Fitness Seller

Stronglifts

Goed bezig maat, vind wel dat je breder oogt dan dat je kan tillen imo.

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig maat, vind wel dat je breder oogt dan dat je kan tillen imo.

Bedankt, maar ik ben nog aan het opbouwen he.

Ik kan meer dan dit, maar bouw het dus rustig op volgens het stronglift schema zodat de vorm zowiezo goed blijft. Ik kan wel wát meer squatten en benchen dan 30KG :D

Niet dat ik nu al epic strong ben dat absoluut niet.

Bedankt, maar ik ben nog aan het opbouwen he.

Ik kan meer dan dit, maar bouw het dus rustig op volgens het stronglift schema zodat de vorm zowiezo goed blijft. Ik kan wel wát meer squatten en benchen dan 30KG :D

Niet dat ik nu al epic strong ben dat absoluut niet.

Ok, nice, maar waarom niet tot je max gaan? Of wil je per se het schema hanteren? Maar zolang de vorm goed is maakt het niet uit. Succes met je doelen.

Hoeveel wil je ongeveer in een halfjaar tijd bereiken vanaf nu qua compounds?

Ok, nice, maar waarom niet tot je max gaan? Of wil je per se het schema hanteren? Maar zolang de vorm goed is maakt het niet uit. Succes met je doelen.

Hoeveel wil je ongeveer in een halfjaar tijd bereiken vanaf nu qua compounds?

Nee dat niet, maar op deze manier kan ik de vorm nog eens goed kritisch bekijken en verbeteren.

Deadlifts deed ik hiervoor nog niet, en squats wel maar volgens mij niet de goede vorm(ookal dacht ik toen van wel) als ik nu terugkijk.

Maar zolang ik merk dat het nog veruit te licht is doe ik er af en toe 5kg bij.
Ik verwacht eigenlijk wel binnen 2 weken trainen op een uitdagend punt te komen.

En uhh mijn doelen voor compounds binnen een half jaar.. Niet over nagedacht, dat is wel een goede ga zo douchen en zal er ns over nadenken.

Maar uiteindelijk gaat het me om de massa. en vorm <-- gewicht.

Oke ff nagedacht en doelen binnen een half jaar / mijlpalen die ik z.s.m wil bereiken:

Bench press 75KG (Mooi getal net boven huidig lichaamsgewicht)
Squats 85KG
Deadlift 90KG

Bodyweight 81KG (Lengte in kilo's.) met een gelijkwaardig vet%

Vorm blijft voor mij natuurlijk wel belangrijker dan kilo's dus mocht het niet lukken binnen een half jaar jammer. Maar vind dit zelf een mooi streven.

verkijk je niet blind op korte termijn doelen en ego...

techniek goed uitvoeren en licht beginnen met een hogere frequentie en voornamelijk compounds is KEY bij dit programma.

negeer alle BS post van gasten die lachen of zeggen dat je makkelijk meer moet kunnen... over een paar maanden lach jij het hardst als je dit schema blijft hanteren.
trainen to failure is niet noodzakelijk om kracht/massa te gainen.

Stronglifts / Rippetoe starting strength , zijn bewezen trainingschema's ... mensen die dergelijke schema's niet begrijpen of het raar vinden zijn meestal niet de mensen waar je advies van wilt...

nogmaals zoals ik al eerder aangaf kijk uit met tevaak 5kg verhogingen te doen.. hoe forser je verhoogt hoe eerder je vastloopt / op een plateau zit.. als je iets meer de tijd neemt en iets langzamer verhoogt kom je minder snel en minder vaak een plateau tegen.

daarnaast kun je zien welk gewicht je over 3 maanden doet als je die excel sheet invult die ik je een tijdje terug heb gegeven, als je de laatste kollom selecteert en uitbreid naar rechts kun je ook verder dan 3 maanden kijken ;)

Succes !!!

Laatst bewerkt:
Oke ff nagedacht en doelen binnen een half jaar / mijlpalen die ik z.s.m wil bereiken:

Squats 85KG
Deadlift 90KG

Vorm blijft voor mij natuurlijk wel belangrijker dan kilo's dus mocht het niet lukken binnen een half jaar jammer. Maar vind dit zelf een mooi streven.

