XXL Nutrition

Stronglifts

failures zijn vervelend ongeacht welk schema je volgt.

dat doorzetten en niet opgeven op momenten dat je er geen zin in hebt.. heb je zelf gedaan. enige wat ik heb gedaan is elke keer als je kwam zeuren dat je geen zin had je ene flinke bitchslap geven :P

maar ben blij te horen een grote rol gespeeld te hebben hierin :D

• Topic Starter Topic Starter
Hier alvast effe de gewichten die ik morge ga doen, aangezien ik zelf regelematig vergeet dat ik moet deloaden schrijf ik het hier ff op, dat het dit keer wel goed gaat. :o

Squat 85KG (deload 20%) 68KG ik rond hem naar boven af 70KG.

Bench press pas 1 keer gefaild, dus retry op 57,5KG

Barbell row ook 1 keer gefailed dus ook retry op 57,5KG.

Pffffffft die eiwitscheten komen weer op van mijn voedingsschema, nasty :(

Pffffffft die eiwitscheten komen weer op van mijn voedingsschema, nasty :(

hahaha! als je mijn recept gaat proberen: bruine bonen heel goed schoon spoelen onder de kraan. de stoffen die scheten veroorzaken zitten grotendeels in het vocht...

Tevreden over training van vandaag:

5x5x70KG Squat (High-bar nog steeds blauwe plek op low-bar plek.)

5x5x57,5KG Bench press (wou 6e rep doen laatste set maar failde.) PR

5x5x57,5KG Barbell row (nog steeds iets teveel gecheat, maar ging een stuk beter. Volgende keer nail ik 'm!)

1x8xBW Dips
1x5,6 of 7 ofzo vergeten..X BW Dips
1x1 á 2XBW verdoete dips (met veel gekreun hehe)

3x20x40KG Standing calve raise in smith

Calve raises branden flink zeg, ga ik er voortaan 1x in de 1 á 2 weken bijdoen als assistance.

Overalles dus tevreden! Bench press weer vooruit yeah.
Ben stiekem ook wel blij met de deload op squats, die waren echt een hel :o.

Goede training, nu kijken of je de progress vast kan houden.

Laten we 't hopen.. Maar bench press blijft denk ik failen de eerste 2 attempts, in de hoop de 3e attempt sterkt genoeg te zijn.

Het zijn trouwens ook wel snelle reps hoor, maar ze zijn gecontroleerd.

Laten we 't hopen.. Maar bench press blijft denk ik failen de eerste 2 attempts, in de hoop de 3e attempt sterkt genoeg te zijn.

Het zijn trouwens ook wel snelle reps hoor, maar ze zijn gecontroleerd.

niet bang zijn om te failen.

ik kijk er alsvolgt tegenaan : failen is noodzakelijk om vooruit te komen

zoals arnod schwarznegger ooit zij: the only way you know that you can lift 500 pounds is if your willing to fail.

je er ook niet van te voren mee bezig houden.

ga gewoon die keer trainen.. en ga er in met een instelling van : ik ga mijn uiterste best doen om de target te halen maar mocht ik failen dan lukt het me de volgende keer wel.

Succes zoals al eerder gezegd: je bouwt het goed op.. nu proberen die progress en voeding vast te houden en er op voord borduren.

Succes !

alexander

Ben ook niet bang om te failen hoor! Zei alleen even hoe het tot nog toe telkens is gegaan. :P

Ga mijn best doen om de progressie te behouden, zou wel mooi zijn.

van alle spierpijnen vind ik kuiten toch het ergst eindelijk. Nondejuh, iedere keer als ik effe gezeten heb en opsta lijkt het net alsof er iemand een mes in me kuiten steekt.

Dalijk trainen, nog steeds iemand die messen in mijn kuiten steekt maarja :(

pro tip: niet teveel kuiten trainen

ik snap eigenlik niet waarom je calve raises doet ??
staat toch ook niet in je schema :P

squats 3x per week + deadlift is meer dan voldoende

extra kuiten erbij trainen is vragen om problemen en overbelasting.. laat dat soort shit dus achterwege ;)

Leek me dat ik ze niet genoeg trainde zo? Vooral als je hoort dat de kuiten bij iedereen moeilijk groeien.. Maar ze voelen nu wel ****ed up man, lopen is pijnlijk haha..

Training:

5x5x72,5KG Squat

1x5x80KG Deadlift

5x5x37,5KG OH press

1x8xBW Pull ups (laatste 2 reps deed ik wel een mini cheatje bijna op de top, door een beetje te 'springen'.

1x2xBW Pull up Failllll haha

1x8xBW-22,5KG Pull up
1x5xBW-22,5KG Pull up

3x10x40KG Triceps pressdown. ( Was niet tevreden over mijn training dus wou ze gewoon effe doen.. :o)

Deadlift techniek moet ik nog wel even aan werken, heb laten controleren door 2 man en er waren nog een paar kleine puntjes.. Maar ze waren geen ramp.
Pull ups wel verbeterd (3 meer waarvan 2 lichte cheat..) Squats gingen prima. Oh press was een close call.

Belangrijk vraagstukje graag ff input van log lezers

Weegschaal gaf vandaag 78,5KG aan ben dus 1,5KG lichter dan vorige week.
Ongeveer hetzelfde tijdstip, zal voornamelijk vocht zijn maar toch.
(Btw geen vochtverlies door drank ofzo, al 2-3 weken geleden dat ik voor het laatst gedronken heb.)

Komt dit omdat ik nu weer cleaner eet? (Voedingsschema?)
Calorie intake verhogen? Ga niet snel genoeg vooruit :/

Spiegel is twijfelgeval, denk dat ik over het algemeen wel goed vooruit ga, maar af en toe twijfel ik toch echt of ik er niet meer uit had kunnen halen.

zit nu op 3280.

