Fitness Seller

Tankthefrank's log

Auw die lunges zijn doodgaan. Geen problemen met grip op het einde van de oefening? Mooie tranig btw

Die apparaat gewichten die zijn niet echt te vergelijken met elkaar..
Als je 100kg bankdrukt of 100kg Squat en je zegt erbij onder parallel of gewoon parallel, dan weet iedereen wel hoe het zit.
Bvb Leg Press machines scheelt ook allemaal heel veel.

Maja komt goed, We blijven gas geven en zolang die gewichten op die grote oefeningen omhoog knalle dan is het goed toch?

• Topic Starter Topic Starter
Tja maar dan kan je ook weer zeggen van: je bent langer dus kan je meer spieren opbouwen en dus meer kracht. Maar dan heb je weer factoren als ROM, zwaartekracht en valversnelling etc :p
Zolang je zelf maar progressie ziet, dat is het belangrijkste.

En als BB'er is vergelijken zowieso onzin IMO omdat je doel anders is dan van bv een PL'er
Of je meer spieren kan opbouwen: geen idee. Je hebt wel meer ruimte voor spieren. Dat betekent dat het (veel) meer tijd kost om er voller uit te zien. Bijv. mijn armen zijn zo'n 41 cm (> half uur na tricepstraining, dus pomp zakt hard weg), maar dat ziet er op 2,10m heel anders uit dan op 1,70m. 3 jaar geleden waren ze een stuk kleiner, dus wel degelijk progressie :) Ze zeggen ook dat bodybuilding een marathon is en geen sprint.

Auw die lunges zijn doodgaan. Geen problemen met grip op het einde van de oefening? Mooie tranig btw
Om en om stappen op een bankje zijn ze een heel stuk beter uit te houden dan walking lunges. Die zijn echt killing!

Die apparaat gewichten die zijn niet echt te vergelijken met elkaar..
Als je 100kg bankdrukt of 100kg Squat en je zegt erbij onder parallel of gewoon parallel, dan weet iedereen wel hoe het zit.
Bvb Leg Press machines scheelt ook allemaal heel veel.

Maja komt goed, We blijven gas geven en zolang die gewichten op die grote oefeningen omhoog knalle dan is het goed toch?
Altijd blijven proberen! Ook al gaat het wel eens wat slechter, wanneer je een mindere dag hebt. Bijv. ik vandaag...

Met leg press heb je ook nog het verschil of die 45 graden is, of horizontaal (met verticale stack). In het laatste geval is hij wel zo'n 40% zwaarder met hetzelfde gewicht.

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Vandaag een mindere dag. Ik was er met mijn hoofd niet helemaal goed bij. Ik heb hier geen verklaring voor. Voor de training was ik wel gefocused. Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog. Ook begin ik met een nieuwe Wendler-cyclus, maar door een gebrek aan kleine schijfjes (1,25kg/stuk) ben ik zwaarder gegaan dan ik eigenlijk aankon... En natuurlijk was de bankdrukbank bezet...

Borst, eerst opwarmen door stretching en rotator cuffs

Dumbbell press:
* 2x12x24: misschien te zwaar als opwarmsets...

Bench press (bankje was vrij):
* 5x70: oef, voelde heel zwaar...
* 5x75: net gehaald...
* 3x80 + failure: ai!
* 5x75: redde mijn ego :D

Incline bench press:
* 12x40
* 8x50
* 6x55 + failure
* 6x55
* 3x60 + failure: beetje overmoedig, doel was 4, 60 is ook mijn PR hier
Het is alweer een paar maand geleden dat ik dit heb gedaan

Cable flyes:
* 15x12,5
* 12x15
* 2x8x17,5

Incline dumbbell flyes:
* 2x8x16
* 6x18
* 10x14: wilde 12, maar lichaam wilde niet meer...

Triceps
BW dip:
* 4x4: viel tegen!

