MuscleMeat

Tankthefrank's log

Veel lat pulldowns doen, daar hebben je wg pull-ups ook profijt van!
Wow, zware db rows. Goed voor je lats! En die EZs van jou blijf ik jaloers op. Strakke training!

Goed verhaal over dat corrigeren van je linkerborst. Het zou mooi zijn als je borst een beetje kon bijtrekken door er een paar extra oefeningen voor te doen (zolang je niet gaat overcorrigeren :-p). Borst kan prima na je schouder work-out, want je zal deels een overlap qua spierpijn hebben, waardoor je er weining extra last van hebt.

Is bij mij ook heel verschillend hoe die chin ups / pull ups gaan...
Ene x gaan ze goed en de andere x gaan ze echt zwaaar k*t

• Topic Starter Topic Starter
Veel lat pulldowns doen, daar hebben je wg pull-ups ook profijt van! Wow, zware db rows. Goed voor je lats! En die EZs van jou blijf ik jaloers op. Strakke training! Goed verhaal over dat corrigeren van je linkerborst. Het zou mooi zijn als je borst een beetje kon bijtrekken door er een paar extra oefeningen voor te doen (zolang je niet gaat overcorrigeren :-p). Borst kan prima na je schouder work-out, want je zal deels een overlap qua spierpijn hebben, waardoor je er weining extra last van hebt.
Thanks voor de complimenten. Bij de rows vormde zich op een gegeven moment wel een plasje zweet van het harde werken :D

Vanavond ga ik wat borstoefeningen doen na schouder. Benieuwd hoe dat gaat. Zeker niet op max. kracht. Ik zit te denken aan opdrukken, presses in machine (per arm), links DB press en cable flyes om het af te maken. Ik zou de DB press en flyes ook gewoon met beide armen kunnen doen en rechts wat lichter pakken. Het doel is toch om links meer te trainen.

Er werd wel tegen mij gezegd dat het vanzelf bij moet trekken, maar ik moet toch wat anders verzinnen als dat na een paar jaar nog niet zo is. Soms denk ik dat het wel bijgetrokken is, als bijv. rechts eerder faalt dan links, maar dat is maar in 10% van de gevallen zo.

Is bij mij ook heel verschillend hoe die chin ups / pull ups gaan... Ene x gaan ze goed en de andere x gaan ze echt zwaaar k*t
Ja, bij mij is daar ook geen peil op te trekken. Ook niet op mijn energielevels. Nu ik licht aan het bulken ben (500kcal overschot) merk ik geen verschil met een lichte cut (500kcal tekort).

Wat ik me ook begin af te vragen: op mijn mainoefeningen (zware compound) kom ik wat tekort (vind ik zelf dan), maar tijdens sommige assistance-oefeningen ben ik vol aan het knallen! Bijv. seated rows met full stack (91kg), front raises, DB flyes en DB rows. Zou het kunnen dat ik tijdens de training zoveel geef dat mijn voortgang daar onder te lijden heeft? Ik geef meestal alles wat ik heb, vooral als het tijdens de main oefening niet zo gaat zoals ik het had gewild. Ik zal hier ook eens een balletje opwerpen op de sportschool.

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Er werd wel tegen mij gezegd dat het vanzelf bij moet trekken, maar ik moet toch wat anders verzinnen als dat na een paar jaar nog niet zo is.
Effe voor de duidelijkheid: links is natuurlijk wel gegroeid, maar niet zoveel als rechts. Ik denk dat het voor mijn traps weer tijd is voor de fysio. Ik zal het issue met de linkerborst ook bespreken.

Ik zou als ik jou was zowizo de grote compound oefeningen als eerste doen..
En de isolatie oefeningen naderhand.., en dan proberen de focus te leggen bij die compound oefeningen zodat je daar sterker en sterker en word.
Nou gaat misschien al je energie naar die compound oefeningen waardoor er voor die zware oefeningen niks meer over blijft?
Ik doe bvb voor borst maar 3 oefeningen per week..
Maandag Incline dumbell press 4x6/8
Donderdag 5x5 bench press en 3x8/12 dippen.
Dat is het enigste wat ik doe.. en ik ga er keihard op vooruit.
Maar dan wel echt super gefocust, gruwelijk zwaar en wel nog met de juiste techniek.

Succes! anders gewoon wat dingen proberen/wisselen.

