MuscleMeat

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
goed bezig frank netjes een 8:)
Thanks guys!

Vandaag was het weer tijd voor schouders. Ik was benieuwd hoeveel ik hier nog kon gainen, omdat ik ze nu zo'n twee maanden apart train. Genoeg in ieder geval :cool:

Overhead press (barbell, seated):
* 15x20: opwarmen
* 12x30: opwarmen
* 7x40 + f: wtf? Kwam erachter dat ik de rugsteun van het bankje niet gebruikte.
Met rugsteun:
* 4x5x45: voelde gelijk beter, ging ook lekker
* 5x50+f PR: ja, ik wilde doorgaan, maar dat ging nu echt niet!
* 15x30
Zonder rugsteun is het een stuk zwaarder dan ik gewend ben. Ik denk dat dat wel zo'n 10 kg scheelt. Aangezien ik mijn schouders train, vind ik dat ik de steun wel kan gebruiken :) Het is een stuk beter voor mijn postuur! Aan de andere kant is het misschien juist beter om zonder rugsteun te trainen, omdat je dan meer spieren inzet voor de stabiliteit.

Dumbbell front raise:
* 10x20
* 7x24
* 5x26 PR: ging belachelijk gemakkelijk en zelfs vorm was (volgens mij) oke!
* 5x28 PR: vorm was gelijk een stuk minder, but who cares ;)

Dumbbell side raise:
* 12x10
* 9x12
* 2x7x14: wel zwaar, maar ik voelde mijn schouders lekker branden :)

Upright row (barbell):
* 10x40
* 8x50
* 2x5x55: de vorm was beter dan 2 weken geleden toen ik ook dit gewicht pakte :)

Rear delt raise:
Schuin:
* 12x16
Zijwaarts:
* 8x14
* 2x10x12
Voor de variatie maar eens zijwaarts gedaan, is denk ik beter te vergelijken met anderen. Ik vond het wel pittig.

Face pull:
* 15x20
* 3x12x22,5

Weer een lekkere training, dus wederom een 8 verdiend!

Nette training! Nette pr's.
Hoe bevalt jou staand schouder press in vergelijking met zittent met of zonder steun?

(En ff zomaar een vraag, hoe oud ben jij eigelijk)

Nette training! Nette pr's. Hoe bevalt jou staand schouder press in vergelijking met zittent met of zonder steun? (En ff zomaar een vraag, hoe oud ben jij eigelijk)
Dan moet het dak eraf :) Srs, als ik bijv. clean & press (of alleen staand wil pressen) wil gaan doen, moet ik onder een lichtkoepel staan :D Ik heb dit dan ook nog niet zo vaak gedaan.

Leeftijd: bijna oud genoeg voor een midlife crisis. Zie openingspost.

Ik had wel n of twee shoulder presses verwacht op je schouderwork-out, maar met deze oefeningen is dat idd niet eens per se nodig. Goed werk met al die raises, en mooie pr op die overhead.

Keep it up!

Ik kies meestal of shoulder press of overhead press als eerste oefening, afhankelijk van waarin ik zin heb. Beide oefeningen zijn dezelfde soort bewegingen.

Jezus man die front raises :roflol:
Flinke train weer, en ohp zonder rugsteun vind ik persoonlijk lekkerder voor je schouders, pak je ook mooi je core weer mee wat je anders niet doet

Jezus man die front raises :roflol: Flinke train weer, en ohp zonder rugsteun vind ik persoonlijk lekkerder voor je schouders, pak je ook mooi je core weer mee wat je anders niet doet
Ja, die front raises zijn echt belachelijk, vergeleken met de rest. Natuurlijk was de vorm belabberd, maar ik voelde me zowel fysiek als mentaal goed om een shot richting die 28 kg te nemen! Ik heb er geen verklaring voor dat het zo lekker ging! In dit geval heb ik daar vrede mee ;)
De core pak ik af en toe op vrijdag mee. Ik heb de indruk dat hij wel vrij sterk is, alhoewel het geen kwaad kan om dit regelmatiger te trainen. Laatste keer is al bijna een maand terug.

