Fitness Seller

Stronglifts

Telkens 2,5kg verhogen vind ik persoonlijk ook best veel. Vaak helpt het ook als je 2-3 weken met hetzelfde gewicht doorgaat, en daarna pas verhoogt. Kwam ook op een plateau toen ik elke training maar wou verhogen.

Komt goed!

gewoon doorknallen en niet gaan knoeien met de verhogingen die dit systeem zo goed maken. gewoon de standaard shit: verhogen met 2.5kg en indien je op een plateau komt de 2 trainingen daarop opnieuw proberen met zelfde gewicht (waarbij je wel A > B > A > B > A aanhoud) lukt het dan nog steeds niet.. dan 10% deloade.

is een bewezen systeem van liniaire verhoging welke indien gebruikt icm goed voedingsschemavanzelf zijn vruchten gaat afwerpen.

wat betreft mindere training.. shit happens. volgende training weer met volle moed er tegen aan gaan. zeker geen weken pauze inlassen want dat maakt het alleen maar iritanter.

ik heb 1 week rust gehouden.. en heb deze week weer volop spierpijn enzo ;)

anyways verder ziet de vooruitgang er goed uit man. ook niet te snel willen , zoals BjornG zegt: alles komt goed ;) gewoon doorzetten !!!

• Topic Starter Topic Starter
Ja klopt, ik blijf ook lekker verhogen hoor, en geen rustpauze's rust heb ik genoeg gehad vorige week toen ik ziek was! Het liefst zou ik 5x in de week gaan, maarja dat is overkill.
Is alleen balen als je het denkt te halen en het niet lukt! Verder werpt het schema al zijn vruchten af hoor, de makkelijke periode ben ik voorbij.
Squats zijn ook lekker zwaar. (krijg ik ook regelmatig complimenten over in de gym dat ik ze met zoveel toewijding uitvoer)
Zit bij mijn eerste setje al te puffen. :)

Training was verschoven naar vandaag:

5x5x80KG Squat PR

5x4x40KG OH press
1x2x40KG OH Press Fail

1x5x75KG Deadlift PR

1x5xBW Pull up
2x5 Negative pull ups

Squat gaat nog steeds vooruit (Wel met moeite, ik kreun voortaan de hele gym onder :D En hijg als een mongol)

OH press ging een stuk beter, alleen wat gekloot had 3e setje maar 4 keer gedaan (Kan niet tellen) dus 4e setje 6, koste me heel veel moeite waardoor ik laatste setje nog maar 2 lukte. al wel veel beter dan vorige training! Volgende keer heb ik hem. (Ik heb het trouwens gefilmd, volgens mij is mijn vorm wel redelijk zal t straks uploaden.)

Deadlift trok ik dit keer omhoog en omlaag tegen mijn schenen, dit was veel fijner ipv dat ik er hele tijd tegenaan buts enzo, oefening voelde een stuk beter en vorm ging ook een stuk beter.

Pull ups, tja die zijn we nog aan het opbouwen.

Over alles ben ik zwaar tevreden over deze training!
Heb het gevoel alsof ik weer stevig vooruitga (vreet ook weer veel meer)
weegschaal zei nu 78,8KG + 0,5KG in ongeveer 1 á 2 weken dus weer.

Om het te vieren hier een nummertje beinvloed door de heer hemzelf!:D

http://www.youtube.com/watch?v=_iAVSGiHlf4
(vanaf 2:25 als je de intro wil skippen.)

Laatst bewerkt:
ben wel benieuwd naar je filmpje nu... :)

---------- Post toegevoegd Sun 7 Oct 2012 om 17:20 ----------

Doelen gaan trouwens lastig worden voor 2013!

Die Squat van 85 en die Deadlift van 90 ga je zeker halen! Die Bench Press gaat pittig worden denk ik... ;)

ben wel benieuwd naar je filmpje nu... :)

---------- Post toegevoegd Sun 7 Oct 2012 om 17:20 ----------

Die Squat van 85 en die Deadlift van 90 ga je zeker halen! Die Bench Press gaat pittig worden denk ik... ;)

Squat word easy! Dl zal ook goed lukken. Hoop eigenlijk op 100KG squat en deadlift tegen 2013, dat word een mooie uitdaging.
Bench press word inderdaad wel pittig, maar vind het een mooi doel!

Filmpje staat op telefoon, maar die wil hem niet uploaden zonder wi-fi en onze wi-fi wil op het moment geen vrienden zijn met m'n telefoon :(.

Zal morgen misschien even kijken via usb.

je deadlift is lager dan squats..

conclusie:
1. je squat niet diep genoeg. OF
2. je verhoogt de deadlifts niet met 5kg verhogingen(dl is uitzondering op 2.5kg verhoging)

deadlift moet meer zijn dan squat.

verder ziet het er goed uit man.. gaat lekker met de gewichten enzo keep it up !

je deadlift is lager dan squats..

conclusie:
1. je squat niet diep genoeg. OF
2. je verhoogt de deadlifts niet met 5kg verhogingen(dl is uitzondering op 2.5kg verhoging)

deadlift moet meer zijn dan squat.

verder ziet het er goed uit man.. gaat lekker met de gewichten enzo keep it up !

Scheiss, goed opgelet! Squat wel diep genoeg hoor, zal wel een filmpje ervan maken (maar moet eerst nog de vorige uploaden ghehe :o).

Verhoogde ze met 2,5 was het vergeten, en de deadlift techniek had ik later onder de knie. Voortaan met 5!

