MuscleMeat

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hem nu een maand of 4 of 5. Ik gebruik hem alleen bij de zwaarste reps, wanneer het gewicht zo'n 80% van de 1RM is. Ach, de meningen zijn verdeeld over of het wel of niet goed voor je onderrug is. Ik voel me er prima bij, aangezien ik wel verschil merk :) Laatst had ik een keer gedeadlift zonder belt. Nou, mijn rug vond dat minder aangenaam. Niet dat het pijn deed, maar ik denk niet dat dat heel goed is.

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Goeie training, ook lekker gesquat zie ik!
Thanks, ik vond het squatten juist wat tegenvallen. Ik wil te graag te zwaar en liep weer eens tegen mijn grens aan :( Als compensatie heb ik de rest van de training intensief afgewerkt :)

Das teminste wel de juiste instelling:).

Vandaag weer borst-dag. Ondanks dat die niet zo wil groeien, is het toch mijn favoriet. Misschien ook omdat het relatief licht is vergeleken met rug en benen.

Bench press:
* 10x50: korte warmup
* 7x70: semi warmup
* 4x80: had er 5 gewild. Dan maar terugschakelen. Was meer om te testen of ik goed 5x80 kon handlen.
* 4x5x75: wel gehaald :)
* 9x60

Incline dumbbell press:
* 5x24: te weinig pauze na de bench press?
* 2x6x24: ging beter

Dumbbell flyes:
* 2x10x16: lekker :)
* 8x20: ging beter dan verwacht! Heb ze naar mijn mening wel goed uitgevoerd!

Pec butterflies:
* 10x64
* 7x70
* 12x57: lekker varieren

Triceps ook nog

Dips:
* 5xBW
* 3x4xBW
Beter dan vorige week :) maar nog niet waar ik wil wezen (4x6).

Incline skull crushers (EZ-bar):
* 10x30: te lekker?
* 2x8x30: kon de 10 niet meer aan

Cable rope pull down:
* 8x25
* 2x8x28,5

One hand pull down:
* 15x7: voelt goed!
* 2x12x9: voelt beter!
* 15x7: voelt uitstekend!

Prima training, niks te klagen, dus 8/10 :)

Na afloop had ik wel een discussie met iemand (was begeleider in andere locatie) of ik niet beter alweer zou gaan bulken. Hij vond mijn 3200 kcal/dag te weinig. Hij zegt dat het zonde is om nog meer spiermassa te verliezen... Dat valt ook nog wel mee. Ik heb sinds ik 3,5 jaar geleden begon toch zeker wel 20 kg erbij gekregen en dat op mijn leeftijd. Volgens hem zou ik er nog min. 12 kg erbij moeten krijgen. Maar goed, wat heb je aan extra spiermassa, als daar een dikke laag vet overheen ligt? Op een gegeven moment wil je dat er toch wel weer af hebben. Ik heb hem maar gezegd dat ik deze winter niet alweer nieuwe broeken wilde kopen. Afgelopen jaar heb ik maat 42 moeten kopen (lengtemaat ~ 40). Nog net niet voor mijn buik, maar vooral voor mijn benen! Ik ben wel aan het twijfelen of het niet alweer tijd is om te beginnen met bulken. Ik was van plan om dat vanaf 1 sept te doen. (Eerst een paar weken op onderhoud, ca. 3800 kcal, zitten.) Eind deze week ga ik eerst maar eens mijn VP opmeten.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------

Hmm, een of andere prutser heeft bij het wegrijden zojuist tegen mijn auto aan gereden. Ik kon de knal goed horen, dus ben ik gelijk naar buiten gerend. Gelukkig niet veel schade. Alleen wat lakschade op mijn bumper. Morgen maar even met de leasemaatschappij (ja, ik heb gelukkig een leasebak :D) overleggen of er echt een schadeformulier nodig is. Volgens de website wel. Ik heb wel zijn contactgegevens en kenteken.
Wel vette pech voor hem, want als ik nog aan het sporten was, was ik hier niet achtergekomen. Pas bij het inleveren van de auto zouden er vragen over gesteld zijn...