Zojuist heb ik benen getraind. Ik zat er niet zo heel lekker in. Ook werd het na half 8 ineens stervensdruk. Waarschijnlijk allemaal door Tatjana gestuurd en bij ons uitgekomen i.p.v. die basic shit! Mede hierdoor zat er geen lijn in mijn training. Desondanks er wel weer volle bak voor gegaan :)

Squat:
* 15x40
* 10x70
* 8x90
Met belt:
* 4x5x105: ondanks de slechte focus viel het me niet eens heel erg tegen, dus toch voor de kers op de taart gegaan :)
* 5x110 :)
Weer zonder belt:
* 12x70

Standing calf raise (barbell, was toch in squatrek)
* 20x170
* 15x190: vond het zwaar aanvoelen. Heb wel eens 210 gepakt.
* 2x20x170: ignition! :fire:
Gewichten natuurlijk ex BW, dus bij de 2e set had ik toch 155kg per been te pakken!

Leg press (plate loaded):
* 12x220
* 10x260
* 2x7x280
Ik vond het zwaar! Komt misschien ook omdat ik hem wide stance had gepakt. Voeten helemaal aan de buitenkant van de plaat, parallel.

Leg curl:
* 4x12x91
Ik wilde eerst leg extension doen, maar machine was bezet

Leg extension:
De jongens die nog steeds bezig waren weggejaagd ;) Wat ze aan het doen waren, weet ik niet, maar wanneer de een bezig was, ging de andere steeds de machine verstellen. Het zijn beginners, maar ze zijn er wel regelmatig.
* 12x82: aantal reps (3 t/m 6) max. ROM gehad, stack kon niet verder op en ook niet neer!
* 2x10x91
* 10x91+(2x5)*73. Wilde dropset doen, maar benen waren helemaal pap!
Ik stel hem wel altijd zo af dat ik mijn benen zo ver mogelijk naar achteren kan doen, voordat de stack tot rust komt. De leg curl machine stel ik ook altijd af op zo groot mogelijke ROM.

Toch een 7,5 :)

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Nog een update van mijn bodystats: gewicht was 119 kg en VP 11! Er zit nog steeds wat op mijn buik, maar ik heb het meerdere keren gemeten met de caliper en niet gesmokkeld! Aan de percentages te zien, zat ik wel dichter bij de 12 dan bij de 10 ;)

Goeie training, ondanks die drukte!
Net vet ook! Als het goed is sta je dus droger als mij:P.
Heb je nie ergens een foto van hoe je er ongeveer uit ziet? ben wel benieuwd met die lengte.

In.

Dayum... goede Db front raise. :eek:

Goeie training, ondanks die drukte! Net vet ook! Als het goed is sta je dus droger als mij:P. Heb je nie ergens een foto van hoe je er ongeveer uit ziet? ben wel benieuwd met die lengte.
Ik had een paar maanden geleden wat foto's online gezet, maar besloten om ze toch weer weg te halen. Niet dat ik me er voor schaamde (integendeel zelfs), maar er zijn andere redenen dat het verstandiger is om ze niet online te zetten. Qua omvang kom ik niet in de buurt van Scoobzor.
In. Dayum... goede Db front raise. :eek:
Ja, ik snap er zelf ook nog geen **** van, ondanks het gegooi ;) Het was effe lachen, maar de komende tijd ga ik wel focusen op de uitvoering, dus 24 en max 26 kg.

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Vandaag een training gehad waar het woord solide voor uitgevonden is :) Het was weer tijd voor borst en triceps.

Bench press:
* 15x20
* 10x60
* 7x70
* 5x80: was hier blij mee, had dit al een aardige tijd niet gehad en zeker niet met mijn huidige vorm!
* 4x80 + fail
* 3x5x75: net aan :)
* 8x60
Volgens mij had ik bij elke rep mijn borst aangeraakt, zonder te stuiteren. Met de uitvoering zit het eindelijk goed, al zeg ik het zelf!

Incline dumbbell press:
* 8x22
* 7x24
* 4x28
* 3x28 + fail: had een kleine 2 maanden 4x28, maar sinds die tijd niet meer gehaald
* 11x20
Ook hier is mijn vorm beter, sinds een tijdje geleden ik hier op aangesproken word. Dumbbells zakken nu tot borsthoogte. Ik kan mijn armen niet verder naar onderen bewegen, dus beter dan deze uitvoering gaat het niet worden!

