MuscleMeat

Stronglifts

Pfft, de brutaliteit zeg. :mad:

Is meestal ook de bedoeling, alleen het was gisteren zo bij de bench dat hij bezet was, dus deed ik alvast de volgende oefening.
Diegene die hem gebruikte moest nog 6 setjes doen, as ik zolang wacht ben ik weer koud, dat lijkt me ook niet de bedoeling?

En de deadlift is een foutje, overhead moet inderdaad eerst alleen af en toe wil ik dat vergeten tijdens het trainen :o

het spiiiiijt me :(

Haha okee, dan is het goed! Dat ken ik, ik was ook een keer na bench met assistance begonnen tot ik na een kwartier opeens dacht **** ik moet nog een lift hahaha

• Topic Starter Topic Starter
5x5x80KG Squat

2x5x42,5KG Oh press
1x2x42,5KG Oh press Fail
1x1x42,5KG Oh press Fail

1x5x85KG Deadlift
Techniek voelde goed, daarom reken ik dit als een PR en komt er de volgende keer gewicht bij.
PR

1x6xBW Pull up
1x1xBW Pull up (Lol) Fail
2x8xBW-18KG Pull up

Overalles degelijke training, goede pomp.

Bodyweight 81,3KG Dus weer 800 gram aangekomen in een paar dagen, veel vocht van creatine denk ik. Eten is op een paar maaltijden na redelijk clean.
Ben overigens ook echt veel definitie kwijt van het vocht.
Fatgains zijn er ook een beetje, maar muscle gains ook duidelijk!
Zoals het er nu voorstaat bulk ik nog steeds door tot 1 januari dan word het een lichte cut.

Jammer van die OH press fail
Nooit zwaarder deadlift gedaan? Toch goed dat je een PR erbij hebt

Jammer van die OH press fail
Nooit zwaarder deadlift gedaan? Toch goed dat je een PR erbij hebt

Tja ik zit echt op mijn max met de OH, iniedergeval 1 rep meer gehaald dan vorige training haha.. maar hij voelt ook niet helemaal lekker aan mijn polsen meer, ookal probeer ik ze niet achterover te houden. Misschien dat ik van die polsbeschermers moet aanschaffen.

Nooit zwaarder, heb heel lang zitten kloten met de techniek van de Deadlift, en het zal nog steeds wel niet perfect zijn vandaar..
Maar naarmate de techniek beter word ga ik gewoon verhogen.

Jammer van de OH press fails idd, maar voor de rest heel wat nette setjes! Goede training

Jammer van de OH press fails idd, maar voor de rest heel wat nette setjes! Goede training

Thanks! Verwacht ze niet de volgende keer wel te halen, word dus waarschijnlijk een deload.
Maar dan moet ik geloof ik ook over op 3x3 of minder vaak verhogen geloof ik, moet ik even opzoeken. Heb het boek niet gelezen :o

Je moet dan naar 3x5 idd....
Heb jij nog een doel voor ogen? blijf jij voorlopig voor kracht gaan? dus doorgaan met madcow straks?

Ik merk dat ik steeds minder energy krijg voor mijn assists en dit een beetje afraffel omdat ik gewoon de kracht niet meer heb...
Hoe lang doe jij nu over een gemiddelde training zonder assists? ik toch wel een ruim uur..

Je moet dan naar 3x5 idd....
Heb jij nog een doel voor ogen? blijf jij voorlopig voor kracht gaan? dus doorgaan met madcow straks?

Ik merk dat ik steeds minder energy krijg voor mijn assists en dit een beetje afraffel omdat ik gewoon de kracht niet meer heb...
Hoe lang doe jij nu over een gemiddelde training zonder assists? ik toch wel een ruim uur..

Is je voeding wel goed, en krijg je wel genoeg vitamines binnen?
Je zat op onderhoud toch? Als je meer eet heb je misschien wat meer energie. En hoe voel je je in het dagelijks leven, nog wel normaal? Of ook redelijk moe doorgaans?

Zolang het schema mij goede vooruitgang geeft blijf ik hierbij, alhoewel ik op kracht nu toch wel een stuk minder vooruitga.
Ik ga het nog even doorzetten met 3x5 kijken hoe dat gaat. En wanneer mijn 1e cut begint ga ik misschien iets anders overwegen. Het is misschien een krachtschema maar ik zie ondertussen wel echt duidelijk vooruitgang in de spiegel. :)

45 minuten tot een uur met assists. Maar doorgaans zijn de enigste assists die ik doe dips en pull ups, elk op 1 dag.
En tja ik heb er nog wel energie en pit voor, maar je hebt inderdaad niet meer je volledige spierkracht, maar daarom zijn het ook maar assists, de echte lifts gaan voor met dit schema.

