AndroidHealthClinic

Tankthefrank's log

fijn te horen. lkkre training weer, geen vermoeidheid met borst na het hele schouderpakket?

ben benieuwd of je pwo helpt.

Schouders en borst stonden op het program.
:thumb:

Hee, zwaardere sets gepakt dan de vorige keer op zowel de incline db press als de press machine. Degelijke training weer, nice work man!

Welke Jack3d heb je? Begin deze week heb ik de micro van een vriend geprobeerd. Kon er goed op benchen en werd er nogal ongeduldig van, maar had bij mij niet zo’n sterk effect als de andere die ik tot nu toe heb gehad. De smaak (lemon ofzo) was wel erg goed.

4200 cal vind ik niet eens extreem veel voor jouw stats. Ben benieuwd naar de weging.

• Topic Starter Topic Starter
fijn te horen. lkkre training weer, geen vermoeidheid met borst na het hele schouderpakket? ben benieuwd of je pwo helpt.
Ja, borst is wel vermoeid na schouders, dus pak ik het iets lichter. Natuurlijk wel genoeg intensiteit. Ik doe ook meest andere oefeningen dan op de dinsdag.

:thumb: Hee, zwaardere sets gepakt dan de vorige keer op zowel de incline db press als de press machine. Degelijke training weer, nice work man! Welke Jack3d heb je? Begin deze week heb ik de micro van een vriend geprobeerd. Kon er goed op benchen en werd er nogal ongeduldig van, maar had bij mij niet zo’n sterk effect als de andere die ik tot nu toe heb gehad. De smaak (lemon ofzo) was wel erg goed. 4200 cal vind ik niet eens extreem veel voor jouw stats. Ben benieuwd naar de weging.
Jack 3D is dezelfde, dus ook micro en lemonsmaak. Ik vind het helemaal niks van lemon hebben, maar ik weet ook niks van smaak :o

4200 cal is ook te weinig. Ik ben afgelopen week bijna net zoveel afgevallen als ik de week daarvoor was aangekomen. Komt wsch. ook door het fietsen (ruim kwartier) naar weerk, dus dik 2,5 uur/week. Bus rijdt niet, vandaar. En met de auto dwars door de stad in de spits is niet handig, zeker niet omdat alles openligt. We moeten nog met het project verhuizen naar een andere locatie, maar het kost moeite om werkplekken te regelen :(

Ik ga er iets bij eten, nl. 1 el olijfolie, 2 boterhammen en 80g rijst (1 maaltijd).
Macro's: 4597 kcal (was 4183)
Eiwit: 360 (was 339)
KH: 490 (was 453)
Vet: 133 (was 112,5)
Ik weet het: ik zit hoog in de eiwitten. Alternatief voor mij is of nog meer droog brood (minder beleg) naar binnen werken, of meer suikers vreten. Ik heb maar 1 rijst/kip maaltijd, i.v.m. werk. Kan geen bakjes opwarmen :( En nieuwe berekening is alweer met 16 boterhammen. En zout is (mede hierdoor) hoog: ruim 18g (was bijna 16).

Misschien toch mijn pasta/tonijnsalade er maar weer ingooien, maar het maken vind ik teveel gedoe ;) Wat zout betreft, zou ik Musclemeat ook nog meer kunnen sponsoren, nl. 2 pakjes toscaanse kipblokjes op brood (12 boterhammen) ipv 1 per dag ;)
Aantallen: cal: 4638, E: 373, KH: 489, Vet: 132, zout: 14,3

"Ideale" EKV-verhouding zou zijn (obv 4600 kcal en 120kg; ben iets lichter): E 300, K 580, V 120

Joepie, het was benendag! Vandaag bijna hele dag in overleg geweest, dus zo gaar als een bejaard konijn. Nog steeds geen PWO genomen, alleen suikers.

Squat:
* 15x40
* 10x70
* 7x90
* 5x5x100
Zonder riem. Voor mijn gevoel ging het iets beter dan vorige week (3x5x105 en 2x5x110). Ik ga dit gewicht en volume een aantal weken zo laten, zodat ik de laatste set kan afronden zonder even naar adem te snakken.