Hij zei nog dat ik nummerherkenning aan moest zetten, zodat hij mij later terug kan bellen als hij nog aan het sporten was. Hij is beveiliger, dus dat kan maar een ding zijn... ;)

Laatst bewerkt:
Gewoon gaan bulken en oersterk worden!
Wel kak van je auto, maaaaaaaaaaarjaaa da komt ook wel weer goed.
Verder nette training.

Gewoon gaan bulken en oersterk worden!
Wel kak van je auto, maaaaaaaaaaarjaaa da komt ook wel weer goed.
Verder nette training.
Zoals ik zei, het is een leaseauto, dus daar hoef ik mij totaal geen zorgen om te maken :fluit: (Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik me maar moet gedragen zoals het stereotype leaserijder, dus dat doe ik ook niet...)

Anyways, vandaag weer getraind: rug en biceps. Gezien mijn voeding ging ik niet voor een PR bij deadlift, maar het squatrek was al bezet. Ik had het ook bij een van de bankdrukbanken kunnen doen, maar had bij nader inzien toch geen zin :rolleyes:

Lat pull down:
* 15x57: warm up
* 12x64
* 2x8x70
* 6x70
* 8x64
Ja, ik was fris toen ik begon, maar ik vind dit gewoon zwaar. Het heeft ook met mijn (onder)voeding te maken. Ik heb wel geprobeerd te focusen op de uitvoering. Lats zijn duidelijk onderontwikkeld. Dat verklaart voor een deel ook waarom ik mij maar een paar reps kan optrekken. Tips zijn welkom. Intussen moet ik ook maar eens op zoek gaan naar tips hiervoor.

BOR:
* 10x70
* 8x80
* 2x7x90

Hyperextensions:
* 4x15xBW+20: jaja :)

Behind neck pull down:
* 12x57
* 10x64
* 7x70
* 12x57
Laatste rugoefening, dus natuurlijk iets minder dan lat pull down, maar als ik met behind neck pull down begin, is het verschil veel groter!

Dumbbell curl:
* 12x14 (warm up)
* 2x8x18
* 7x20
* 5x22
Ging goed, ook met vorm. Natuurlijk heb ik bij de laatste reps, zeker bij de laatste setjes, wel iets meer spieren gebruikt, maar de pomp was uitstekend :)

EZ bar curl:
* 2x8x40
* 2x5x45: laatste setje ging beter dan de eerste hiervan. Ik had meer rust genomen, omdat het zwaar is.

Incline lying dumbbell curl:
* 2x12x14
* 12x12: elke rep flink knijpen!
* (9+4)x12: idem, kon daarom eerst maar 9, later helemaal afgemaakt

Prima training. Eerste oefening ging zoals verwacht wat minder, maar de rest ging prima. Een verdiende 8/10 :)

---------- Toegevoegd om 21:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:24 ----------

Oh, en volgende week ga ik toch beginnen met bulken. De eerste twee weken op onderhoud zitten en dan geleidelijk opbouwen. Ca. 500 kcal per 2 weken erbij.

Nette tren, en ik zou vooral lekker zwaar gaan t-rowen, of close grip low rows.
Zelf ook veel gedaan en kan zeker zeggen dat daar mn lats goed op gegroeid zijn.

Kan natuurlijk verschillen, maar give it a shot zou ik zeggen.

Nette tren, en ik zou vooral lekker zwaar gaan t-rowen, of close grip low rows.
Zelf ook veel gedaan en kan zeker zeggen dat daar mn lats goed op gegroeid zijn.

Kan natuurlijk verschillen, maar give it a shot zou ik zeggen.
OK, bedankt. Ik heb wel een tijd T-bar rows gedaan. Dat was als 2e oefening, na het optrekken. Misschien niet zo effectief als ik dan dezelfde spieren nogmaals belast. Ook al ging het optrekken niet goed, met T-bar row kan ik rustig 80kg pakken met goede vorm, of 100kg als ik niet op de vorm let... Ik kan hem binnenkort wel er weer eens ingooien. Misschien anders vastpakken en/of beter mentaal focusen op de lats (mind muscle connection).

Ik heb ook een tijd een soort van liggende overhead extension met gestrekte armen gedaan (dus niet voor triceps), met een schijf van 25kg in mijn handen.

