AndroidHealthClinic

Tankthefrank's log

Je stats doen je naam wel eer aan zeg. Sjezus 2.11 m en 121 kg :eek:
Zal ook hier eens vaker komen kijken. :)

• Topic Starter Topic Starter
Je stats doen je naam wel eer aan zeg. Sjezus 2.11 m en 121 kg :eek: Zal ook hier eens vaker komen kijken. :)
Thanks. Ik moet wel bekennen dat 'tank' op de groei genomen is ;) Ik weet niet of je de fotolog van Scoobzor wel eens hebt bekeken, maar hij dwarft me gigantisch! Maar ja, ik ga stug door :D

Thanks. Ik moet wel bekennen dat 'tank' op de groei genomen is ;) Ik weet niet of je de fotolog van Scoobzor wel eens hebt bekeken, maar hij dwarft me gigantisch! Maar ja, ik ga stug door :D

Die heb ik inderdaad wel eens gezien, moest eigenlijk ook meteen daaraan denken toen ik me een voorstelling wilde maken van jouw stats.

Die foto van Scoobzor met Jay Cutler gezien? Hij dwarft Jay zelfs :D

Kan je die rows niet wat meer wide grip pakken als je meer lats wil aanspreken?

Die incline rows zijn met medium grip. Ik zou volgende keer de seated rows breed kunnen pakken. Als ik ze smal pak, heb ik genoeg kracht, dus daar hoef ik niet op te focusen.

Ik las in een andere log over het Y3T programma. Ik wil eens kijken of dat wat is. Een schema dat ik heb gezien, sluit precies op mijn trainingsschema aan: ma, di, do en vr, met benen op ma. Alleen hebben we niet alle machines, bijv:
* seated calf raise: kan ik met db's/bb's op mijn knieen op een bankje doen.
* lying incline leg curls: zou ik kunnen doen met pull throughs. (SLDL ook, maar dat zit al in het programma)

Die foto van Scoobzor met Jay Cutler ken ik. Epic :roflol:

Mooie afsluiter van de week, one hand db press doe je die om en om of heb je maar 1db beet?

Die incline rows zijn met medium grip. Ik zou volgende keer de seated rows breed kunnen pakken. Als ik ze smal pak, heb ik genoeg kracht, dus daar hoef ik niet op te focusen.

Ik las in een andere log over het Y3T programma. Ik wil eens kijken of dat wat is. Een schema dat ik heb gezien, sluit precies op mijn trainingsschema aan: ma, di, do en vr, met benen op ma. Alleen hebben we niet alle machines, bijv:
* seated calf raise: kan ik met db's/bb's op mijn knieen op een bankje doen.
* lying incline leg curls: zou ik kunnen doen met pull throughs. (SLDL ook, maar dat zit al in het programma)

Die foto van Scoobzor met Jay Cutler ken ik. Epic :roflol:

Seated calf raises kun je ook gemakkelijk vervangen door standing calf raises of leg press calf raises.

Lying leg curls vervangen door seated leg curls, of standing single leg curls? Eventueel kun je op een incline bankje gaan liggen en een dumbbell tussen je voeten klemmen en zo de lying leg curls doen. Zag laatst nog een filmpje van Steve Kuclo waarin hij dit deed. Heb het zelf ook wel eens gedaan, op zich een prima oefening :)

Mooie afsluiter van de week, one hand db press doe je die om en om of heb je maar 1db beet?
Thanks. Ik duw de dumbbells om en om omhoog.

Seated calf raises kun je ook gemakkelijk vervangen door standing calf raises of leg press calf raises. Lying leg curls vervangen door seated leg curls, of standing single leg curls? Eventueel kun je op een incline bankje gaan liggen en een dumbbell tussen je voeten klemmen en zo de lying leg curls doen. Zag laatst nog een filmpje van Steve Kuclo waarin hij dit deed. Heb het zelf ook wel eens gedaan, op zich een prima oefening :)
Bedankt voor de tips! Het Y3T-programma zag ik in jouw log. Lijkt me wel een goed idee. Ik heb ergens een schema gevonden. Een deel van de alternatieven die je noem staan al in dit schema en het is afhankelijk van de apparatuur bij ons. Leg curl op incline bankje is wel het proberen waard!

