AndroidHealthClinic

Tankthefrank's log

Goed bezig tank. Nette bp en decline db press

Heb jij ook het gevoel dat decline lichter aanvoelt dan flat db bench press?

Goede 5x85kg poging frank en voor de rest natuurlijk ook een nette training!;) Hopelijk lukt de 5x5x85kg binnenkort. (hoop ik ook voor mezelf:p)

• Topic Starter Topic Starter
Heb jij ook het gevoel dat decline lichter aanvoelt dan flat db bench press?
Ik vond decline niet lichter aanvoelen dan flat. Komt misschien ook omdat wij daar geen goede bench hebben, dus ik op het buikspierbankje de oefeningen heb gedaan. Eerst gewichten pakken en dan achterover zakken... Bij de laatste set heb ik iemand gevraagd om de dumbbells aan te reiken. Ik vond het wel fijn om de oefeningen te doen.

Goede 5x85kg poging frank en voor de rest natuurlijk ook een nette training!;) Hopelijk lukt de 5x5x85kg binnenkort. (hoop ik ook voor mezelf:p)
Thanks. Hoop het ook voor jou!

Goed beziggg!

T(h)anks kerel! Ik heb de lijn vanavond gewoon weer doorgezet!

Vanavond was het tijd voor rug en biceps.

Lat pull down:
* 15x50
* 15x57
* 15x64: oef, had wel effe langere pauze, omdat ik aan het kijken was hoe iemand anders 5x40 db shoulder press aan het doen was!
* 10x70: blijft zwaar...
* 12x64
Ik vond het toch fijn om hiermee te beginnen. Had goed mijn borst naar voren gedaan, maar ik voelde hem niet zo in de lats.

Close reverse grip pull down:
* 12x57: had de stang nog hoger hangen, maar daardoor kwam de stack van het apparaat steeds bovenin, waardoor ik flink herrie veroorzaakte :o
* 12x64
* 2x12x70
Deze voelde ik beter in mijn lats :)

Incline row:
* 12x65
* 10x70
* 2x8x75
Kon ik ook aardig voelen in de lats, maar ik was al redelijk vermoeid

BOR:
* 12x70
* 3x10x80
Natuurlijk niet mijn max, omdat het de laatste oefening is. Was wel lekker :)

Dumbbell preacher curls:
* 12x16
* 2x10x18
* 8x18
Lekkere pomp, nu al! :)

Lying incline dumbbell curls:
* 2x10x14
* 2x8x16
Armen lekker stretchen onderin. Voelde wel vaak onderkant van het bankje, dus genoeg gestretcht ;)

EZ bar curls:
* 4x8x40
Ook hier lekker stretchen. Laatste set niet, mocht van mezelf :D

Cable rope curl:
* 4x12x25
Weer lekker, pomp goed vastgehouden met alle oefeningen!

Prima training weer :) En goede focus op vorm!

Lekker Frank! FLink volume voor je biceps ook!;)

Nice train tank morgen spierpijn in je lats.

Nice train tank morgen spierpijn in je lats.
Helaas, geen spierpijn in de lats. Is zeer zeldzaam. Anyways, wel goed m'n best gedaan. Ik heb de indruk dat m'n lats toch wel een beetje beginnen te groeien :cool:

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

De week heb ik natuurlijk weer afgesloten met een training van schouders en borst. De dextrose vooraf kon ik wel gebruiken :)

Clean & press:
* 10x35
* 2x8x40
* 2x6x45 PR
Zwaarste sets gingen verrassend goed. Zit duidelijk een stijgende lijn in!

Dumbbell side raise:
* 4x12x10
Wilde hem niet te zwaar pakken. Voelde goed aan. Kreeg ook complimenten voor mijn efforts :D

Bent over lateral raise:
* 3x12x12
* 10x14

Front raise:
* 8x22
* 3x8x20
Iets teruggeschakeld in gewicht, vond hem niet lekker aanvoelen. Waar is die tijd dat ik effe 28 kg deed? Anyways, wilde focusen op vorm en niet op het zwaaien ;)

Vertical row EZ-bar:
* 15x40
* 10x50
* 2x7x55
Hoppa!

Incline dumbbell press:
* 15x16
* 10x20
* 8x24
* 5x28 + fail: doel was 6
* 5x28
OK, had die 28's niet verwacht na de redelijk zware schoudersessie!

One handed chest press machine:
* 3x8x43
* 12x36
Laatste set 43 voelde niet lekker in pols...

Cable flyes:
* 15x12,5
* 3x12x15

Het was een goede weekafsluiter! Ik dus blij het weekend in!

Nais, goeie tren man.

Btw, vertical row EZ-bar is toch gewoon upright row?

Hoppaaa, vier keer lats achter elkaar. Je houdt het nog aardig vol, zelfs die BORs zijn nog sterk als vierde oefening. Die focus op lats die je laatst beloofde is goed te zien :) Zal ook een stevige pomp geweest zijn op die biceps. Strakke work-out, mr Frank!

Wat voor effect merk je van die dextrose?

Over vanavond: slechts 1 repje minder op je inc db press vind ik nog een goede prestatie na zoveel schouderwerk. Daar zou ik me niet door uit het veld laten slaan, goed hoor!