Ja MMC kun je proberen, en ook dat je goed te rek voelt onderin, en aanspannen bovenin.
Zou ook varieren met scapula protraction en retraction :p

En neem aan dat je pullover bedoelt? Werkt zowel de borst als lats, hangt van je vorm af

Ja MMC kun je proberen, en ook dat je goed te rek voelt onderin, en aanspannen bovenin.
Zou ook varieren met scapula protraction en retraction :p

En neem aan dat je pullover bedoelt? Werkt zowel de borst als lats, hangt van je vorm af
Ja, inderdaad pullover. Kon niet op de naam komen.

Flinke curls man, en die hypers mogen er ook wezen! Pomp gehad?

Je lats kan je idd aanpakken met veel roeiwerk. Doe je wel eens Pendlay rows? Dat is een toffe oefening. Verder kan een horizontal row machine ook geen kwaad, net als single hand db rows. Longpull vind ik zelf ook een erg fijne en intensieve oefening.

Jou Bent Over Row zijn ook best flink hoor!
Heb een tijdje 5x5x80kg gedaan.. maar ik begon toen te merken dat me houding niet meer helemaal goed was.
toen ben ik teruggezakt naar 70kg en weer opbouwen zodat me houding hopelijk goed blijft.
Ook nette Curls! Flink zwaar!

Dat jij jezelf niet zo vaak op ken trekken met je 121kg ken ik wel begrijpen.
Maar als jij zo smal mogelijk pakt met optrekken worden ze al een stuk minder zwaar als dat je breed pakt.
Verder vind ik persoonlijk BOR, Chin up, en Lat pull down en eventueel met reverse grip Lat Pul down wel een goeie oefening.
T-bar row heb ik nog nooit gedaan.. dus doe ik geen uitspraak over;)
Gewoon blijven focussen en dan moet ook da langzamerhand omhoog kruipen.

Flinke curls man, en die hypers mogen er ook wezen! Pomp gehad?

Je lats kan je idd aanpakken met veel roeiwerk. Doe je wel eens Pendlay rows? Dat is een toffe oefening. Verder kan een horizontal row machine ook geen kwaad, net als single hand db rows. Longpull vind ik zelf ook een erg fijne en intensieve oefening.
Pendlay rows heb ik nog niet gedaan. Laatst was iemand bij mij in de gym ze wel aan het doen, maar hij is nu helaas even uit de running. Ik ga wel kijken wat het precies inhoudt. Het kwam op mij over als rows waarbij je de barbell de grond aan laat tikken...

Jou Bent Over Row zijn ook best flink hoor!
Heb een tijdje 5x5x80kg gedaan.. maar ik begon toen te merken dat me houding niet meer helemaal goed was.
toen ben ik teruggezakt naar 70kg en weer opbouwen zodat me houding hopelijk goed blijft.
Ook nette Curls! Flink zwaar!

Dat jij jezelf niet zo vaak op ken trekken met je 121kg ken ik wel begrijpen.
Maar als jij zo smal mogelijk pakt met optrekken worden ze al een stuk minder zwaar als dat je breed pakt.
Verder vind ik persoonlijk BOR, Chin up, en Lat pull down en eventueel met reverse grip Lat Pul down wel een goeie oefening.
T-bar row heb ik nog nooit gedaan.. dus doe ik geen uitspraak over;)
Gewoon blijven focussen en dan moet ook da langzamerhand omhoog kruipen.
Klopt. Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik mezelf één rep omhoog kon trekken. Ik had dan ook niet de verwachting dat ik dat al heel gauw 10x zou kunnen, alhowel ik het niet erg zou vinden.

Misschien moet ik zelf ook maar gewoon blij zijn met mijn zegeningen, nl. dat deadlifts en rows mij wel goed liggen :) Als ik lekker intensief blijf doortrainen komt het met de rest ook wel goed. Kwestie van (veel) tijd ;) Ondertussen vind ik wel dat ik het recht heb om te balen als het een keer wat minder gaat, ook al zit ik mezelf uit te hongeren :D

Idd, iedereen heeft zo wel eens zijn baal dagen.
Pendle Row is evenwijdig aan de grond met je rug.
En BOR is onder +- 45 graden.

Pendle row is dus ietsje zwaarder en die houding is minder aangenaam.

