XXL Nutrition

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
Je ken ook zelf voor een paar euro twee 1.25kg schijfjes kopen;) dan is het probleem ook opgelost.
Die zijn niet in de megagrote stand waar ik woon te vinden :o
Intersport heeft helemaal geen gewichten. Perry sport alleen voor dunne stangen. Er zijn misschien meer zaken, maar ik ken ze lang niet allemaal.

IN! Goede training! Ik heb voor volgende week ook de 5x5x80kg bench op de planning staan!:D
Welkom. Succes met benchen volgende week. Heeft Johnyyy jou ook met het 5x5 virus besmet?

partij extra barbelsluitingen erop doen:D
Alles uit de gym eraan hangen. Schiet niet op ;) Ik ga gewoon met 5kg verhogen. Moet dat gewicht toch een keer onder de knie krijgen, of niet? ;)

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Vandaag mocht ik weer trainen. Op het werk hebben ze me geprobeerd er vanaf te houden, door aan het eind van de middag een overleg te plannen. Gelukkig wel interessant en ben ik niet in slaap gevallen ;) Maar wel een stuk later thuis en voor een ochtendmens is dat best zwaar :o

Het was tijd voor mijn rug en biceps. Ik heb vandaag meer gefocused op de vorm, n.a.v. de "bemoedigende opmerkingen" vorige week ;) Dus geen grof gesmijt met grote gewichten, maar beheerst te werk gegaan.

BOR:
* 15x60
* 12x80
* 2x10x90
Lekkah!

Lat pull down:
* 15x57
* 2x10x64
* 12x57
Niet mijn favoriet zoals je ziet!

Behind neck pull down:
* 12x57
* 2x10x64
* 15x57

Incline row (W-bar):
* 15x60
* 3x12x65
Voelde m'n lats goed, wel vermoeiend!

Bij de biceps-oefeningen heb ik vooral gefocused op het helemaal uitstrekken van de armen voor een nieuwe rep.

Dumbbell curls:
* 12x12
* 10x16
* 10x18
* 7x20
Strikte vorm, dus dumbbells niet ingedraaid!

EZ bar curls:
* 2x10x35
* 2x8x40

Dumbbell preacher curls:
* 8x16
* 3x7x16

Cable curls:
* 12x25
* 2x8x28,5
* 8x28,5 + 8x21,5 + 12x15 dropset

Ging prima. Had weer lekkere pomp in biceps. Na thuiskomst (dus na uithijgen aan de bar + shake) gem. omtrek biceps 42 cm :) Is afgelopen winter wel eens meer geweest, maar toen zat er meer vet omheen.

Nette BOR

lkkrte training tank, idd sterke bor

Lekkere train man
Waarom de lat pulldown achter je nek?

Heeft toch juist geen voordelen en meer kans op blessures?

Lekkere train man Waarom de lat pulldown achter je nek? Heeft toch juist geen voordelen en meer kans op blessures?
Goede vraag. Ik vind hem voor mijn gevoel dan de lat pull down voorlangs. Is kans op blessures echt groter? Volgens mij wel met de behind the neck press, maar niet met de behind the neck pull down.

Sterker nog, toen ik een keer bij de fysio was voor mijn traps klachten, moest ik dit als oefening doen! Wel een stuk lichter dan in de gym (was 15kg). Toen ik zei dat ik hem wel kende, maar normaal gesproken veel zwaarder doe, was dat geen bezwaar! Die fysiotherapeut was wel een leuke chick met toepasselijke naam: Audrey :D

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:29 ----------

Zoals ik al zei, had ik er echt zin in. En terecht: het was weer een bijzonder fijne training :) Ik heb schouders en borst getraind.

Clean & press:
* 15x20
* 12x30
* 2x8x40
* 3x7x40
Heb hem nog niet zoveel gedaan, dus om een vormcheck gevraagd. Was prima. Clean zou iets meer vertical row kunnen bevatten, maar ik kon mijn onderarmen nog goed draaien met dit gewicht. Schouders zaten al lekker vol na deze oefening!

