AndroidHealthClinic

Tankthefrank's log

Leg training op maandag, bonuspunten voor de vaste structuur waarmee je traint.

Front squat:
* 12x40
* 10x50
* 2x7x60
t*ring, wat een verschrikkelijke oefening! Heb hem maanden niet meer gedaan, was wel te merken...
Verschrikkelijk? Nee joh, juist een uitstekende oefening! Anders hoek, ander accent op je spieren van bij regular squats. Je sets mogen er wezen hoor, dit is nou eenmaal een stuk zwaarder dan normale squats.

Allround beentraining, ziet er weer degelijk uit. Maar hoe zijn die powerliftschoenen bij je calf raises, zitten ze dan niet in de weg?

En @Atreus: altijd zonder rugsteun? Ik doe military altijd in de cage en met rugsteun. Heb er nog nooit over nagedacht om dat eens zonder steun te doen, miss maar een keer proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Allround beentraining, ziet er weer degelijk uit. Maar hoe zijn die powerliftschoenen bij je calf raises, zitten ze dan niet in de weg?
Thanks Harm. Nee, de powerliftschoenen zitten niet in de weg, al zou je denken van wel. Ik focus erop dat ik mijn balans verplaats van de hak naar de tenen. Als ik op de grond sta, til ik de tenen een klein beetje op, om dat effect beter te benadrukken.

Goeie trainingen!
Front Squat vond ik in het begin ook echt super super lastig..
Ik had elke x problemen met dat die stang niet netjes bleef liggen.
Heb in totaal 2x kg of 20 er toen af gehaald en weer begonnen met opbouwen en nou is me techniek voort zover goed dat hij wel goed blijft liggen.

Haha mooi om te lezen dat je het eigenlijk niet ken hebben dat ik je voorbij ben gegaan met deadliften;)
Mooiste is, is dat als jij daar weer sterker in word, ik da weer niet ken hebben:(:)

Goeie trainingen! Front Squat vond ik in het begin ook echt super super lastig.. Ik had elke x problemen met dat die stang niet netjes bleef liggen. Heb in totaal 2x kg of 20 er toen af gehaald en weer begonnen met opbouwen en nou is me techniek voort zover goed dat hij wel goed blijft liggen. Haha mooi om te lezen dat je het eigenlijk niet ken hebben dat ik je voorbij ben gegaan met deadliften;) Mooiste is, is dat als jij daar weer sterker in word, ik da weer niet ken hebben:(:)
Thanks kerel!

De stang bleef gisteren wel netjes liggen. Ik houd hem op zijn plek met mijn armen gekruist. De "officiële" houding, waarbij je hem met je onderarmen en hand ondersteboven vasthoudt, levert teveel pijn in de polsen op. Heb het gisteren geprobeerd bij de 40 kg. De reden dat ik dit een verschrikkelijke oefening vind, is dat ik er verschrikkelijk moe van word en verschrikkelijk van ga zweten :D Nog meer dan gewone squats.

Natuurlijk kan ik het niet hebben dat je mij had ingehaald. De rest van de compounds ben je ook al sterker. Alleen de deadlift was mijn sterke punt ;) Ik weet wel dat ik me niet moet vergelijken, maar soms kan ik het niet laten :o Ik streef wel altijd naar verbetering! Moet vanavond eindelijk de 5x5x80 op de bench press halen!!!

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

Vandaag was benen en borst. Helaas was de bench press bezet, dus ben ik voor de variatie maar met dumbbells begonnen. Long time ago! Het ging wel lekker.

Dumbbell press:
* 15x20
* 12x26
* 10x30
* 8x34 PR denk ik
* 3x6x36 PR, nu zeker!
Wow, goed begin :) Ik vond het niet meer jammer dat ik niet kon bankdrukken ;)

Incline bench press:
* 7x50
* 6x50
* 12x40
* 10x40
Te optimistisch begonnen, vind het een vervelende oefening. Laatste keer (met Boterharm) heb ik mijn linkerschouder hiermee geblesseerd. Het ging nu beter, omdat de schouders warm waren.

Dumbbell flyes:
* 12x16
* 3x8x20
Ging lekker

Cable flyes:
* 15x12,5
* 12x15
* 8x17,5
* 8x17,5 + 8x12,5 + 12x8,75: dropset

Close grip bench press:
* 12x40
* 10x45
* 2x8x50
Stuk beter dan vorige week :)

Tate press:
* 12x14
* 12x16
* 10x18 PR
* 8x20 PR
Idem ditoi!