Leg press calf raises gaat helaas niet lukken i.v.m. lengte ;) Zelfs niet op de diagonal leg press die we hebben! Die machine kan ook worden gebruikt voor hack squats, maar ook dat gaat niet. Met een beetje uitzoeken en creativiteit is er wel een mouw aan te passen.

Zou idd wat varianten van standing calf raises uitproberen, zoals Jrfyy ook al zegt. Een bb op je knieën voelt echt zwaar oncomfortabel. Heb het wel eens geprobeerd en ben na een setje gestopt. Probeer eens 50x bw, je zal merken dat dat ook brandt na een paar setjes :p

Veel setjes op je shoulder press van vrijdag trouwens. Heftige deadlifts ook! Kan me voorstellen dat dat een aanslag op je onderrug is geweest, maar het is wel stoer. Goed om hier weer deads langs te zien komen!

Je kunt ook kuiten in de smith-machine doen. Leg je iets van een blok ofzo neer en ga je daar op staan.

Zou idd wat varianten van standing calf raises uitproberen, zoals Jrfyy ook al zegt. Een bb op je knieën voelt echt zwaar oncomfortabel. Heb het wel eens geprobeerd en ben na een setje gestopt. Probeer eens 50x bw, je zal merken dat dat ook brandt na een paar setjes :p
Ik ga wel dumbbells vasthouden. 2 van 40kg moet wel genoeg zijn. Eventueel plates, of beide :D

Veel setjes op je shoulder press van vrijdag trouwens. Heftige deadlifts ook! Kan me voorstellen dat dat een aanslag op je onderrug is geweest, maar het is wel stoer. Goed om hier weer deads langs te zien komen!
Thanks. Shoulder press valt wel mee. 1e was een warm up setje (na rotator cuff oefeningen). DL's waren inderdaad vrij heftig. Kon de DOMS goed voelen. In ieder geval was de spierpijn DOMS en geen blessure :)

Je kunt ook kuiten in de smith-machine doen. Leg je iets van een blok ofzo neer en ga je daar op staan.
Er is zelfs geen smith machine vanwege ruimtegebrek. :o Die was er ooit wel, maar hebben ze weggedaan. Het gaat wel goed komen met de kuiten.

Komende vrijdag moet ik alleen standing calf raise en seated calf raise doen. Standing calf raise doe ik in het squat rek. De seated op een bankje met dumbbells en/of plates.

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

Ik heb mijn schema van komende week voorbereid. Vrij weinig wijzigingen t.o.v. mijn huidige schema. Belangrijkste verschillen: minder oefeningen op dinsdag en donderdag. Wel warm up oefeningen. Kuiten op vrijdag i.p.v. op benendag.

Maandag:
* Leg extension: 2wu
* Squat: 4wu + 4x8-10
* Hack squat: 4x8-10 --> doe alternatief squatten met stang achter laag, i.v.m. lengte hack squat machine
* Leg extension: 4x8-10
* Lying leg curl: 4xwu + 4x8-10 --> doe alternatief met dumbbell tussen voeten op incline bankje
* SLDL: 4x8-10
* Seated leg curl: 4x8-10
wu = warm up

Dinsdag:
* Incline dumbbell press: 3/4wu + 4x8-10
* Incline dumbbell flyes: 3x8-10
* Machine bench press: 3x8-10 --> doe misschien gewone bench press, omdat armen net te lang zijn. Effe kijken.
* Triceps push down (straight bar): 3wu + 4x8-10
* Seated triceps extension: 4x8-10

Donderdag:
* Wide grip lat pull down: 4wu + 3x8-10
* Lying T-bar row: 3x8-10 --> doe gewone T-bar row, omdat dit een machine-oefening is?
* Rack pulls: 3x8-10 --> bah, keer mijn rug mee geblesseerd...
* Seated cable row: 3x8-10
* Barbell curl: 4wu + 4x8-10
* Standing dumbbell curl: 4x8-10

Vrijdag:
* Side lateral raise: 4wu + 3x8-10
* Push press: 3x8-10 --> nog nooit gedaan
* Upright barbell row: 3x8-10
* Seated bent over rear delt raise: 3x8-10
* Standing calf raise: 4wu + 4x8-10
* Seated calf raise: 4x8-10 --> ga op bankje zitten met plates/dumbbells

Dus als ik het goed begrijp doe je 4 sets high bar en 4 sets low bar squatten?
En doe je geen deadlifts ipv rack pulls? Zou die overigens wel als eerste in je schema zetten op die dag.