Incline skull crushers:
* 4x8x30

Triceps overhead extension (cable station):
* 15x25
* 2x10x30

Reverse grip push down:
* 2x12x25
* 12x25 + 12x17,5 + 12x12,5: dropset (had 25,20,15 kunnen doen)

Cijfer: 6,5
Achteraf gezien valt het misschien wel mee, maar zoals ik zei waren mijn verwachtingen van deze training te hoog...

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Er is door een van de begeleiders een toezegging gedaan dat hij achter 1,25kg schijfjes gaat. Als die er volgende week zijn, ga ik Wendler volgens het berekende schema oppakken, anders ga ik de vorige cyclus over doen. Dit wel vanaf week 2, omdat ik het doel van de eerste week (5x65+5x70+5x75) ruimschoots heb gehaald.

Laatst bewerkt:
Overhead barbell pull (zeg ik dat goed? Was met cable station):
* 15x25
* 2x10x30
Ik denk dat je een tricep overhead extension of iets in die richting bedoelt?
Ervan uitgaand dat ie er zo uitzag:
0547.png
Voor triceps is het eerder een pushdown dan een pull, dus die reverse grip die eronder staat is denk ik ook een pushdown.

Rustig aan met die stapjes, probeer toch die plates van 1,25 te zoeken als je ze nodig hebt. Te grote stappen nemen kan ervoor zorgen dat je je lifts niet haalt en zo je eigen progressie in de weg zit. Balen, maar volgende keer er weer tegenaan!

Stevige sets met die skullcrushers, dat ziet er goed uit. Verder heb je lekker wat werk verzet ondanks je hoofd. Dat is een goeie zaak. Keep it up, focus opzoeken en doorknallen.

Ik denk dat je een tricep overhead extension of iets in die richting bedoelt?
Ervan uitgaand dat ie er zo uitzag: Voor triceps is het eerder een pushdown dan een pull, dus die reverse grip die eronder staat is denk ik ook een pushdown.
Inderdaad x 2. Ik heb de namen aangepast.

Rustig aan met die stapjes, probeer toch die plates van 1,25 te zoeken als je ze nodig hebt. Te grote stappen nemen kan ervoor zorgen dat je je lifts niet haalt en zo je eigen progressie in de weg zit. Balen, maar volgende keer er weer tegenaan!

Stevige sets met die skullcrushers, dat ziet er goed uit. Verder heb je lekker wat werk verzet ondanks je hoofd. Dat is een goeie zaak. Keep it up, focus opzoeken en doorknallen.
Ja, ik ga wel stug door, ook al gaat voor mijn gevoel de training niet zoals het moet :) Ik kan me niet herinneren daarom eerder weggegaan te zijn.

Vanavond had ik veel zin om rug en biceps te trainen, mede door mijn PR van vorige week.

Deadlift:
* 15x70: warm up
* 12x120: warm up
* 10x155: ging lekker
Vanaf hier met belt:
* 4x180: oef, had 6x gewild (terwijl max reps hier op 4 is), merkte dat mijn houding met 1e rep niet heel goed was en had daarom niet de goede cadans te pakken. Hierdoor geen 200 geprobeerd, zoals ik van plan was
* 2x190 VPR: dat tenminste wel :) 2e rep ging beter dan 1e, maar dat is vaak zo
* 10x150
Ik ging redelijk stevig omhoog in gewicht, omdat ik 200 kg wilde halen. Voor mijn gevoel lag het daar niet aan dat ik de 200 kg niet gehaald heb, maar aan de 1e rep van de 180. Anyways, toch tevreden dat ik 2x190 eruit geperst heb. Grip was prima :)

Chin up:
* 2x5xBW
* 4xBW
* 3xBW
In het algemeen de helft van de reps goed gemaakt. Ik raakte met mijn haar het plafond. Laatste reps minder kunnen doen, maar wel alles gegeven. Faal-rep niet gemeld. Dit viel mij niet tegen voor de 2e oefening na de zware deadlifts :)

Lat pull down:
* 12x64
* 8x70
* 2x7x70
Duidelijk gemerkt dat energie minder was na de deadlifts en chin ups.

