar vind het er als veel meer uitzien, lijk als ik niet op mijn buik let zonder shirt een beetje op een papz*k. En wil er graag onderhouden bijlopen...

Laatst bewerkt:
Je kan er iets onder leggen matjes ofzo, maar daar mee los je het probleem van flexibiliteit iet mee op, ik denk dat je ietsje meer met je bekkens naar binnen moet drukken.
Zodat je vader kan zakken

Als het 12% is valt het nog wel mee, meestal komt het door een slecht houding enc..

Je kan clean bulken tot 13.5-14,.5% max en dan cutten naar 9-10%

Ja dat ga ik denk ik gewoon doen.

Ging net op de weegschaal staan (1e keer sinds renesse) En weeg nu 75,5KG.
1 KG meer dan voor ik op vakantie ging, ik denk dat een flink gedeelte zal komen doordat ik deze heb gemeten na 2 maaltijden (Normale gesproken sport ik altijd na mijn 1e maaltijd).

Ben helaas ook bang dat de rest van wat ik aangekomen ben geen spiermasse is achja, was een leuke vakantie.

Vandaag voor het eerst getraind weer ging lekker, had zo goed als geen last meer van mijn arm.

squat
5x5x42,5kg

bench press
5x5x37,5KG

Barbell row
5x5x37,5KG (Deze begint al flink uitdagend te worden..)

Wou binnenkort ook (negative ) pullups aan het eind erbij gaan doen, zodat ik kan toewerken naar volledige pullups.(Maar nu nog niet, even zorgen dat mijn armen goed genezen zijn.) Wil grotere lats, en chest eigenlijk maar dat laat ik momenteel wel voor wat het is en blijf gewoon bij het schema.

nice nice, interessant toppic wordt het zo :D

uitgebreide reply wordt dit :O

wat betreft flexibiliteit bij squats en deadlifts
squats: bij squats hangt het deels af of je high-bar squats doet of low-bar squats. rippetoe zelf is voorstander van het doen van low-bar squats. ik ook. het verschil zit hem erin dat je de stang wat lager op je rug legt en niet op je traps. hierdoor worden er meer spieren betrokken bij je squat. hoe meer de bar naar voren ligt (front squat het ergst daarna highbar) hoe meer de nadruk wordt gelegd op de quads. bij een low-bar squat worden o.a. je hamstrings an glutes ook betrokken bij de beweging .. je kan dan ook meer gewicht aan. en het is minder belastend voor je knien en onderrug.

daarnaast moet flexibiliteit zich ook ontwikkelen zoals je zelf al aangaf. ik kon eerst ook niet ATG. mijn advies: ga zo diep als je kunt.. die flexibiliteit komt wel.

deadlifts ik persoonlijk houd niet van deadlifts als een soort machine oefening rep na rep te doen. omdat ik idd merk als ik full range of motion wil maken, mijn rug opbolt.
mijn advies: doe de deadlift elke keer opnieuw. kortom: til gewicht op > leg het neer > ga weer goed staan > doe deadlift > repeat
hierdoor kun je makkelijker op je techniek letten.. en het is zwaarder omdat je constant de deadlift uit stilstand(van de vloer) omhoog moet brengen.
wat betreft "gains" maakt het geen ene **** uit.

wat betreft bulken
ben het eens met sebastian, heb ook al eerder gezegd,.. gewoon clean bulken tot 15% ofzo en dan cutten naar 10%. en repeat :P

wat betreft barbell row:
als barbell row al flink uitdagend word met dat gewicht (no offense) zou ik pull-ups nog even laten voor wat het is. begin hiermee na 1 maand ofzo.

doe je de barbell rows bovenhands of onderhands ? meningen zijn er over verdeeld.. maar ik voel bij onderhandse grip een veel hardere contractie van de rugspieren.
daarnaast kun je op die manier ook een beetje je biceps meepakken ;)

ik zou zeggen probeer onderhands eens, ik vind het veel chiller dan bovenhands.. let ook op dat je de stang naar je navel trekt .. en niet naar je borst.. anders wordt het een achterkant schouder oefening.

