AndroidHealthClinic

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
Riky, dij deadliften kan het ook komen door de gewichten die je er aan hebt.
Als je plates van 15kg er aan hebt 2x plus stang is dat 60kg maar het gewicht komt heel stuk hoger teliggen. Jij dee 25kg met barbell van 20kg + 2x2,5kg schijf ,
met gewicht dan licht hij 13cm lager

Ik denk dat het komt, door dat je bekkens niet goed naar binnen draait, en je hamstring/glutes niet lenig genoeg zijn

Klinkt inderdaad logisch, snapte het ookal niet zal wel een stuk schelen.
Kan vandaag en morgen helaas niet trainen ivm drukte. Morgen waarschijnlijk ook niet :(:(:(.

Irritant dat die sportschool om 1 uur al sluit terwijl ik mijn rust nodig heb als ik tot laat moet werken :(.

Btw ik heb gisteren van 12-01:00 non-stop gewerkt. In de bediening, je loopt zo toch behoorlijk wat af (had aan het eind last van mijn benen niet te zuinig). Zal ik mijn bulk niet wat moeten verhogen op zo'n dag? Met hoeveel kcal ongeveer denken jullie?

---------- Post toegevoegd Sat 18 Aug 2012 om 16:38 ----------

En denk aan Arnold (die heb je als avatar toch?)... Die is ook op deze manier begonnen. Zware compounds, 5x5, geïnspireerd door Reg Park. Komt op hetzelfde neer als Starting Strength of Stronglifts. Als je volhoudt ga je geen spijt krijgen!

(Zegt hij zeer overtuigd terwijl hij zelf pas in week 5 van Stronglifts zit...)

;)

I sure hope so!:D

Kennen jullie die anthony? (trickster) van dit forum? Das ook een beest, wel een mooi streef.

Oké vandaag beter getraind gelukkig, maar heb deze training altijd de leukere gevonden van de 2. Mag ook wel, heb sinds donderdag niet meer kunnen trainen door zware drukte op werk en een sportschool die om 1 sluit in het weekend. :(

5x5x47,5KG Squat

Voelt steeds beter aan, vorm word naar mijn gevoel ook steeds beter.

5x5x40KG Bench press
5x5x40KG Barbell Row

Deze ging maar net goed met de juiste techniek, misschien zelfs wel een beetje rommelig
maar kon het overal nog wel redelijk doen. Misschien nog een keer repeaten op 40 of verhogen en kijken of dat nog lukt zonder echt fout te gaan?

Ga nu kijken of ik a.s. donderdag met een maatje kan trainen zodat ik wat filmpjes kan schieten.

Effe stil geweest hier, druk met werk.. Trainen om de dag lukt helaas niet altijd zo, maar doe mijn best ze zo snel mogelijk na elkaar te doen.
Heb 2 trainingen gedaan:

1e:

5x5x60KG Squat*
5x5x40KG Deadlift**
5x5x30KG Overhead press

heb van alle oefeningen filmpjes laten maken, alleen diegene die ze maakte heeft ze op facebook gezet ipv youtube en het staat op prive waardoor ik nog effe moet kijken hoe ik ze hierop krijg..

*Had niet goed opgelet met de gewichten, had er dus perongeluk ipv 50KG, 60KG opgedaan, kwam er na 2 setjes achter maar het ging prima dus heb het zo gehouden.

**Bij de deadlift lag het vooral aan wat sebastiaan zei, ik deed nu meteen de grote platen erop en kon het nu wel prima oppakken, deadlift ging dus wel redelijk zo.

2e training die ik vandaag deed, had ik totaal geen zin in vantevoren. Toen even een zyzz filmpje gekregen, die ouwe vent had me meteen weer gemotiveerd om te knallen!

5x5x60KG squat*
5x5x42,5 Bench press**
5x5x40KG Barbell bent over row***

* Omdat de 60KG squat vorige keer prima te doen was maar wel een flinke verhoging was besloot ik vandaag nog eens 60KG te squatten voor de zekerheid en het vanaf nu hier te gaan opbouwen. Gaat wel lekker zo, begin de squats nu tenminste te voelen.
Had ook aan onze instructeur gevraagd om te kijken naar mijn squats en hij zei dat ze goed waren.

