Fitness Seller

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
Erg lekker volume, precies waar ik van hou:D
:thumb:

Wat bedoel je met lying T-bar row? En waar komt die machine bench opeens vandaan? Je ging zo lekker op de losse bench press!

Zie ik daar legs-push-pull(-schouder)? Nice, ik heb dat ook met plezier gedaan en ben daar natuurlijk fan van :)
Wel missen de gewone deadlifts idd. Die zou ik er alsnog in zetten.

Toch maar frontsquats ipv hacksquats? Wel lekkere sets, veel squats man! Zo zullen de gains wel komen, en idd goed voor de vorm. Succes met dit schema!

Erg lekker volume, precies waar ik van hou:D :thumb:
Thanks! Wacht maar tot week 3. Nu heb ik het nog overleefd ;)

Wat bedoel je met lying T-bar row? En waar komt die machine bench opeens vandaan? Je ging zo lekker op de losse bench press! Zie ik daar legs-push-pull(-schouder)? Nice, ik heb dat ook met plezier gedaan en ben daar natuurlijk fan van :) Wel missen de gewone deadlifts idd. Die zou ik er alsnog in zetten. Toch maar frontsquats ipv hacksquats? Wel lekkere sets, veel squats man! Zo zullen de gains wel komen, en idd goed voor de vorm. Succes met dit schema!
Lying T-bar row: T-bar row op een apparaat waar je op ligt.
Machine bench press: komt uit een schema dat ik had gevonden. Misschien heroverwegen ;)

Schema komt aardig overeen met wat ik al deed, alleen repranges zijn duidelijk anders! Dus feitelijk deed ik al legs-push-pull-schouders, maar ik noemde dat gewoon benen-borst-rug-schouders :)

Toch maar frontsquat gedaan op advies van een van de begeleiders, omdat je dan stabieler staat.

Pijn in benen valt nog mee. Kon het rond de gebruikelijke tijd voelen. Misschien een klein tikkeltje heftiger, maar ik loop nog niet te strompelen. Morgen zal dat wel anders zijn ;)

Hoeveel kcal mik je op per dag, Frank?

lkkre legday frank hoe voelt het "the day after"

Hoeveel kcal mik je op per dag, Frank?
Ongeveer 5000. Voedingsschema heb ik net iets aangepast i.v.m. nieuwe training. Zelfs eiwitten verhoogd. Door de bedenker van het schema werd 1,5 tot 2 gram per pond aanbevolen. En dat terwijl ik dacht hoog in de eiwitten te zitten :o

lkkre legday frank hoe voelt het "the day after"
Thanks kerel! Benen voelen prima. Net iets meer pijn dan normaal, omdat de training ook net een tandje meer was. Het zou zomaar kunnen dat ik 5 dagen met pijn rondloop!

Y3T, week 1, dag 2: borst en triceps:

Incline dumbbell press:
* 4 wu
* 2x8x28: aan de zware kant
* 2x8x26

Bench press:
* 8x65
* 10x65: kijk, zat nog meer in :)
* 9x65
* 8x65

Incline dumbbell flyes:
* 4x10x16
Lichter gehouden, om m'n schouders niet te zwaar willen belasten, heb meer gefocused op uitvoering.

Cable flyes:
* 10x15: aan de lichte knat
* 8x18: te zwaar
* 2x10x15: gelet op de uitvoering

Triceps push down (straight bar):
* 3 wu
* 10x35
* 2x8x38,5
* 10x38,5
Ongetwijfeld PR *gaap*, heb hem heel lang niet als eerste oefening gedaan

Seated triceps extension:
* 10x22
* 2x9x26
* 8x26

Prima training. Had aardige pomp in borst en erg goede pomp in triceps. Laatste al bij de warming up setjes :) Borstoefeningen aangepast naar smaak, zodat aantal oefeningen en sets hetzelfde is als wat ik gewend ben.

---------- Toegevoegd om 22:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Alles wat op internet staat is waar :D

Sterke incline dumbell press man!
Training verder ziet er ook goed uit :thumb:

Sterke incline dumbell press man! Training verder ziet er ook goed uit :thumb:
Thanks, ondanks dat het voor mijn gevoel niet een super sterke incline dumbbell press-sessie was. Ik denk dat ik de warming up iets te zwaar had gedaan (laatste set was 12x24).

Borst gaat goed de laatste tijd. Ik heb de laatste 1 1/2 of 2 maanden 2x in de week borst getraind. Met name om het verschil tussen links (zwakker) en rechts (sterker) aan te pakken en ik merk nu dat dat effect heeft :)

Thanks, ondanks dat het voor mijn gevoel niet een super sterke incline dumbbell press-sessie was. Ik denk dat ik de warming up iets te zwaar had gedaan (laatste set was 12x24).

