MuscleMeat

Tankthefrank's log

Idd, gewoon gas erop ouwe!;)

• Topic Starter Topic Starter
Heren, bedankt voor de steun. Ik denk dat ik vrijdag een beetje meer moe was dan gebruikelijk. Helemaal mentaal leeggezogen door die cursus. Als ik ergens voor ga, dan wil ik me ook goed inzetten. Dat gecombineerd met de trainingen was misschien wel wat veel. Afgelopen weekend rustig aan gedaan. Ik moet maar, na meer dan een jaar, gewoon accepteren dat de noob gains er echt niet meer inzitten ;) Ik heb wel vaker de neiging om de lat hoog te leggen. Zo zit ik eenmaal in elkaar. Dan zie ik het effe niet zitten, ga er een paar nachten over slapen en ga daarna de draad weer oppakken :)

Vandaag is dat ook goed gelukt! Hele middag in bespreking gezeten, dus ik was later thuis dan normaal en, hoe kan het ook anders, weer hardstikke gaar. Toch maar de automatische piloot aan gezet. Had desondanks relatief (!) veel zin in beentraining. Met andere woorden: ik zag er minder tegen op dan gebruikelijk. :D Het zijn altijd van die sloopsessies. Als iemand van 120kg / 2.11 verbruik je wel wat meer energie dan kereltjes die 30cm kleiner en 40kg lichter zijn ;)

Anyways, hier is mijn log van vanavond:

Squat:
* 15x60
* 10x85
* 5x100: ging lekker
* 4x5x105: ging voor mijn gevoel beter dan de 5x5x100 2 weken geleden :) :)
En nog steeds zonder riem. Mijn core begint wat sterker te worden, heb ik het idee. Ook heb ik de indruk dat het issue met de rechterknie minder is. :) Niet genoeg op gelet of het helemaal weg is. Feit is dat ik makkelijker omhoog kwam. Ik was ook een stuk sneller klaar dan gebruikelijk. Heb wel eens 35 / 40 minuten gesquat, maar nu 20 / 25 minuten (incl. warming up) of zo.

Incline leg press:
* 4x10x260
* korte reps: 2x20x300

Leg extension:
* 12x82
* 2x10x91
* 12x73
Niet heel zwaar, maar ik kon amper lopen na afloop :)

SLDL:
* 15x70
* 12x90
* 10x105
* 8x115 PR
Volgende keer toch iets minder gewicht pakken. Onderrug rechts zeurt een klein beetje. Moet dit in de gaten houden...

Leg curl:
* 4x12x77

Aardig gesloopt. In totaal was ik in een dik uur klaar, ca. een kwartier sneller dan gebruikelijk. Geen kuiten apart gedaan.

Lekkere training weer tank, morgen zal je het wel voelen.

Voel m'n rug nu al. Wordt nog wat morgen... Misschien een teken dat ik het effe wat rustiger aan moet doen. Ik denk dat een weekje niet trainen wel goed zal zijn :)

Even een paar dagen rust is soms niet verkeerd inderdaad.

damn, jij ookal zo'n zieke SLDL :eek:

Morgen ga ik voor 5x5x105kg sq :o

115kg SLDL is wel echt best veel hoor!
Als je die nog goed met gestrekte benen uit ken voeren, is hij volgens mij wel echt killing voor je onderrug, terwijl hij eigenlijk voor de achterkant van je benen is:P
Je kan ook gewoon een week met riem Squaten en die SLDL vervangen voor Leg Curl.
Dan hou je je CNS vrij van belasting.

Ik deed eerst Dinsdag SLDL en vrijdags gewone deadlift, en toen ik met die SLDL was gestopt ging me gewone deadlift kei hard omhoog.
Achteraf gezien kon me onderrug er gewoon telkens niet helemaal van herstellen als ik dan weer gewone deadlifts moest doen.

Goeie Training! Squats gaat goed!
Moet voor de grap maar eens een keer 7x3 proberen en dan met dit gewicht 2,5 of 5kg omhoog gaan!

damn, jij ookal zo'n zieke SLDL :eek: Morgen ga ik voor 5x5x105kg sq :o
Succes met squatten.

115kg SLDL is wel echt best veel hoor! Als je die nog goed met gestrekte benen uit ken voeren, is hij volgens mij wel echt killing voor je onderrug, terwijl hij eigenlijk voor de achterkant van je benen is:P Je kan ook gewoon een week met riem Squaten en die SLDL vervangen voor Leg Curl. Dan hou je je CNS vrij van belasting. Ik deed eerst Dinsdag SLDL en vrijdags gewone deadlift, en toen ik met die SLDL was gestopt ging me gewone deadlift kei hard omhoog. Achteraf gezien kon me onderrug er gewoon telkens niet helemaal van herstellen als ik dan weer gewone deadlifts moest doen. Goeie Training! Squats gaat goed! Moet voor de grap maar eens een keer 7x3 proberen en dan met dit gewicht 2,5 of 5kg omhoog gaan!
De SLDL ga ik de volgende keer wel weer wat rustiger doen, zoals aangegeven. Ik had gewoon zin om te knallen, met alle gevolgen van dien :D Rugpijn is niet erger geworden vannacht, dus dat is een goed teken. Deadlifts heb ik nog niet in het programma zitten, maar als ik die doe, dan zal ik SLDL zeker lichter en minder vaak pakken.

