MuscleMeat

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter

5x5x92,5KG Squat PR

5x5x40KG OH Press

1x5x100KG Deadlift PR??

1x7xBW Pull up
1x8xBW-12KG Pull up
1x8xBW-17KG Pull up

Over de deadlift misschien moet ik die deloaden..
Heb 2 mensen mijn vorm laten checken. En schijnbaar strek ik eerst mijn benen en daarna zet ik mijn rug pas recht. Waardoor ik op de helft er eigenlijk een soort van stiff-legged deadlfit van maak en mijn onderrug dus extra belast.
maar zelfs op 80KG had ik behoorlijk moeite om tegelijkertijd vanuit mijn rug omhoog te komen..

Misschien hier eens een video plaatsen zodat we allemaal kunnen zien wat je goed en of fout doet?

Form is het belangrijkste en deze mag je niet verwaarlozen.
Heb je logje beetje doorgekeken, wel echt nette vooruitgang overal!

Al een keer gezien en nu weer gekeken. Zo positioneer ik me ook.

Misschien hier eens een video plaatsen zodat we allemaal kunnen zien wat je goed en of fout doet?

Form is het belangrijkste en deze mag je niet verwaarlozen.
Heb je logje beetje doorgekeken, wel echt nette vooruitgang overal!

Zal ik binnenkort doen

5x5x95KG Squat PR

5x5x62,5KG Bench press PR

5x5x55KG Barbell row Fail
Links faalde laatste setje rechts ging nog.

2x8xBW Dips
1x7xBW Dips
1x1xBW Dips

Had weer amper energie voor de dips.. Ik heb het ondertussen allang in me om die 3x8 te maken, maar heb nog steeds weinig energie tijdens trainen en gewoon alledaags, ook na dus 1 dag extra rust genomen te hebben vorige week.

Misschien binnenkort even naar de dokter als dat zo blijft.

Ik heb de laatste tijd ook last van weinig energy, ik vrees dat het bij mij toch komt door het hoge volume squatten...

Ik heb sinds vandaag mijn volome verlaagt van 5x5 naar 3x5 op de squat, ik hoop zo ook wat meer energy over te hebben voor mijn overige setjes..

Ik heb de laatste tijd ook last van weinig energy, ik vrees dat het bij mij toch komt door het hoge volume squatten...

Ik heb sinds vandaag mijn volome verlaagt van 5x5 naar 3x5 op de squat, ik hoop zo ook wat meer energy over te hebben voor mijn overige setjes..

Sorry, ik kan het niet laten me hier weer in te mengen, maar stick to the plan! Pas als je ECHT faalt op reps OF techniek moet je deloaden, en dan niet meteen naar 3x5 gaan omdat het je veel energie kost, maar weer 5x5 tot je vast loopt. Waarom? Omdat je je lichaam tot de grens douwt, vervolgens rust geeft (deload) zodat het kan herstellen en sterker dan voorheen wordt om die 5x5 WEL te halen op dat gewicht, dan ben je toch stom om vervolgens MINDER belasting aan te bieden? Get it? ;)

Beste ik geef je gelijk!

Echter, hoever zou ik door moeten gaan voordat ik naar een ander schema als madcow kan gaan??
men zegt 1.5 BW Squat, dit is voor mij ca 130KG Squat.
Ik weet dat jij ook bij 130KG Squat gestopt ben, en jij weegt ook rond de 89kg als ik met ca de zelfde lengte, echter jij met 12%vet en ik met misschien 22%vet, dus kwa fysiek heb je al minimaal 10kg meer spieren..
jij bent al 5jaar bezig met kracht en ik nu 4maanden.. kan ik nu verwachten dat ik met een 3maandjes ofzo op het zelfde kracht nivo als jouw kan komen?

Ik heb best dunne benen ( omtrek 57cm ) en ik vind het best wel knap dat ik hiermee al 100kg kan squatten..

Daarnaast heb ik nog een handycap, en dit is dat ik nu 44jaar ben, waardoor ik vermoed dat ik door mijn hogere leeftijd waarschijnlijk ook meer herstel tijd nodig zal hebben..

Maar aan de andere kant, heb je me wel weer gemotiveerd om nog even door te gaan met 5x5!!!
Ik ga morgen de 100KG SQ doen, en zit er aan te denken toch nog ff de 5x5 te pakken?? maar ik krijg er nu al delerius van als ik er alleen al aan denk ;)

Beste ik geef je gelijk!

