XXL Nutrition

Stronglifts

• Topic Starter Topic Starter
Haha Photoshop natuurlijk ben een DBB-E Hero. :D

Nee kom bij sommigen wel redelijk goed uit het licht, heb heel lichte man boobs vind ik maar dat lijkt vaak ook door mijn gyno (puffy nipples, op fotos knijp ik er vaak in zodat ze hard worden xD). :( Weet niet of dit komt door vet, hormonen of gewoon een aandoening is.

Maarja, dat komt denk ik idd ook wel goed nu gewoon Semi clean bulken. en dan op tijd ff een keer een goede cut dat het droog komt te staan. :)

En ga nu toch n jaar werken na m'n HAVO dus word beesten dit jaar. Veel cash, veel tijd = veel vreten en veel sporten.

Oke vandaag weer getraind, meteen filmpje gemaakt van de deadlift want volgens mij doe ik hem totaal verkeerd.

Voelt niet heel erg goed bij mijn rug, maar volgens mij krom ik hem ook verkeerd, k*toefening. :mad:

Shoulder press ging wel goed, had vantevoren nog een video bekeken (net als bij deadlift) en vond hem prima te doen, voelde hem alleen niet heel erg maar dat komt door het licht gewicht. Maarja dat is natuurlijk om eerst goede vorm te krijgen.

Hier mijn deadlift...:

http://www.youtube.com/watch?v=7HKxDx8prto&feature=youtu.be

je onderrug is nogal bol..niet heel erg maar vooral bij het oprapen in het begin en het neerzetten aan het eind.

probeer met je voeten onder de bar te staan op schoenveterhoogte, probeer een holle rug te creeeren net als bij squats door je kont naar achter en je borst naar voor te douwen. je kan daarin eigenlijk niet overdrijven.

kijk ook deze vid van rippetoe, hij is een van de beste bronnen als het gaat om uitvoering van de olymipsche lifts(squat,deadlift,overheadpress,etc):

http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

Ja dat probeerde ik dus zo ongeveer al, dat was namelijk de video die ik vantevoren had bekeken.

Misschien met minder gewicht beginnen dan het schema me aanraad? nu 40kg.

Kan zowat meer benchen op deze manier dan deadliften vreemd :(

dat is idd vreemd , je zou meer moeten kunnen deadliften dan benchen.

de reden is waarschijnljk dat benchpress technisch gezien veel makkelijker is dan een deadlift.

kijk die vid nog een paar keer en vraag mensen in je sportschool om te kijken en te corrigeren mocht je rug teveel opbollen.

je zou de deadlift ook langs een spiegel kunnen doen zodat je je eigen houding enigsinds kan zien ;)

Ja kan ook, morgen weer training.

Hoop dat het snel zwaar word, jaja ik weet dat het dalijk zwaar word. maar heb nu amper het gevoel dat ik train en dat is zwaar bagger :(

ik ken het..gewoon even doorzetten en focussen op de techniek.

techniek is bij oefeningen als deadlift en squat enorm belangrijk..
als je te snel te zwaar gaat gaat de focuss weg van de techniek...en focus je je alleen nog maar op puur het gewicht van A naar B brengen.

Ja klopt het is helaas niet anders.

pfft ik mag volgende week voor 4 euro per uur gaan werken. 'zwaar' werk ook nog volgens hun.

Zit zwaar krap bij kas, en mijn huidige baan staat momenteel op een laag pitje (sales door een burnout kan de motivatie niet opbrengen.) Dus om toch nog geld in het laatje te brengen zodat ik o.a. mijn voedingssschema kan doorzetten mag ik voor 4 euro per uur gaan werken. Lijk wel 15 :(

hmm balen man , maar ik neem aan dat je toch niet al je voeding zelf hoeft te betalen ??? ik bedoel je kunt toch wel aangeven bij je ouders dat je gezonder wilt eten en of ze op hun boodschappen lijst standaard ook wat kipfillet en kwark kunnen zetten ?

Nee helaas, thuissituatie is niet zo ideaal hier. Kan 1 of 2 keer in de maand 10 of 20 euro geregeld krijgen meer niet. Ben meestal toch wel zo'n 150 kwijt per maand alles bijelkaar.

M'n moeder vind het verder ook absoluut niet fijn dat ik dit doe, die is zo achterlijk als n varken. Ze denkt dat het zwaar ongezond is en ik zo dalijk gezonde voedingsstoffen tekort kom zoals suikers enz... Achja the show must go on :p

Nee helaas, thuissituatie is niet zo ideaal hier. Kan 1 of 2 keer in de maand 10 of 20 euro geregeld krijgen meer niet. Ben meestal toch wel zo'n 150 kwijt per maand alles bijelkaar.

M'n moeder vind het verder ook absoluut niet fijn dat ik dit doe, die is zo achterlijk als n varken. Ze denkt dat het zwaar ongezond is en ik zo dalijk gezonde voedingsstoffen tekort kom zoals suikers enz... Achja the show must go on :p

ik weet dat het moeilijk is ouders te overtuigen..
heb het zelf ook gehad (veel verzet bij ouders) maar als je doorzet en aangeeft dat het belangrijk voor je is, dat je er enorm goed door voelt etc. worden ze vanzelf flexibeler..

mijn ma koopt voortaan tonijn in als ik op bezoek kom :D

Haha klinkt net als mijn oma, die heeft ook altijd van die dingetjes als ik kom.

