Fitness Seller

Tankthefrank's log

Holy shit das veel eten :P

• Topic Starter Topic Starter
In ieder geval ruim voldoende eiwitten! Als je tussen de 2 a 2,5gr per kg lichaamsgewicht zit je zeker goed. Een bodybuilder bij ons op de sportschool zegt zelfs dat 1,5gr al voldoende is. Heb zelf ook iets van 2,5 gram p kg hoor:D
En dan blijkt achteraf toch dat de kipblokjes in 1e instantie wel goed berekend waren! Er zit 200g in een pakje en ik eet er 2 per dag van! :bonk:
---------- Toegevoegd om 17:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Cals / macro's nu wel goed:
KCals: 5052 (etiket), 4971 (berekend)
E: 377
K: 556
V: 138

Verhoging is dus 261 kcal en zit met name in de koolhydraten.

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:11 ----------

Ik heb de max hoeveelheid voeding opgezocht van vorig bulkseizoen:
KCals: 5397 (etiket), 5331 (berekend)
E: 401
K: 571
V: 160

Verhoudingsgewijs had ik toen iets meer vet (2) dan nu in mijn voeding en iets minder KH's (ook 2%).
Ik zit er dus niet zo heel veel onder. Ik heb de eetschema's van vorig jaar niet meer, dus ik weet niet wanneer ik op het huidige niveau zit, maar voor mijn gevoel was dat ongeveer december.

Als ik nu wel aankomen, blijf ik het huidige schema een tijd aanhouden. De enige tweak in de planning is eiwitten omruilen voor koolhydraten. De eiwitten zitten aardig verdeeld over de dag, dus waar ik ga schrappen is lastig. Waarschijnlijk toch de kipblokjes. De grootste hoeveelheid eiwitten (64g) is havermout en roerei, maar dat eet ik alleen in het weekend. Daarna komen de meeste maaltijden (brood, warm, shakes en kwark), die tussen de 44 en 51 gram zitten.

Vandaag weer benen. Dextrose erin en gaan!

Squat:
* 12x70
* 10x90: wilde er per se 10 uit persen...
* 4x110: iets teveel afgeleid
* 3x5x110: miste diepte op het laatst
* 5x100
Het squatrek is laatst verplaatst. Als ik squat, kijk ik nu in de spiegel. Daar moest ik wel effe aan wennen. Maar echt goed op de houding letten gaat ook niet, want dan kom ik moeilijk omhoog. Ik was ook zoekende naar de juiste diepte om de benen wel te voelen, maar niet teveel naar voren te buigen. Dat lukte niet zo heel goed. Ik kreeg als tip van een begeleider om toch maar een riem te proberen, maar hij zei ook dat mijn core wel sterk genoeg is.

Standing calf raises:
* 4x20x160
Voelde lekker :)

Lunges (bankje):
* 3x12x24
Als ik 3x12 zou halen, zou ik geen 4e set hoeven van mezelf. Gelukt! Was op het laatst wel afzien! Kon amper de dumbbells vasthouden...

Leg extensions:
* 15x82
* 3x10x91: eerste van deze sets wat minder, later betere focus en uitvoering

Leg curl:
* 4x12x91
Ging lekker, maar was wel een beetje taai ;)

Fijne training gehad. Kan het nog goed voelen in de benen :)

Een nadeel: de grote leg press is stuk... :( Zou volgende week weer gemaakt moeten zijn als ik weer benen ga trainen. Dan kan ik de lunges weer skippen ;)

Nice, je squats gaan goed. Wanneer 115?

Mag ik vragen waar je traint?

Squat ging voor mijn gevoel niet heel lekker, vanwege het zoeken van de juiste diepte. Ik ga volgende week 5x5x105 doen. Alleen uppen als het lekker gaat.
Ik train in Utereg me stadsie :)

5x5x105 proberen en dan 2,5kg per training op bouwen en zorgen dat je diep genoeg blijft squaten!

Misschien is er binnenkort een dbb meet in jouw woonplaats he. ;)
Een tijd terug heb ik een keer met Boterharm getraind. Was wel gezellig ;) Maar om dat een meet te noemen... ;) Is er sprake van een meet up o.i.d.? Dat zou eigenlijk een "meat up" genoemd moeten worden :D

5x5x105 proberen en dan 2,5kg per training op bouwen en zorgen dat je diep genoeg blijft squaten!
De 1,25 kg schijfjes staan nog steeds op de planning bij de gym. Wordt wel een beetje een paupergym zo.

Leg press al stuk. Waarschijnlijk teveel misbruikt ;) Er kunnen 6 grote schijven aan, dus max 300kg. Bij ons max 260 kg ivm beschikbare schijven. Om zwaarder te gaan moet je schijven rond de handvaten hangen. Het gebeurde ook regelmatig dat er iemand op de leg press klom voor extra gewicht. Heb wel eens iemand 500kg zien pressen ;)

Onze schuld dus eigenlijk dat alles stuk gaat ;) Maar er wordt tenminste fatsoenlijk getraind. Bij andere vestigingen is het veel minder. Had het daar toevallig vanavond ook met iemand anders over.