Ik mis jou deadlift logs:(

Hopelijk heb je wat aan mijn bench press logs, bijv. die van vanavond ;)

Training vandaag: borst en triceps:

Bench press:
* 15x50
* 8x70
* 5x5x80: YES, mijlpaal eindelijk gehaald! Ik had zelfs nog wat over aan het eind :)
* 2x85+3spot + 65 + 60 + 50 + 20x20 dropset
Helemaal gesloopt! Met dank aan de spotter ;) De mijlpaal moest natuurlijk gelijk gevierd worden en ik wilde alvast wennen aan het gewicht voor volgend week. De 3e rep had ik bijna gehaald, maar de spotter was er al bij met zijn vingers voordat ik er erg in had...

Incline dumbbell press:
* 8x22
* 8x24
* 5x26
* 6x26

Dumbbell flyes:
* 15x14
* 12x16
* 7x20
* 10x18

Cable flyes:
* 15x12,5
* 2x12x15
* 15x12,5

Rest van borstoefeningen waren zwaar, maar dat is niet zo vreemd ;)

Incline skull crushers met EZ-bar:
* 10x30
* 3x8x35

Seated dips (machine):
* 15x91: boem, triceps in bakstenen veranderd
* 3x12x91

Reverse grip cable pull down:
* 15x25
* 12x28,5
* 8x32

Rope cable pull down:
* 8x28,5: oef, tri's al gesloopt...
* 2x10x25

Fijne training dus. Ik hoop de lijn volgende week door te kunnen zetten. Eindelijk de mijlpaal gehaald: goed voor de motivatie! :D

---------- Toegevoegd om 21:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Oh, en linkerschouder had zich redelijk koest gehouden. En vrij weinig last gehad van onderrug. :)

lkkr maat 5x5x80, dropset erna zal er wel in hebben geknalt.

lkkr maat 5x5x80, dropset erna zal er wel in hebben geknalt.
Ik ga het effect morgen wel merken, wanneer de DOMS inslaat :)

Btw, na afloop had ik effe een narcistisch momentje: mezelf effe gemired :) Had nl. goede chest pump :heart:

---------- Toegevoegd om 21:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:19 ----------

2e BTW: had 2 scoops Jack 3D gehad. Misschien lag het daar aan. Ik heb i.i.g. niks gevoeld qua extra energie of focus.

Netjes man! 5x5x80! Traint best lekker he, dat 5x5?!
Volgende week 2,5kg erbij?
Wtf zware flys!

Goed bezig big boy

Wow die db flys... Netjes man

wtf holy shit!
Wist niet dat je hier al zo dichtbij zat, vet dat je deze sets hebt gehaald! En daarna idd nog zulke zware flyes. Gefeliciteerd met een van je beste trainingen van de afgelopen tijd!
Voelen borst en triceps nog goed, niet overbelast ofzo?

Wat wordt de volgende mijlpaal?

Lekkere chest train man, moet wel lekker zijn om weer eens goeie gewichten te verplaatsen :D

Nou goeie verhalen ineens hier lol :p

Netjes man! 5x5x80! Traint best lekker he, dat 5x5?! Volgende week 2,5kg erbij? Wtf zware flys! Goed bezig big boy
2,5kg per kant; we hebben geen 2 1,25 kg schijfjes. Moet hier maar weer eens om gaan zeuren denk ik ;)
Wow die db flys... Netjes man
wtf holy shit! Wist niet dat je hier al zo dichtbij zat, vet dat je deze sets hebt gehaald! En daarna idd nog zulke zware flyes. Gefeliciteerd met een van je beste trainingen van de afgelopen tijd! Voelen borst en triceps nog goed, niet overbelast ofzo? Wat wordt de volgende mijlpaal?
Borst en triceps voelden prima. Errug lekkurre pomp in met name borst :) Triceps ook wel (baksteen-gevoel).
Lekkere chest train man, moet wel lekker zijn om weer eens goeie gewichten te verplaatsen :D
Nou goeie verhalen ineens hier lol :p

Thanks heren! Ik ben nog steeds hardstikke blij dat ik nu ook deze hobbel heb genomen. De trainingen waren de laatste tijd an sich best prima, maar als het dan niet lukt om deze barrière (en van het squatten) te doorbreken, wordt het wel lastiger.
Flyes stelden imo niet zoveel voor :) Laatst deed ik ze nog zwaarder (3x8x20), maar ik was nu compleet gesloot vanwege die dropset :D Ik weet waardoor het komt, dus ik kan daar nu niet mee zitten ;)

Volgende "mijlpaal" borst: 5x5x85 en dat opwerken naar 5x5x100. Geen idee hoe lang het duurt. Ik hoop dat ik min. elke maand 5kg erbij kan gooien. 5x5x100 zou wel mooi verjaardagscadeau zijn wanneer ik 40 :eek: word.

Je ken ook zelf voor een paar euro twee 1.25kg schijfjes kopen;) dan is het probleem ook opgelost.

IN! Goede training! Ik heb voor volgende week ook de 5x5x80kg bench op de planning staan!:D

Terug
Naar boven