Dat zou betekenen dat je 0% vet aankomt en 6kg spier in een halfjaar..droog. Dat kan niet mits je naturel traint. Verder kan je na een halfjaar met goede uitvoering gemakkelijk 120kg deadlift, succes verder

Squats 85KG
Deadlift 90KG

Succes, krachtstats zou je goed kunnen halen denk ik. Succes ermee!

Vandaag getraind na een vermoeiende dag werken gelukkig is het schema nog licht.

Squat
8x20kg
8x20kg ( zo zet ik de warming up erbij)
2x5x35KG
3x5x37,5KG (Toch besloten om deze training +5KG erbij te doen. De vorm was erg goed, en het is nog steeds erg licht kost nauwelijks moeite.)

Bench press
2x8x20KG
5x5x35KG (Prima te doen)

Barbell Row
2x8x20KG
5x5x35KG (Ook prima te doen, al begin ik deze beter te voelen aan mijn biceps maar ook niet heel erg)

---
Hierna nog een paar extra oefeningen gedaan omdat het nog steeds een lichte training is.

Triceps pushdown
10x27,5KG
10x45KG
8x45 KG
6x45 KG (met een beetje cheaten.. ) zat hier lang op 40 kg en probeerde nu de stap te doen naar 45KG. Note: Volgens mij vallen de gewichten voor deze oefening bij ons lichter uit, dus het is wss minder dan 45kg

Close grip bench press
5x5x20KG (Eerste keer dat ik deze oefening doe, dus deed hem licht voor de vorm. Maar hij voelt wel slecht aan voor mijn polsen.. Heb dit met meerdere van dit soort oefeningen. Ez bar close grip bench press mocht ik m ooit weer doen?

Verder nog n kleine ab workout gedaan.

verkijk je niet blind op korte termijn doelen en ego...

techniek goed uitvoeren en licht beginnen met een hogere frequentie en voornamelijk compounds is KEY bij dit programma.

negeer alle BS post van gasten die lachen of zeggen dat je makkelijk meer moet kunnen... over een paar maanden lach jij het hardst als je dit schema blijft hanteren.
trainen to failure is niet noodzakelijk om kracht/massa te gainen.

Stronglifts / Rippetoe starting strength , zijn bewezen trainingschema's ... mensen die dergelijke schema's niet begrijpen of het raar vinden zijn meestal niet de mensen waar je advies van wilt...

nogmaals zoals ik al eerder aangaf kijk uit met tevaak 5kg verhogingen te doen.. hoe forser je verhoogt hoe eerder je vastloopt / op een plateau zit.. als je iets meer de tijd neemt en iets langzamer verhoogt kom je minder snel en minder vaak een plateau tegen.

daarnaast kun je zien welk gewicht je over 3 maanden doet als je die excel sheet invult die ik je een tijdje terug heb gegeven, als je de laatste kollom selecteert en uitbreid naar rechts kun je ook verder dan 3 maanden kijken ;)

Succes !!!

Bedankt maar maak je geen zorgen joh. zei bij de doelen al:

"Vorm blijft voor mij natuurlijk wel belangrijker dan kilo's dus mocht het niet lukken binnen een half jaar jammer. Maar vind dit zelf een mooi streven."

En ik geloof wel dat het werkt!:p

Dat zou betekenen dat je 0% vet aankomt en 6kg spier in een halfjaar..droog. Dat kan niet mits je naturel traint. Verder kan je na een halfjaar met goede uitvoering gemakkelijk 120kg deadlift, succes verder

Nope, zolang ik veel VVM aanzet en relatief weinig vet (let op weinig) hoeft mijn vet% niet te stijgen en kan die zelfs zakken.
Zoals in mijn eerste maand, alhoewel ik waarschijnlijk wel wat vocht ben aangekomen toen maar heb gewoon een strict clean bulk.
En heb de newbie gains met me mee, dus wie weet.
Maar het is inderdaad wel een flinke gok maar dat maakt niet uit, ik heb het er vooral neergezet als mijlpaal binnen of na een half jaar.