Ik zou als ik jou was zowizo de grote compound oefeningen als eerste doen.. En de isolatie oefeningen naderhand.., en dan proberen de focus te leggen bij die compound oefeningen zodat je daar sterker en sterker en word. Nou gaat misschien al je energie naar die compound oefeningen waardoor er voor die zware oefeningen niks meer over blijft? Ik doe bvb voor borst maar 3 oefeningen per week.. Maandag Incline dumbell press 4x6/8 Donderdag 5x5 bench press en 3x8/12 dippen. Dat is het enigste wat ik doe.. en ik ga er keihard op vooruit. Maar dan wel echt super gefocust, gruwelijk zwaar en wel nog met de juiste techniek. Succes! anders gewoon wat dingen proberen/wisselen.
Ik begin altijd met de compound oefeningen, dus daar ligt het niet aan. Aan het begin heb je de meeste kracht. Ik heb het er ook even over gehad met iemand van de gym. Hij zegt dat, zolang je op termijn maar voortgang merkt, dan is dat prima. En dat is ook zo. Voor de rest zou het geen enkel probleem om daarna assistance-oefeningen te doen. Qua rep range ben ik daar ook mee aan het varieren (soms 5, soms 8-12, soms 15), dus meer kan ik niet doen. Natuurlijk is dit een kwestie van geduld :) Dat ik bij sommige van die oefeningen wat sterker ben dan je o.b.v. de compound en rest zou verwachten, is gewoon een kwestie van sterke / zwakke punten. Sommige oefeningen liggen me beter dan anderen. En dan gaat het ook harder met krachttoename, totdat je je grens hebt bereikt :)

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Vandaag dus schouders, maar ook borst voor de verandering. Wel veel werk voor de vrijdagavond, maar ik hoop dan ook dat het wat op zal leveren :) Ik was voor de training wel zo moe als een hond. Niet gek na een week werken :) Gelukkig hielp een flinke scoop dextrose er mij bovenop. Van de PWO had ik, zoals gebruikelijk niks gemerkt. Misschien maar een weekje zonder doen, om te kijken wat het effect is zonder, en ook wat het effect is nadat mijn lichaam het weer ontwend is. Op de todo-lijst voor volgende week dus :)

Dumbbell press:
* 15x14
* 10x18
* 8x22
* 4x26: net iets te zwaar, kwam natuurlijk door de focus op de uitvoering ;)
* 5x24
* 10x20
Lekker!

Incline lying side raise:
* 15x10 :fire:
* 9x12 :fire:
* 2x8x12 :fire:

Cable front raise, met rope:
* 12x21,5 :fire:
* 3x9x25 :fire:
Schouders nu al helemaal toast!
25 kg is dus totaal gewicht (stack zegt 50, maar dit moet ik delen door 2). Dat ter vergelijking van de 28 kg per dumbbell vorige week! Ook al is de beweging hetzelfde, het is toch totaal anders.

Face pull:
* 4x12x21,5
Hakt er in, toch eigenwijs, dus...

Rear delt raise:
* 2x10x12: vorm twijfelachtig
* 2x12x10: stukken beter

En dan ook nog borst

Opdrukken:
* 12x
* 2x15x
Niet slecht na een half jaar dit niet meer gedaan te hebben :) 1e set was vermoeiend, vanwege de schouderoefeningen.

One handed dumbbell press, incline:
* 3x10x18
Om en om, reps per hand

One hand cable flyes, laag:
* 15x9
* 2x10x10,5
* 10x9: veel meer focus
Eerst links, dan rechts

Chest press machine, per hand:
* 12x30
* 2x9x36
Eerst links, dan rechts

Lang, maar fijn :) Volgende week vrijdag doe ik maar één oefening voor achterkant schouders.

---------- Toegevoegd om 22:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------

Na afloop goede pomp in zowel schouders, als borst. Natuurlijk ook links :)

nice train, vooral die incline lying side raises zijn lekker.

Netjess

Raises, raises, overal raises! Heftige training voor je shoulders. En daarna nog chest oefeningen, I like :) Hopen dat het werkt voor je linker pec!

Ik heb het er ook even over gehad met iemand van de gym. Hij zegt dat, zolang je op termijn maar voortgang merkt, dan is dat prima.
Dat.

Kan idd geen kwaad om een weekje zonder pwo te trainen. Of zelfs langer, ik weet niet of je lichaam in een week al ontwent.

nice train, vooral die incline lying side raises zijn lekker.
Raises, raises, overal raises! Heftige training voor je shoulders. En daarna nog chest oefeningen, I like :) Hopen dat het werkt voor je linker pec! Dat. Kan idd geen kwaad om een weekje zonder pwo te trainen. Of zelfs langer, ik weet niet of je lichaam in een week al ontwent.
Thanks mannen! Het was ook een goede training :)

vandaag legday?