zelfde met pull-ups.. als je de chin-up variant doet heb je ook indirect wat meer stimulatie van armen, terwijl ze (makkelijker) zijn dan pull-ups. en ik meer mijn lats voel bij chin-ups ;)

off-toppic geneuzel:
@sebastiaan.. heb precies hetzelfde.. benen gaan hard.. rug ook.. laten we het alleen neit over armen en borst hebben die groeien voor geen meter bij mij :P :P

Laatst bewerkt:
off-toppic geneuzel:
@sebastiaan.. heb precies hetzelfde.. benen gaan hard.. rug ook.. laten we het alleen neit over armen en borst hebben die groeien voor geen meter bij mij :P :P

Ot: Deadliften is goed alleen je moe niet tezwaar gaan, deze oefeningen kan echt veel verkloten als je hem met zwaar gewicht verkeerd doet.
gewoon weinig gewicht, heel rust opbouwen je hebt alle tijd nog

Of:

Ja borst gaat bij slecht.... armen trouwens ook van 33,2 naar 37,8 gegaan in 10 maanden :(

Nee met Deadlifts maak ik me ook het grootste zorgen om mijn rug inderdaad.

Ik kan hem wel telkens op de grond leggen, maar ik merk dat ik juist bij dat stuk mijn rug verkeerd ga buigen. Hoeveel ik mijn borst ook omhoog doe en kont naar achter, dat laatste stukje is net teveel en dan buig ik mijn rug verkeerd. Lijkt mij niet goed om dan door te gaan toch? Wat ik nu doe is die laatste paar cm overslaan en hopen dat dat nog komt uit flexibiliteit. (nooit flexibel geweest.)

En de barbell row doe ik ook onderhands, zo voelt die iets fijner vind ik.

Maar ik wou ook nog geen volledige pull ups doen, negatieve (rustig laten zakken, via bankje opstappen en weer zakken.) Ik kan er zo maar 1 doen ofzo. Maar zo lijkt het mij perfect om hier kracht voor op te bouwen. Met alleen Bor's twijfel ik of ik ze hard genoeg pak.. (lats)

Bij mij groeien de traps armen en benen nog het beste. Chest niet helaas.. :(

En ik zal de low bar squat eens proberen dan, ik deed altijd de high bar.

En ik bulk voorlopig idd nog wel effe door. Lijkt me alleen epic om er shredded bij te kunnen lopen(op festivals), heb daar alleen nog niet genoeg muscles voor haha.

Nee met Deadlifts maak ik me ook het grootste zorgen om mijn rug inderdaad.

Ik kan hem wel telkens op de grond leggen, maar ik merk dat ik juist bij dat stuk mijn rug verkeerd ga buigen. Hoeveel ik mijn borst ook omhoog doe en kont naar achter, dat laatste stukje is net teveel en dan buig ik mijn rug verkeerd. Lijkt mij niet goed om dan door te gaan toch? Wat ik nu doe is die laatste paar cm overslaan en hopen dat dat nog komt uit flexibiliteit. (nooit flexibel geweest.)

En de barbell row doe ik ook onderhands, zo voelt die iets fijner vind ik.

Maar ik wou ook nog geen volledige pull ups doen, negatieve (rustig laten zakken, via bankje opstappen en weer zakken.) Ik kan er zo maar 1 doen ofzo. Maar zo lijkt het mij perfect om hier kracht voor op te bouwen. Met alleen Bor's twijfel ik of ik ze hard genoeg pak.. (lats)

Bij mij groeien de traps armen en benen nog het beste. Chest niet helaas.. :(

En ik zal de low bar squat eens proberen dan, ik deed altijd de high bar.

En ik bulk voorlopig idd nog wel effe door. Lijkt me alleen epic om er shredded bij te kunnen lopen(op festivals), heb daar alleen nog niet genoeg muscles voor haha.

wat ik bedoelde met deadlifts.. is dat je constant de bar weer op de grond legt.. en dan bij de positieve zorgt voor optimale houding .. dus constant vanuit stilstand. dat is het beste om die flexibiliteit te krijgen en kracht te ontwikkelen. zoals sebastiaan ook zegt: rustig opbouwen

MAAR WEL BLIJVEN DOEN.