But still: deadsdeadsdeadsdeads!

Zware gewichten voor al je shoulder raises zeg! ;)

lkkre training maat, idd zwarte schouder heffingen.

Nais, goeie tren man. Btw, vertical row EZ-bar is toch gewoon upright row?
Thanks, is i.d.d. upright row. Ik zet hem altijd nog verkeerd in het logboek.

Hoppaaa, vier keer lats achter elkaar. Je houdt het nog aardig vol, zelfs die BORs zijn nog sterk als vierde oefening. Die focus op lats die je laatst beloofde is goed te zien :) Zal ook een stevige pomp geweest zijn op die biceps. Strakke work-out, mr Frank! Wat voor effect merk je van die dextrose? Over vanavond: slechts 1 repje minder op je inc db press vind ik nog een goede prestatie na zoveel schouderwerk. Daar zou ik me niet door uit het veld laten slaan, goed hoor!
But still: deadsdeadsdeadsdeads!
Had gisteren niet mijn lats gevoeld, maar ik voelde wel een lichte DOMS bij het aanspannen. Ik denk dat ik het daar maar mee moet doen :D
Dextrose geeft snel energie. Is goed om mezelf op te peppen, als ik net gegeten heb en mijn bammetjes heb gesmeerd :)
Inc db press ging boven verwachting goed. Maar als het toch zo lekker gaat, heb ik de neiging om gelijk de lat hoog te leggen :) Ben daar desondanks blij mee!
Deads komen wel een keer. Zorg jij maar eerst dat je 200 kg lift. Dan praten we wel verder ;)

Zware gewichten voor al je shoulder raises zeg! ;)
lkkre training maat, idd zwarte schouder heffingen.
Thanks heren! Ik merk echt effect, nu ik ze een aantal maanden op een aparte dag train!

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:08 ----------

Vanochtend had ik mezelf op nuchtere maag weer gewogen en de buikomtrek opgemeten. De laatste keer was 2 weken geleden. Tot mijn verbijstering was ik 2 ons afgevallen. Daarentegen was ook mijn buik 1 cm gekrompen, alhoewel ik mijn twijfels had bij de meting van 4 okt. (veel "bloat" in buik?). En dat terwijl ik dacht te bulken.

Dat wordt dus opnieuw mijn calorieen uitrekenen. Misschien de activiteitenfactor wat ophogen. Ik train 4x per week en gem. 1,5 uur per keer. M'n Excel klopt nog redelijk. Ik heb er eerder iets erbij gedaan dan eraf. Aantal calorieen is 4790 (etiket) / 4710 (berekend). Ik ga i.i.g. KH's uppen, zodat ik min. op 5000 uitkom. Macro's nu (EKV): 365/510/134. Eiwitten is meer dan hoog zat (3g/kg) en zou nog wat omlaag geschroefd kunnen worden. Vet is prima (ruim 1g/kg), dus tekort aanvullen met KH's.

---------- Toegevoegd om 09:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Stats zijn nu: 120,1kg en 88cm buik (niet ingehouden), 's ochtends op nuchtere maag.

Goeie presss shit TANK!
Dextrose is idd wel goei spulleke, het is gewoon druivensuiker in poeder vorm.
Sommige mensen eten ook en rolletje van die dextrose snoepjes op, maar voor 3,- ofzo heb je een kilo bij b&f.

Vaak krijg ik na het eten een klein inkak moment op het moment dat ik eigenlijk wil gaan trainen..
Als ik dan paar scheppen dextrose pak, ben ik over dat inkak moment heen en GAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSS!

Goeie presss shit TANK! Dextrose is idd wel goei spulleke, het is gewoon druivensuiker in poeder vorm. Sommige mensen eten ook en rolletje van die dextrose snoepjes op, maar voor 3,- ofzo heb je een kilo bij b&f. Vaak krijg ik na het eten een klein inkak moment op het moment dat ik eigenlijk wil gaan trainen.. Als ik dan paar scheppen dextrose pak, ben ik over dat inkak moment heen en GAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSS!
Precies, daarom doe ik het ook. Zeker met de zware trainingen van de laatste tijd was dit wel nodig. Anders was ik met die dik 4700 kcal per dag niet gaan afvallen!

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Ik heb mijn eetschema opnieuw berekend. Stats:
* Kcal: 4857 (etiket) / 4779 (berekend)
* Eiwit: 333
* KH: 556
* Vet: 136
Heb weer een eetlepel olijfolie erin gegooid voor de cals en vetten.

Niet veel extra, maar ik had bij de boterhammen met kipblokjes de dubbele hoeveelheid kip gerekend (33,3g ipv 16,7g) per boterham. Dus voorheen kwam ik op 4518 (berekend) uit met EKV 321/510/133.

Ik zou nog extra brood kunnen toevoegen. 20 ipv 16. 365 kcal / E+14/K+65/V+3 en het huidige beleg hierover verdelen.

In ieder geval ruim voldoende eiwitten!
Als je tussen de 2 a 2,5gr per kg lichaamsgewicht zit je zeker goed.
Een bodybuilder bij ons op de sportschool zegt zelfs dat 1,5gr al voldoende is.
Heb zelf ook iets van 2,5 gram p kg hoor:D

Terug
Naar boven