Echter, hoever zou ik door moeten gaan voordat ik naar een ander schema als madcow kan gaan??
men zegt 1.5 BW Squat, dit is voor mij ca 130KG Squat.
Ik weet dat jij ook bij 130KG Squat gestopt ben, en jij weegt ook rond de 89kg als ik met ca de zelfde lengte, echter jij met 12%vet en ik met misschien 22%vet, dus kwa fysiek heb je al minimaal 10kg meer spieren..
jij bent al 5jaar bezig met kracht en ik nu 4maanden.. kan ik nu verwachten dat ik met een 3maandjes ofzo op het zelfde kracht nivo als jouw kan komen?

Ik heb best dunne benen ( omtrek 57cm ) en ik vind het best wel knap dat ik hiermee al 100kg kan squatten..

Daarnaast heb ik nog een handycap, en dit is dat ik nu 44jaar ben, waardoor ik vermoed dat ik door mijn hogere leeftijd waarschijnlijk ook meer herstel tijd nodig zal hebben..

Maar aan de andere kant, heb je me wel weer gemotiveerd om nog even door te gaan met 5x5!!!
Ik ga morgen de 100KG SQ doen, en zit er aan te denken toch nog ff de 5x5 te pakken?? maar ik krijg er nu al delerius van als ik er alleen al aan denk ;)

Net ff opgemeten, die van mij zijn 60cm zo dun is dat toch niet? Het is misschien niet 'huge ofzo' maar volgens mij toch wel prima, vooral als je kijkt naar de meeste mensen die het niet trainen.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 22:40 ----------

5x5x97,5KG Squat

de vorm was niet goed in mijn 4e set, had er moeite mee. 5e set herstelde ik me.
Zal ik dit als fail rekenen? Denk het wel.

3x5x42,5KG OH press Fail (3e keer deloaden op dit punt dus nu 3x5 geloof ik)

1x5x100KG Deadlift

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=jwBQEoWd_7s&feature=youtu.be

Als ik het zo zelf zie doe ik het dus fout.. Deloaden naar 70KG en nog wat techniek filmpjes kijken, zien of het dan beter gaat.

1x6xBW Pull up
1x7xBW-12KG Pull up
1x7xBW-22KG Pull up

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 22:42 ----------

Verder heb ik besloten om mijn cut te gaan beginnen, ik ben ondertussen bijna al mijn 'definitie' kwijt, dus wil even wat terugcutten voordat ik te vet word.

ik ga me dit weekend wat inlezen en plan van aanpak met schema post ik nog.
Ik denk nu dat ik Intermitten fasting gaat doen, dat klinkt goed. Dan ben je ook niet de hele dag bezig met eten.

Laatst bewerkt:
Net ff opgemeten, die van mij zijn 60cm zo dun is dat toch niet? Het is misschien niet 'huge ofzo' maar volgens mij toch wel prima, vooral als je kijkt naar de meeste mensen die het niet trainen.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 22:40 ----------

5x5x97,5KG Squat

de vorm was niet goed in mijn 4e set, had er moeite mee. 5e set herstelde ik me.
Zal ik dit als fail rekenen? Denk het wel.

3x5x42,5KG OH press Fail (3e keer deloaden op dit punt dus nu 3x5 geloof ik)

1x5x100KG Deadlift

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=jwBQEoWd_7s&feature=youtu.be

Als ik het zo zelf zie doe ik het dus fout.. Deloaden naar 70KG en nog wat techniek filmpjes kijken, zien of het dan beter gaat.

1x6xBW Pull up
1x7xBW-12KG Pull up
1x7xBW-22KG Pull up

---------- Post toegevoegd Fri 23 Nov 2012 om 22:42 ----------

Verder heb ik besloten om mijn cut te gaan beginnen, ik ben ondertussen bijna al mijn 'definitie' kwijt, dus wil even wat terugcutten voordat ik te vet word.

ik ga me dit weekend wat inlezen en plan van aanpak met schema post ik nog.
Ik denk nu dat ik Intermitten fasting gaat doen, dat klinkt goed. Dan ben je ook niet de hele dag bezig met eten.

Hmm.
Hoeveel weeg je en wat is je vp?