Net weer een flinke maaltijd, nu effe een uurtje motivational vids & Music kijken en luisteren dan Pre-wo erin en knallen!

(Ben moe van het werken, dus effe die zin op gang krijgen!)

Update following soon.

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 19:06 ----------

Fuuuuuuuuuark :-) http://www.youtube.com/watch?v=wD0Mm6WIcYs

Fuuuuark lekkere knaltraining, alle pr's verbroken!

5x5x82,5KG Squat PR

5x5x55KG Bench press PR

5x5x55KG Barbell Row PR

1x8xBW Dips
1x5xBW Dips
1x1xBw Dip

Squat ging heerlijk, volgende training bereik ik mijn doel!

Bench press gelukt na 2x op naar de 57,5!

Barbell row ging weer goed, dit keer nog meer gelet op rug recht houden haaks op de vloer!

Dips helaas wel minder dan vorige training, bij mijn 2e set begon ik verkeerd met ademhaling waardoor ik het helemaal verdoete, heeft me echt 2-3 reps gekost, better luck next time!

Oh en de vid van mijn Overhead press!

http://www.youtube.com/watch?v=CgFcSFwIMR8&feature=youtu.be

Zijn maar 4 reps, zoals ik al zei ik zat te kloten kon niet tellen heb de set erop 6 gedaan, maar ging helaas ten koste van mijn laatste set en failde toen. Maar zo ziet mijn techniek er over het algemeen uit.

Ziet er alleen een beetje raar uit als ie op zijn hoogst is, ik zag in een vid dat je dan nog je schouders / traps omhoog moet duwen om die ook te activeren, dat deed ik dus voor de 1e x waardoor het er misschien iets minder uitziet.
Vertel maar wat je ervan vind!

Come on guys, geen opmerkingen over mijn OH press? Uitvoering goed?

Come on guys, geen opmerkingen over mijn OH press? Uitvoering goed?

volgens mij een heel nette uitvoering! een enkele keer heb je de bar wel iets te ver naar voren nog, waardoor je het gewicht verplaatst naar je tenen i.p.v. midden van je voet.

pas wel op, waarschijnlijk deed je het voor het filmpje, maar alsnog... niet zo ver bij je rack vandaan lopen. 1 stapje achteruit moet voldoende zijn voor deze movement, dan kun je 'm racken als dat opeens nodig is (stel je verrekt een spiertje ofzo).

ga zo door man. mooie pr's!!

volgens mij een heel nette uitvoering! een enkele keer heb je de bar wel iets te ver naar voren nog, waardoor je het gewicht verplaatst naar je tenen i.p.v. midden van je voet.

pas wel op, waarschijnlijk deed je het voor het filmpje, maar alsnog... niet zo ver bij je rack vandaan lopen. 1 stapje achteruit moet voldoende zijn voor deze movement, dan kun je 'm racken als dat opeens nodig is (stel je verrekt een spiertje ofzo).

ga zo door man. mooie pr's!!

Haha knap dat je dat ziet, er ging inderdaad iets fout, ik stond bijna op m'n tenen om mijn evenwicht te behouden.

En is voor het filmpje ja, maar bedankt voor de heads up :)

1x5x82,5KG Squat
1x2x85 KG squat FAIL

3x5x40KG OH Press
1x3x40KG OH Press
1x2x40KG OH Press FAIL

1x5x80KG Deadlift PR

1x7xBW Pull ups
1x2xBW Pull ups
En dan nog wat negatives, en weight assisted.

Squats waren gewoon echt k*t, eerste setje was ik aan 1 kant 2,5KG vergeten. Erbij gedaan maar het leek veels te zwaar, het voelde echt of ik bezig was met een 1RM ipv 5x5.. stond na de 2e al in een hurkhouding vast... Kreeg hem nog net geracked met k*tvorm.

Pull ups gingen wel prima, laatste 2 reps van de 7 waren wel erg slordig.

Over alles ben ik wel zwaar ontevreden over deze training achja, ze zitten er tussen en mijn motivatie is er verder niet minder door.

Wel Goed nieuws:

Weegschaal stond al op 79,9 (Bijna 80!) vet% niet kunnen meten vandaag komt binnenkort maar die zal niet erg negatief zijn.

Toch een nette training, die 85kg sq is nog te zwaar als je moeite hebt om er reps uit te krijgen. Volgende keer gewoon met goede vorm en lager gewicht mooie setjes proberen te maken. keep it up

niet luisteren naar unkn0wn in dit geval dan (no offense)
hij heeft duidelijk niet het stronglifts of rippetoe schema gevolgd.

gewoon het schema blijven hanteren. kortom.. volgende keer dat je gaat squatten zelfde gewicht.. en wie weet lukt het dan wel.. en zoniet probeer je het de training daarop weer.

na 3 opeenvolgende poginen / fails op een bepaald gewicht bij een specefieke oefening deload je met 10% en hanteer je vanaf dat punt weer de liniaire verhoging van 2.5kg op alle oefeningen behalve deadlifts (5kg)

goed te zien dat je vooruitgang merkt .

ik zie dat je het een mindere training vond.. tja.. die heb je nou eenmaal, maar onthoud:
beter een slechte training dan geen training. de slechte training die je nu hebt gehad creeert alsnog hypertrophie.

GL !!

Ja weet 't volgende keer beter daarom zette ik ook wel gewoon door.

Overhead press moet ik nu trouwens deloaden, dit was de 3e fail. Volgende training 35kg.

Terug
Naar boven