** Had toevallig een filmpje gezien van de hodge twins hierover, dat er mensen zijn die hun borst te weinig ontwikkelen doordat ze vooral benchen vanuit hun armen (triceps), waarin ze uitlegden dat je je bij het benchen echt moest focusen op krachtzetten vanuit je chest en ze ook samen te knijpen, deed dit ook en het voelde meteen een stuk beter. Wel véél zwaarder, had er al flink moeite mee maar kreeg het allemaal nog afgemaakt, met goede techniek.

*** Omdat de vorige attempt op 40KG wel ging, maar niet zeer soepel was had ik besloten het nog een training te houden op 40KG, ging dit keer écht lekker! Techniek ging soepel maar was wel lekker zwaar. Denk dat dit nog wel een van mijn favoriete oefeningen gaat worden, vond hem dit keer al behoorlijk gaaf worden zo.
Focuste me trouwens ook echt op het samenknijpen van mijn schouders naar binnen (uitgelegd in een video), zag er bruut uit in de spiegel haha

Over alles was dit echt een super lekkere training! De oefeningen worden lekker uitdagend, en de uitvoering van alles gaat ook al best goed!
Nu alleen de deadlifts en overhead press perfectioneren, maar die gaan ookal vooruit.

Lekker bezig kerel!

Wtf ik merk nu pas dat ik eigenlijk 1 set moet doen voor het deadliften en dat 5 reps, ik deed altijd 5x5..... Waarom 1 set?? Dan train je toch geen ****

oeps.. valt mij nu pas op dat je idd 5x5 hebt gedaan bij deadlift :P

de reden is omdat je met squats je benen al aardig uitgeput hebt..
vergis je niet met zwaarder gewicht is squatten en deadliften op dezelfde dag killing

naarmate je verder komt in het programma zul je blij zijn dat je maar 1 set hoeft te deadliften

Wtf ik merk nu pas dat ik eigenlijk 1 set moet doen voor het deadliften en dat 5 reps, ik deed altijd 5x5..... Waarom 1 set?? Dan train je toch geen ****

haha, sorry man, was me ook niet opgevallen dat je 5x5 deed, anders had ik wel even wat gezegd. :D

Even gewicht plaatsen van laatste trainingen, die excel is kapot dus dit is ook als reminder:

5x5x62,KG Squat
5x5x45KG Deadlift
4x5X32,5KG Overhead
1x3 (fail)

Netjes. We beginnen redelijk gelijk op te lopen met de gewichten nu he? Leuk!

gaat de goede kant op man, ik ben zelf ook weer aan het bulken..maar doe wendler 531 schema, zelfde idee alleen iets anders. die 1x3 (fail) welke oefening was dat?

gaat de goede kant op man, ik ben zelf ook weer aan het bulken..maar doe wendler 531 schema, zelfde idee alleen iets anders. die 1x3 (fail) welke oefening was dat?

Dat was de overhead press.. Volgende training lukt ie me wel, maar waarschijnlijk zal die voortaan vaker gaan failen..

---------- Post toegevoegd Fri 31 Aug 2012 om 19:38 ----------

Netjes. We beginnen redelijk gelijk op te lopen met de gewichten nu he? Leuk!

Haha ja gaaf man, wat concurrentie van mijn eigen league.

Ben trouwens afgelopen training ook begonnen met chin-ups.

3x5 lukte me, en daarna kreeg ik er nog maar 2 per keer uit, rustig opbouwen.. (Doe ze wel gecontroleerd uiteraard)

Update training van vandaag:

5x5x65KG Squat

5x5x45KG Bench press

5x5x42,5KG Barbell row

Alles ging prima, ik ben dit keer met squats veel lager gegaan bijna ATG. Ging volgens mij wel goed.. zal het binnenkort een keer later controleren, maar mijn squats tot parallel waren iniedergeval goed.

Barbell row en bench press zijn nu weer prima te doen

---------- Post toegevoegd Mon 3 Sep 2012 om 17:32 ----------

Ohja, en ik woog toen straks 77KG

---------- Post toegevoegd Mon 3 Sep 2012 om 17:34 ----------

Zit denk ik ook wel wat vet tussen.. Zit op het moment helaas niet op mijn voedingsschema... Geldtekort, wat ik nog heb houd ik nu ff tot volgende maand dan kan ik weer volgens schema eten. nu is het wat de pot schaft met af en toe een geimproviseerde maaltijd.