Horizontal row:
* 10x70
* 8x77
* 2x6x84

Dumbbell curls:
* 2x12x14: warm up
* 10x18
* 7x20
* 5x22: ging beetje gooien, hoeft voorlopig niet zwaarder

Lying incline curls:
* 10x16
* 7x18x2: feel the burn :)

Concentration curls:
* 7x12: laatste 2 reps per arm zelf gespot
* 2x7x10
* 10x10: had bij vorige sets te weinig gevoeld

Cable rope curl:
* 12x25
* 10x28,5
* 7x32 + 7x25 + 7x18 + 10x15 dropset
Alles er uit!

Moe doch voldaan aan de shake en vervolgens naar huis. 7,5 / 10 :)

Ik weet zeker, als jij jou opbouw anders aanpakt met deadliften, dat jij die 200kg hendig trekt!, en ik denk nog wel meer ok.
Vind jou opwarming echt heel erg veel met zoveel herhalingen.

Waarom niet bvb:
8x80
5x120
5x150
3x180
1x200
1x210?!

Denk dat jij een hoop energie en kracht kwijt bent aan op warmen, terwijl je misschien wel de helft kan schrappen en zo meer kracht/energie over houd om op je doelgewicht te knallen.

Verder sterke Deadlift en een flink volume!! nondepie, netjes!
Waarom btw Chin up en lat pull down en bvb niet een cable row of bent over row of dumbell row?
In mijn ogen is lat pull down en Chin Up, redelijk hetzelfde;) (maar dat is mijn mening natuurlijk)

Johnyyy, het kan best dat je gelijk hebt. Ik ben het gewend om het op mijn manier te doen, maar dat hoeft niet per se de beste manier te zijn. In ieder geval heb ik grotere stappen genomen dan vorige week. De 10x155 was sowieso niet nodig geweest, maar ik vond het zo lekker gaan... :)

De cable row heb ik later gedaan. Ik heb geen BOR of T-bar row gedaan om mijn onderrug wat rust te geven na de deadlift. Alhoewel, vorige week had ik er niet zoveel last van dat ik na de tijd nog BOR heb gedaan.

Man man wat een volume op je deads, vind je het gek dat je onderrug vermoeid is haha
Sluit me trouwens aan bij wat johnyyy zegt, al vind ik zelf 8,5,3,1,1,1rm wel een leuke.

Zal zeker nog aardig wat kracht liggen, al is 2x190 zeker niet niks :P

Als ik zoveel volume op me onderrug pak, ken ik dat 2 weken doen en dan heb ik heel me zenuwstelsel naar de G.V.D. getrokken, en dan duurt dat 2/3 weken totdat ik van die spierpijn af ben..
Als jij graag 200 of meer wilt trekken, moet je gewoon jezelf richten op die zware lifts ipv die 37 opwarm herhalingen..
Vind het btw wel machtig van je hoor! zoveel volume, maar ik weet zeker als je voor een andere opbouw kiest, je gewoon over de 200 trekt!

(maar goed, ieder zijn mening natuurlijk, en als je het zo goed vind, dan moet je het zo blijven doen natuurlijk)

Ja, ik ben het met jullie eens: ik moet beter in de gaten houden om bij de warming ups niet teveel reps te pakken. Ik ben er wel eens vaker ingetuind, zoals een week of 3 geleden met de bench press. Ik zal mijn best doen om hier beter op te letten.

Anyways, ik heb besloten om een paar weken weer wat meer te gaan cutten, in ieder geval tot het einde van de maand. Dat wordt o.a. salades eten. In ieder geval is dat nog wel te doen met de toscaanse kipblokjes van Musclemeat :) Ik wil nog wat droger worden voordat ik ga bulken, omdat ik geen zin heb om weer een vet varken te worden :D Dat betekent wel dat ik niet echt voor PR's kan gaan, maar ik ga wel de compound waarmee ik begin zwaar doen. Dat schijnt er toch beter voor te zorgen om spiermassa te behouden.

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Vanavond schouders en core gedaan. De regen heb ik getrotseerd om toch naar de gym te gaan. :snorkel:
Met schouders heb ik me op kracht gefocused

Shoulder press:
* 12x12
* 8x18
* 5x22
* 5x24
* 4x26 PR: had er 5 gewild, net iets te zwaar
* 2x5x24

Side raise:
* 12x8
* 10x10
* 2x6x14 PR?