Incline dumbbell skull crushers:
* 12x26
* 3x8x32 PR? zou zomaar kunnen wezen, is ook al lang geleden

One handed cable push down:
* 4x10x10
Ging ook lekker.

Bij borst voelde ik ook enige pomp in mijn schouders, maar ze voelden niet heel hard aan, dus het viel mee :) Bij triceps goede pomp gehad.

Goeie tren zo te zien.

Incline bench press:

* 7x50
* 6x50
* 12x40
* 10x40

Te optimistisch begonnen, vind het een vervelende oefening. Laatste keer (met Boterharm) heb ik mijn linkerschouder hiermee geblesseerd. Het ging nu beter, omdat de schouders warm waren

Ik ook laatst, maar bij mij viel het mee, vandaag i.i.g. geen last van gehad.
Wel had ik voor het bankdrukken nog effe rotator cuff oefeningen gedaan.

Goeie tren zo te zien. Ik ook laatst, maar bij mij viel het mee, vandaag i.i.g. geen last van gehad. Wel had ik voor het bankdrukken nog effe rotator cuff oefeningen gedaan.
Normaal gesproken doe ik die ook. Toen met Harm had ik alleen mijn schouders een beetje gezwaaid en mijn arm ergens tegen het plafond gemept :D

Borstbeen dan zeker :p Stevige db press! Prima oplossing voor die bezette bench. Veel benchwerk trouwens, en lekkere tate press. De gains zullen niet mis zijn.
Ja, wat dat nou is met die typo's, ik weet het niet. Het was gewoon borst met triceps :) Die tate press is geweldig. Voor een deel is de voortgang te danken aan een betere stabiliteit bij de oefening en de beweging onder de knie te krijgen. Het gaat inderdaad de goede kant op met mijn borst, mede dankzij de vrijdagavondsessies! Die 36kg-setjes had ik zeker niet verwacht!

lkkre pr met je db press.

En @Atreus: altijd zonder rugsteun? Ik doe military altijd in de cage en met rugsteun. Heb er nog nooit over nagedacht om dat eens zonder steun te doen, miss maar een keer proberen.

Ja, military press is altijd staand he ;)
Ik denk dat je in de war bent met seated overheadpress

Ja, military press is altijd staand he ;)
Ik denk dat je in de war bent met seated overheadpress
Hmm not sure if agree. Als je googlet op military press kom je beide versies tegen (seated en standing). Toen ik hem seated in de cage leerde vertelde men erbij dat het een military press heette. Die namen worden volgens mij vaak door elkaar gehaald.
Heh, nu weet ik niet meer onder welke naam ik die oefening moet loggen : - )

Hij heeft wel gelijk hoor. Stamt af van t staand hoog houden van je geweer in t leger. Als je dat zittend doet krijg je mot met je drillmaster :p Kom op Boterhamski, jij zou beter moeten weten dan wat je op google afbeeldingen ziet aannemen als waarheid ;)

De beweging is hetzelfde. Ik vraag me af hoeveel verschil er is. Doe hem nooit staand.
Bij sommige oefeningen merk ik wel dat de "naam" erg lang begint te worden als je hem goed wilt beschrijven (materiaal, positie, houding, etc.).

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:39 ----------

Vandaag rug en biceps getraind.

Optrekken en uithangen: 4 sets, breed en smal gepakt. Ging voor mijn gevoel iets beter dan de laatste keer, ca. een maand terug.

Incline row (W-bar):
* 12x65
* 10x70
* 7x75
* 12x65
Minder dan vorige week, vanwege het optrekken, dus verwacht

Horizontal machine row:
* 12x70
* 10x77
* 2x7x84

Reverse grip lat pull down:
* 12x57
* 10x64
* 8x70
* 12x57

Dumbbell preacher curls:
* 12x16
* (r: 4+spot / l: 5)x20: net iets te zwaar voor links
* 2x8x18: ging een stuk beter, maakt groot verschil uit

Incline lying dumbbell curls:
* 3x10x16
* 12x16
Volgens begeleider moest ik triceps stretchen onderin...

Concentration curls:
* 2x7x12
* 2x10x10

EZ bar curls:
* 8x40
* 2x7x40
* 7x40 + dropset met dumbbells: 7x16 + 7x12
Lekker zwaar om af te sluiten, goede pomp :)

Lekker bezig geweest. :)

Zelfde als Pull up of Chin up..
Je hebt Pull up small, wat dus eigenlijk een Chin up is?!
En je hebt Chin up breed, wat volgens mij dan weer een Pull up is, maar sommige noemen dat ook Chin up.

