Fitness Seller

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
Goede OH press.

Pull ups zou ik meerdere setjes met minder reps doen, of veel negatives doen om zo toch sterker hier op te worden. Duurt sowieso even, maar sterker hierin worden is heel handig.

Wat ervaring op doen voor de cut is goed, heb voor de zomer ook een cut gedaan en vond dit toch wel veel en veel lastiger en zwaarder dan bulken, dus ervaring op doen is altijd handig.

Thx! Volgens mij is mijn OH press wel mijn sterkste punt..

Pull ups heb ik wel wat negatives gedaan, maar kan het misschien beter weight assisted opbouwen. Maar duurt inderdaad effe voordat je die kan (Al helemaal aan het eind van mijn training.)

Inderdaad trouwens, zit te denken aan intermittent fasting, lijkt me wel goed.

Verder is het wel heel motiverend om vooruitgang te zien, kleding begint wel (te) strak te zitten, word nieuwe kleding kopen :(. Al uit 1 broek gescheurd lol.

Zo sta ik er nu bij, al flink buff aan het worden he?!

n53cj6.jpg

Not srs, very old pic :o

Training:

5x5x80KG Squat

4x5x60KG Bench press
1x4x60KG Bench press Fail

5x5x47,5KG Barbell row (Deload)

2x8xBW Dips
1x5xBW Dips

Commentaar:

Squats gaan goed, focus op het drukken door de hielen.
Gebruik nu de vasalva method (Ademhaling), lekker flink puffen in de gym.

Bench press weer net niet! Wel 1 rep meer dan de vorige keer. Volgende training!

Barbell row, geen idee of ik bovenhands(pronated) of onderhands moet doen.
Heb ze allebei afgewisseld, en beide zijn wel Ok. Onderhands gaat iets makkelijker, maar bovenhands voelt ook wel goed in de lats achteraf.

Dips gingen goed! Waren wel gehaaste dips, om zoveel mogelijk te doen.
Maar over het algemeen zakte ik wel goed door enzo. Merk ook overigens dat telkens op het eind als ik het alles geef, mijn hamstrings heel erg krampachtig worden, en het maar weinig scheelt voordat ik er echt kramp in zou krijgen.

Bw 79,2KG (wel 1 maaltijd meer dan normaal.) Bw is dus redelijk stabiel met vorige keer. Maar in de spiegel lijkt progress nu beter dan de vorige keren toen ik wel steeg in bw.

Laatst bewerkt:
Hoppa 80KG Squat! ik had vandaag de 75KG ben benieuwd of ik ook door knal naar de 80KG

Ik ben echt zwak in mijn dips... ik krijg er gewoon niet meer als 3 uit per keer, en dan doe ik ze niet eens netjes en diep genoeg.....

lekker bezig!, lol on pic XD

Hoppa 80KG Squat! ik had vandaag de 75KG ben benieuwd of ik ook door knal naar de 80KG

Ik ben echt zwak in mijn dips... ik krijg er gewoon niet meer als 3 uit per keer, en dan doe ik ze niet eens netjes en diep genoeg.....

80KG lukt je vast wel! Als je maar goed eet ;)

lekker bezig!, lol on pic XD

Bedankt! Vandaag had ik een feest van mijn oud werk, veel mensen die ik een tijd niet heb gezien dus.
Was wel cool, kreeg echt veel te horen dat ik écht breed(breder, ben niet breed :o) aan het worden was. Wel chill, want deze mensen hebben me een tijd niet gezien en zien dus het verschil fijn dat het opgemerkt word :D

Niks gedronken trouwens, was epic boring feest zonder drank.. Denk dat ik voorlopig maar niet meer ga stappen is saai zo.

Die 2 dagen rust na een week, moeten die perse? Heb eigenlijk wel zin om morgen weer te gaan sporten.

Vandaag getraind, ben kapot pfffft wat een training heb het alles gegeven.

5x5x82,5KG Squat (fail, de vorm is niet goed genoeg core te zwak volgens mij.)

1x5x85KG Deadlift (Vorm hier ook niet goed volgens mij, core fail ook.)

2x5x42,5KG OH Press (Niet clean haha, laatste rep van 2e set was zoooo scheef maar wel gehaald.)

1x1x42,5KG Oh press fail

1x6xBW Pull up
1x8xBW-22,8KG Pull up
1x8xBW- 27,8KG Pull up (Deze 2 waren wel erg gecontroleerd uitgevoerd.)

Wel een hoop fails, maar heb echt hard getraind, rug stond gruwelijk strak van de deadlift en squats weet niet of dat positief is, maar kan de vorm ook niet goed behouden.
Misschien meer core training of wat moet ik hieraan doen? Kan niet doorgaan met slechte vorm, gevaarlijk en hernia's zitten zowiezo al in de familie zou niet slim zijn.

OH press was gewoon gruwelijk zwaar, volgende keer beter maar verwacht er weinig van.

Misschien meer eten maar eet volgens mij genoeg.

Epic vochtgains btw, 80,5KG woog ik. (+1,5KG in 2 dagen) Sinds 2 dagen ook weer aan de creatine (Nr.1 van B&F). Zie ook een stuk minder definitie.

Zometeen cheatmeal, kapsalon.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

80KG lukt je vast wel! Als je maar goed eet ;)

Bedankt! Vandaag had ik een feest van mijn oud werk, veel mensen die ik een tijd niet heb gezien dus.
Was wel cool, kreeg echt veel te horen dat ik écht breed(breder, ben niet breed :o) aan het worden was. Wel chill, want deze mensen hebben me een tijd niet gezien en zien dus het verschil fijn dat het opgemerkt word :D

Niks gedronken trouwens, was epic boring feest zonder drank.. Denk dat ik voorlopig maar niet meer ga stappen is saai zo.

