AndroidHealthClinic

Stronglifts

Heb idd nog nooit rippetoe of stronglifts gevolgd dus ken al die specifieke regels niet.. bevalt zo'n schema verder een beetje ricky?

• Topic Starter Topic Starter
Heb idd nog nooit rippetoe of stronglifts gevolgd dus ken al die specifieke regels niet.. bevalt zo'n schema verder een beetje ricky?

Ja bevalt zeker, duurde in het begin even voordat ie zwaar werd maar nu bevalt ie goed.

Doordat het iedere keer verhoogd word dwing je jezelf echt tot het uiterste, en het werkt ook nog vrij effectief waardoor je kracht echt snel stijgt..

Alleen (Vind ik) het een zware baaltraining als zo'n nieuwe verhoging dan niet lukt al helemaal als je erop failt voor de 2e of 3e keer terwijl je m dacht te hebben.

Maar ook niets beter dan zo'n training waarbij je alle oefeningen weer hebt weten te verhogen :o

idd mooi !!

kijk dat is de instelling.. zo'n schema is helemaal top.. ik adviseer het iedereen die me vraag naar een goed schema ook aan.

maak je geen zorgen over de overheadpress.. ik heb ook een hele tijd rond die 35kg lopen k*tten.. en op een gegeven moment.. BAM kon ik gewoon 40 hebben...redelijk plotseling schiet je dan door dat plateau heen.

gewoon doorzetten dan komt het vanzelf (zoals bij bijna alles in het leven).

nog even een motiverende quote :D :
Succes is in most cases just hanging on.. while others let go.

I :heart: Stronglifts.

Ik ben trouwens niet tevreden over de groeisnelheid van mijn triceps (Ze lopen nog steeds teveel achter.)

Hoe kan ik ze het beste stimuleren sneller te groeien? Suggesties..

Op de dag waarbij ik Bench en row's doe doe ik nu ook dips en op de andere dag (dag B) Doe ik pull ups.

Bij dag B ook dips doen overkill?

ik zou het alsvolgt doen

Workout A:
Squat
Bench
Row
Dips

Workout B:
Squat
Overheadpress
Deadlift
Pull-ups

kortom dat betekend dat je de ene week 2x pull-ups doet.. en de andere week 2x dips

meer dan voldoende

ik zou het alsvolgt doen

Workout A:
Squat
Bench
Row
Dips

Workout B:
Squat
Overheadpress
Deadlift
Pull-ups

kortom dat betekend dat je de ene week 2x pull-ups doet.. en de andere week 2x dips

meer dan voldoende

Yes sensei! :cool:

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 14:04 ----------

Training:

Squats 5x5x85KG PR

Bench press 5x3x57,5KG
1x3x57,5KG Fail
1x5x57,5KG (met hulp van spotter)

Barbell row 5x5x57,5KG fail?

Dips 1x8xBW
1x5xBW
1x2xBW (en daarna tot 8 negative)

Over de training:

Squats weer pr gezet! maar denk dat ik niet moet verhogen, moet regelmatig ook via mijn tenen omhoog drukken ipv alleen mijn hielen. (Verder was vorm wel goed, had onze bodybuilder guru laten spotten en checken.)

Bench press, ik failde en d'r was niemand boven :roflol: Moest door de gym roepen om iemand te fixen om die stang van mn chest af te krijgen :o.

Barbell row laatste 2 sets moest ik veels teveel cheatten een soort swingende beweging met rug erbij, dus telt als fail denk ik wel? Toch maar opnieuw doen volgende keer!

Ohja en GOOOOOOD NEWS

Woog vandaag 80KG met 11,9% (70,48kg vvm) Fck yeah!

Startdatum was

12/06/2012

72,3KG, 13%, 62,901KG VVM 9,399KG Vet

Nu:

13/10/2012

80KG, 11,9%, 70,48KG VVM 9,52KG Vet.

Ga echt hard vooruit de laatste 2 weken sinds ik alles naar binnen bunker!
Wel afgelopen 3 dagen op rij al ruzie gehad met moeder dat ik gewoon te absurd eet but the show must go on!

In de spiegel merk ik trouwens ook echt progress! Na de training deed ik een front double biceps, en begon echt flinke armne te krijgen en eindelijk een chest die er getraind uit begon te zien ipv fat tittys!

Wel een klein buikje, maar np gaat er op zijn tijd wel vanaf.

Op naar de 90KG!:cool:

Laatst bewerkt:
NICE

indien je merkt dat je een oefeing niet meer kan uitvoeren zonder veel te cheaten(laatste rep cheaten mag wel) dan moet je dan tellen als een fail idd.

mooie vooruitgang keep it up

Goede vooruitgang man, hoe heb je vet laten meten? Drie punts meting?

Die bench fail komt me bekend voor haha. Zelf ook al een paar gefaild met niemand in de buurt. Heb eigenlijk nooit sluiters op de barbell zitten dus meestal drop ik dan gewoon het gewicht. Anders rol ik de stang even af, is ook te doen alleen is wel k*t voor je buik:p.

En ruzie over eten is heel normaal heb ik zelf ook, gewoon niks van aantrekken en dooreten hehe.

Vet% laat ik altijd meten door dezelfde instructeur (met ervaring) met 3 puntsmeter.

De ruzie is meestal ook gewoon tijdens het eten, terwijl ik lekker droog door zit te eten.
Word d'r alleen af en toe een bietje chagrijnig van telkens als je rustig je maaltijd naar binnen wilt werken. :o

Damn, benen goed aangepakt. heb ze de hele nacht tijdens het slapen gevoeld, en ze voelen ook echt vermoeid aan

Ga trouwens vanaf vandaag weer beginnen met creatine.