Cable front raise (barbell):
* 12x21,5
* 3x8x25: lekker pittig :)

Rear delt raise:
* 2x6x18
* 2x6x20

Barbell shrugs:
* 20x60
* 15x80
* 10x100 PR
* 8x110 PR
Deze oefening heb ik nog maar een keer eerder gedaan (denk ik). PR's kloppen hoogstwaarschijnlijk wel, want het is iets van een half jaar geleden of zo. Dus, dit zijn geen monster PR's, maar wel leuk voor de stats :D

Planks:
* 3x1 min: afwisselend arm / been 5 sec in de lucht en dan rust, in begin arm + opposite been

Leg raise:
* 3x25: brandt als een gek in mijn abs! :fire:

Crunches (machine):
* 3x10x91: full stack

Torso rotation (machine):
* 3x12x102,5: full stack

Prima training, ben wel tevreden, met name over de shoulder press :) 8/10

Johny heeft idd een goed punt, al is het afhankelijk van het doel waarmee jij je sets doet. Het is denk ik het handigst om óf je sets te doen om progressie te pakken, óf singles te doen om je 1rm te testen. Kies per training wat je wilt bereiken en ga daarvoor.
(ik heb me hier toevallig vandaag zelf ook niet aan gehouden met deads, dus guilty all the same.. verder sta ik helemaal achter deze aanpak :b)

Bonuspuntje voor de concentration curls van gisteren. Met welke gear en welke houding voer jij die rear delt raises uit? Als je een plaatje kan vinden ben ik daar benieuwd naar, google levert bij mij vooral bent over side raises op, maar ik vermoed dat je die niet bedoelt.

Lekker abwerk ook wel, en er zit nog steeds een stijgende lijn in die shoulder press de laatste tijd. Goed!

Is die schouders press niet toevallig met losse dumbbells gedaan?
Anders vind ik je gewicht aan de lage kant..

Johny heeft idd een goed punt, al is het afhankelijk van het doel waarmee jij je sets doet. Het is denk ik het handigst om óf je sets te doen om progressie te pakken, óf singles te doen om je 1rm te testen. Kies per training wat je wilt bereiken en ga daarvoor.
(ik heb me hier toevallig vandaag zelf ook niet aan gehouden met deads, dus guilty all the same.. verder sta ik helemaal achter deze aanpak :b)

Bonuspuntje voor de concentration curls van gisteren. Met welke gear en welke houding voer jij die rear delt raises uit? Als je een plaatje kan vinden ben ik daar benieuwd naar, google levert bij mij vooral bent over side raises op, maar ik vermoed dat je die niet bedoelt.

Lekker abwerk ook wel, en er zit nog steeds een stijgende lijn in die shoulder press de laatste tijd. Goed!

Rear delt raise doe ik voorovergebogen op een bankje met dumbbells. Ongeveer zo:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ik beweeg mijn armen schuin naar voren ipv opzij, maar ook dan voel je de achterkant schouders wel.
Het is dus een "seated bent-over rear delt raise", om volledig te zijn.

Abs ging trouwens weer lekker. Ik heb weer als een malle liggen schreeuwen met die 3x25 leg raises!

Is die schouders press niet toevallig met losse dumbbells gedaan?
Anders vind ik je gewicht aan de lage kant..
Ja, dit is met losse dumbbells. Zelfde geldt voor side raise en rear delt raise.
V.w.b. mijn deadlift van donderdag: ik voelde gisteravond mijn onderrug een beetje en nu ook nog iets. Niet stijf of pijnlijk of zo. Het voelt gewoon alsof ik een goede training heb gehad, wat ook zo is :)

Vandaag weer benen getraind. Ik kon merken dat ik minder koolhydraten aan het eten was. Toch ging ik ervoor :)