Succes, krachtstats zou je goed kunnen halen denk ik. Succes ermee!

Denk en hoop het, bedankt!

Vandaag weer getraind, de laatste voorlopig ga over een paar uur naar renesse.

Squats 5x5x40KG
Overhead press 5x5x25KG Begint uitdagend te worden..
Deadlift 5x5x50KG Had er perongeluk 10 kg in totaal bijgedaan ipv 5 was dus al redelijk zwaar nu maar het lukte nog, volgende keer nog niet verhogen alleen.

Ook op de weegschaal geweest, maar mijn gewicht is nog hetzelfde. :(
Vet% kon ik helaas niet meten, instructeur was hem vergeten.
Hij had wel een lint mee om je biceps enzo op te meten dus dat nog wel effe gedaan uit nieuwsgierigheid, mijn arm was 36CM dat is redelijk denk ik toch? Voor n beginner..

Verder wel vreemd, had in het begin toen ik kg's aanzette dat ik het minder vond in die spiegel. Maar nu ik op de weegschaal niet stijg, lijkt het voor mij alsof het in de spiegel wel beter word. Droger ook.. Misschien omdat ik vanaf maandag 3 dagen kei hard heb moeten werken? (slavenarbeid) Wel gewoon doorgebulkt, zelfs iets extra's .. Kg's ben ik verder denk ik niet aangekomen doordat ik nu nog in de lichte fase van stronglifts zit.

Hier trouwens nog een foto ter vergelijking en van m'n rug triceps, en benen die had ik nog niet. Die van mijn rug is wel mislukt, moet mijn camera tegelijkertijd vasthouden op een debiele manier dus kan niet fatsoenlijk aanspannen :(.

2ev67hz.jpg

elemme.jpg

2vl8sxv.jpg

x52mhl.jpg

En mijn achterlopende triceps, maar heb ze ondertussen al flink verbeterd. Eerst zag je letterlijk niks.
29wqsjn.jpg

Laatst bewerkt:
lekker man gaat de goeie kant op toch.

vergeet niet dat je je onderhoud elke week weer opnieuw berekend.

bijv.

week 1: je VVM is 70kg
week 2: je VVM is gestegen naar 71kg
week 3: nieuw voedingsschemagebasseerd op 71kg VVM

dat betekent dat je in aan het einde van week 2 je voedingsschemamoet gaan aanpassen, nu moet je je onderhoud gaan berekenen op de meer recente 71kg VVM , en aan de hand daarvan 10% meer eten.

anders blijf je op gewicht idd.

ik zie wel degelijk vooruitgang , dat je ook droger wordt is mooi meegenomen.. in het begin heb je idd beginnergains en kun je tegelijkertijd ook wat vet verliezen ;)

veel plezier in renesse ;)

Wekelijks is inderdaad een goed idee.

Nu terug van Renesse wat heb ik genoten van mijn vakantie, wel veel junk en drank helaas dus mijn lichaam zal t niet zo leuk gevonden hebben.

Heb helaas ook n lichte blessure te pakken denk ik, merkte het al de laatste 3 dagen in renesse iedere keer als ik me zwaar-matig inspande kreeg ik last van mijn armen rond mijn elleboog een chronische pijn die echt lang blijft.

vandaag geprobeerd te sporten, maar het was echt niet uit te houden. Ga nu 2 daagjes rust pakken en hopen dat het weg is, ik wil nu toch echt gaan sporten. :(

hmm mijn tip: probeer deadlift mixed grip te doen(mocht je dat nog niet doen) en als je al mixed grip doet houd je armen stijf.. en buig ze niet te veel.

ik zou ook het extra arm werk wat je tot nu toe bij je schema hebt gedaan wat meer achterwege laten. kan namelijk ook gewoon overbelasting zijn.

je doet en bentover barbell rows , en deadlift en ook nog al dat armen werk..

kortom pak idd die 2 dagen rust.. verminder het directe armen werk en verhoog langzamer

een schaam je ook niet te deloaden mocht dat nodig zijn.. gewoon met 10% ofzo. als je rustig met 2.5kg verhoogt (dl met 5kg) heb je dat binnen 2 weken weer terug.

