XXL Nutrition

Stronglifts

Nice video! Helpvol, heb toch al wel vaker even gekeken hoe het moest, maar zo duidelijk en goed uitgelegd als hier heb ik het niet gezien.

Deed het toch gruwelijk fout zo te zien.
Volgende keer misschien lichte deload naar 55kg en beginnen met de juiste vorm denk ik. Of gewoon doorgaan op 62,5? Dan word het alleen wel lastig om me volledig op vorm te concentreren.

als je het idee hebt dat je techniek tot nu toe niet goed is, gewoon 10% deloaden en dan weer normale liniaire verhogingen toepassen van 2.5kg per training

Probeer gewoon even hoeveel je met goede techniek pakt. Zou wellicht wat minder zijn, dan deloaden tot je aantal reps haalt. Op lange termijn zul je met goede techniek gewoon weer kracht winnen (en meer massa op je chest gainen).

• Topic Starter Topic Starter
Net weer een serie deadlift video's gekeken. Deed ze toch nog steeds fout haha, denk dat ik nu voldoende weet om ze goed uit te voeren.

Deadlifte schijnbaar toch een beetje via de squat style, waarbij je je kont ook laat zakken. Dit is dus fout.

Straks een update over de training, heb een goed gevoel dat de deadlifts vanaf nu beter zullen gaan. En ik deze dus ook eindelijk kan gaan onderscheiden van mijn squats (kwa gewicht.)

Training

5x5x85KG Squat PR

3x5x42,5KG OH Press
1x3x42,5KG
1x1x42,5KG Fail -> 3e x dus deload.

1x5x90KG Deadlift PR

1x6xBW Pull ups
1x8xBW-12,5KG Pull ups
1x8xBW-17KG Pull ups

opmerkingen:

Lekkere training! Squats gingen goed, heb eindelijk mijn doel van 85KG behaald.
En het voelt alsof ik klaar ben voor de volgende verhoging. (Eindelijk weg van dat plateau?)

Deadlift ging ook een stuk beter, techniek was nu dus heel anders (Stuk beter). Gewicht voelde een stuk lichter zo, kan prima meer dan dit! Ga het binnenkort filmen.

Laatst bewerkt:
Mooi die squat
Jammer van de OHP, is meestal een oefening waar mensen het eerst op vastlopen ;)

Mooi die squat
Jammer van de OHP, is meestal een oefening waar mensen het eerst op vastlopen ;)

Thanks, ze zijn goed zwaar! Krijg er een lekker sexy rode kop van. :o

Morgen / overmorgen komt mijn vitamine B12 (injects binnen) benieuwt of ik er wat van ga merken. Heb de laatste tijd wel het gevoel dat ik iets minder fit ben (vaker moe, kak ook snel in in de middag.) slaap ruim genoeg.

5x5x88,5KG Squat PR

5x5x57,5KG Bench press (Chest voelde goed met verbeterde techniek en lichte arch!)

5x5x55KG Barbell row FAIL

2x8xBW Dips
1x7xBW Dips (Verloor totaal mijn focus anders had ik er 8 gehad.)

1x8x14KG Dumbbell curl
en nog wat heavy ass barbell curls just 4 fun :D Huge pomp.

Wel een serieus probleem, ik heb echt last van mijn onderrug en weet niet waar het door komt. Ik heb de squats laten spotten ( Checken of vorm en rug goed was, dit was goed.) En hierna had ik ook geen last van mijn onderrug, hij stond wel 'strak' (opgepompt?).

Maar na de bench press toen ik begon met barbell row's had ik er opeens echt moeite mee, het voelde niet meer als een goede pijn.

Heb er nu half uur later nog steeds last van, merkte het al een tijdje heel licht maar nu is het wel serieuzer.
Als ik mijn rug goed recht houd in een goede vorm heb ik amper last, maar als ik nu bijv mijn onderrug expres bol is dat behoorlijk pijnlijk.

Hoe komt dit?

Goede training en goedzo dat je bench nu beter gaat. Verder kan die pijn aan je onderrug aan heel veel dingen liggen.. misschien bij een oefening overbelast of iets verrekt. Deadlift en BOR wil nog wel eens slecht zijn bij mij voor m'n onderrug. Heb er ook wel is last van. Vooral BOR is bij mij echt een boosdoener.

Doe je barbell of pendlay rows?

Doe je barbell of pendlay rows?

Barbell, maar ik merkte het al echt op het moment dat ik me klaar ging maken voor de 1 rep van mijn 1e set. Dus lijkt me lastig dat het hieraan lag?

Misschien heeft ie wel gewoon effe rust nodig.. De squats zijn wel heavy op het moment ook voor mijn core. 2 daagjes rust nu gelukkig.

Pak jij je bar lowerbar of highbar bij squats? ik highbar, maar krijg last van mijn nek :( een spier in mijn nek doet al ruim een week verdomde veel pijn...
met dagelijks 50mg diclofenac is het wel uit te houden, maar na het squatten toch altijd weer de rest van de dag mijn nek niet meer kunnen draaien ondanks de diclofenac...

Ik wil nu lowerbar gaan proberen, maar vind dit nog vrij lastig

lopen nog aardeg gelijk op, ik moet vandaag de 87,5KG SQ gaan doen

Highbar zou het voor doorgaan denk ik.. Binnenkort maar weer eens low-bar uitproberen.
Maar leg je hem ook echt in je nek dan? dat doe ik niet namelijk.

Maar vastzittende nek klinkt bekend, heb het ook geregeld na een goede training.
Dan kraakt ie af en toe ook als een gek :roflol:

Misschien heel even rustig aan doen dat het kan genezen? Of low-bar moet de oplossing zijn mocht het goed werken.