Cable flyes:
* 12x12,5
* 10x15
* 7x17,5
* 12x12,5

Incline skull crushers (losse dumbbell):
* 12x22
* 10x28
* 8x32 PR?
* 5x36 PR
Lekker om hem weer een keer te doen. Ik heb hem heel lang niet gedaan en dit was mijn eerste triceps oefening, dus die PR's zijn alleen leuk voor de stats ;)

Machine dip:
* 3x15x91 (full stack)
* (13+2)x91
Op! Hele goede pomp! Wel bijten, daarom laatste set niet in 1x 15 reps gehaald.
Als ik de 1RM vergelijk met mijn BW (ca 119), kom ik op 4,5 reps uit. Dat is aardig in de buurt van mijn gemiddelde met BW dips. Moet je nagaan als ik zo'n 91 kg zou wegen :)

V-bar push down:
* 15x25
* 10x30
* 7x35
* 12x30

One arm push down:
* 15x7,5
* 12x10
* 10x11,25
* 15x8,75

Slechts drie borstoefeningen, maar wel variatie in materiaal en hoek en genoeg (werk)sets gepakt. Met bench/dumbbell press had ik het gevoel dat het de goede kant uitgaat. Max ROM en een (licht) stijgende lijn in het gewicht dat ik pak. Het gaat niet heel snel, maar ik kom er uiteindelijk wel :)

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

Aanvulling: in vergelijking met vorige week (eerst incline bench, dan flat bench) vonden mijn schouders dit een heel stuk aangenamer! Nauwelijks last gehad. Het probleem is ook dat ik koste wat kost de barbell gewoon wil terugleggen en links een stuk zwakker is dan rechts. Vorige week had ik hierdoor mijn linkerschouder overbelast, maar dat is gelukkig niet erger geworden. Zeker bijv. afgelopen vrijdag niks van gemerkt :) Sowieso heb ik veel eerder met borstoefeningen schouderklachten dan schouderoefeningen.

Lekkerre training, flat bench beginnen is soms fijner maar bij drukte niet altijd een optie.

Inderdaad. Misschien dan maar met dumbbells beginnen. Als 2e oefening heb ik veel minder last van mijn schouders met incline BP, maar kan dan natuurlijk minder zwaar pakken :( Niet dat dat per se moet, maar dat geeft me wel een beter gevoel ;)

Veel werksets op die bench, en daarna hoog volume op die triceps. Ziet er allemaal goed uit, niets op aan te merken.

Is het een idee om die linkerschouder een tijdje extra aan te pakken om te corrigeren?

Yeahhh 2 pr`s! da zie ik graag. Netjes

Van Ot's log:

Damn wat een beest. Kun jij wel een beetje normaal kleding kopen? Ik ben 1,98m en heb al vaak het probleem dat de kleding die ik graag wil niet in mijn maat verkrijgbaar is. Hoe zit dat met jou? Wat voor maat bovenkleding heb jij? Shirts/overhemden etc.. Heb je toevallig ook een log/foto's? Ben altijd erg benieuwd wat voor fysiek andere lange gasten hebben
Ik moet naar speciaalzaken, zowel voor shirts/overhemden als voor broeken. Broeken lengtemaat 40 / 42. Overhemden mouwlengte 8 en boordmaat 44/46 (zomer/winter).
Ik heb een keer wat foto's geplaatst, maar heb ze weggehaald. Niet dat ik me ervoor schaamde, maar er was een goede reden om dat te doen. Op mijn trainingslog staan geen foto's. Je bent daar wel welkom voor vragen over lengte, etc., behalve voor de vraag die momenteel op je lippen brandt :D.

Inderdaad haha, idem met schoenmaat. Of als dat kledingsstuk er is, in XL, is het een XL voor dikke mensen ipv voor lange mensen. Dikke mensen kunnen afvallen, wij kunnen niet kleiner worden. Scumbag winkels srs
Tegenwoordig gaat het een stuk beter met kleren kopen dan een jaar of 10 geleden. Toen had ik vaker kleding die meer voor dikke mensen bedoeld is, omdat er toen minder keus was.

In!