Standing calf raise:
* 4x20x170
Echte kuitenbijter :)

Lunges (bankje; gewicht per hand; reps per been):
* 3x8x28 PR
Had zin om zware dumbbells te pakken. Was wel heavy ;)

Leg extension:
* 3x12x82
Redelijk "rustig" aan gedaan, gefocused op de uitvoering. Oef!

Leg curl:
* 4x12x84
Idem hier. Wederom oef!

Geen zin meer om 1 leg calf raises te doen. Kan niet veel anders bij gebrek aan machines; of anders pas ik daar toch niet in. Zelfs kuiten in de grote leg press gaat niet.

Fijne training, was natuurlijk weer doodop :) Zal wel weer genieten worden van de spierpijn de komende dagen!

5x5 zonder riem?!?!?!?!! NETJEUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.
Die zonder riem gaat ervoor zorgen dat je straks weer meer deadlift als mij:(.
In het begin is het kut, maar als je core eraan gewend is en zichzelf heeft versterkt dan maakt met of zonder riem niet meer zoveel uit voor je.
Tenzij je bvb nog spierpijn van iets hebt dat je onderrug wat moeilijk aan het doen is.
Dan gewoon riempje om en gas erop.
Maar zonder riem is de shit:D

Uitstekend dat je die sets zonder riem gepakt hebt. Goede zaak dat je zo aan vorm/techniek en core werkt, dat gaat je ook voordeel opleveren op andere oefeningen.

Standing calf raise:
* 4x20x170
Echte kuitenbijter :)
Holy shit, niet normaal! Hoog gewicht hier, en ook op je lunges. Zorg wel dat je uitvoering goed blijft he. Verder: hard trainen = respect

Sterkte met alle doms komende dagen ;-)

lkkr tank.

5x5 zonder riem?!?!?!?!! NETJEUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS. Die zonder riem gaat ervoor zorgen dat je straks weer meer deadlift als mij:(. In het begin is het kut, maar als je core eraan gewend is en zichzelf heeft versterkt dan maakt met of zonder riem niet meer zoveel uit voor je. Tenzij je bvb nog spierpijn van iets hebt dat je onderrug wat moeilijk aan het doen is. Dan gewoon riempje om en gas erop. Maar zonder riem is de shit:D
Had geen last van mijn rug gisterochtend :) Maandagavond voelde het ook goed. Beter dan ik had gedacht zelfs.

Uitstekend dat je die sets zonder riem gepakt hebt. Goede zaak dat je zo aan vorm/techniek en core werkt, dat gaat je ook voordeel opleveren op andere oefeningen. Holy shit, niet normaal! Hoog gewicht hier, en ook op je lunges. Zorg wel dat je uitvoering goed blijft he. Verder: hard trainen = respect Sterkte met alle doms komende dagen ;-)
Calf raises is gewoon in het squatrek. Met dit gewicht voel ik het nog lekker bijten. Als ik zwaarder pak, gaat dat ten koste van de effectiviteit. I.i.g. het gevoel. DOMS is gemiddeld. Voel het (eindelijk) wel meer aan de voorkant dan de achterkant. Daar heb ik ook meer op gefocused.

Thanks!

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Log van gisteren, borst en triceps:

Bench press:
* 20x20
* 12x50
* 7x70
* 2x5x80: kon hem beide keren bovenin terugleggen, beter dan vorige week dus
* 4x80 + fail: iets te weinig pauze?
* 2x4x80
Stijgende lijn, maar wel heel flauw...

Incline dumbbell press:
* 8x24
* 2x5x28: aan de zware kant, maar uitvoering is wel ok...
* 10x22

Dumbbell flyes:
* 12x16
* 3x8x18
Had goede focus op pecs, lekker knijpen

Cable flyes (low):
* 2x12x10
* 8x11,25: uitvoering niet goed, kreeg pomp in biceps...
* 12x8,75

Incline skull crushes:
* 2x12x30
* 6x35: net te zwaar, was wel goed op de vorm aan het focusen, vandaar weinig reps
* 10x30

Tate press:
* 2x12x10
* 10x14
* 9x16
Voelde best lekker

Cable rope pushdown:
* 15x22,5
* 2x12x25
* 12x25+12x17,5+12x12,5+12x10 dropset

Ik had voor aanvang aardig wat energie, ondanks ik wel redelijk moe van werk kwam. Nog steeds geen PWO gehad :)

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

En nu de log van vandaag: rug en biceps. Morgen personeelsmeeting 's avonds, bah.

