Vandaag weer borst-dag. Ondanks dat die niet zo wil groeien, is het toch mijn favoriet. Misschien ook omdat het relatief licht is vergeleken met rug en benen.
Bench press:
* 10x50: korte warmup
* 7x70: semi warmup
* 4x80: had er 5 gewild. Dan maar terugschakelen. Was meer om te testen of ik goed 5x80 kon handlen.
* 4x5x75: wel gehaald

* 9x60
Incline dumbbell press:
* 5x24: te weinig pauze na de bench press?
* 2x6x24: ging beter
Dumbbell flyes:
* 2x10x16: lekker

* 8x20: ging beter dan verwacht! Heb ze naar mijn mening wel goed uitgevoerd!
Pec butterflies:
* 10x64
* 7x70
* 12x57: lekker varieren
Triceps ook nog
Dips:
* 5xBW
* 3x4xBW
Beter dan vorige week

maar nog niet waar ik wil wezen (4x6).
Incline skull crushers (EZ-bar):
* 10x30: te lekker?
* 2x8x30: kon de 10 niet meer aan
Cable rope pull down:
* 8x25
* 2x8x28,5
One hand pull down:
* 15x7: voelt goed!
* 2x12x9: voelt beter!
* 15x7: voelt uitstekend!
Prima training, niks te klagen, dus 8/10
Na afloop had ik wel een discussie met iemand (was begeleider in andere locatie) of ik niet beter alweer zou gaan bulken. Hij vond mijn 3200 kcal/dag te weinig. Hij zegt dat het zonde is om nog meer spiermassa te verliezen... Dat valt ook nog wel mee. Ik heb sinds ik 3,5 jaar geleden begon toch zeker wel 20 kg erbij gekregen en dat op mijn leeftijd. Volgens hem zou ik er nog min. 12 kg erbij moeten krijgen. Maar goed, wat heb je aan extra spiermassa, als daar een dikke laag vet overheen ligt? Op een gegeven moment wil je dat er toch wel weer af hebben. Ik heb hem maar gezegd dat ik deze winter niet alweer nieuwe broeken wilde kopen. Afgelopen jaar heb ik maat 42 moeten kopen (lengtemaat ~ 40). Nog net niet voor mijn buik, maar vooral voor mijn benen! Ik ben wel aan het twijfelen of het niet alweer tijd is om te beginnen met bulken. Ik was van plan om dat vanaf 1 sept te doen. (Eerst een paar weken op onderhoud, ca. 3800 kcal, zitten.) Eind deze week ga ik eerst maar eens mijn VP opmeten.
---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:41 ----------
Hmm, een of andere prutser heeft bij het wegrijden zojuist tegen mijn auto aan gereden. Ik kon de knal goed horen, dus ben ik gelijk naar buiten gerend. Gelukkig niet veel schade. Alleen wat lakschade op mijn bumper. Morgen maar even met de leasemaatschappij (ja, ik heb gelukkig een leasebak

) overleggen of er echt een schadeformulier nodig is. Volgens de website wel. Ik heb wel zijn contactgegevens en kenteken.
Wel vette pech voor hem, want als ik nog aan het sporten was, was ik hier niet achtergekomen. Pas bij het inleveren van de auto zouden er vragen over gesteld zijn...
Hij zei nog dat ik nummerherkenning aan moest zetten, zodat hij mij later terug kan bellen als hij nog aan het sporten was. Hij is beveiliger, dus dat kan maar een ding zijn...