Helaas gaat dat niet lukken, ze zouden t gerust geven alleen hebben we hier niet zoveel geldbomen staan. :p

Anyway, getting pumped up right now for the training :D

M'n nieuwe whey is ook binnen, heb nu al zin in m'n shake dalijk. Deze smaakt echt goddelijk.

welke whey neem je ?
ik heb vandaag ook nieuwe whey binnen :D ik zit al een tijdje aan de whey perfectionvan B&F maar heb nu Granny's apple pie smaak :D :D smaakt echt goddelijk

ben ik blij dat mijn moeder gewoon mijn gang laat gaan xD
en ik ga je log volgen jongen :D

welke whey neem je ?
ik heb vandaag ook nieuwe whey binnen :D ik zit al een tijdje aan de whey perfectionvan B&F maar heb nu Granny's apple pie smaak :D :D smaakt echt goddelijk

Over de whey perfection van B&F hoor ik idd ook veel goeds, maar heb hem nog niet geprobeerd heb er 1 sample van gehad maar dat was ice coffee, en ik ben geen fan van koffie. :p

Heb nu Fusion pro van Dedicated (Word door sommigen vergeleken met Syntha-6 misschien dat dat je wat meer zegt?) Hij smaakt heerlijk!

ben ik blij dat mijn moeder gewoon mijn gang laat gaan xD
en ik ga je log volgen jongen :D

Tof!

Vandaag trouwens getraind, squats en bench presses gaan gecontroleerd omhoog. Begin bij de bent over rows al wel het gevoel te krijgen dat ik aan het trainen ben dus word gelukkig al beter!
Heb na de oefening ook nog 3 setjes van 10 dips behind the back gedaan (triceps) en nog 5x5 scott curls en wat buikspieren. Omdat de trainingen nog licht zijn kon er nu nog wel wat extras bij.

--

Zal trouwens de gewichten er voortaan bij posten van de trainingen.

27 KG 5x5 squat*
32,5KG 5x5 bench press**
32,5KG 5x5 Barbell Row

* Bouw deze ook nog even rustig op met de focus op zover mogelijk doorzakken zonder rug bol te maken.

** Gaat gewoon lekker en makkelijk dus deze training was +5 KG

Laatst bewerkt:
gaat de goede kant op man !!
ik denk dat je veel geld kunt besparen door gewoon whey te kopen van de boardsponsors (XXL , B&F, Bodylabs , etc) wat betreft prijs/kwaliteit verhouding zijn deze beter dan menig "Merk" whey.

en van het geld wat je daarmee bespaard kun je weer eten kopen :D

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 23:32 ----------

oh en , wees wel voorzichtig in al te snel verhogen met 5kg enzo...
als je dat teveel doet dan stagneer je veel sneller.

Ik deed het niet voor het merk, de smaak.
Kwaliteit vind ik vrij soortgelijk (helaas iets meer vet)maar hij was maar 5 euro meer en in je bulk komt het nou ook weer niet op 1 grammetje vet , ga geen 50 euro neertikken natuurlijk.

je zou m moeten proeven man, heerlijk!:P

Morgen weer trainen, maar eerst nog n drukke dag. Gelukkig heb ik een vriendin zover kunnen krijgen om te helpen met het koken, dat maakt het weer wat minder saai! :)

Over de deadlift, ik zat te denken om te deloaden naar 30kg zodat ik kan kijken of mijn vorm dan beter is. Of ligt het niet aan het gewicht maar moet ik gewoon meer oefenen? hij was namelijk behoorlijk slecht mijn vorm. 30kg is alleen wel licht als ze 40 aanraden voor beginners. Dat allemaal door een zwakke onderrug? Mijn bovenrug is volgens mij prima ontwikkeld.

Heb ook een zwakke onderrug en hernia's zitten in de familie.. Dus wil het wel goed doen.

Vandaag getraind, goed gegaan.

Begon de deadlift met 30kg en dit ging goed té goed. Toch gewoon 40kg gepakt en dit was ook prima te doen.

Ik merk dat ik net als met de squats gewoon niet té ver moet doorzakken. Squats is iets boven parallel, dat kan ik ook zowat niet zonder gewicht met rechte rug. En deadlift ook niet te ver naar beneden meer 90 á 95% van de totale r.o.m, 10 cm boven de grond en dan weer omhoog. Als ik helemaal van de grond ga dan moet ik mijn rug wel buigen op de verkeerde manier. 40kg was nu prima te doen met goede vorm. zou zo een stuk meer gewicht kunnen wss.

---------- Post toegevoegd Mon 30 Jul 2012 om 20:21 ----------

32,5 Kg Squat

22,5 Kg Overhead press

40 Kg Deadlift

waren alle 3 prima te doen, squat nog steeds erg licht. Overhead press ook vrij goed te doen zonder veel moeite. Deadlift begon ik toch al lichtjes te zweten, maar verder ook niet bepaald zwaar.

Aan het eind overigens nog wat tricep cable curls (weet de naam niet uit mijn hoofd zo noem ik ze effe) en dips behind the back gedaan. Omdat het nog licht is.

Terug
Naar boven