Ongeveer 82-82,5 KG en ik schat zelf 16%
vetpercentage is lastig.. Laatste driepuntsmeting een dik maand geleden was 11,9% dat zal nu waarschijnlijk 13% zijn hoogstens 14% ( Als het al zoveel is volgens dat ding.)
Maar die heeft mij altijd al een laag vetpercentage gegeven terwijl ik altijd gevonden heb dat ik hoger zit met mijn vet% als ik kijk in de spiegel.

Als ik het zelf moet schatten in de spiegel zou ik zeggen rond de 17-18% maar dat is ookal lastig , want ik heb erg véél vocht op het moment (door creatine in paar dagen 3kg).

Persoonlijk vind ik het fijner om wel wat definitie te hebben. Na de cut ga ik uiteraard weer lekker meteen bulken.

Oh en ik kom hier vanaf:
12-06-12 72,3KG 13%(volgens dat ding) dus heb al wel aardig wat vooruitgang geboekt.

Laatst bewerkt:
paar uurtjes geknutseld en nieuwe voedingsschema is er:

Maaltijd 1:

50gr brinta
500ml melk

Maaltijd 2:

35Gr whey
500ML melk

Maaltijd 3:

1 banaan
30gr bloem
3 ei-ewit (zonder eigeel)
2 eieren
7 ml olijfolie (ongeveer)

Het zijn pannekoeken.

Maaltijd 4:

250Gr kipfilet
3 Eieren
200Gr sperziebonen

maaltijd 5

500gr magere kwark
30gr cashewnoten

Komt uit op 2353 Kcal
met een e/k/v/ van 41/29/30

Wil er morgen aan beginnen, wat denken jullie? Volgens mij is het wel goed zo.

5x5x97,5KG Squat PR

3x5x65KG Bench press
1x3x65KG Bench press
1x2x65KG Bench press Fail

5x5x50KG Barbell row

2x8xBW Dips
1x5xBW Dips fail

Opmerkingen:
Cut is vandaag begonnen.

5x5x100KG Squat PR Heuuuuuuuh! :D

2x5x42,5KG OH Press
1x4x42,5KG OH Press (Voortaan 3x5)

1x5x60KG Deadlift (Hier komt zometeen een video van, gedeload voor verbetering techniek)

1x7xBW Pull ups PR
1x8xBW-12KG Pull ups
1x8xBW-18KG Pull ups

Bodyweight nu 80,8KG vet% gemeten op 12,5.

Lekker gevoel he, 100KG!!!

Pfft ik ben kapot. Maar wel hard getraind!

5x5x102,5KG Squat (Hierna was ik al bekaf.) PR

4x5x65KG Bench press
1x4x65KG Bench press (Hier kon een buitenlandse spotter niet met zijn fikken van de stang afblijven was ook lastig uit te leggen maarja, dus weet niet of ik het gehaald had maar denk dat ik de laatste rep zou gaan failen, zo reken ik het dus ook.)

5x5x52,5KG BOR

3x8xBW Dips PR Heeeuh eindelijk!

2x7x18KG Incline Dumbbell press
1x6x18KG Incline Dumbbell press

Had de beweging nog niet helemaal onder controle, heb de oefening namelijk amper gedaan en vooral niet met dumbbells, maar deze ga ik er vaker bij doen ik wil namelijk mijn bovenkant borst extra trainen.

Hierna bekaf naar huis gefietst, met een goed gevoel.

Harde squat man!

Bedankt, het was echt slopend...

Heb op request van iemand in een ander topic een setje gefilmd, kan hem straks misschien wel posten. Maar techniek ziet er in mijn ogen gewoon degelijk uit.

Tegen par / net iets erboven omdat ik anders automatisch mijn onderrug buig, moet de flexibiliteit nog ontwikkelen maar die komt eraan.

Video van squat:

Ik mik op een tikje boven parallel omdat ik anders vaak mijn rug automatisch buig. (Niet flexibel genoeg)

Misschien binnenkort op een iets lichter gewicht proberen dieper te gaan, wie weet ben ik al flexibeler geworden.

Wow man, tijd niet je log gevolgd maar je maakt flinke vooruitgang ;)

lekker bezig.. ook al de 100kg squats voorbij zie ik.. merk nu ook tijdens mijn warmup als ik eenmaal de 100 op mijn rug hebt.. dat voelt gewoon lekker :D

keep it up !

Terug
Naar boven