Dus als ik het goed begrijp doe je 4 sets high bar en 4 sets low bar squatten? En doe je geen deadlifts ipv rack pulls? Zou die overigens wel als eerste in je schema zetten op die dag.
Ik ben gewoon een copycat geweest. :D Heb het Y3T-schema van bb.com gepakt.
Als alternatief voor hack squat doe ik de barbell hack squat. Misschien doe ik inderdaad wel deadlifts ipv rack pulls.

Ik ben gewoon een copycat geweest. :D Heb het Y3T-schema van bb.com gepakt.
Als alternatief voor hack squat doe ik de barbell hack squat. Misschien doe ik inderdaad wel deadlifts ipv rack pulls.

Ooh op die manier :p
Lijkt me niet echt een comfortabele oefening, maar je kunt het zeker eens proberen.
Ik vroeg dat omdat een schema imo niet compleet is zonder de grote 3. Gewoon even een weekje uitproberen en je zult dan vast nog wel wat kunnen bijstellen. Succes met je schema kerel!

Zowizo deadliften!

Ooh op die manier :p Lijkt me niet echt een comfortabele oefening, maar je kunt het zeker eens proberen. Ik vroeg dat omdat een schema imo niet compleet is zonder de grote 3. Gewoon even een weekje uitproberen en je zult dan vast nog wel wat kunnen bijstellen. Succes met je schema kerel!
Thanks. Bijstellen ga ik waarschijnlijk wel doen. Zeker omdat ik meer volume op borst/triceps en rug/biceps ben gewend.

In plaats van de rack pulls :) Ik denk niet dat ik ermee ga beginnen. Ik wil het schema een kans geven. Sowieso zijn het meer reps.

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:08 ----------

Nou, de eerste training. Uiteraard benen op maandag.

Opwarmen: 2x leg extension + 4x squat

Squat:
* 3x10x80
* 8x85
Mijn benen moeten wennen aan het hogere aantal reps. Normaal deed ik dat alleen bij de warming up. Had misschien hoger gekund, maar tevens is dit een goede reden om meer te focusen op vorm :) Spierkop bij knie in quads al goed vol! Rest ws ook wel, maar niet op gelet ;)

Front squat (ipv hack squat):
* 2x10x50
* 2x8x55
Killing na de squats!

Leg extensions:
* 10x91: te zwaar
* 3x10x82

Opwarmen: 4x pull through, geen goed idee, volgende keer leg curl

Pull through (ipv lying leg curl):
* 8x65
* 3x8x70
Toch zwaar!
Ik had geprobeerd om leg curls op een bankje te doen met een dumbbell tussen de voeten, maar daar is geen beginnen aan! Moet ik iedere keer hulp zoeken.

Stiff legged dead lift:
* 2x8x90
* 2x10x90
Had meer power in de tank toen ik was bijgekomen van de pull through. Kon de DL van donderdag nog een beetje voelen, dus ik wilde sowieso niet zwaarder gaan.

Leg curl:
* 10x84
* 3x10x91

Meer volume op benen dat ik gewend was. Vooral omdat er geen kuiten tussendoor is. I.i.g. geen lunges *phew* en jammer genoeg geen leg press. Op de helft was ik al kapot. Wordt nog leuk als ik meer reps moet gaan doen :D

Heb nu (uur na training) al meer moeite met opstaan dan gebruikelijk en eerst kon ik het ook al goed voelen!

klinkt goed!!!

haha niet bang zijn voor morgen, overmorgen moet je vrezen ;)

Lekkere training! Ben benieuwd hoe je je voelt na de benentraining van week 3 :D

Terug
Naar boven