Squat:
* 15x20: warming up
* 10x60: warming up
* 7x90: semi warming up
Met belt:
* 5x110
* 4x115 + failure: oef, wat zwaar! Houding ook niet helemaal goed
* 3x115: was met spotter, van hem moest ik eigenlijk al na de 2e set stoppen, omdat hij al moest helpen. Ik was wel diep genoeg gezakt.
* 2x5x100: ging weer lekker
De warm up setjes ging ik zeker een stuk dieper onder parallel. Bij de 100 kg volgens mij ook. De 7e rep van 90 kg was zwaar.
Na de failure van 115kg had ik eigenlijk lichter moeten gaan, maar ik was te eigenwijs. Opgeven is niet gemakkelijk voor mij :D

Lunges (met bankje):
* 3x10x24: reps / gewicht per been zoals altijd, was zwaar

Leg extension:
* 3x10x91
* Laatste setje ook nog 2x5x73 dropset, kon niet in 1x 10x73, was kapot

Leg curl:
* 10x84
* 2x10x91

Standing calf raises:
* 3x20xBW+150

Zware training gedaan, maar wel voldaan ondanks dat 115kg net iets te zwaar is, dus 8,5/10. Quads waren goed volgelopen! Volgende keer ga ik meer setjes met 110 doen, of misschien 105, want in ieder geval de laatste rep van 110 was ook niet bijzonder goed.

Laatst bewerkt:
Lekker gepompt
Vanwaar de belt vanaf 110, zonder kan alleen maar goed voor je zijn lijkt me? :p

Nette training.
Is 5x5 x hetzelfde gewicht niks voor jou om een x te doen?
Probeer je gewoon elke training 2,5kg te verhogen, en anders 5x3 5x4 en alsnog 5x5 en dan pas verhogen.
Ik probeer meestal ook zoveel mogelijk zonder riem, behalve Bent Over Row.. die doe ik met riem omdat ik anders last van me onderrug krijg van de houding..
En als ik heel zwaar deadliften trek ik ffe snel een riempje om.
En verder met Squaten vrijwel altijd zonder, of ik moet nog spierpijn in me onderrug hebben van bvb de deadlift van week ervoor.

Ik probeer de riem wel af te bouwen bij squats. Nu ging het bij 90kg wel goed. Ik heb de neiging om te zwaar te willen gaan, zoals bijv. vanavond. Ik doe het deels voor mij eigen veiligheid. Verder heb ik een paar keer veel last gehad van mijn rug na het squatten, maar dat is wel een tijd geleden. Als ik de zwaarste lifts zonder riem doe, merk ik het wel aan mijn rug. Dit is veel relaxter. BOR kan ik daarentegen prima zonder riem doen. Bij deadlifts wil ik het ook gaan afbouwen. Vorige keer geen belt gebruikt bij 155 kg.

Die 3x130 squat moet ik voorlopig maar uit mijn hoofd zetten. Houding was veel brakker en mijn benen waren vrijwel zeker niet parallel. Het is goed mogelijk dat ik nu sterker ben dan toen.

Zeker aangezien ik weer meer aan het cutten ben. Mijn doel is nog 2kg kwijt; hopelijk meest vet. Daarna een tijdje op onderhoud en daarna bulken.

In het begin squaten ik ook met riem, totdat ik die op een gegeven moment af deed en ik wilde squaten en heel me onderrug alle kante heen wiebelde.
Toen had ik zowiets van wtf is dit nou weer.., daarna ben ik een aantal kilo`s gezakt en ben zonder riem verder gegaan met squaten, en nu squat ik inmiddels bijna 25kilo meer als toen, en nu gewoon zonder riem.
Je onderrug word er een stuk sterker van, ondanks dat het juist is om je onderrug te beschermen.
Ik zou gewoon als je of last van je onderrug hebt, of als je echt zwaar gaat squaten pas die riem om doen.
Hoe meer je die riem laat liggen, hoe sterker je onderrug word.
Met deadliften bvb trek je uiteindelijk meer als je alles met riem om doet..
Maar toch word je onderrug sterker door zoveel mogelijk zonder die riem te doen;)

Goeie training, ook lekker gesquat zie ik!

Terug
Naar boven