Je kan toch wel een keer alcohol nemen?

En niet te zwaar gaan op squat als je techniek niet goed is :)

Je kan toch wel een keer alcohol nemen?

En niet te zwaar gaan op squat als je techniek niet goed is :)

Ja klopt merkte ik vandaag dus ook. Misschien toch even afzakken naar 80KG? (tegen stronglifts principe..?)

En kan inderdaad af en toe wel alcohol nemen maar moet meer een uitzondering zijn lijkt me.. Als ik naar mijn zin en maten luisteren is het wekelijks (of vaker), had vorige week ookal.

Bewaar het meer voor de échte feestjes.

Ja klopt merkte ik vandaag dus ook. Misschien toch even afzakken naar 80KG? (tegen stronglifts principe..?)

En kan inderdaad af en toe wel alcohol nemen maar moet meer een uitzondering zijn lijkt me.. Als ik naar mijn zin en maten luisteren is het wekelijks (of vaker), had vorige week ookal.

Bewaar het meer voor de échte feestjes.

Ik heb eig nooit stronglifts gevolgd dus weet niet of dat goed is ofniet.
Maar ik zal zeker weer even terug gaan in gewicht ja.

Harde training hoor, voor je core misschien wat ab oefeningen erbij pakken? Sowieso proberen je rug niet te bollen, dan gaat het vanzelf beter.

Harde training hoor, voor je core misschien wat ab oefeningen erbij pakken? Sowieso proberen je rug niet te bollen, dan gaat het vanzelf beter.

Probeer ik ook, maar daar ligt het hem juist.
Bij het naar bovenkomen is het voortaan gewoon zwaar (Voor mij:o) waardoor ik sommige reps vooral tegen het eind mijn rug niet meer 100% recht kan houden en af en toe nog wel eens wil bollen.

Kan ik proberen, maar is dat niet een teveel(overtraining)? In principe zou je het met squat en alles al veel pakken.

Ben gerust bereid aan m'n core te werken maar geen idee of het niet tevaak is als ik al 3x per week zware core oefeningen doe. (rustdagen kan, maar dan rust mijn core in principe niet meer)

Morgen trainen, denk dat ik 80KG squat ga pakken.

plank en legraises zijn idd goede core oefeningen maar overdrijf er niet in.
vooral met stronglifts waar je zowiezo 3x week squat en soms 2x week deadlift....kun je al snel teveel corewerk doen.

succes in iedergeval en is het nog gelukt met de 80kg squat ?

plank en legraises zijn idd goede core oefeningen maar overdrijf er niet in.
vooral met stronglifts waar je zowiezo 3x week squat en soms 2x week deadlift....kun je al snel teveel corewerk doen.

succes in iedergeval en is het nog gelukt met de 80kg squat ?

80KG squat is nog wel gelukt ja.

Maar bij 82,5 begin ik echt te merken dat mijn core niet sterk genoeg is.
Vandaar.

5x5x80KG Squat

5x5x50KG Barbell row

5x5x60KG Bench press PR ****ers!

1x5xBW Dips
1x8xBW-17,5KG Dips
1x10xBW-17,5KG Dips

3x8x45KG Triceps pressdown

Opmerkelijkheden:
-Dips: door drukte in de gym moest ik mijn bench verschuiven tot na de barbell row waardoor ik weer iets minder dips kon.

-Squats: Ik merk dat als ik dieper ga dan parallel ik doordat ik niet flexibel genoeg ben mijn rug een beetje buig. Ik ga dan voortaan ook proberen tot parallel te gaan ipv dieper.

Verder: Binnenkort ga ik vitamine B12 uitproberen, ben benieuwd naar de effecten. En ga misschien over een tijd een keertje trainen in een andere gym, mogelijk met een winnaar van flexcup 2011 zou wel gaaf zijn! :D

Als ik zo asociaal mag zijn me ermee te bemoeien :trollface:

Hou de voorgeschreven volgorde van oefeningen aan, ga niet assistance tussendoor doen wat je lifts kan beïnvloeden, of deadlift voor je overhead press doen. Dat gaat ten koste van je vooruitgang!

Als je je lifts niet haalt of je techniek slecht begint te worden zijn dat beide goede redenen om te deloaden. (10% gewicht minderen, vanaf daar weer 2,5 kg per training ophogen)

Als ik zo asociaal mag zijn me ermee te bemoeien :trollface:

Hou de voorgeschreven volgorde van oefeningen aan, ga niet assistance tussendoor doen wat je lifts kan beïnvloeden, of deadlift voor je overhead press doen. Dat gaat ten koste van je vooruitgang!

Als je je lifts niet haalt of je techniek slecht begint te worden zijn dat beide goede redenen om te deloaden. (10% gewicht minderen, vanaf daar weer 2,5 kg per training ophogen)

Pfft, de brutaliteit zeg. :mad:

Is meestal ook de bedoeling, alleen het was gisteren zo bij de bench dat hij bezet was, dus deed ik alvast de volgende oefening.
Diegene die hem gebruikte moest nog 6 setjes doen, as ik zolang wacht ben ik weer koud, dat lijkt me ook niet de bedoeling?

En de deadlift is een foutje, overhead moet inderdaad eerst alleen af en toe wil ik dat vergeten tijdens het trainen :o

Terug
Naar boven