Goede training hoor, squat is prima en deadlift is gewoon ff de techniek onder controle krijgen.

Gewicht kan aan zoveel dingen liggen, die 1,5kg zal geen spier of vet zijn want dat kan niet in een week. Zorg dat je altijd 's Ochtends op een lege maag weegt. Verschil dat je ziet zal vocht zijn, dit kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld veel zout eten houd vocht vast, creatine etc. Calorie intake zou ik niet gelijk verhogen als je in kracht vooruit gaat, en merkbaar gained (wat je in de spiegel ziet).

Zelf vind ik het soms ook demotiverend maar 1kg per maand pakken is gewoon netjes, zonder al te veel vet. Spiermassa bijkomen gaat nu eenmaal heel langzaam, dus liever met wat minder vocht en vet erbij.

Komt wel goed ja, alleen altijd demotiverend op die dagen maar moet mijn oog meer houden op het grote plaatje.

Training to nail in one hour:

5x5x75KG Squat

5x5x60

5x5x57,5KG Barbell row

En meer dan dit:
1x8xBW Dips
1x5,6 of 7 ofzo vergeten..X BW Dips
1x1 á 2XBW verdoete dips (met veel gekreun hehe)

Ben ik trouwens de enigste die het eten en sporten niet het ergste aspect vind van deze heerlijke sport? Ik heb zo'n hekel aan koken. Echt, daar kijk ik altijd tegenop.

Terwijl ik me graag volstouw en train. :D

Goede training man.

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 18:32 ----------

Ben ik trouwens de enigste die het eten en sporten niet het ergste aspect vind van deze heerlijke sport? Ik heb zo'n hekel aan koken. Echt, daar kijk ik altijd tegenop.

Terwijl ik me graag volstouw en train. :D

Trainen en eten vind ik ook niet erg, koken en voorbereiden wel. En soms het dwangmatig eten om nog alles binnen te krijgen op bepaalde tijdstippen. :o

Goede training man.

---------- Post toegevoegd Mon 22 Oct 2012 om 18:32 ----------

Trainen en eten vind ik ook niet erg, koken en voorbereiden wel. En soms het dwangmatig eten om nog alles binnen te krijgen op bepaalde tijdstippen. :o

Dat waren de doelen niet de training zelf! Dit is mijn training ben net klaar.

5x5x75KG Squat (Eindelijk weer low-bar blauwe plek was genezen heuhh!)

5x5x57,5KG Barbell row Fail (Moest redelijk swing erin gooien laatste reps.)

4x5x60KG Bench press
1x3x60KG Bench press fail (Jammer, dacht dat ik hem misschien in een keer kon! Maar lukte me dus net niet.)

1x5xBW Dips
1x8xBW-18KG Dips
1x5xBW-18KG Dips
1x3xBW-18KG Dips

3x10x45KG triceps pressdown (teveel energie :o zal ermee kappen deze te doen.)

Dips waren ****ed up, moest barbell row en bench press ruilen waardoor ik mijn bench press net voor de dips deed. Merkte echt dat ze minder rust hadden (Anders is de barbell row de rust) waardoor ik er minder kom.

Kwam door iemand die al 15 minuten in de bench press zat te lullen en letterlijk 0 sets heeft gedaan, na barbell rows sprak ik hem aan voor de 2e keer en toen ging ie maar andere dingen doen.

Had teveel energie over na training en ben naar huis gecrosst.

Nu 5 maaltijden in 7 uur eten, was vandaag heel laat wakker :o.

Okee sorry iets te snel overheen gelezen dan:p alsnog een geslaagde training!

Epic extra meal vandaag: Chinees babi pangang en sate héérlijk! (had het verdiend, zwaar gewerkt tillen enzo.)

Heb trouwens zitten nadenken, en ik ga tegen het nieuwe jaar beginnen met een lichte cut. paar weken tot een maand, vooral om alvast wat ervaring op te doen, te kijken hoe snel ik mijn vet% kan laten zakken(verantwoord met weinig massa verlies.).

Zodat ik daarna nog even rustig kan doorbulken en kan inschatten wanneer ik een cut tot ongeveer 10% ga doen voor de zomer lol.

Denk persoonlijk niet dat ik echt op 12% zit, vet%meter zegt het wel altijd, maar als ik het baseer op andere fysieken die ik hier tegenkom en die vetpercentages en van wat ik vaker hoor, denk ik een procentje of 15-16 te hebben.

Training:

5x5x77,5KG Squat (begint weer uitdagend te worden!)

1x5x80KG Deadlift (Heb hetzelfde gewicht gedaan als vorige training voor de vorm. Die lijkt me nu beter, volgende keer verhoog ik.)

5x5x40KG Overhead pressPR

1x6xBW pullup (8 gedaan maar laatste 2 leken nergens op haha.)
nog wat BW pullups die nergens op leken. had weinig kracht meer.

Over alles tevreden. Overhead press PR gezet, en behalve Pull ups ging alles goed.

Note:

Begin trouwens zelf ook (eindelijk) verschil te zien in de spiegel. Begin 'bulkier' te worden.
In de positieve en negatieve zin van het woord. (maarja vrienden zagen allang verschil, dus het gaat gewoon goed!)

Nog een small sidenote: epic veel stinkende scheten met voedingsschema :o

Goede OH press.

Pull ups zou ik meerdere setjes met minder reps doen, of veel negatives doen om zo toch sterker hier op te worden. Duurt sowieso even, maar sterker hierin worden is heel handig.

Wat ervaring op doen voor de cut is goed, heb voor de zomer ook een cut gedaan en vond dit toch wel veel en veel lastiger en zwaarder dan bulken, dus ervaring op doen is altijd handig.

Terug
Naar boven