Mijn huidige pot (epic) is bijna op, zit nu te twijfelen tussen 2:

Nr 1. 30 euro
http://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/spieropbouw/body-fit-sportsnutrition/n-r-1/

Of

Creapure Creatine 14 euro
http://www.bodyenfitshop.nl/creatin...on/creapure-creatine-best-creatine-worldwide/

Denk dat ik voor nr.1 ga, zit meteen wat extra spul bij dat ik nu ook heb. (Ook goede dingen niet alleen bs.)

Laat die vochtgains maar komen! Ben al zo'n vochtbal..

Btw vid van mijn barbell row van afgelopen training:

http://www.youtube.com/watch?v=1x79t71BoEM&feature=youtu.be

Vind hem zelf eigenlijk te slordig (3 setje dit, laatste 2 setjes worden nog slordiger)

Iemand trouwens commentaar? Volgens mij is de vorm goed behalve dat ik iets teveel cheat.

Oh, en besloten om weer te beginnen met mijn schema. (clean bulk) Volgens mij begint het zo 'n beetje dirty te worden heb het gevoel alsof ik vet aanzet.. Ga morgen even mijn schema vernieuwen!

:fa:

Nieuw voedingsschema, moet alleen nog groenten toevoegen aan de rijst.
Zoek iets gezonds/goedkoops/simpel te bereiden. En indien het nog mogelijk is ook n beetje lekker!

Ga er vandaag of morgen aan beginnen, denk morgen ligt eraan hoe fit ik dalijk ben na het trainen.

Bijlagen

****training:

4x5x85KG High bar squat FAILLL

2x5x40KG OH Press
2xweet ik tx35 KG OH Press FAILL

1x5x85KG Deadlift Niet tevreden over rug FAILL

1x5xBW Pull ups ( 2 Minder dan vorige keer) FAILL
Nog 2 setjes weight assisted fail pull ups.

1 grote failure training, stopte met squatten na 4e setje, rug was schijnbaar zwaar gebogen doe normaal low bar (gaat beter) Maar dikke blauwe plekken daar van vorige keer.

Bij de Deadlift was mijn vorm (rug) niet goed.

Oh press vergeten dat ik moest deloaden, daarna laatste 3 setjes te weinig kracht om 35 KG nog goed af te sluiten. Failllllllllll

Pull ups minder dan vorige keer ****ing fail.

En zie duidelijk fatty gains in de spiegel. Kortom 1 grote failure.

Vanaf vandaag gaat clean bulk van start. Verder maak ik geen woorden meer vies aan deze training. (ookal heb ik echt hard doorgezet.)

hmm stronglifts heeft dus wel degelijk heel veel succes bij jou.
Merk je naast dat je sterker wordt ook een goede progressie qua massa?

hmm stronglifts heeft dus wel degelijk heel veel succes bij jou.
Merk je naast dat je sterker wordt ook een goede progressie qua massa?

Jup.. Wil hiermee een goede basis leggen en daarna overgaan op puur massa.

En het heeft succes bij genoeg mensen hoor

hmm trek je niet teveel aan van deze training.
ik heb een paar maanden op 35kg OH vastgezeten (2 maand ofzo)
fat gains zul je altijd enigsinds hebben als je bulkt.. clean bulk vertraagd het wat maar voorkomt het niet. hoort er nou eenmaal bij. ik zou zeggen probeer het zo clean mogelijk te houden en wanneer je klaar bent met stronglifts ( minimaal 1.5xlichaamgewicht squat ) dan kun je langzaam aan gaan cutten om jezelf voor te bereiden voor nieuwe bulk fase.

oneindige cycle:

BULK > damn i has some more fat > CUT > im ripped i wants some more gainzz > REPEAT

Heel mooi dat jij de moed erin hebt gehouden, na 2 weken van stronglifts had ik het al opgegeven. Het was niet uitdagend.. Vooral omdat je zo laag met de gewichten begon. Maar jij laat zien dat je er gewoon mee moet doorgaan! Sowieso dat dit mijn volgende schema wordt! Ik volg je ;)

hmm trek je niet teveel aan van deze training.
ik heb een paar maanden op 35kg OH vastgezeten (2 maand ofzo)
fat gains zul je altijd enigsinds hebben als je bulkt.. clean bulk vertraagd het wat maar voorkomt het niet. hoort er nou eenmaal bij. ik zou zeggen probeer het zo clean mogelijk te houden en wanneer je klaar bent met stronglifts ( minimaal 1.5xlichaamgewicht squat ) dan kun je langzaam aan gaan cutten om jezelf voor te bereiden voor nieuwe bulk fase.

oneindige cycle:

BULK > damn i has some more fat > CUT > im ripped i wants some more gainzz > REPEAT

Yeah, schrok alleen effe van hoe snel er vet bij zat in een korte tijd.
Vandaar dat ik nu ga cleanbulken, wil eigenlijk nog een maandje of 4-5 doorbulken (tot maart ongeveer) voordat ik mijn cut ga inlassen.
Dan mag het vet% dus niet teveel uit de hand lopen.

Heel mooi dat jij de moed erin hebt gehouden, na 2 weken van stronglifts had ik het al opgegeven. Het was niet uitdagend.. Vooral omdat je zo laag met de gewichten begon. Maar jij laat zien dat je er gewoon mee moet doorgaan! Sowieso dat dit mijn volgende schema wordt! Ik volg je ;)

Was we me niet gelukt zonder AlexanderJ die zei dat ik vol moest houden en het zou belonen... Wou zelf allang kappen en een ander schema doen dat zwaarder was.
In het begin is het te licht en moet het inderdaad opkomen, maar nu is het wel een goed schema!
Alleen stel je je helemaal in op die 2,5KG verhoging en zijn failures gewoon zwaar balen.

Terug
Naar boven