AndroidHealthClinic

Stronglifts5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me niet zo'n zware training, maar daar vergis ik me waarschijnlijk in? :)

hahahaha.... yup. het ziet er inderdaad niet zo zwaar uit, maar we waren alledrie kapot na deze sessie. daarom dat m'n laatste serie pushups 7x is ipv 10x. ik zakte gewoon door m'n armen met m'n gezicht in het gras. :D

Abbo! Zal dit eens gaan volgen, ben benieuwd. Ik ben net gestopt met Stronglifts.

Enorme last van m'n linker schouder (trapezius) gisteravond en vandaag ook nog een beetje... Jaren geleden redelijk obsessief met muziek bezig geweest achter de pc en daar RSI achtige klachten aan over gehouden die tot op de dag vandaag nooit zijn verdwenen (als ik teveel doe met m'n linkerarm begint het te branden in m'n monnikskapspier en ik ben linkshandig, dus dat is regelmatig). Ik twijfel nu of het aan één van de oefeningen van gisteren kan liggen (pushups, chinups, dips). Iemand ideeën hierover?

Maandag 12 maart 2012:

Stationary Bike: 40 min.

I.v.m. de pijn in m'n schouder besloten m'n bovenlichaam wat rust te gunnen. Komende dagen door met cardio dus... zodra ik me weer goed voel ga ik verder met stronglifts.

Met welke oefening voel je de pijn? Dan is deze uitvoering nog niet zo correct.

Met welke oefening voel je de pijn? Dan is deze uitvoering nog niet zo correct.

Tijdens de training voel ik geen pijn. Alleen achteraf (paar uurtjes later). En ik denk niet dat het met uitvoering te maken heeft, maar met het zwaar belasten van een spier die in het verleden blijvend geblesseerd is geraakt... helaas. :(

dit kan komen door benchpress. Hier belast je de schouder mee. Natuurlijk shoulder press, maar daar kan je dat deel van je schouder niet belasten. Bekijk het filmpje nog eens dat ik enkele dagen terug postte ivm bench press. Merk zelf ook dat er minder druk op schouder komt.

dit kan komen door benchpress. Hier belast je de schouder mee. Natuurlijk shoulder press, maar daar kan je dat deel van je schouder niet belasten. Bekijk het filmpje nog eens dat ik enkele dagen terug postte ivm bench press. Merk zelf ook dat er minder druk op schouder komt.

aight, ik ga 't eens serieus bekijken... ik denk dan persoonlijk dat het bij mij van de pushups zou zijn gekomen, want na de bench press heb ik nooit last. en een pushup is in zekere zin gewoon een bench press op de kop toch? alleen dan met veel meer gewicht dan ik normaal bench. voorlopig even geen calisthenics meer voor mij denk ik.

morgen weer lekker stongliften! :D

Dinsdag 13 maart 2012:

Stationary bike: 45 min.

Stronglifts kun je toch veel beter doen wanneer je gaat bulken lijkt me zo.

Ja dat wel maar je kan niet verwachten dat je elke week 2.5 kg meer moet pakken als je niet boven onderhoud gaat zitten dat bedoelde ik meer.

Ja dat wel maar je kan niet verwachten dat je elke week 2.5 kg meer moet pakken als je niet boven onderhoud gaat zitten dat bedoelde ik meer.

oh, op die manier. ja, inderdaad, ik heb dat geconstateerd. :)

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 14:27 ----------

Woensdag 14 maart 2012:

SQ
5x32,5kg
5x45kg
5x5x55kg

BP
5x27,5kg foutje
5x30kg
5x5x37,5kg

BR
5x27,5kg
5x37,5kg
1x5x47,5kg setje ging niet lekker... besloten hier te stoppen

Morgen weer nieuwe stats! Ben benieuwd...

Donderdag 15 maart 2012:

Gewicht: 80 kg
BF = 24% (19,2 kg)
LBM = 76% (60,8 kg)
BMR = 370 + 21,6 x 60,8 = 1633
TDEE = 1633 x 1,55 = 2609 kcal
TDEE x 0,9 = 2609 x 0,9 = 2348 kcal
Kcal p/m = 391 kcal

Gaat lekker! 5 kilo kwijt in 3 weken. Wel ook wat spiermassa, maar goed... zodra m'n vetpercentage laag genoeg is ga ik bulken en strongliften, dus ik maak me daar niet veel zorgen over.

Wel weer een vraag: zou ik dit topic even moeten laten sluiten en een nieuwe beginnen? Aangezien het al een tijdje (en ook de komende weken) meer om afvallen draait dan om Stronglifts? Of zou de titel veranderd kunnen worden? Of ligt niemand hier wakker van? :)

Nee, ik lig er niet wakker van. Zolang je het maar actief open houdt en er progressie gemaakt wordt gaat dit topic goed!
Top op je progressie btw!

Nee, ik lig er niet wakker van. Zolang je het maar actief open houdt en er progressie gemaakt wordt gaat dit topic goed!
Top op je progressie btw!

Thanks man. Ja, die progressie ga ik er wel in houden. Het is van een hobby veranderd in een passie en het wordt gewoon een lifestyle. :D

Vrijdag 16 maart 2012:

Calisthenics (chinups, pushups, dips)

CU
5x5reps

PU
5x10reps

DI
5x10reps

Terug
Naar boven