Overigens:

Zag dat je ze nu beide hebt uitgeprobeerd, je moet gewoon voor gaan wat jij het fijnste vind, niet omdat de ene zegt dat eentje beter is. Ieder lichaam is anders en jij vind misschien de ene fijner.

ik leg hem op mijn traps, dus achter op mijn schouders, maar echte traps heb ik niet echt, dus hij ligt eigelijk meer op mijn botten :-)

als ik lowbar ga, heb ik veel meer moeite om hem op zijn plek te houden, na 4e rep op zo is het al een behoorlijke opgave om de bar juist te houden, ipv dat ik me concentreer op de squat zelf

tot 75kilo had ik geen probleem met lowerbar..

ik leg hem op mijn traps, dus achter op mijn schouders, maar echte traps heb ik niet echt, dus hij ligt eigelijk meer op mijn botten :-)

als ik lowbar ga, heb ik veel meer moeite om hem op zijn plek te houden, na 4e rep op zo is het al een behoorlijke opgave om de bar juist te houden, ipv dat ik me concentreer op de squat zelf

tot 75kilo had ik geen probleem met lowerbar..

Je moet je schouderbladen ook naar achteren (binnen) drukken geloof ik bij lowerbar, weet niet of je dat deed?

Zit te denken om vanavond een kleine deload te gooien op mijn squats.

Rug voelt nog niet 100% goed aan van vorige training, lijkt me dus een risico.. Alhoewel het volgens mij kwam door de bench press met arch?
Als ik hem nu blijf overbelasten dan word het straks nog een serieus probleem, terwijl als ik nu safe speel het waarschijnlijk binnen 2 trainingen over is.
Waarna ik natuurlijk weer voor de volle 90KG ga proberen te squatten.

Wacht het even af, hoe het gevoel dalijk is.

5x5x90KG Squat PR

5x5x37,5KG OH Press

1x5x95KG Deadlift PR

1x7xBW Pull ups PR (1 meer weer)
1x8xBW-12KG Pull ups
1x7xBW-22KG Pull ups (Om te focusen op techniek.)

Geen last van mijn rug, denk dat het kwam door de bench press met arch..
nog niet zeker hoe ik dat ga doen, het voelde wel een stuk beter voor mijn chest, ga het volgende keer gewoon weer uitproberen dus.

Netjes die PR's. BP met arch is misschien gewoon even wennen voor je rug. Probeer de spanning ook niet volledig op je rug te zetten maar gebruik ook legdrive etc. Dan moet het goed komen.

5x5x92,5KG Squat Fail

5x5x60KG Bench press

5x5x55KG Barbell row Fail Techniek niet goed genoeg

2x8xBW Dips
1x6xBW Dips
Op dit punt was ik gewoon te moe om nog meer te kunnen, minder dan vorige keer maar ik was kapot.

Squats reken ik als fail omdat ik het laatste setje vanaf rep 3-4-5 teveel bewoog en me rug niet direct goed omhoog kon krijgen en er iets teveel doorzakte.

Is het gezond als je hoofd gruwelijk rood word tijdens het squatten?
Hij word al wel langer rood maar het word steeds erger (zwaardere squats ook.)
Ondertussen zit het hier niet ver meer vanaf:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik ben de laatste tijd ook erg moe, zit te denken om maandag een dagje rustig aan te doen. Zodat mijn lichaam kan herstellen.. Ik slaap makkelijk 9-12 uur op een dag.
Maar voel me nog vaak niet helemaal uitgerust en kak erg in op bepaalde tijden. Ik kakte deze training ook helemaal in tegen de tijd dat ik moest dippen. gapend..

---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 23:59 ----------

Trouwens nog iets voor mijn trouwe volgers!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/gratis-whey-perfection-samples-bodyenfitshop-nl-322784/

leuke actie van body en fitshop. Gratis whey. Ik had de mijne vandaag al binnen.

(En nee je krijgt erna geen reclame foldertjes.)

Die dips krijg ik er nog echt niet uit, ik probeer elke training dips te doen, maar ben echt blij als ik er 2 of 3 uitkrijg, daarna moet ik echt stoppen
had wel verwacht dat ik dit sneller zou kunnen...

En 92,5KG ik had er 90 gedaan, maar ik vind het gewoon niet leuk meer worden om te squatten ;) ben altijd weer blij als ik aan mijn 5e setje ga beginnen..

Die dips krijg ik er nog echt niet uit, ik probeer elke training dips te doen, maar ben echt blij als ik er 2 of 3 uitkrijg, daarna moet ik echt stoppen
had wel verwacht dat ik dit sneller zou kunnen...

En 92,5KG ik had er 90 gedaan, maar ik vind het gewoon niet leuk meer worden om te squatten ;) ben altijd weer blij als ik aan mijn 5e setje ga beginnen..

ze werken wel, ben al uit 1 broek gescheurd en de rest begint echt te strak te zitten :o.
Maar het is inderdaad wel een mentale strijd, achja no pain no gain zeggen ze.

Besloten dat ik vandaag niet ga trainen, ik voel me al een behoorlijke tijd minder fit en heb afgelopen 2 dagen flink moeten tillen op werk en slechter kunnen eten. Dus ik hoop door nu 3 dagen rust te nemen maandaag weer eens helemaal uitgerust te zijn.

Herkenbaar van die broeken
heb gister ook even geshopt voor nieuwe, alles gaat strak zitten :roflol:

Terug
Naar boven