Idd, iedereen heeft zo wel eens zijn baal dagen.
Pendle Row is evenwijdig aan de grond met je rug.
En BOR is onder +- 45 graden.

Pendle row is dus ietsje zwaarder en die houding is minder aangenaam.
Ik probeer mijn rug redelijk plat te houden. Niet horizontaal, maar zeker ook geen 45 graden. Met de laatste reps, met name van de zwaarste sets, heb ik wel de neiging om meer rechtop te staan. Dat ga ik wel zoveel mogelijk onderdrukken. Ik zal me eens in het verschil verdiepen.

Ik heb trouwens besloten om eerst nog voor de 200 kg te gaan. Moet komende week wel lukken, aangezien ik meer ga eten. Daarna ga ik een tijd focusen op de lats. Eerst optrekken (gevarieerd), dan een row en dan een pull down oefening en, om af te sluiten en mijn onderrug nog mee te nemen, hyperextensions.

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

Als laatste dag van de week schouders. Ik had er wel zin in :)

Military press:
* 12x30
* 8x40
* 5x5x45: 1e was zwaar, later ging het beter, goed gevoel :)

Incline lying side raise:
* 4x7x12: voelde de rakkers goed branden!

Front raise:
* 8x18
* 5x24: oef, zwaar, toch nog maar een setje proberen...
* 2x7x24: it's magic!
Iemand anders had net voor mij de 22 kg dumbbels weggekaapt. Achteraf gezien was het een beloning :) Hij vond iig dat ik goede progress maakte.

Upright row (met korte barbell ipv EZ bar):
* 8x45
* 7x50
* 2x5x55 PR

Face pull:
* 15x11,5
* 12x15
* 10x18
* 12x21,5
Eerste keer dat ik deze oefening heb gedaan. Voelde mijn schouders lekker aan de achterkant. Het voelde goed! Bij de laatste set moest ik wel wat naar achteren leunen, maar dat ging OK.

Barbell shrugs (in cable rack):
* 15x77
* 12x84
* 10x91
* Dropset: 10x91 + 10x70 + 10x50 + 10x36 + 15x30: had er zin in!!!
Beide stacks in gebruik, dus mag het volle gewicht rekenen (2x de helft)

Heerlijke workout. 8,5/10 :)

Als jij jou opbouw aanpast van jou deadlift trek jij allang 200kg!
Gewoon herh van 3 en elke x 20kg of 30kg omhoog.
Succes;)

Vandaag benen: afzien! Ik had meer gegeten dan de laatste weken. Aan de hoeveelheid energie lag het niet.

Squat:
* 15x20: warming up
* 10x60: warming up
* 7x90: voelde zwaar
Met belt:
* 5x105: heel zwaar, ging niet lekker
* 2x5x100: volgens iemand anders heeft mijn rechterknie de neiging naar binnen te klappen. Bij het 2e setje met 100kg kon ik het wel merken. Hierdoor wordt het ook lastiger om weer overeind te komen
* 2x5x90: meer focusen op de rechterknie. Hierdoor voelde het nog zwaarder aan.
Ik moet dus nog meer focusen op de houding. Diepte is nu wel goed, maar de rechterknie is niet helemaal stabiel, waardoor het overeind komen meer weg krijgt van een worsteling. En dat op een dag dat het sowieso niet lekker ging. Wat wel vreemd is, soms voel ik de kruisbanden van mijn linkerknie. Ik heb de indruk dat die wat stijver is dan rechts, waar ik geen pijn voel.

Standing calf raise:
* 3x20x150
* 20x160
Ging prima, ik voelde de kuiten aardig branden. Achteraf gezien had ik wel sneller en meer kunnen verhogen.

Leg press:
* 2x12x220
* 2x10x220
Ook hier voelde ik mijn knie iets naar binnen gaan. Ik heb, mede daarom, meer gefocused op de uitvoering, waardoor de reps langzamer, dus zwaarder werden.

Leg extension + curl superset:
* 3x10x91+10x91
* 12x73+12x77
Op het laatst wilde ik 15, maar dat zat er niet meer in. Ook bij de extension merkte ik dat mijn rechterknie naar binnen wilde. Dat was me hier al eerder opgevallen.

