Fitness Seller

Tankthefrank's log

Goeie tren :thumb:

Bij ons gaat de leg press tot 185kg ongeveer, ik snap niet hoe sommige 8x260 of nog meer doen. :P
Ik vind 10x140 al zwaar.

Mooi squatwerk, en tot failure gaan op LB is altijd nice. Misschien heeft je squat trouwens wel baat bij Good Mornings als het gaat om je upperbody rechtop houden, en minder 'dubbel vouwen' tijdens zware sets.

Goeie tren :thumb: Bij ons gaat de leg press tot 185kg ongeveer, ik snap niet hoe sommige 8x260 of nog meer doen. :P Ik vind 10x140 al zwaar.
Die verhouding is veel anders.
Ik pak bij onze sportschool op de ene leg press 160kg en op de andere ook 260..
Terwijl ze alle 2 even zwaar voelen.
Dus daar moet je eigenlijk niet teveel naar kijken.
Zelfde geld met leg extension of leg curl.
Sommige pakken leg extension 80 of 90kg, terwijl bij onze sportschool die maar tot 60 of 70kg gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Volgende keer weer proberen door die squats heen te prikken, maar dit is een goede training. Behoorlijke vooruitgang op die leg press inderdaad! Netjes hoor. En degelijke sets op die kuiten.
De squats wil ik even stabiliseren op dit schema, met name voor mijn bovenlichaam.

Goeie tren :thumb: Bij ons gaat de leg press tot 185kg ongeveer, ik snap niet hoe sommige 8x260 of nog meer doen. :P Ik vind 10x140 al zwaar.
Het is zo'n leg press waar je in ligt en het gewicht (slede met schijven) onder een hoek van 45 graden omhoog drukt. Bij een andere gym in de stad hebben ze een horizontale leg press (waar ik in pas) en daar had ik genoeg moeite met 180 kg. Daar kwam nog bij dat je feitelijk jezelf (met stoel en al) wegdrukt.

Mooi squatwerk, en tot failure gaan op LB is altijd nice. Misschien heeft je squat trouwens wel baat bij Good Mornings als het gaat om je upperbody rechtop houden, en minder 'dubbel vouwen' tijdens zware sets.
Dat is misschien een idee, maar dan moet ik er overheen stappen dat het zo raar eruit ziet :D

Die verhouding is veel anders. Ik pak bij onze sportschool op de ene leg press 160kg en op de andere ook 260.. Terwijl ze alle 2 even zwaar voelen. Dus daar moet je eigenlijk niet teveel naar kijken. Zelfde geld met leg extension of leg curl. Sommige pakken leg extension 80 of 90kg, terwijl bij onze sportschool die maar tot 60 of 70kg gaat.
Precies. Dat hangt van het type apparaat af. Ze zeggen ook wel dat je gewend raakt aan een apparaat waar je vaak mee traint. Je kunt dus alleen progressie t.o.v. de voorgaande keren meten.

Straks weer borst en triceps doen. Voel me wel beter dan gisteren. Ik hoop dat zich dat vertaalt in 5x5x80 op de BP!

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Verslag van de training. Zoals gezegd was het vanavond weer tijd voor borst en triceps. Helaas mijn doelen niet gehaald. Kwam ook omdat ik een spotter had bij het bankdrukken en hij mij blijkbaar niet wou zien lijden ;)

Bench press:
* 20x20
* 12x50
* 7x70
* 2x5x80
* 4x80 + spot: nog niet tot failure
* 3x80 + 2x spot
* 3x80 + 5x spot: nu wel tot failure
Qua 80kg-reps minder dan vorige week, maar voor mijn gevoel had wel 3x5x80 erin gezeten. Ook de 7x70 voelde iets beter aan dan vorige week. Volgende keer gewoon in mijn uppie.

Incline dumbbell press
* 10x24
* 2x7x26
* 9x22 + fail: bah

Cable flyes (low):
* 12x10
* 2x10x10
* 12x8,75
Ik merkte dat ik iets biceps meepakte... Vorige week wkas het iets meer, vanwege set met zwaarder gewicht.

Dumbbell flyes:
* 12x16
* 3x8x18
Voelde goed in de borst

Close grip bench press:
* 15x20
* 12x40
* 9x45
* 8x45
Al tijden niet meer gedaan. Voor mijn gevoel voelde ik het veel beter in mijn triceps dan eerst!