Borst gaat goed de laatste tijd. Ik heb de laatste 1 1/2 of 2 maanden 2x in de week borst getraind. Met name om het verschil tussen links (zwakker) en rechts (sterker) aan te pakken en ik merk nu dat dat effect heeft :)

Klopt, dumbells presses zijn daar inderdaad ideaal voor. Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Ik vind hem vooral in vergelijking met je benchpress ook erg sterk. Ik bench press bijvoorbeeld 100 kg 8x maar lang geen dumbell press over de 40.

Mooie training tank, ben benieuwd hoe y3t je gaat bevallen.

5000 kcalorie....ik kan me er geeneens een voorstelling van maken
dat zijn bij mij >3 dagen
nuja, ik pas dan ook bijna 3 keer in jou ;)

mooi dat krachtverschil lijkt te minderen, ik doe die presses met dezelfde reden, geeft dus moed dat te lezen.

Klopt, dumbells presses zijn daar inderdaad ideaal voor. Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Ik vind hem vooral in vergelijking met je benchpress ook erg sterk. Ik bench press bijvoorbeeld 100 kg 8x maar lang geen dumbell press over de 40.
Valt wel mee. Bench was 2e oefening. Als ik hiermee begonnen zou zijn, zou ik wel 8x70 en misschien zelfs 8x75 gedrukt hebben. (Recent 4x87,5 en 5x5x85 gedrukt.)

Mooie training tank, ben benieuwd hoe y3t je gaat bevallen.
Thanks. Waarschijnlijk ga ik flink klagen in de 3e week, de week met de vele reps. Maar trek je daar maar niks van aan ;) Als ik opeens zonder opgaaf van reden geen Y3T meer doe, dan is dat een teken dat het niet bevalt, maar zolang ik het stug volhoud, bevalt het wel :)

5000 kcalorie....ik kan me er geeneens een voorstelling van maken dat zijn bij mij >3 dagen nuja, ik pas dan ook bijna 3 keer in jou ;) mooi dat krachtverschil lijkt te minderen, ik doe die presses met dezelfde reden, geeft dus moed dat te lezen.
Inderdaad. Het verschil is nog niet helemaal weg, maar scheelt weinig. Op de vrijdagen heb ik ook oefeningen met 1 arm gedaan, bijv. dumbbell press (om en om) en machine press (per arm).

Goed bezig big boy

Lekkere train, en idd benieuwd naar dat y3t
Beetje variatie in de trainingen kan natuurlijk nooit kwaad

Lekkere train, en idd benieuwd naar dat y3t Beetje variatie in de trainingen kan natuurlijk nooit kwaad
Thanks, heren! Ik zal straks verslag doen van de rugtraining. Alleen is deze week nog niet heel spannend. Alleen iets meer reps op de compounds dan normaal (bij 5x5).

Btw, pijn in benen was vandaag zo goed als over. Had minimaal een dag extra verwacht :(
Maar zoals gezegd moet week 3 nog komen :D

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Y3T, week 1, dag 3: rug en biceps:

Deadlift:
* 4 wu
* 10x130
* 2x10x140
* 10x150
Ging lekker :) Doel was absoluut niet de 10x150, maar ik kwam er steeds beter in zitten!

T-bar row:
* 10x70
* 9x80
* 2x8x80
Niet verkeerd na de voorgaande aanslag op mijn onderrug

Lat pull down:
* 10x64
* 8x70: slecht uitgevoerd
* 2x8x64
Als vanouds een oefening die ik niet fijn vind...

Seated horizontal row:
* 10x77
* 9x84
* 2x10x84
Ligt me een stuk beter!

Barbell curl:
* 3 wu
* 10x40
* 10x45
* 2x8x45: iets beter op de uitvoering gelet

Dumbbell curl:
* 2x8x20: strict uitgevoerd
* 2x8x22: normaal uitgevoerd, maar aan eind toch een beetje gooi- & smijtwerk

Lekkere training weer! Deadlift voelde beter aan dan vorige week, toen ik hem voor het eerst in 2 maanden deed. Goede biceps-pomp, al bij het opwarmen!

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

Bij de lat pull down had ik wel goede contractie van de lats bij de 64 kg sets, maar totaal niet bij de 70 kg. Had niet verwacht dat het zoveel scheelde!

Flink volume op de dl vooral, wel netjes 10x150. goed bezig y3t doet je goed.

Goede training! 10x150 echt netjes, die krijg ik net 2x van de grond:o

Terug
Naar boven