Vandaag heb ik voor de verandering zonder PWO getraind. Ik merkte geen verschil. Ik had natuurlijk wel een suikershot op (50g dextrose) en een appel :cool: Ik heb een paar dagen last van een zere keel, maar ik voel me voor de rest prima. Ook nu na de training! Tijdens de training was het wel effe doorbijten, maar dat ligt vooral aan het feit dat het benendag was! Ik had op een gegeven moment wel een dipje, maar ben daar stug doorheen getraind :D

Squats:
* 20x20
* 12x60
* 10x90: ging best lekker. Ik had het gevoel dat ik wel 5x5x105 kon, ondanks deze reps.
Belt:
* 3x5x105
* 2x5x110: kon het verschil wel merken. Ging i.i.g. diep genoeg volgens iemand die al jaren aan het trainen is :) Het opkomen is lastig, met name voor mijn postuur. Mijn benen zelf lijken er iets minder moeite mee te hebben. Volgende week kan ik wel voor de 5x5x110 gaan :) Ik had wel vrij veel rust tussen de sets. Als ik intensiever ga, misschien toch terugschakelen, maar dat zie ik dan wel weer!

Leg press:
* 12x220
* 2x8x260
* 7x260
Ik heb vreemd genoeg meer moeite met het gewicht dan pakweg 1,5 maand geleden. Komt vast door de uitvoering :) Kon bijv. op 21-7 3x10x260 doen, maar squatte toen 2x6x100. Kan ook komen dat ik minder vermoeid was na het squatten toen!

Leg extension:
* 12x82
* 3x10x91

Leg curl:
* 4x12x84: lekker pijnigen :fire:

SLDL:
* 15x70
* 3x10x90
Pittig als afsluiter, wel lekker :cool:

Moe maar voldaan weer naar huis gestrompeld :)

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

Yep, kan mijn benen genoeg rust geven onder (of op) het bureau de rest van de week ;)

Er is niks mis met iets langer rust bij zware Squat sessies:D
Nette training Reus!

Er is niks mis met iets langer rust bij zware Squat sessies:D Nette training Reus!
Thanks buddy! Kan het goed in mijn benen voelen. Met name in de kop vlak bij mijn knie. Had ook een goede pomp, vooral in die spierkop :cool: Kon ik dus mooi even miren als ik ging zitten/liggen met de legpress. :)

Dude, goeie squats! Sterke sets, en ook zwaarder dan de vorige keer. Netjes. Geen wonder ook dat je daarna niet je zwaarste leg press ooit neerzet, maar het ziet er alsnog goed uit. Hier kan je tevreden mee zijn!

Heb je eigenlijk een doelstelling op je squats voor bv het einde van het jaar?

Goeie tren zo te zien.

Maar een belt bij 105/110kg is toch een beetje overdreven of heb ik het mis?

Dude, goeie squats! Sterke sets, en ook zwaarder dan de vorige keer. Netjes. Geen wonder ook dat je daarna niet je zwaarste leg press ooit neerzet, maar het ziet er alsnog goed uit. Hier kan je tevreden mee zijn! Heb je eigenlijk een doelstelling op je squats voor bv het einde van het jaar?
Thanks. Ik heb geen doelstelling voor squats. Nou ja, misschien dat ik mijn PR weer wil verbreken. Dat was 3x130, maar ik ging niet diep zakken. Nu zou ik hem niet meer tellen :)

Goeie tren zo te zien. Maar een belt bij 105/110kg is toch een beetje overdreven of heb ik het mis?
Niet met mijn lengte. Ik merk dat het een heel stuk belasting van mijn onderrug wegneemt. Aan de andere kant wil ik er niet teveel afhankelijk van worden, dus 90kg gewoon zonder. Wil volgende keer 95 of misschien 100 zonder doen. Ik gebruik hem alleen voor de zwaarste sets of wanneer mijn rug niet goed voelt.

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:26 ----------

Vandaag borst en triceps. Heb wat pilletjes trachytol geslikt ivm keelpijn, hoop dat verkoudheid niet erger wordt. Ik was best wel moe voor de training. Geen idee of dat door de verkoudheid komt. Verder was ik wel helder in mijn kop.

Bench press:
* 20x20
* 12x50
* 7x70
* 5x80: wel zwaar , dus lichter gegaan
* 3x5x75: had het gevoel toch nog iets over te hebben aan het einde
* 4x80: nee, net niet :(

Incline dumbbell press:
* 6x26/28: wtf, links sterker dan rechts? Oh, 2 verschillende gewichten gepakt. Iemand had ze omgewisseld... I.i.g. blij om te constateren dat het krachtverschil tussen links en rechts niet heel groot is :)
* 6x28: zesde was effe bijten
* 5x30 PR denk ik :)
* 6x30 jaja :)
* 4x32 PR wtf1! Ik ging ook aardig diep :)
Lekkah! Hier had ik dus energie voor ;) Ik moest er dus effe inkomen.