Wel nog brinta en Whey, probeer het gezond te houden maar is dus niet perfect. Kom ook wel wat vet aan zo maar kracht gaat iig ook nog prima vooruit

20 min geleden 2 servings noxipro genomen (had nog een sample liggen van bij m'n whey) word stuiteren dalijk haha, geef straks wel een update. Maar ben nu al behoorlijk opgefokt.

Epic training is Epic.

5x5x67,5 KG squatsss* PR
5x5x55KG Deadlifts** PR
5x5x32,5 Overhead press*** PR

2x5 Chin-ups BW
1x5 Chin-ups (Negatieve)****
3x8x40KG Triceps pressdown

* Sinds ik nu bijna full ATG doe word ie behoorlijk uitdagend. Had vandaag al iemand gevraagd om laatste set te spotten maar ging nog redelijk. Ga hier denk ik binnenkort wel op failen, zal niet zeer lang meer duren. Helaas hebben we geen fail mechanisme bij ons squatrek? Gewoon neer laten vallen dan?

** Heb ze met 10 KG verhoogd, sinds ik de techniek kan is deze echt easy. Nog steeds superlicht, snap alleen wel waarom maar 1x5 nu ook met mijn eigen gevoel, mijn rug stond helemaal strak van de squats erbij.

*** Ging nog nét goed... Volgende training gaat die zowiezo weer failen op 35.

**** waarbij ik omhoog sprong en me zo traag mogelijk liet zakken (negatieve reps dus) Positief lukte me niet meer, zo wil het proberen op te bouwen, telkens iets meer.

Normaal gesproken zou ik die triceps pressdown niet doen maar door de pre-workout had ik zoveel energie dat ik het toch effe wou doen, ook omdat het lekker is maar ook omdat triceps nog steeds achterlopen (Wel stukken minder al.).

Aan het eind had ik een gruweeeelijke pomp man, heerlijk. Kreeg mijn shirt pas uit na heel wat gestuntel haha, lekker.

But dont worry, ik ga niet vaker aan de pre-workout. Ik weet hoe dat spul werkt, wou gewoon even mijn gratis sample uitproberen :D

nice nice ;)

paar aan/opmerkingen heb ik wel :P

over squat ATG en de mogelijkheid dat het gaat failen...IMO als je op dat gewicht al begint te failen met squats.. dan is er een van de volgende dingen aan de hand:

1. je hebt te snel opgehoogd
2. je eet niet voldoende
3. je neemt niet voldoende rust

ik hoor van heel veel mensen die SL doen dat ze pas beginnen met failen rond de 100kg
ik denk dat je wat overdrijft.. vandaag ging toch prima ?? feit dat het wat zwaarder wordt is juist goed

een ding wat ik hierbij in gedachte zou houden is dit: "waren de laatste 2 reps echt zo zwaar dat het een gevecht was om omhoog te komen ?" zonee.. dan gewoon doorzetten

wat betreft Deadlifts.. ik ben blij te horen dat je de techniek nu onder de knie begint te krijgen je DL is alsnog aan de lage kant..als het goed is Deadlift je meer dan je Squat ik zou dus volgende training eens 1x5 met 65kg proberen

wat betreft de OH , gaat de goede kant op.. ik heb op dat gewicht (32.5kg ) enorm lang vastgezeten (plateau) gewoon doorzetten als je idd failed..

@ negatives niks mis mee..

@triceps pressdown...ZUCHT...niks mis met extra energie overhebben, maar doe dan dips inplaats van tricep pressdown. kortom volgende keer dat je energie over hebt:

chinup of dips

niks mis met pre-workout nemen , alleen wen je er enorm snel aan (ik in iedergeval).. ik kon bijna elke week de dosering wel ophogen wilde ik hetzelfde effect hebben.. maar ik drink dan ook aardig wat koffie op een dag ;)

overall: ziet er goed uit.. ga zo door ;)

Over de squat:

Weet ook niet echt of ik ga failen, en heb die mindset ook niet. Maar ik heb nog nooit echt tot fail gesquat, merk wel dat ik bijvoorbeeld die laatste 2 reps bijvoorbeeld flink moet persen en niet zo rap meer omhoog kom als met de eerste, waarbij het easy lijkt.
We zien wel waar het boot strand als ik rustig aan blijf verhogen. Maar volgens mij zijn mijn benen in verhouding toch het sterkst van mijn lichaam.