Dusseee tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Lkkre backtrain tank. Biceps zouden wel branden na dat dropset.

Pullup en chinup blijft ingewikkeld haha twijfel nu ook wat wat is.

Mij maakt het niet zoveel uit. Het optrekken gaat toch niet zo lekker dat ik het logwaardig vind. Volgens mij is het verschil hoe je je handen houdt. Pull-up: handpalmen van je af, en chin-up: handpalmen naar je toe.
---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Lkkre backtrain tank. Biceps zouden wel branden na dat dropset. Pullup en chinup blijft ingewikkeld haha twijfel nu ook wat wat is.
Biceps waren vandaag nog goed te voelen :D
---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Vandaag schouders en borst getraind. Mijn motivatie was ver weggezakt, omdat ik weer de hele dag cursus had, dus die arme hersentjes werden behoorlijk gepijnigd :D Ook zat ik me af te vragen waar ik het "allemaal voor doe". Voor mijn gevoel blijven de gains uit. Ik zit me 4x per week 's avonds 1,5 uur in het zweet te werken, terwijl ik ook gewoon 40u per week werk, mijn huishouden draai en wekelijks 4 broden zit vol te smeren met halvarine en kipblokjes...

Alhoewel ik het afgelopen jaar nauwelijks massa ben aangekomen, ben ik misschien niet de juiste persoon om dat te zien. Ik zie mezelf elke dag in de spiegel en van dag tot dag is er natuurlijk geen verandering te bespeuren. Toch merk ik dat ik wel sterker ben dan een jaar geleden en de oefeningen beter uitvoer.

Wat me wel steekt is dat ik van 1 vd begeleiders in de gym nog steeds regelmatig commentaar krijg op de uitvoering. En dat terwijl er horden prutsers zijn die maar wat aankloten. Volgens hem zijn het "hopeloze gevallen" (dus ben ik het volgens hem niet ;) ) en zegt hij het met de goede bedoelingen, maar ik word er wel eens moe van... Soms heb ik gewoon geen zin om alles "perfect" te moeten doen. Dit is gewoon een hobby en geen werk! :mad:

Anyways, nu de training zelf:
OHP:
* 12x30
* 10x40
* 3x6x45
* 10x35
Zonder rug, stuken beter dan vorige wek

Lying incline side raise:
* 3x10x12

Cable rope front raise:
* 15x17,5
* 12x22,5
* 10x25

Barbell vertical row
* 12x40
* 2x8x50

Face pull:
* 3x15x25

Push ups (met handvaten, 1e keer):
* 3x12
Moest effe wennen. Ben niet altijd even diep gezakt, maar ik beloof plechtig dat de volgende keer wel te doen :D

One handed dumbbell press:
* 10x22
* 10x24
* 8x26

Incline dumbbell flyes:
* 3x8x16
Last van linker schouder, met name 1e set.

Chest press machine, per hand:
* 10x36
* 7x43
* 12x36

Prima training weer. Uiteraard ben ik wel blij dat ik geweest ben :) Het is mij goed gelukt om mijn negatieve gevoelens om te zetten in focus. Daar ben ik heel blij om! :cool:

Tankthefrank,

Als jij stopt met fitnesse, dan ben je alleen nog maar thefrank in plaats van Tankthefrank!
Je word nog schraaler!, Slapper!, Ieler!, Magerder, ondervoed, Lamlendig en het hoort gewoon niet bij je!
Is dat wat je wil??? NEEE dat is niet wat je wil..

Zolang er ergens ook maar een klein beetje vooruit gang in zit, wil het nog steeds zeggen dat je groeit!
Alleen soms duurt het gewoon wat langer..

Maaare ffe mijn mening:
Als ik jou was, zou ik het eens gaan overwegen om een ub/lb schema te gaan doen.
In het begin leek da mij persoonlijk niks maar toen ik er eenmaal mee bezig was, merkte ik dat het toch best wel fijn trainen was.
Het grote voordeel vind ik persoonlijk dat je gewoon alles 2xp week aanpakt ipv 1x p week.
Je hoeft dan echt niet 2xp week 4 oefeningen borst te doen.. want bvb 2x 2 oefeningen is al ruim voldoende.
Dan heb je in totaal alsnog eind van de week 4 oefeningen gedaan, wat je nu misschien in 1 training doet?
Alleen heb je dan beter je focus erbij kennen houden omdat vaak de laatste of de laatste 2 oefenigen net iets minder gefocust gaan als je er 4 of 5 achter elkaar doet.
Meestal houden ze met een ub/lb training 2 oefeningen borst, 2 rug, 1 schouders, 1 traps, 1 biceps, 1 triceps aan.