hmm mijn tip: probeer deadlift mixed grip te doen(mocht je dat nog niet doen) en als je al mixed grip doet houd je armen stijf.. en buig ze niet te veel.

ik zou ook het extra arm werk wat je tot nu toe bij je schema hebt gedaan wat meer achterwege laten. kan namelijk ook gewoon overbelasting zijn.

je doet en bentover barbell rows , en deadlift en ook nog al dat armen werk..

kortom pak idd die 2 dagen rust.. verminder het directe armen werk en verhoog langzamer

een schaam je ook niet te deloaden mocht dat nodig zijn.. gewoon met 10% ofzo. als je rustig met 2.5kg verhoogt (dl met 5kg) heb je dat binnen 2 weken weer terug.

Ja klopt misschien lukken de normale oefeningen wel. Maar ik heb vandaag niet getraind volgens stronglifts, mijn sportschool was al dicht dus ben ik naar een andere gegaan met een maat maar daar had je geeneens barbells. Dus toen wou ik een dagje full body doen. Ging helaas dus niet, ga nu 2 dagen rust nemen en dan idd proberen of het zo lukt zonder extra werk.

En had er in het begin van renesse geen last van, heb het waarschijnlijk daar overbelast. Waarschijnlijk op zo'n fun tube (Bank en schijf waaraan je je vast moet houden terwijl je teringhard word vooruitgetrokken door een jetski. Was echt vet, maar daarna was die pijn niet normaal.

Binnenkant elleboog?

klinkt gewoon als gewrichtspijn..

je gewrichten zijn de stress die ze nu te verduren krijgen gewoon nog niet gewend.

kortom.. deloaden en rustiger opbouwen met 2.5kg verhogingen.

je gewrichten hebben meer tijd nodig om te wennen aan overload dan je spieren.. houd daar dus rekening mee.

wat mischien ook helpt beter opwarmen..voordat je aan de slag gaat.

succes !!

Google eens op "golfelleboog". Kun je o.a. krijgen als je een té stevige grip hanteert met sommige oefeningen. Ik had het met chinups.

Als het dit is: rustig aan doen. Duurt wel even voordat 't helemaal weg is.

Maar niet stoppen met trainen natuurlijk! :D

klinkt gewoon als gewrichtspijn..

je gewrichten zijn de stress die ze nu te verduren krijgen gewoon nog niet gewend.

kortom.. deloaden en rustiger opbouwen met 2.5kg verhogingen.

je gewrichten hebben meer tijd nodig om te wennen aan overload dan je spieren.. houd daar dus rekening mee.

wat mischien ook helpt beter opwarmen..voordat je aan de slag gaat.

succes !!

Ja klopt, maar het is denk ik niet door het trainen gekomen maar gewoon in renesse door overbelasting.. Armpje drukken, laatste keer dat ik dat gedaan heb doe het zowiezo al bijna nooit meer, maar dat is echt funest voor mijn armen. Daarna ook nog eens wat andere belastende dingen daar..

Lijkt me niet aan de gewichten te liggen, ik heb al wel op hoger niveau gezeten dan ik momenteel zit met SL. Straks trainen ga het gewoon eens proberen denk ik.. Maar ben idd niet meer van plan te verhogen met 5kg

Google eens op "golfelleboog". Kun je o.a. krijgen als je een té stevige grip hanteert met sommige oefeningen. Ik had het met chinups.

Als het dit is: rustig aan doen. Duurt wel even voordat 't helemaal weg is.

Maar niet stoppen met trainen natuurlijk! :D

Gegoogled, volgens mij is het (gelukkig) toch net iets anders.

Ga dalijk (eindelijk) beginnen. Werd hoog tijd, wil weer flink gainen! En moet terug op het oude niveau komen van voor renesse (Ben volgens mij wat vet aangekomen of spier verloren, er is iig minder definitie.)

Bij het deadliften moet je wel de grond raken iedergeval dat hoort zo ik dee 9x140kg met grond raken maar 7x.

Mijn benen gaan idd best goed beste van alles, mijn borst moet alleen wel voller.

Terug
Naar boven