ik neem aan dat ze bij jouw sportschool ook wel zo'n pull-up apparaat hebben met tegen gewicht ?
Assisted-Pull-up-Machine.gif

gewoon daar op beginnen. onthoud bij dergerlijke apparaten : dat het tegenover gesteld is van normale machines. kortom hoe hoger het gewicht hoe makkelijker het wordt (hoe minder je zelf hoeft te doen) en hoe lichter het gewicht hoe meer je zelf moet doen bij het omhoog trekken ;)

succes !

wat ik bedoelde met deadlifts.. is dat je constant de bar weer op de grond legt.. en dan bij de positieve zorgt voor optimale houding .. dus constant vanuit stilstand. dat is het beste om die flexibiliteit te krijgen en kracht te ontwikkelen. zoals sebastiaan ook zegt: rustig opbouwen

MAAR WEL BLIJVEN DOEN.

ik neem aan dat ze bij jouw sportschool ook wel zo'n pull-up apparaat hebben met tegen gewicht ?
Assisted-Pull-up-Machine.gif

gewoon daar op beginnen. onthoud bij dergerlijke apparaten : hoe hoger het gewicht hoe makkelijker , hoe zwaarder hoe moeilijker ;)

succes !

Snap wat je bedoelde met deadlift, maar ook bij van het grond rapen is mijn houding helaas verkeerd.. Zal het overmorgen eens proberen.

Ja die hebben we ja. Zal eens kijken, maar pull ups of chin ups? Pull ups is meer voor je algehele rug toch? En chin ups legt de focus op lats en biceps?

ik zou het afwisselen. ondanks dat ik zelf chin-ups het fijnst vind, wissel ik chinups en pull-ups af elke week.

wat betreft grip wijdte.. geloof niet in de fabeltjes van hoe wijder de grip hoe meer je lats benadrukt worden.. enige wat bij erg wijde grip gedaan wordt is de range of motion inkorten, en je schouderkoppen onnodig zwaar belasten. houd dus een grip aan van iets wijder dan schouder breedte.

succes ;)

Wat een K*t training. Squats gingen goed, maar die deadlift om van te janken.

Kreeg bij de warm up mijn vorm niet eens goed, ik kan gewoon niet naar de grond zonder mijn rug helemaal te ronden. En niet een beetje ook..

Meteen mee gekapt, met 25KG (warm up gewicht) kon ik er geen eens correcte vorm mee krijgen. Heb ook geprobeerd zonder schoenen om te kijken of het kwam door hogere hakken ofzo. Werkte niet.

Toen maar wat pulldowns gaan doen met zo'n machine en daarna weer overhead presses welke ook matig gingen op 27,5kg

Wil denk ik toch gewoon terug gaan naar split of iets als ub/lb. Heb het gevoel dat ik zo alleen maar achteruit ga, en niet normaal ook(terwijl ik met vorig schema toch wel dacht dat ik goede vooruitgang boekte.) Beleef er ook nog maar weinig plezier in zo.. Geen een echt lekkere training meer gehad met stronglifts..

Weer gewogen trouwens dit keer op het gebruikelijke tijdstip en weegschaal geeft nog steeds 75,5KG aan ben dus 1KG aangekomen sinds voor renesse. Ben bang dat dat geen spier is, maar zoveel kan ik toch niet gevreten hebben.. Volgens mij at ik toch echt niet ver boven onderhoud als ik daar al boven zat.

Kreeg bij de warm up mijn vorm niet eens goed, ik kan gewoon niet naar de grond zonder mijn rug helemaal te ronden. En niet een beetje ook..

Dude, maak 's een filmpje van je Deadlifts dan. Ik snap echt niet waarom je per se je rug zou moeten ronden. Je moet door je knieën zakken he?

Ga anders 's op zoek naar de Starting Strength DVD van Mark Rippetoe. Daarin wordt heeeeeeeeel uitgebreid uitgelegd hoe je de deadlift goed doet.

Als ik een camera kan regelen zal ik binnenkort eens een filmpje maken, telefoon is kapot.
En ik zak ook door mijn knieën, snap niet hoe je het doet zonder je rug te ronden..
Zal vanavond eens kijken, maar ga denk ik wel een ander schema doen beleef hier op het moment weinig plezier mee, en daar gaat het uiteindelijk ook om toch?

