Zou idd wat varianten van standing calf raises uitproberen, zoals Jrfyy ook al zegt. Een bb op je knieën voelt echt zwaar oncomfortabel. Heb het wel eens geprobeerd en ben na een setje gestopt. Probeer eens 50x bw, je zal merken dat dat ook brandt na een paar setjes
Ik ga wel dumbbells vasthouden. 2 van 40kg moet wel genoeg zijn. Eventueel plates, of beide
Veel setjes op je shoulder press van vrijdag trouwens. Heftige deadlifts ook! Kan me voorstellen dat dat een aanslag op je onderrug is geweest, maar het is wel stoer. Goed om hier weer deads langs te zien komen!
Thanks. Shoulder press valt wel mee. 1e was een warm up setje (na rotator cuff oefeningen). DL's waren inderdaad vrij heftig. Kon de DOMS goed voelen. In ieder geval was de spierpijn DOMS en geen blessure
Je kunt ook kuiten in de smith-machine doen. Leg je iets van een blok ofzo neer en ga je daar op staan.
Er is zelfs geen smith machine vanwege ruimtegebrek.

Die was er ooit wel, maar hebben ze weggedaan. Het gaat wel goed komen met de kuiten.
Komende vrijdag moet ik alleen standing calf raise en seated calf raise doen. Standing calf raise doe ik in het squat rek. De seated op een bankje met dumbbells en/of plates.
---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------
Ik heb mijn schema van komende week voorbereid. Vrij weinig wijzigingen t.o.v. mijn huidige schema. Belangrijkste verschillen: minder oefeningen op dinsdag en donderdag. Wel warm up oefeningen. Kuiten op vrijdag i.p.v. op benendag.
Maandag:
* Leg extension: 2wu
* Squat: 4wu + 4x8-10
* Hack squat: 4x8-10 --> doe alternatief squatten met stang achter laag, i.v.m. lengte hack squat machine
* Leg extension: 4x8-10
* Lying leg curl: 4xwu + 4x8-10 --> doe alternatief met dumbbell tussen voeten op incline bankje
* SLDL: 4x8-10
* Seated leg curl: 4x8-10
wu = warm up
Dinsdag:
* Incline dumbbell press: 3/4wu + 4x8-10
* Incline dumbbell flyes: 3x8-10
* Machine bench press: 3x8-10 --> doe misschien gewone bench press, omdat armen net te lang zijn. Effe kijken.
* Triceps push down (straight bar): 3wu + 4x8-10
* Seated triceps extension: 4x8-10
Donderdag:
* Wide grip lat pull down: 4wu + 3x8-10
* Lying T-bar row: 3x8-10 --> doe gewone T-bar row, omdat dit een machine-oefening is?
* Rack pulls: 3x8-10 --> bah, keer mijn rug mee geblesseerd...
* Seated cable row: 3x8-10
* Barbell curl: 4wu + 4x8-10
* Standing dumbbell curl: 4x8-10
Vrijdag:
* Side lateral raise: 4wu + 3x8-10
* Push press: 3x8-10 --> nog nooit gedaan
* Upright barbell row: 3x8-10
* Seated bent over rear delt raise: 3x8-10
* Standing calf raise: 4wu + 4x8-10
* Seated calf raise: 4x8-10 --> ga op bankje zitten met plates/dumbbells