Helemaal kapot na afloop! Benen voelen ook nu nog (ben al uur klaar) goed verzuurd aan. Cijfer: toch 7/10 voor de moeite. Wanneer het slecht gaat, heb ik de neiging om nog beter mijn best te doen. Beenomtrek (net gemeten) viel me niet tegen: links 70 cm, rechts 68,5. Een aardig verschil. Is rechts gewoon zwakker dan links? Ik heb dat ook met biceps, maar juist niet met bankdrukken.

Anyways, de komende tijd ga ik bij het squatten meer letten op de uitvoering en niet proberen om in de buurt te komen van mijn (slecht uitgevoerde) PR.

Idd goed op je houding letten met Squaten!
Altijd kak als je iets niet haalt of niet helemaal naar je zin gaat.
Maargoed, komt goed.
wanneer ga je weer deadliften? ik wacht nog steeds op die 200pr van je af.

Idd goed op je houding letten met Squaten! Altijd kak als je iets niet haalt of niet helemaal naar je zin gaat. Maargoed, komt goed. wanneer ga je weer deadliften? ik wacht nog steeds op die 200pr van je af.
Vandaag geen deadlift gedaan, maar borst en triceps. Ging niet helemaal zoals ik verwachtte / had gehoopt, maar wel een PR gehaald. Donderdag ga ik deadliften, zoals het er nu naar uit ziet. Wat wel vreemd is, is dat deze week het voor mijn gevoel een stuk minder gaat dan vorige week, terwijl ik toen minder at. Ik zit nu ongeveer op onderhoud. Volgens een van de begeleiders kan het wel even duren voordat je merkt dat je meer energie hebt. Het kan ook komen dat de huidige preworkout, Unstoppable, totaal geen effect meer heeft. Ik ga er niet eens meer van zweten en dat bij 2 schepjes. Ik heb zojuist Jack3D besteld. Kijken of dat werkt. Anders ga ik wel weer over op de Assault of het huismerk van B&F proberen.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:55 ----------

De training van vandaag, zoals gezegd borst en triceps. Ik had last van brandend maagzuur in het begin. Mogelijk heeft dat parten gespeeld :(

Bench press:
* 12x40: warm up
* 7x70
* 4x80 + failure: gemiste rep ging beter dan vorige week. Is dit progressie? :D
* 4x5x75: voor mijn gevoel ging het minder dan vorige week. Laatste 3 sets kon ik met moeite de barbell in de middelste haken leggen.
* 12x55

Incline dumbbell press:
* 2x7x24
* 5x26
Aardig, dit ging wel beter dan vorige week. Maagzuur raakte uitgebrand tijdens deze oefening :)

Dumbbell flyes:
* 10x16: wtf, ging erg licht! Ik kon mijn borst wel goed voelen.
* 8x20
* 2x5x22 PR? Zelfs de vorm kon er mee door, ondanks dat het zwaar was :)

Incline skull crushers (EZ-bar):
* 8x30
* 2x6x35: zwaar

Dumbbell overhead extension (per arm)
* 10x9
* 12 was bezet, 14 te zwaar, 2 halve reps met links
* 5x12: herstellende van vorige set, die hier direct aan vooraf ging
* 6x12: moeizaam, maar wel gehaald

Machine dips:
* 3x12x91

Rope cable pull down:
* 10x25
* 8x28,5: ging mij net iets te zwaar...
* 10x25

One hand cable pull down:
* 3x10x9

Dat was hem weer. Cijfer: 7,5/10 omdat een aantal oefeningen best lekker gingen :)

Het kan ook komen dat de huidige preworkout, Unstoppable, totaal geen effect meer heeft. Ik ga er niet eens meer van zweten en dat bij 2 schepjes. Ik heb zojuist Jack3D besteld. Kijken of dat werkt. Anders ga ik wel weer over op de Assault of het huismerk van B&F proberen.
Gebruik je voor elke work-out een pwo? Ik las ergens dat je lichaam er dan aan kan wennen waardoor het effect afneemt.

Lekkere pr, dat is niet mis voor flyes. Nette skulls ook, en prima verdeling wat betreft bench-triceps en verschillende hoeken.. Ziet eruit als een degelijke work-out!

idd, mooi setje oefeningen!
En zware fly`s!
Hoppaaa

Terug
Naar boven