Ons Mam vind me trouwens wel breed genoeg nu, het moet niet breder worden lollzz

Meteen mee gekapt, met 25KG (warm up gewicht) kon ik er geen eens correcte vorm mee krijgen. Heb ook geprobeerd zonder schoenen om te kijken of het kwam door hogere hakken ofzo. Werkte niet.

Toen maar wat pulldowns gaan doen met zo'n machine en daarna weer overhead presses welke ook matig gingen op 27,5kg

Wil denk ik toch gewoon terug gaan naar split of iets als ub/lb. Heb het gevoel dat ik zo alleen maar achteruit ga, en niet normaal ook(terwijl ik met vorig schema toch wel dacht dat ik goede vooruitgang boekte.) Beleef er ook nog maar weinig plezier in zo.. Geen een echt lekkere training meer gehad met stronglifts..

Weer gewogen trouwens dit keer op het gebruikelijke tijdstip en weegschaal geeft nog steeds 75,5KG aan ben dus 1KG aangekomen sinds voor renesse. Ben bang dat dat geen spier is, maar zoveel kan ik toch niet gevreten hebben.. Volgens mij at ik toch echt niet ver boven onderhoud als ik daar al boven zat.

ga nou a.u.b. niet afhaken omdat je wat tegenslag hebt..succes en de mate waarin je resultaat zal hebben zal grotendeels komen door je doorzettingsvermogen.

ik wil ook graag video's zien van je deadlift.. anders kunnen wij ook niet zeggen wat je moet verbeteren. zoals ik al eerder gezegd heb staat er zat beeldmateriaal van o.a. Rippetoe op youtube, waarin hij heel uitgebreid uitlegt hoe je moet deadliften.

wat betreft je overheadpress: is een ****ing zware oefening. ik heb ook rippetoe gedaan, en bleef maar haken op 32kg. pas na 6 maanden kon ik verhogen , dit had deels te maken met een lichtere blesure van een jaar geleden maar toch... verhogen bij die oefening gaat gewoon extreem moeilijk.. staar je er niet op blind.

dat je zegt dat je geen fijne training hebt gehad sinds stronglifts... je bent net begonnen gast..nog niet eens 3 weken bezig en nu al klagen.. zucht...

als je traint alsof het niks is.. met de dikste lol en isolatie oefeningen en jezelf niet hoeft te pushen.. dan train je niet hard.. wat ik begrijp is dat je nu alleen maar compound oefeningen doet(zoals het hoort!) en er achter komt dat het zwaar is DUUH, natuurlijk is het zwaar waarom denk je dat 3/4 van de curl monkeys alleen maar isolatie doet en er 3 jaar later nog uit zien als iemand die niet traint ? juist omdat ze de ballen niet hebben om hard te trainen.

wat betreft je gewicht..je weegt 75 kg .. en je maakt je zorgen over 1 week renesse waarin je wat gecheat hebt ?..
klagen over gains bij een specefiek schema wat je nog niet eens 1 maand hebt gevolgd heeft ook niet echt zin.
als je sneller en meer wil aankomen moet je meer eten, kortom van 10% naar 20% boven onderhoud...let wel hoe meer je boven onderhoud eet hoe meer je aankomt in zowel spier als vet.

kortom niet zeuren maar doortrainen en vreten :P , resultaat komt vanzelf ;)

Laatst bewerkt:
ga nou a.u.b. niet afhaken omdat je wat tegenslag hebt..succes en de mate waarin je resultaat zal hebben zal grotendeels komen door je doorzettingsvermogen.

ik wil ook graag video's zien van je deadlift.. anders kunnen wij ook niet zeggen wat je moet verbeteren. zoals ik al eerder gezegd heb staat er zat beeldmateriaal van o.a. Rippetoe op youtube, waarin hij heel uitgebreid uitlegt hoe je moet deadliften.

wat betreft je overheadpress: is een ****ing zware oefening. ik heb ook rippetoe gedaan, en bleef maar haken op 32kg. pas na 6 maanden kon ik verhogen , dit had deels te maken met een lichtere blesure van een jaar geleden maar toch... verhogen bij die oefening gaat gewoon extreem moeilijk.. staar je er niet op blind.

dat je zegt dat je geen fijne training hebt gehad sinds stronglifts... je bent net begonnen gast..nog niet eens 3 weken bezig en nu al klagen.. zucht...