Veel werksets op die bench, en daarna hoog volume op die triceps. Ziet er allemaal goed uit, niets op aan te merken. Is het een idee om die linkerschouder een tijdje extra aan te pakken om te corrigeren?
Het is vooral mijn linkerborst wat zwakker is dan rechts. Schouder zelf niet. Ik heb daar wel eens op gefocused, maar dat heeft voor mijn gevoel niet geholpen. Oefeningen waren chest press machine met 1 arm en dumbbell press met 1 arm. De laatste deed ik alleen links. Dit heb ik zo'n 3 maanden volgehouden.

Ik zit er aan te denken om misschien thuis wat oefeningen te doen. Zaterdagochtend of -avond zou het beste zijn, aangezien ik borst meestal dinsdagavond doe. Evt. vrijdagavond na de schoudertraining wat eenarmige borstoefeningen doen :D Rug en benen zijn naar verhouding beter ontwikkeld, dus ik mag best meer op borst focusen. Borst na schouders is dus helemaal geen slecht idee, nu ik er over denk. Andersom is wel een slecht idee, want dan krijgen mijn schouders niet de aandacht die ze nodig hebben.

Waarschijnlijk zijn dit de redenen waarom mijn borst in het algemeen achterloopt:
* Ik was al redelijk oud (bijna 36) toen ik begon, dus ik heb geen "beachboy" trainingsfase gehad. Gelijk alle spiergroepen aangepakt, en nadat ik het "beginnersvet" was kwijtgeraakt ook serieus op voeding gelet.
* Lengte: daardoor kost het mij meer kracht om hetzelfde gewicht te verplaatsen.
* Aanleg, dus bad chest genes ;) Alhoewel, "bad" is relatief. Je kunt wel zien dat ze getraind zijn.

Het links/rechts verschil komt waarschijnlijk door een jarenlang verkeerde houding (lopen of zitten). Gelukkig heb ik, ondanks mijn lengte, geen rugproblemen ontwikkeld. Ik denk dat ik gezegend ben met een aardig sterke rug. Ook al is er met mijn lengte voordeel vanwege het hefboomeffect bij deadlift, dan nog is 200 kg optillen geen kattepis!

Welkom!

Donderdag, dus weer tijd voor rug en biceps.

Optrekken:
* Wide grip: 2x2xBW, daarna 5 sec vasthouden en vervolgens 5 sec uithangen
* Normale grip: 2x2,5xBW, vasthouden + uithangen idem
* Close grip: 2x2,5xBW, alleen uithangen
Wide grip ging slechter dan vorige week :janken:
Ik blijf dit vervelend vinden! Aan de andere kant: (2x119)/30+119 ~= (12x90)/90+900. Misschien volgende week maar met een hoop heliumballonnen trainen ;) Machine met contragewicht werkt niet, want natuurlijk te laag voor mij :)

V-bar pull down:
* 15x50
* 12x64
* 10x70
* 8x77
Lang niet gedaan, was fijn :)

Wide row, seated (met D-bar):
* 2x10x70
* 2x12x70

Dumbbell row, dumbbell rack:
* 4x12x40
Erg vermoeiend!

Dumbbell curl:
Hand al gedraaid in laagste stand:
* 12x12
* 12x16
* 10x18
Met indraaien:
* 10x20
* 8x22
* 5x24

EZ bar curl:
* 10x40
* 7x45
* 2x8x40: moest beneden beter strekken van begeleider

Concentration curl:
* 2x8x10
* 2x10x8: arm niet tegen been laten steunen

One arm cable curl:
* 12x11,5
* 12x12,75
* 2x10x15
Gewichten natuurlijk de helft van wat er op de stack stond. De 12,75 was een gewicht van 2,5 kg bovenop de 23 kg van de stack (=25,5/2).

Optrekken viel tegen, maar later goed gecompenseerd, dus ik ben tevreden naar huis gegaan :cool:

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Dit is die D-bar: [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hij wordt vaak gewoon "lat bar" genoemd, maar ik kan de officile naam niet vinden.
Als ik op D-bar zoek, kom ik vaak de double handle V-bar tegen (degene die ik nu voor de pull down heb gebruikt).

Lekkere train man! :D

Mirin je db row.

Terug
Naar boven