Een tijd terug heb ik een keer met Boterharm getraind. Was wel gezellig ;) Maar om dat een meet te noemen... ;) Is er sprake van een meet up o.i.d.? Dat zou eigenlijk een "meat up" genoemd moeten worden :D

Volgens mij is het echt een meet bij een gym en daarna met zen allen ergens gezamelijk eten ofzo.

lekkere legday tank, geen legpress?

Mooie training Frank!

Je kent je eigen krachten niet:o
Hehe, was niet mijn schuld ;) Was de schuld van 1 vd begeleiders. Hij was 's middags met zijn meisje benen aan het trainen. Ik vraag me af wat er gebeurd is :D

---------- Toegevoegd om 21:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:57 ----------

Vandaag was het weer tijd voor borst en triceps. Ondanks het noodweer toch gegaan! In de auto welteverstaan: voor het eerst sinds ik aan het trainen ben! Anyways, kon ik mooi mijn energie besparen :)

Bench press:
* 15x30
* 10x55
* 5x75: het voelde een beetje zwaar aan. Het zal toch wel niet...?
* 5x5x85: hoppa!!!
* 2x90 + 5 spots met 90 + dropset: dat ging best aardig! Had er eigenlijk 3 willen hebben, om mijn PR te evenaren, maar goed ;)

Damn, kicken zeg! Holy f***! De sets met 85 kg ging verbazingwekkend soepel! Ik heb min. 2x de gewichten gecontroleerd, kon het niet geloven! Bij 3e en 4e set moest ik de barbell wel in de middelste houder gooien en bij de 5e set moest ik hier aanzienlijke moeite voor doen (lees: smokkelen). Anyways, toch gehaald, omdat het zwaarste stuk helemaal onderin is! En dit twee weken nadat ik 5x5x80 heb gedaan, na hier 5 weken mee te hebben geworsteld! Man, wat een adrenalinerush had ik. Begon al na de 2e set. Heeft me er wel doorheen gesleept! Bij thuiskomst weer een rushje en nu ook weer als ik dit typ :D Das it mane!

Toen was het gelijk gebeurd! Maar toch keurig mijn oefeningen afgedraaid met babygewichtjes :)

Incline dumbbell press:
* 8x22
* 6x22+fail: WTF! Oh, had net effe uitgeleefd op de bench ;)
* 8x22
* 7x22

Dumbbell flyes:
* 4x10x16
Licht gepakt en platte bank om schouders te ontzien. Werkt :)

Butterflyes pec machine:
* 4x10x64

Dips:
* 2x4xBW
* 2x3xBW
Moest wel wennen, zeker 1,5 maand niet gedaan! Had last van spanning op hams. Moet weer effe uitvogelen hoe ik mijn benen het beste kan houden, zodat ik niet te snel op de grond ga staan. Hier alsnog iets last van schouder gekregen. Misschien nog effe niet te vaak doen...

Cable row push down:
* 3x10x30
* 12x25

Tate press:
* 4x9x16
Me jelly@Boterharm's tate... :o

One handed cable push down:
* 2x10x10
* 2x12x10

Dik tevreden zoals je begrijpt :)

---------- Toegevoegd om 21:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

De "PR" op de bench is wel met een slechtere houding. Ik heb zo het gevoel dat ik hier de komende tijd keihard door heen ga breken! Stay tuned ;)

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:09 ----------

En wederom getraind op alleen dextrose en espresso. Geen PWO-zooi!

lkkr die bench, I stay tuned :D

Keurig van je bench Frank! Haha ik probeer in de buurt te blijven!:p

Fijne squats, Frenk! Dat zijn zware sets. En het is juist goed dat het rack nu voor de spiegel staat, dan kan je juist op je houding letten. Je kan precies zien hoe diep je gaat, dat vind ik zelf juist prettig werken.

Sjeumig, lekkere 5x5 ook op de bench. Wel ff doorwerken zodat die laatste reps ook in de bovenste houder terechtkomen he, maar hier is maar een conclusie te trekken: je gaat als een trein!

Die dips zijn idd behelpen met jouw lengte, ik begreep het pas toen ik het je live zag doen. Maar je hebt er toch een aantal kunnen doen. Dit was een productieve sessie.

Volgens mij is het echt een meet bij een gym en daarna met zen allen ergens gezamelijk eten ofzo.
Dan ga ik ook ff dat topic opzoeken, is miss wel leuk om even te komen kijken

Goeie bench! Zijn best zware sets he met da 5x5 gedoe.
Ik ga er vaak ok al helemaal kapot van, en dan moet ik de rest van de trainingen nog.
Vooral als je er net als nu op een gegeven moment tegen aan zit te hikken dat het net wel, net niet gaat.

Thanks allemaal! Volgende week ga ik gewoon weer mijn best doen. Als het goed is, zijn dan de 1,25 kg schijfjes eindelijk binnen. Ze zouden besteld zijn. Dan ga ik dus 5x5x87,5 doen.

@Harm: ik kan niet en squatten en tegelijk in de spiegel op mijn houding letten. Alleen bij lichte gewichten. Zelfs met curls en schouderoefeningen, die ik vaak voor de spiegel doe, kijk ik het grootste deel van de tijd niet in de spiegel. Vaak heb ik m'n ogen dicht. Dan kan ik beter focusen. Ik kijk alleen om mijn form te checken.

Terug
Naar boven