Dumbbell seated overhead triceps extension:
* 3x10x10
* 8x12
Lekkur :)

Reverse grip cable push down:
* 12x25
* 3x10x30
Weer lekkurr :)

Dips:
* 15x91
* 3x12x91
Heavy

Had goede borst- en triceps-pomp :) In het algemeen redelijk tevreden, maar progressie is wel langzaam. Moeilijk voor zo'n ongeduldig typ als ik :D

Nice train wel sterk nog even dips op het eind

Thanks! Ja, ik had geen bw dips gedaan ivm druk in mijn kop. Misschien volgende week weer. Had vorige twee borstdagen bloedneus gehad in de gym. Nu niet :)

Vandaag rug en triceps gedaan. Het was een lekkere training. Ik heb vnl. row-achtige oefeningen voor de rug gedaan. De eerste twee met name omdat mijn lats dan beter geactiveerd worden.

Incline row (met W-bar):
* 15x50
* 15x60
* 15x70
* 10x75
* 7x80: net te zwaar voor goede vorm
* 7x75
* 12x65

Incline row (wide grip):
* 4x12x50

BOR:
* 15x50
* 12x70
* 2x9x90

Horizontal row (machine):
* 12x77
* 3x10x84

Barbell curl:
* 20x20
* 12x40
* 9x45
* 6x50: wou ik effe proberen :)
* 12x40

Barbell curl bovenhands:
* 15x20
* 12x30
* 10x35
* 12x35
Kon ik goed voelen in de onderarmen

Cable rope curl:
* 12x25
* 10x28,5
* 8x32
* 10x28,5

Lying incline dumbbell curl:
* 15x14
* 10x16
* 9x16 + fail
* 9x16
Alles er nog effe uit knijpen!

Zeer goede pomp in mijn armen. Ik vond het lastig om het logboekje te pakken om erin te gaan schrijven :D

flinke training, sterke bor

Prima gewichten verplaatst.
Incline curls als finisher is wel een goede, zijn gigantisch zwaar mits goed uitgevoerd :p

Vandaag rug en triceps gedaan.
Lekker curlen met die triceps trololol

Incline row kende ik nog niet, today I learned. Verder ben ik het met Bricone eensch! En die bb curls van jou.. dit wil ik ook kunnen, verdikke. Sterke curls, klasse!

Maarre... where them deadlifts? Ik mis ze al een paar weken!

Thanks!
Prima gewichten verplaatst. Incline curls als finisher is wel een goede, zijn gigantisch zwaar mits goed uitgevoerd :p
Yup, het was afzien! Gigantisch knijpen dus :)
Lekker curlen met die triceps trololol Incline row kende ik nog niet, today I learned. Verder ben ik het met Bricone eensch! En die bb curls van jou.. dit wil ik ook kunnen, verdikke. Sterke curls, klasse! Maarre... where them deadlifts? Ik mis ze al een paar weken!
Ja, biceps natuurlijk. Ik ga het niet aanpassen, want dan is alle formatting in een keer weg! En verder bedankt voor de complimenten! Ik begin steeds blijer te worden met hoe mijn armen, en ook de rest van mijn lichaam, eruit begint te zien :cool: In een moment van ijdelheid had ik gisteravond mijn armen nog gemeten. Mijn rechterarm, de dunste, was 41,2 cm. Dit was ruim een half uur na de tren, dus het bloed begon al weg te stromen. Ook waren bij de oefening diverse aders goed te zien. Normaal zie ik die kleredingen bijna nooit vanwege de "isolatie"!

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Vandaag weer een supertraining gehad! Het was tijd voor schouders, gevolgd door borst.

Opwarmen: rotator cuffs en db press

Military press:
* 12x30
* 3x8x40
Weer zonder ruggesteun, vind het nog steeds zwaar, maar het ging wel beter dan eerst.

Bent over side raise:
* 4x12x12
Weer helemaal zijwaarts 9 en 10 waren beide bezet, maar met 12 ging het prima :) Kon ze goed aanspannen. Ook in de spiegel zag het aardig uit, van wat ik er van kon zien.

Dumbbell front raise:
* 12x18
* 8x22
* 2x8x20
Niet zo gek gemaakt als laatst, heb gefocused op de uitvoering. Ik wil nog wel iets langzamer kunnen zakken, maar de dumbbells willen zelf graag naar de grond :D

Cable side raise:
* 12x10
* 10x11,25
* 2x8x12,5 PR
Had ik al een tijd niet gedaan, dus de PR zat er wel in :)

Face pulls:
* 15x21,5
* 3x12x25

Push ups:
* 3x15 stuks
Laatste rep klein beetje smokkel :) Eerste setje ging als een trein!