als je traint alsof het niks is.. met de dikste lol en isolatie oefeningen en jezelf niet hoeft te pushen.. dan train je niet hard.. wat ik begrijp is dat je nu alleen maar compound oefeningen doet(zoals het hoort!) en er achter komt dat het zwaar is DUUH, natuurlijk is het zwaar waarom denk je dat 3/4 van de curl monkeys alleen maar isolatie doet en er 3 jaar later nog uit zien als iemand die niet traint ? juist omdat ze de ballen niet hebben om hard te trainen.

wat betreft je gewicht..je weegt 75 kg .. en je maakt je zorgen over 1 week renesse waarin je wat gecheat hebt ?..
klagen over gains bij een specefiek schema wat je nog niet eens 1 maand hebt gevolgd heeft ook niet echt zin.
als je sneller en meer wil aankomen moet je meer eten, kortom van 10% naar 20% boven onderhoud...let wel hoe meer je boven onderhoud eet hoe meer je aankomt in zowel spier als vet.

kortom niet zeuren maar doortrainen en vreten :P , resultaat komt vanzelf ;)

Haha je begrijpt het verkeerd man, ik vind het niet k*t omdat het te zwaar is juist andersom. Hier kan ik mezelf tot op heden maar weinig in pushen, bij mijn split ging ik juist altijd tot het uiterste, daar genoot ik van. Die pijn op dat moment niet misschien, maar wel dat je er met succes op terug kan kijken. Hoe zwaarder het was, hoe leuker ik het vond achteraf. (op dat moment ook wel)
Ik zal het nog wel langer proberen, maar het komt dus juist omdat het niet wil lukken denk ik, ik wil mezelf pushen en zo hard mogelijk gaan.
Maar op het moment valt dat dus nog mee.. Zal kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken en zal het nog eens bestuderen.

Overigens morgen licht dilemma welk zich mogelijk vaker voordoet. Heb een nieuwe baan waarbij ik bij allerlei restaurants in de horeca ga werken, met soms lange dagen. Morgen van 12-01:00. Ik kan mijn shakemaaltijd niet meenemen (Je moet het toch binnen 20 min na mengen nuttigen?)

Extra maaltijd verzinnen ofzo? Of telkens improviseren op 1 maaltijd?

Haha je begrijpt het verkeerd man, ik vind het niet k*t omdat het te zwaar is juist andersom. Hier kan ik mezelf tot op heden maar weinig in pushen, bij mijn split ging ik juist altijd tot het uiterste, daar genoot ik van. Die pijn op dat moment niet misschien, maar wel dat je er met succes op terug kan kijken. Hoe zwaarder het was, hoe leuker ik het vond achteraf. (op dat moment ook wel)
Ik zal het nog wel langer proberen, maar het komt dus juist omdat het niet wil lukken denk ik, ik wil mezelf pushen en zo hard mogelijk gaan.
Maar op het moment valt dat dus nog mee.. Zal kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken en zal het nog eens bestuderen.

Overigens morgen licht dilemma welk zich mogelijk vaker voordoet. Heb een nieuwe baan waarbij ik bij allerlei restaurants in de horeca ga werken, met soms lange dagen. Morgen van 12-01:00. Ik kan mijn shakemaaltijd niet meenemen (Je moet het toch binnen 20 min na mengen nuttigen?)

Extra maaltijd verzinnen ofzo? Of telkens improviseren op 1 maaltijd?

gewoon al je calorien voor je werk eten.. en dan de rest van de dag niks.. kan geen kwaad zolang je aan het einde van de dag maar op je calorien aantal komt.

bijv:

8:00 opstaan
8:30 eten 1/3 van kcal
9:00 trainen, na trainen whey shake ofzo
11:00 eten 2/3 van kcal

dat het trainen tot nu toe nog niet zwaar genoeg zou zijn.. ik hoor je klagen over deadlift.. en dat je het zwaar hebt met overheadpress.. dat klinkt niet alsof je het "simpel " hebt.

gewicht wordt vanzelf zwaar zat.. eerste paar weken je ego aan de kant zetten dus.

succes !

gewoon al je calorien voor je werk eten.. en dan de rest van de dag niks.. kan geen kwaad zolang je aan het einde van de dag maar op je calorien aantal komt.

bijv:

8:00 opstaan
8:30 eten 1/3 van kcal
9:00 trainen, na trainen whey shake ofzo
11:00 eten 2/3 van kcal

dat het trainen tot nu toe nog niet zwaar genoeg zou zijn.. ik hoor je klagen over deadlift.. en dat je het zwaar hebt met overheadpress.. dat klinkt niet alsof je het "simpel " hebt.

gewicht wordt vanzelf zwaar zat.. eerste paar weken je ego aan de kant zetten dus.

succes !