Volgens mij eet ik gewoon voldoende, ik kom zelfs wat vet aan de laatste tijd (Doordat ik dus niet mijn voedingsschema kan volgen.) Wel zorg ik dat ik genoeg van alles binnenkrijg, Eiwitten, koolhydraten en ook de vetten (wss iets teveel zonder voedingsschema.) Hoop zo snel mogelijk weer aan mijn schema te kunnen, maar worst case scenario (wat het wss is) kan dat pas over 1 maand van nu. (begin oktober)

Rust neem ik ook wel genoeg voor de trainingen..

En inderdaad, deadlifts wil ik zo ook weer verhogen, had dat deze training ook gedaan (+10KG), en volgende training zowiezo nog en dan misschien over naar 5KG of gewoon weer 10, zien dan wel hoe zwaar het word kan ik nu nog niet bepalen.

Haha en klopt nu je het zegt, had totaal niet gedacht aan dips. Meestal doe ik die ook, zal er volgende keer beter aan denken!

Volgens mij went iedereen er snel aan als je ze regelmatig neemt, komt omdat het enigste waardoor je zo stuitert de 1,3DMAA is / geranium en daar wen je gewoon aan.

Gevaar is dan als je het elke training gebruikt, je er niet echt veel meer van merkt, maar het toch nodig hebt (trainen zonder ben je dan te moe voor..) Misschien dat ik er wel een ga kopen voor de 'slechte' dagen dat je eigenlijk te moe bent. Maar voorlopig nog even niet.

Ik ben expres gestopt met die noxipro omdat ik zoon gruwelijke crash kreeg na een intensieve training dat ik spontaan wilde slapen... Maar verder succes met je trainingen man, je hebt ong dezelfde stats als ik :)

Ik ben expres gestopt met die noxipro omdat ik zoon gruwelijke crash kreeg na een intensieve training dat ik spontaan wilde slapen... Maar verder succes met je trainingen man, je hebt ong dezelfde stats als ik :)

Ik gelukkig niet haha..

Training van vandaag:

Squats 5x5x70KG,
ging moeizaam tbh (vorm vooral) maar heb nu rest van het weekend rust, zullen eens zien hoe het daarna gaat.

BOR 5x5x45KG
Vorm ging ook niet 100% lekker had flink moeite, ga hem volgende keer herhalen op 45KG.

Bench press 5x5x47,5KG
Ook hier ging de vorm niet super maarja, gewicht was nog redelijk te doen.

Al bij al was het waarschijnlijk dus niet helemaal mijn dag ookal was ik gemotiveerd. Squats en Bench press verhoog ik na het weekend weer, denk dat dat gewoon goed gaat. BOR ga ik nog even een keer herhalen op hetzelfde gewicht.

Omdat ik vorige training chinups én Triceps pressdown had gedaan, besloot ik vandaag geen extra oefening te doen zodat ik ze niet te vaak pak. Maar ik wil chin ups gaan doen op de Deadlift dag, en dips op deze. Of is het beter andersom?

Verder lopen mijn triceps nog steeds behoorlijk achter.. Biceps Lopen misschien nog wel het verst voor en triceps het meest achter. Kan ik nog meer doen om dit sneller of verder recht te trekken?

---------- Post toegevoegd Fri 7 Sep 2012 om 17:57 ----------

Ter vergelijking:
2wbt46o.jpg

29wqsjn.jpg

Laatst bewerkt:
ik wil chin ups gaan doen op de Deadlift dag, en dips op Bor/ bench press dag. Of is het beter andersom?

Verder lopen mijn triceps nog steeds behoorlijk achter.. Biceps Lopen misschien nog wel het verst voor en triceps het meest achter. Kan ik nog meer doen om dit sneller of verder recht te trekken?

Bump, zo trainen.

Terug
Naar boven