One handed dumbbell press:
* 10x20
* 8x22
* 7x24
* 10x24
Vergeleken met vorige week (max 7x22) een flinke sprong vooruit. Laatste setje had ik nog energie over, dus d'r uit!

Incline dumbbell flyes
* 4x10x16
Heavy, maar goed genoeg :)

Ik had geen zin meer in de chest press machine. Vond dat ik mezelf goed had uitgesloofd voor de vrijdagavond :)

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Maarre... where them deadlifts? Ik mis ze al een paar weken!
Oh ja, deadlifts. Ik ben meer aan het focusen op de lats. Eerst deed ik nog optrekken, maar dat heb ik laten varen, omdat een goede uitvoering nog net iets te zwaar is. Ik ga hier nog een paar weken mee door, maar ik heb wel zin om weer te gaan deadliften. Kan het niet uitstaan dat die Johnny mij in eens voorbij is geschoten! :D:D:D

Weer goed bezig geweest voor een vrijdagavond frank, nice train

Van te voren had ik dit trouwens niet verwacht. Hele dag cursus gehad, dus zo gaar als een bejaard konijn :)

Vandaag benendag. Vanavond eerst een bakje rijst op de grond laten fl*kkeren toen ik hem in de magnetron wilde stoppen. Wel zonde :janken: De volgende had ik maar aangesproken :) Verder geen PWO, maar alleen maize starch met water + espresso. De training was prima te noemen!

Ik heb niet gesquat zoals gebruikelijk. Squatrek was bezet en mijn knieen voelden niet 100% aan. Gisteren linkerknie iets verstuikt. Klein beetje maar, maar genoeg dat ik het voel.

Leg press:
* 15x135
* 15x220
* 12x270
* 2x7x305: ow, wat zwaar, ben het niet meer gewend
* 12x260
Kon meer gewicht pakken dan dat ik de laatste maanden gewoon was, omdat ik fris aan deze oefening begon. Gewicht niet erg indrukwekkend; heb hem wel eens zwaarder gepakt, maar toen iets minder diep gezakt. Dit apparaat staat onder 45 graden. Het daadwerkelijke gewicht dat ik heb zitten wegdrukken is (gewicht + 25) * 0.7. 25kg is ongeveer het gewicht van de slede die er bovenop zit. Max is dus eigenlijk zo'n 230kg.

Leg press korte repjes:
* 2x20x300

Front squat:
* 12x40
* 10x50
* 2x7x60
t*ring, wat een verschrikkelijke oefening! Heb hem maanden niet meer gedaan, was wel te merken...

Standing calf raise:
* 20x170: ging me iets te traag, was al aardig vermoeid
* 3x20x150

SLDL:
* 15x70
* 12x90
* 10x100
* 10x110 PR van wat ik terug kon vinden :)
Had niet gedacht dat die laatste 2 reps er nog inzaten!

Leg curl:
* 15x77
* 2x12x84
* 15x70: meer geconcentreerd, voelde errug zwaar aan

Wederom helemaal gesloopt :) Nu relaxen!

Vond je de front squats nog een beetje zwaar?

ik doe 5x100kg back squats, maar 5x60kg front squat heb ik zo'n moeite mee. :o

Bij mij idem dito. Doe zelfs 5x5x100 zonder belt.
Heb wel eens 7x70 gefrontsquat. Heb toen ook bijna 2 maanden met een blauwe plek op mijn bovenarm rondgelopen. Ik ging zo lekker dat die barbell op mijn arm lag te stuiteren! Kon de barbell niet goed op de plek houden :o

• Like
Waarderingen: Ot92
Lkkre train sterke lp.

Frontsquat vind ik ook lastig, soms voelt ie goed soms voel ik niks, wat bij mij help is dat ik op een kleine verhoging ga staan met me hielen. Kga em morgen weer doen.

Heb powerliftschoenen aan gehad.

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Bij mij idem dito. Doe zelfs 5x5x100 zonder belt.
@Ot: jij dus ook, las ik zojuist! Damn, je gaat wel hard zo. Ik zit alweer een paar weken op dit gewicht. Daarvoor met belt op 5x5 105/110. Ik wil hem eerst een beetje goed onder de knie krijgen en iets minder rust nemen tussen de sets.

Lekkere deads!
En military press is altijd zonder rug steun, @ paar trainingen terug :)

Lekkere deads! En military press is altijd zonder rug steun, @ paar trainingen terug :)
Thanks. De MP's doe ik nu zonder rugsteun, maar het is nog effe zoeken naar de balans. Misschien maar staan (evt clean&press), maar dan wel onder de lichtkoepel :o

Terug
Naar boven