Bent over lateral raise:
* 4x10x12

Cable side raise:
* 12x10
* 12x11 1/4
* 10x12 1/2
* 8x13 3/4 PR
Heerlijke burn!

Face pulls:
* 4x15x25
Kon hem achterop goed voelen!

Push ups:
* 2x15
* 1x12: door focus op vorm zwaar

One handed dumbbell press:
* 8x24
* 7x28
* 6x28
* 7x30 PR
Zwaar, maar ging prima, dus kon bij zwaarste set nog een rep extra doen! :) Ik heb de indruk dat deze oefening veel effect heeft. Mijn linkerborst is aan het bijtrekken en qua pomp doet hij niet onder voor rechts! :)

Incline dumbbell flyes:
* 8x16
Gestopt, omdat mijn linkerschouder dit niet heel fijn vond. Was wel warm, maar het leek me beter de schouder te sparen

Cable flyes:
* 12x12,5
* 3x12x15
Gek genoeg iets meer last van rechts ???

En deze week zit er weer op. Goede trens gehad!

lkkre tank training weer, en 2x een pr is altijd motiveren natuurlijk. met die one handed press heb je dan maar 1 dumbell beet of wel allebei (kwa balans enzo)

Je had er gewoon zin in omda je wat goed te maken had omdat je laatst nog zij waar je het allemaal voor deed! Nou voor dit dus! Voor die PR! hatselflats
Dus die praat wille we hier niet meer van jou horen de komende jaren;) Deal?

Je had er gewoon zin in omda je wat goed te maken had omdat je laatst nog zij waar je het allemaal voor deed! Nou voor dit dus! Voor die PR! hatselflats Dus die praat wille we hier niet meer van jou horen de komende jaren;) Deal?
Exactemento! Ik kan niks garanderen, voor een deel is het ook de aard van het beestje :( Soms heb ik van die momenten...

Ja, het is weer maandagavond, dus... B E N E N !
Ik heb ze weer goed aan het werk gezet, dus ik ga er van uit dat ik dit op vrijdag nog steeds voel. Het squatrek was bezet aan het begin, dus een goed excuus om niet te squatten. Het was ook verstandig om mijn rug een beetje rust te geven, i.v.m. mijn escapades vorige week maandag. ;)

Leg press (schuin, 45 graden):
* 20x180
* 15x220
* 12x260
* 10x290
* 2x7x310: lekkurrr!

Leg press, korte reps, for the burn!
* 2x20x340: auw, maar wel heel fijn ;)

Lunges (met bankje):
* 3x10x24
Ver-schrik-ke-lijk... Heb ze er maar ingegooid, omdat ik niet had gesquat :D

Leg extensions:
* 12x82
* 10x91
* 8x100: bijten om mijn benen nog enigszins fatsoenlijk te strekken
* dropset 8x100 + 8x73: bij de laatste 73-ers was er haast geen strekken meer aan!

Standing calf raise:
* 4x20x150
Heerlijke kuitenbijter weer

Leg curl:
* 12x84
* 2x10x91
* dropset 10x91 + 10x70 + 10x57

Eindelijk rust! Mocht ook wel, want ik had redelijk vlot doorgetraind. Bij het naar huis gaan stond ik nog niet helemaal stabiel op mijn benen, en dat kwam niet van de shake ;)

Whahaha goeie training jonge! een x wat anders als normaal.
Nondeju netjes!

Toch klein min puntje dat je niet gesquat hebt... als je rug lastig doet, gewoon een riem omtrekken en hoppa.
Ik wacht altijd totdat het squatrek vrij is als die bezit is..
Zo graag squat ik. ahum ahum;)

Laatst had ik ook een keer een week niet gesquat. Week erop (was vorige week) ging het in eens een stuk beter dan de weken daarvoor! :) Dus volgende week 5x5x110?! Hmm, begin toch met 105 voor de zwaarste sets en dan zie ik wel :)
Vorige week heb ik ook al iemand moeten wegjagen in het squatrek, maar die was met een korte stang rows aan het doen. Niet eens met de squatstang! :eek:

Ik ga denk ik ook maar eens een weekje niet squatten, schijnt goed te werken :P

flinke training tank, sterke legpress. Succes met lopen morgen :)

Nette weights ondanks de focus op form man :thumbs: 42cm Potverdorie! Hoe ziet je eten er verder uit?

