Ik zou als ik jou was zowizo de grote compound oefeningen als eerste doen.. En de isolatie oefeningen naderhand.., en dan proberen de focus te leggen bij die compound oefeningen zodat je daar sterker en sterker en word. Nou gaat misschien al je energie naar die compound oefeningen waardoor er voor die zware oefeningen niks meer over blijft? Ik doe bvb voor borst maar 3 oefeningen per week.. Maandag Incline dumbell press 4x6/8 Donderdag 5x5 bench press en 3x8/12 dippen. Dat is het enigste wat ik doe.. en ik ga er keihard op vooruit. Maar dan wel echt super gefocust, gruwelijk zwaar en wel nog met de juiste techniek. Succes! anders gewoon wat dingen proberen/wisselen.
Ik begin altijd met de compound oefeningen, dus daar ligt het niet aan. Aan het begin heb je de meeste kracht. Ik heb het er ook even over gehad met iemand van de gym. Hij zegt dat, zolang je op termijn maar voortgang merkt, dan is dat prima. En dat is ook zo. Voor de rest zou het geen enkel probleem om daarna assistance-oefeningen te doen. Qua rep range ben ik daar ook mee aan het varieren (soms 5, soms 8-12, soms 15), dus meer kan ik niet doen. Natuurlijk is dit een kwestie van geduld

Dat ik bij sommige van die oefeningen wat sterker ben dan je o.b.v. de compound en rest zou verwachten, is gewoon een kwestie van sterke / zwakke punten. Sommige oefeningen liggen me beter dan anderen. En dan gaat het ook harder met krachttoename, totdat je je grens hebt bereikt

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------
Vandaag dus schouders, maar ook borst voor de verandering. Wel veel werk voor de vrijdagavond, maar ik hoop dan ook dat het wat op zal leveren

Ik was voor de training wel zo moe als een hond. Niet gek na een week werken

Gelukkig hielp een flinke scoop dextrose er mij bovenop. Van de PWO had ik, zoals gebruikelijk niks gemerkt. Misschien maar een weekje zonder doen, om te kijken wat het effect is zonder, en ook wat het effect is nadat mijn lichaam het weer ontwend is. Op de todo-lijst voor volgende week dus
Dumbbell press:
* 15x14
* 10x18
* 8x22
* 4x26: net iets te zwaar, kwam natuurlijk door de focus op de uitvoering

* 5x24
* 10x20
Lekker!
Incline lying side raise:
* 15x10

* 9x12

* 2x8x12
Cable front raise, met rope:
* 12x21,5

* 3x9x25

Schouders nu al helemaal toast!
25 kg is dus totaal gewicht (stack zegt 50, maar dit moet ik delen door 2). Dat ter vergelijking van de 28 kg
per dumbbell vorige week! Ook al is de beweging hetzelfde, het is toch totaal anders.
Face pull:
* 4x12x21,5
Hakt er in, toch eigenwijs, dus...
Rear delt raise:
* 2x10x12: vorm twijfelachtig
* 2x12x10: stukken beter
En dan ook nog borst
Opdrukken:
* 12x
* 2x15x
Niet slecht na een half jaar dit niet meer gedaan te hebben

1e set was vermoeiend, vanwege de schouderoefeningen.
One handed dumbbell press, incline:
* 3x10x18
Om en om, reps per hand
One hand cable flyes, laag:
* 15x9
* 2x10x10,5
* 10x9: veel meer focus
Eerst links, dan rechts
Chest press machine, per hand:
* 12x30
* 2x9x36
Eerst links, dan rechts
Lang, maar fijn

Volgende week vrijdag doe ik maar één oefening voor achterkant schouders.
---------- Toegevoegd om 22:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------
Na afloop goede pomp in zowel schouders, als borst. Natuurlijk ook links