Je zat op onderhoud toch? Als je meer eet heb je misschien wat meer energie. En hoe voel je je in het dagelijks leven, nog wel normaal? Of ook redelijk moe doorgaans?

Zolang het schema mij goede vooruitgang geeft blijf ik hierbij, alhoewel ik op kracht nu toch wel een stuk minder vooruitga.
Ik ga het nog even doorzetten met 3x5 kijken hoe dat gaat. En wanneer mijn 1e cut begint ga ik misschien iets anders overwegen. Het is misschien een krachtschema maar ik zie ondertussen wel echt duidelijk vooruitgang in de spiegel. :)

45 minuten tot een uur met assists. Maar doorgaans zijn de enigste assists die ik doe dips en pull ups, elk op 1 dag.
En tja ik heb er nog wel energie en pit voor, maar je hebt inderdaad niet meer je volledige spierkracht, maar daarom zijn het ook maar assists, de echte lifts gaan voor met dit schema.

this post makes me proud :cool:

in het begin zat je idd nog wel eens te twijfelen of dit schema wel iets was ;)
maar zoals ik toen al zei , kracht van het schema bewijst zichzelf :D
ik zie dat je nu de juiste mentaliteit hebt.. main lifts gaan idd voor, assist is zoals de naam al zegt ASSIST(veel mensen begrijpen dit principe gek genoeg niet :P )

om even in te gaan op je vraag over wanneer je naar 3x5 moet:

je moet doorgaan met 5x5 totdat de volgende 3 criteria behaald zijn:
1. minimaal 1.5xBW squat
2. minimaal 12 weken 5x5 schema gevolgd hebben
3. wanneer je 1.5xBW squat, door blijven gaan totdat je 3x achter elkaar failed met verhogen (plateau niet kunnen doorbreken met Deload > load )

Ik voel me helemaal top!! trianingen gaan zeker de laatste week perfect, gisteren de 80kg squat gepakt, had volgens mijn makkelijk 82,5kg aangekunt gisteren
Eten, ik doe op trainingsdagen bulk, en op niet trainingsdagen onderhoud..
te veel bulk is niet goed voor mij, aangezien ik op 21% vet zit..
mijn benen groeien als kool van de squats, dat vind ik wel top... van 53cm naar 56,5cm in 8weken.. (waren en zijn dan ook wel spillepootjes)
ik doe wel mijn assist, maar gisteren heb ik bv 3x15 pushups gedaan + 3x 1min planks maar daarna wilde ik nog dips doen en cardio, maar na 2x3 dips hield ik het voor gezien, heb ff 10min cardio gedaan, en was er wel klaar mee..

---------- Post toegevoegd Fri 2 Nov 2012 om 19:09 ----------

je moet doorgaan met 5x5 totdat de volgende 3 criteria behaald zijn:
1. minimaal 1.5xBW squat
2. minimaal 12 weken 5x5 schema gevolgd hebben
3. wanneer je 1.5xBW squat, door blijven gaan totdat je 3x achter elkaar failed met verhogen (plateau niet kunnen doorbreken met Deload > load )

Op welk moment ben jij overgestapt op wendler?

Laatst bewerkt:
Ik voel me helemaal top!! trianingen gaan zeker de laatste week perfect, gisteren de 80kg squat gepakt, had volgens mijn makkelijk 82,5kg aangekunt gisteren
Eten, ik doe op trainingsdagen bulk, en op niet trainingsdagen onderhoud..
te veel bulk is niet goed voor mij, aangezien ik op 21% vet zit..
mijn benen groeien als kool van de squats, dat vind ik wel top... van 53cm naar 56,5cm in 8weken.. (waren en zijn dan ook wel spillepootjes)
ik doe wel mijn assist, maar gisteren heb ik bv 3x15 pushups gedaan + 3x 1min planks maar daarna wilde ik nog dips doen en cardio, maar na 2x3 dips hield ik het voor gezien, heb ff 10min cardio gedaan, en was er wel klaar mee..