Incline dumbbell flyes:
* 10x16: wtf, bloedneus!
* 6x20
* 5x20: zwaaaaar
* 12x14

Pec butterfly machine:
* 12x57
* 7x70: wel heavy
* 2x10x64: voelde beter

Incline skull crushers, EZ bar:
* 8?x30: of 10? Zat niet op te letten :o
* 2x7x35 okay :)

Overhead extension cable
* 2x10x30: voelde goed
WTF, nog een bloedneus!
* 2x15x25: lichter, maar voelde wel goed, goede pomp

* Cable rope push down:
* 4x10x25
Niet te zwaar, wilde de druk in mijn kop niet teveel laten oplopen.

Bloedneuzen komen omdat mijn neus droog is. Voelt ook droog aan. Misschien bijwerking van de trachytol? Verder wel tevreden, met name met incline dumbbell press :) Smaakt naar meer!

---------- Toegevoegd om 21:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Even gegoogled, maar niks over bloedneuzen kunnen vinden. Ik blijf duimen dat ik niet ziek word. Ik heb wel de indruk dat er het nodige heerst.

Owwyeahhhhh, ik zie weer PRetjes:D

Owwyeahhhhh, ik zie weer PRetjes:D
Moet more PR's hebben :) Work in progress!

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Vandaag rug en biceps gedaan ipv morgen. Morgenavond moet ik mezelf volgooien met vlees :p
Verkoudheid is net een tandje erger geworden. Gisteren na de training eigenlijk. Ik heb daarom meer op de intensiteit en vorm gefocused.

Lat pull down:
* 15x57
* 12x64
* 9x70
* 5x77: geen mooie reps, vind dit eigenlijk geen fijne oefening...
* 7x70

T-bar row:
* 10x70
* 8x80
* 5x90
* 12x70
Lekkurrrrrr!

Lat pull met W-achtige bar bij cable station. Is een soort van row, maar dan hoog. Te lui om de naam eens op te zoeken :o
* 12x65
* 9x70
* 7x75
* 12x65

Hyperextensions:
* 0xBW+25
Nog spierpijn van maandag in benen. Door verkoudheid voelt het erger aan. Had geen zin om teveel pijn te moeten lijden. Dan maar een andere keer weer onderrug. Had het ook wat gepakt met T-bar row.
Uiteindelijk semi-mini-farmerwalk gedaan door schijf van 25 naar boven te slepen ("vrouwenzaal") en bijna meteen weer terug.

Reverse grip lat pull down:
* 12x7
* 10x64
* 8x70
* 12x57? Vergeten op te schrijven, had wel 4e, lichtere set gedaan

Preacher curls (met dumbbell, per arm):
* 10x16
* 2x7x18
Lekker, had gelijk goede pomp!

Lying incline curls:
* 10x16
* 2x7x18
Reps/gewicht kopie van vorige oefening

EZ-bar curls:
* 3x12x35
Lekker stretchen onderin!

Rope curls:
* 12x21
* 10x25
* 15x18

Prima training, goede intensiteit.

lkkre training frank. eetse morgen :)

lkkre training frank. eetse morgen :)
Het eten was wel geslaagd. Ik had me strategisch opgesteld :cool:

Vandaag weer aan de bak. Schouders en borst stonden op het program.

Overhead press (zonder rugsteun):
* 12x30
* 9x35
* 3x6x40: stuk pittiger dan met steun
Ik ga dit wel een tijd volhouden. Zelfde geldt voor shoulder press

Lying incline side raise:
* 4x9x12
Lekkerrrr zwaarrr

Rear delt raise (zijwaarts, niet schuin):
* 4x9x12
Houding beter dan vorige week met dit gewicht, maar of ik er ben?!

Front raise:
* 4x8x20
Rustig gedaan t.o.v. de PR's van de laatste tijd

Barbell shrugs
* 4x15x100
Tevens goed voor de grip :D

Cable flyes (warming up):
* 15x20
* 2x15x25

One hand incline dumbbell press:
* 3x9x20

One hand chest press machine:
* 9x36
* 7x43
* 10x36

One hand cable flyes, low:
* 15x9
* 2x12x10,5

Dat was hem weer. Ik vond dat ik goed bezig was op de vrijdagavond :) Hele week geen PWO gehad, wel 50g dextrose en espresso. Ik ga nog een week op dit recept verder. Daarna maar eens echt kijken of het potje Jacked3D nog helpt, of gelijk in de vuilnis kan!

Morgenvroeg mezelf even nuchter wegen en kijken of ik wel aankom. Heb niet de indruk, ondanks de 4200 kcal/dag. Gisteren was wel een uitzondering (heb niet gecheat, maar wel meer vlees gehad dan anders) en afgelopen zondag ook (cheatdag).

Terug
Naar boven