Ik ga denk ik ook maar eens een weekje niet squatten, schijnt goed te werken :P
Het kwam nu wel uit ivm de rug. Maar effe wat anders kan helpen bij het doorbreken van plateaus.

Dit doe ik ook, srs. :cool: Lekkere training Frank! Morgen lekker pingun-style lopen.:p
flinke training tank, sterke legpress. Succes met lopen morgen :)
Thanks! Ach, ik heb onderhand genoeg ervaring met strompelen, dus dat komt wel goed :) Vanmiddag teambuildinguitje. Dat is niet meer dan een uur luisteren naar presentaties en dan gaan eten. Zin in dat laatste!

Nette weights ondanks de focus op form man :thumbs: 42cm Potverdorie! Hoe ziet je eten er verder uit?
Ah, dit gaat nog over de training van donderdag. De 42 cm is op mijn lengte nog niet heul veul. Zeg 36 cm bij iemand van 1,80, maar als je langer bent is het veel moeilijker om een beetje opgevuld te raken, dus op zich ben ik er wel blij mee.

Eten: ik zit met een calorieoverschot. Laatste keer dat ik het in een schema had gestopt was het ca. 4700 kcal. Ik ben daar een klein beetje van afgeweken, maar niet heel veel, dus cals zijn nog ongeveer hetzelfde. Ik kom ca. een halve kg per week aan en dat vind ik wel voldoende. Vorig jaar ging ik veel sneller bulken en was ik op een gegeven moment 130kg. Het cutten dit voorjaar duurde me veel te lang. Uiteindelijk had ik niet zoveel VVM erbij. Teken dat de n00b-gains echt wel over zijn, want aan de trainingen lag het niet!

Logje van vandaag: borst en triceps. Ik zou eerst niet gaan, i.v.m. teambuildingsuitje van mijn werk. Maar ik was op tijd thuis en had genoeg energie (er was een buffet met veel vlees :) ), dus ben ik toch gegaan. Ik was een uur later dan normaal, dus ik heb 1 tricepsoefening overgeslaan en de borst-assistance 1 set minder. Wel genoeg werksetjes op de bench.

Bench press:
* opwarmen
* 10x60
* 5x75
* 4x85+fail: k*t, wilde 5x halen.
* 2x4x85: laatste rep was zwaar van 2e set
* 2x5x80
* 4x80: meer zat er niet in
Toch trots op mezelf :) Genoeg gewicht gedrukt!

Decline dumbbell press:
* 15x20
* 15x24
* 10x28 PR?
Eeuwen niet meer deze oefening gedaan. Alle bankjes was bezet, dus ben ik op het buikoefeningbankje gaan liggen.

Incline dumbbell flyes:
* 3x8x18
16 was bezet. Linkerschouder vond dit niet heel fijn. Effe incline flyes eruit laten, misschien ook flat. Dan maar cable flyes doen, als kabelstations vrij zijn.

Pec butterflies machine:
* 12x64
* 2x10x70

Cable rope push down:
* 15x21,5
* 3x12x28,5
Lekker pompen :)

CGBP:
* 3x10x5
* 7x55
Nog meer pomp! Vond het heerlijk :) Laatste set goed gefocused op vorm, dus 8e rep toch niet ;)

Dip machine:
* 3x12x91
* dropset: 12x91 + 12x70 + 15x50
Oef, helemaal leeg!

Prima getraind wederom! Nu gauw douchen, avocado, kwark en noten happen en dan mijn nest in!

Terug
Naar boven