---------- Post toegevoegd Fri 2 Nov 2012 om 19:09 ----------

Op welk moment ben jij overgestapt op wendler?

toen ik stagneerde op 120kg squats en ik de verhogingen niet meer aankon, heb ik een tijd aangeklooid met ub/lb splits.. maar ik misde de liniaire vooruitgeplande verhogingen toen gekeken naar schema's als billy star , madcow e.d maar vond dat ook niet echt chill :D dus nu doe ik wendler bevalt tot nu toe goed ;).

ok, dan heb ik nog ff te gaan ;) maar weet niet hoe het komt, toen ik van 70kg naar 72kg had ik het echt ff moeilijk, terwijl het daarna ineens een stuk makkelijker leek te worden,
ben ook veel dieper gaan squatten, squat nu letterlijk tot mijn kuiten mijn kont aanraken, en soms blijf ik dan ook nog ff 2sec wachten alvorens omhoog te komen...

ok, dan heb ik nog ff te gaan ;) maar weet niet hoe het komt, toen ik van 70kg naar 72kg had ik het echt ff moeilijk, terwijl het daarna ineens een stuk makkelijker leek te worden,
ben ook veel dieper gaan squatten, squat nu letterlijk tot mijn kuiten mijn kont aanraken, en soms blijf ik dan ook nog ff 2sec wachten alvorens omhoog te komen...

heb soorgelijk iets gehad met Military press.
kon maar niet voorbij de 32.5kg.. terwijl 30kg prima ging...

door blijven gaan en ineens kon ik 40kg aan rofl :D

soms heb je gewoon een plateau en als je doorzet deload .. en weer terug load breek je er op een gegeven moment doorheen ;)

Vandaag gaan trainen, verwachtingen waren laag omdat:
Zaterdag hard gefeest. En had moeite om fit / actief te raken voor de training.
Even wat goede motivational vid's bekeken waaronder de bekende: "i am a champion"
En toen had ik er toch echt zin in :D

5x5x82,5KG Squat PR

2x5x62,5KG Bench press
1x4x62,5KG Bench press
1x3x62,5KG Bench press
1x2x62,5KG Bench press (Is het normaal om hier mijn schouders bijna meer te voelen dan je chest? Ik had tijdels de row's ook een flinke schouderpomp.)

5x5x52,5KG Barbell row Onderhandse grip ga ik toch voor denk ik.

2x8xBW Dips
1x7xBW Dips PR (Zo close om de laatste rep te halen, maar lukte me net niet vloekte het nog uit. :o)

Opmerkingen: Vorm van squats zijn een stuk beter denk ik, ga iets minder diep waardoor ik mijn rug (Als het goed is) niet meer krom.
Maar ga nog tot parallel, kan binnenkort een video ervan maken telefoon is weer gemaakt.

Verder lekkere pomp van de training en het gewicht wat ik omhoog was gegaan is duidelijk vocht, doordat ik zaterdag hard gefeest heb ben ik een hoop van dat vocht kwijt en zie er al meteen een stuk droger uit.

Zo zie je maar weer dat moe zijn en denken dat je het niet kan vaak in je hoofd zit en het echt een mind struggle is. :)
Training voelde namelijk beter dan de meeste trainingen de laatste tijd.

Borst vooruit steken, arch in je rug maken met de bench dan moet je het wel voelen in je chest

En gefeli met je PR!

Borst vooruit steken, arch in je rug maken met de bench dan moet je het wel voelen in je chest

En gefeli met je PR!

Ahh ik zet juist altijd zelfs mijn voeten bovenop zo'n verhoging boven het bankje speciaal dat je je rug niet arched. Dacht dat dat beter was, waarom zou je zoiets doen dan?

Voortaan maar arch maken dan.

Ghehe, ga maar eens wat filmpjes kijken van Dave Tate
of van Mehdi zelf desnoods

of nog beter , van mark rippetoe ;)

Goede training man,

Schouders voelen tijdens BP is vrij normaal, maar zorg niet dat dat je armen (ellebogen) te veel naar buiten steken. Dat kan heel veel druk op je schouders geven.

Zelf leg ik iets meer focus op m'n borst door een lichte arch in m'n rug, schouders naar elkaar trekken en mn chest iets naar boven te duwen.

Zie deze video nog even voor form, heeft me echt geholpen:

http://www.youtube.com/watch?v=33mjoyc5JbE

Goede training man,

Schouders voelen tijdens BP is vrij normaal, maar zorg niet dat dat je armen (ellebogen) te veel naar buiten steken. Dat kan heel veel druk op je schouders geven.

Zelf leg ik iets meer focus op m'n borst door een lichte arch in m'n rug, schouders naar elkaar trekken en mn chest iets naar boven te duwen.

Zie deze video nog even voor form, heeft me echt geholpen:

http://www.youtube.com/watch?v=33mjoyc5JbE

Nice video! Helpvol, heb toch al wel vaker even gekeken hoe het moest, maar zo duidelijk en goed uitgelegd als hier heb ik het niet gezien.

Deed het toch gruwelijk fout zo te zien.
Volgende keer misschien lichte deload naar 55kg en beginnen met de juiste vorm denk ik. Of gewoon doorgaan op 62,5? Dan word het alleen wel lastig om me volledig op vorm te concentreren.

Terug
Naar boven