Nee groot gedeelte kan ik gelukkig wel meenemen, maar niet alles de shake en brinta dus niet. Word flink proppen die 2 achterelkaar....

Maar de deadlift komt niet door gewicht, maar doordat ik op het moment niet eens tot de grond kan buigen zonder mijn rug te krommen.

En overhead press, is matig verder niet heel erg. Het is anders zwaar dan in mijn split waar het pijn deed, had hier vooral moeite om de techniek recht te houden.

Nee groot gedeelte kan ik gelukkig wel meenemen, maar niet alles de shake en brinta dus niet. Word flink proppen die 2 achterelkaar....

Maar de deadlift komt niet door gewicht, maar doordat ik op het moment niet eens tot de grond kan buigen zonder mijn rug te krommen.

En overhead press, is matig verder niet heel erg. Het is anders zwaar dan in mijn split waar het pijn deed, had hier vooral moeite om de techniek recht te houden.

het feit dat je techniek nog niet in orde is .. kan de oorzaak zijn dat je in het verlede pijn had. verhogen in gewicht terwijl je techniek nog te wensen overlaat is vragen om problemen.

kortom ondanks dat je denkt dat je meer aan kan, duid het feit dat je problemen hebt met de techniek met het relatief lage gewicht wat je nu hanteert op iets heel anders.

blijf werken aan de techniek en post filmpjes van de verschillende oefeningen zodat mensen kritiek/advies kunnen geven.

als je techniek eenmaal in orde is komt meer gewicht vanzelf.

wees ook niet bang dat als je 3 trainingen op een rij merkt dat een bepaalde oefening niet uit te voeren is zonder goede techniek.. dat je deload met 10%. en vervolgens weer 2.5kg per keer verhoogt.

maar dit wist je waarschijnlijk al als je je goed had ingelezen in rippetoe :D

wat betreft de whey + brinta, je kan het poeder gewoon in een diepvries bakje meenemen.. en dan aanlengen met water op je werk.
succes ;)

En denk aan Arnold (die heb je als avatar toch?)... Die is ook op deze manier begonnen. Zware compounds, 5x5, geïnspireerd door Reg Park. Komt op hetzelfde neer als Starting Strength of Stronglifts. Als je volhoudt ga je geen spijt krijgen!

(Zegt hij zeer overtuigd terwijl hij zelf pas in week 5 van Stronglifts zit...)

;)

Riky, dij deadliften kan het ook komen door de gewichten die je er aan hebt.
Als je plates van 15kg er aan hebt 2x plus stang is dat 60kg maar het gewicht komt heel stuk hoger teliggen. Jij dee 25kg met barbell van 20kg + 2x2,5kg schijf ,
met gewicht dan licht hij 13cm lager

Ik denk dat het komt, door dat je bekkens niet goed naar binnen draait, en je hamstring/glutes niet lenig genoeg zijn

Riky, dij deadliften kan het ook komen door de gewichten die je er aan hebt.
Als je plates van 15kg er aan hebt 2x plus stang is dat 60kg maar het gewicht komt heel stuk hoger teliggen. Jij dee 25kg met barbell van 20kg + 2x2,5kg schijf ,
met gewicht dan licht hij 13cm lager

Ik denk dat het komt, door dat je bekkens niet goed naar binnen draait, en je hamstring/glutes niet lenig genoeg zijn

dat denk ik zelf ook.. vooral omdat hij volgens mij paar pagina's terug aangaf dat hij nog niet heel diep kon squatten (zelfde verhaal) maar totdat we video materiaal zien kunnen we niet zeggen waar het aan ligt ;)

Terug
Naar boven