BOR (bovenhands):
* 15x40
* 12x60
* 10x80
* 8x90
* 2x5x100
* 10x80
Ging lekker, vooral voor bovenhands. Vind ik net een stuk zwaarder dan onderhands, ook omdat je de barbell hoger optrekt.

Horizontal cable row:
* 2x12x77
* 2x8x84

Lat pulldown:
* 12x57: goede ROM, zat stack bovenin de machine te trekken. Ik had de stang hoger opgehangen om bovenin spanning te houden en toch goed uit te rekken.
* 10x64
* 2x7x70

W-bar pulldown / row (naar borst):
* 4x12x65
Voelde hem goed in de lats, beter dan lat pulldown

Dumbbell curls:
* 15x12
* 12x16
* 3x8x18

Preacher curls (cable, zittend op vloer):
* 2x10x20
* 2x8x20
Armen gleden steeds van knieën

Lying incline curls:
* 10x16
* 6x18 + fail
* 6x18
* 6x18 + 8x12
Ging iets minder dan verwacht (zie vorige week), maar was ook laatste oefening

Vond het wel weer goed zo. Het was bloedheet. Natuurlijk wel er alles uitgehaald :)

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:39 ----------

En ook vandaag geen PWO gehad. Volgende week maar eens proberen.

Zware lunges man. Riemloze squats zijn ook altijd wel lekker, heb je gelijk een goede ab workout :p
Flink gewicht op je kuiten ook, heb al moeite om met 100kg een volle rom te kunnen maken haha

Nette trainingen big boy!
Enneee jou BOR is ook heavyyyy!
Ik ga zelf daar flink wat zakken met gewicht, omdat ik op een of andere manier altijd last van me onderrug krijg van die houding.. Daarom heb ik daar ook een riem om, maar ik ga nu flink zakken met gewicht en dan zonder riem alles weer opbouwen:(, hopelijk dat het dan over tijdje beter gaat.

weer goed bezig geweest. sterke bor ook idd.

Zware lunges man. Riemloze squats zijn ook altijd wel lekker, heb je gelijk een goede ab workout :p Flink gewicht op je kuiten ook, heb al moeite om met 100kg een volle rom te kunnen maken haha
Thanks. ROM is ook voor mij lastig. Dat komt ook omdat ik powerlift schoenen draag. Ik lift daarom mijn tenen nog een klein beetje op als ik helemaal op de grond sta. Mede daarom voel ik ze goed :)
Nette trainingen big boy! Enneee jou BOR is ook heavyyyy! Ik ga zelf daar flink wat zakken met gewicht, omdat ik op een of andere manier altijd last van me onderrug krijg van die houding.. Daarom heb ik daar ook een riem om, maar ik ga nu flink zakken met gewicht en dan zonder riem alles weer opbouwen:(, hopelijk dat het dan over tijdje beter gaat.
Het scheelt ook dat ik nog fris was. Het was heel druk in de gym, dus ik kon sowieso niet beginnen met optrekken of lat pull down.
weer goed bezig geweest. sterke bor ook idd.
Thanks, Bric!

---------- Toegevoegd om 22:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Schouders en borst getraind op de vrijdagavond. Ik had wel bijna een half uur nodig om mezelf naar de gym te laten gaan ;) Eenmaal binnen was het weer knallen als vanouds :D

Shoulder press:
* 15x14
* 10x18
* 3x7x20
Geen rugleuning. De 7e rep was bij alle sets zwaar. Ik moest net iets teveel mijn rug erbij gebruiken :o

Dumbbell side raise:
* 15x9
* 12x10
* 2x10x12
Ik voelde het lekker branden :)

Upright row EZ-bar:
* 12x40
* 10x40
* 8x50
* 6x55: ging nog steeds best lekker, had goed op uitvoering gelet!

Cable front raise:
* 12x21,5
* 8x25: net iets te zwaar
* 2x10x21,5

Face pull:
* 4x12x21,5

Push ups:
* 15x
* 2x12x
Weinig pauze (ca 40 sec) tussen de sets, daarom niet helemaal hersteld, zeker niet na de schouders

One handed dumbbell press:
* 7/6+fail x 22: rechts faalde, niet links! :)
* 3x7x22

One handed cable press machine:
* 3x10x36

One handed cable flyes, low:
* 4x12x9

Dat was hem weer. Goede training. Het was hardstikke benauwd in de gym door het weer van afgelopen week, dus genoeg vocht achtergelaten :D

is die Shoulder Press niet Dumbell Shoulder Press?
Anders is het wel gemakkelijk dat je dat er ffe bij zet.
Verder goeie training!
Pak jij upright row, breed of smal?