Je zal jezelf niet zo oppompen als dat je alle borstoefeningen op 1 dag zou doen.. maar een pomp is maar tijdelijk, en die is na een paar uur toch weer weg;)
Slaap er maar eens een nachtje over:P, ken goed zijn als je eenmaal in de ub/lb ritme zit dat je flinke gains gaat maken.

Het is idd lastig als je een tijd geen vooruitgang ziet. Elke dag voor de spiegel staan heeft weinig zin, daar ben ik zelf ook al snel mee gekapt. Mooi dat je nu sterker bent dan een jaar geleden! Hou daaraan vast, als je zo blijft doortrainen zal je ook volgend jaar kunnen zeggen dat je sterker bent dan nu. Blijf de motivatie opzoeken in je trainingen. En zoals Johny zegt, het kleinste beetje vooruitgang is nog steeds vooruitgang! Keep it up man.

Veel curls op je rug/biceps training, lekker. Mooie volumesets facepulls ook, die zal je wel voelen deze week. Degelijke training weer. Grappig dat die one handed db press erin blijft.

Ik kijk uit naar de plechtige push-ups van volgende keer :)

Pull-up: handpalmen van je af, en chin-up: handpalmen naar je toe.

+1

Ook zat ik me af te vragen waar ik het "allemaal voor doe". Voor mijn gevoel blijven de gains uit. Ik zit me 4x per week 's avonds 1,5 uur in het zweet te werken, terwijl ik ook gewoon 40u per week werk, mijn huishouden draai en wekelijks 4 broden zit vol te smeren met halvarine en kipblokjes... Alhoewel ik het afgelopen jaar nauwelijks massa ben aangekomen, ben ik misschien niet de juiste persoon om dat te zien. Ik zie mezelf elke dag in de spiegel en van dag tot dag is er natuurlijk geen verandering te bespeuren. Toch merk ik dat ik wel sterker ben dan een jaar geleden en de oefeningen beter uitvoer. Wat me wel steekt is dat ik van 1 vd begeleiders in de gym nog steeds regelmatig commentaar krijg op de uitvoering. En dat terwijl er horden prutsers zijn die maar wat aankloten. Volgens hem zijn het "hopeloze gevallen" (dus ben ik het volgens hem niet ;) ) en zegt hij het met de goede bedoelingen, maar ik word er wel eens moe van... Soms heb ik gewoon geen zin om alles "perfect" te moeten doen. Dit is gewoon een hobby en geen werk! :mad:

Tsja, wel soort van herkenbaar man. En ergens wil je t dan ook heel erg graag willen. Jezelf in de spiegel zien is inderdaad alsof je wacht tot je t gras ziet groeien. Maar sterker zijn én beter oefeningen uitvoeren is in ieder geval vooruitgang man!

Maar probeer inderdaad een manier te vinden om er weer lol in te krijgen man. Wat dat betreft vind ik het advies van Johnyyy ook goed. Ik moest zelf na de zomervakantie weer de draad oppakken en de lol hervinden in het trainen. Voor mij lukte dat om te stoppen met mn split en fullbody te gaan trainen, waardoor het ook een stuk minder uitmaakt als je een keer een dagje niet trained omdat je geen zin hebt. En dan een kwestie van laag beginnen en elke workout/om de workout verhogen icm dieet bracht voor mij de lol weer terug.

En qua form hoeft ook niet alles perfect strict te zijn. Als je form maar consistent is. Als dat zo is kan je de getallen op de weights gebruiken als indicator van progressie. Je zou t ook gewoon kunnen aangeven bij die gast trouwens dat t je uit je vibe haalt.

Just my 2ct :)

oef, waren het gedachtes van een slechte dag of speelt het al langer?
Heb je genoeg aan aanmoedigende woorden of juist die spreekwoordelijke schop onder je bevallige achterkant ;)
Verandering van spijs doet eten, dus wellicht kijken wat er te veranderen is?

Succes iig!

Ik begrijp je wel frank, maar ik kan je maar 1ding zeggen "never give up". derest is eigenlijk alles al door de voorgaande reacties verteld.

Terug
Naar boven