Shoulder press:
(...)
Geen rugleuning.
Geen rugleuning = meer balanceren = meer core. Ik ben hier voorstander van. Tops!

Facepulls met hoog volume, nice. Die one handed presses vind ik altijd irritant, omdat je jezelf helemaal uit balans duwt. Goed voor je borst dat je daar die drie oefeningen op hebt gepakt.

Die extra borstoefeningen zitten alweer een paar week in je schoudertraining ingebouwd. Goeie zaak, hoop dat het effect heeft!

lkkre training weer frank, schouders zulllen wel goed vol zitten

is die Shoulder Press niet Dumbell Shoulder Press? Anders is het wel gemakkelijk dat je dat er ffe bij zet. Verder goeie training! Pak jij upright row, breed of smal?
Shoulder press is inderdaad met dumbbell. Ik gebruik OHP als ik barbell doe, of MP.
Upright row pak ik meestal smal.
Geen rugleuning = meer balanceren = meer core. Ik ben hier voorstander van. Tops! Facepulls met hoog volume, nice. Die one handed presses vind ik altijd irritant, omdat je jezelf helemaal uit balans duwt. Goed voor je borst dat je daar die drie oefeningen op hebt gepakt. Die extra borstoefeningen zitten alweer een paar week in je schoudertraining ingebouwd. Goeie zaak, hoop dat het effect heeft!
Als mijn ogen me niet bedriegen, heeft het inderdaad effect :) Natuurlijk niet veel, maar het is nu nog te vroeg om er serieus iets over te zeggen.
lkkre training weer frank, schouders zulllen wel goed vol zitten
Ja, ging prima :) Ik vind schouders trainen wel leuk :)

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Benendag vandaag. Ik had om een bepaalde reden minder energie. Het is i.i.g. iets tijdelijks, maar ik had er wel last van met de training. Ik had een halve liter chocomel naar binnen gewerkt, maar ik had het gevoel er immuun voor te zijn :o "Nadeel" bij mij als het iets minder ga, is dat ik de neiging heb om dit te compenseren, door nog meer inzet te geven.

Squat:
* 15x40
* 10x70
* 7x90
* 5x5x100
Exact hetzelfde als vorige keer. Ik merkte wel dat het minder gaat. Aan de andere kant, focus op de uitvoering was goed. Ik heb de neiging om steeds dieper te willen gaan :) Alleen mijn bovenlijf recht houden, blijft nog een strijd, na een bepaald punt.

Leg press (schuin):
* 2x15x220: boel bij elkaar geschreeuwd na de 2e set :D
* 9x260 + fail: bah! had er 10 willen uitpersen!
* 8x260: koek was wel op :)

Single leg extension:
* 4x10x36
Zwaarder dan ik had gewacht, gezien ik met 2 benen geen moeite heb met het dubbele.

Leg curl:
* 2x12x84
* 2x10x91

Dumbbell standing calf raise (1 been):
* 4x10x40

Misschien toch minder slecht dan het lijkt :) Anyways, ik was weer heerlijk bekaf toen ik klaar was :) Merkte ook goede pomp in quads na het squatten :)

Aardige training weer, benen zallen wel vol hebben gezeten.

Goeie training jongu! Netjessssssssssssss

Aardige training weer, benen zallen wel vol hebben gezeten.
Goeie training jongu! Netjessssssssssssss
Thanks. De legpresses beginnen ook weer terug te komen. Was een tijdje wat minder geweest.

---------- Toegevoegd om 22:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Thanks. De legpresses beginnen ook weer terug te komen. Was een tijdje wat minder geweest.
Uit mijn log van 2 weken geleden:
* 12x220
* 2x8x260
* 7x260
Nu inderdaad beter :)

Volgende keer weer proberen door die squats heen te prikken, maar dit is een goede training. Behoorlijke vooruitgang op die leg press inderdaad! Netjes hoor. En degelijke sets op die kuiten.

Terug
Naar boven