AndroidHealthClinic

Tankthefrank's log

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik je voor elke work-out een pwo? Ik las ergens dat je lichaam er dan aan kan wennen waardoor het effect afneemt. Lekkere pr, dat is niet mis voor flyes. Nette skulls ook, en prima verdeling wat betreft bench-triceps en verschillende hoeken.. Ziet eruit als een degelijke work-out!
Deze PWO neem ik nog geen maand. Ik heb hem altijd maar een beetje gemerkt. Misschien moet ik maar 3 scheppen nemen, maar hij is toch bijna op. Ik heb meer aan de 50 gram waxy maize. (Helaas nu niet op voorraad bij B&F.)
idd, mooi setje oefeningen! En zware fly`s! Hoppaaa
Thanks voor de complimenten!

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Vandaag was de dag, nl. van mijn serieuze recordpoging om 200 kg te trekken op de deadlift. Ik was behoorlijk zenuwachtig, temeer omdat afgelopen week het minder ging. Dat heeft me wel geholpen om de juiste focus te krijgen. En die had ik genoeg! Ik heb de 200 kg gehaald! En ik had nog behoorlijk wat in de tank over!

For the record: de 200 is wel met een powerlifting belt gedaan, maar zonder straps! Ik denk niet dat de belt dit record minder maakt. Natuurlijk voel ik wel mijn rug, maar anders was die waarschijnlijk een stuk pijnlijker geweest ;)

Deadlift:
* 12x70
* 8x120
* 5x140: niet te gek maken
* 3x160: ok :)
Met belt:
* 1x180
* 1x200 PR :cool::cool::cool::cool::cool: Extra gefocused op de lockout. Had ook een getuige en voor hem deed ik extra mijn best.
Zonder belt:
* 12x140: knallen! :D

Horizontal row:
* 10x77
* 9x84
* 2x7x91: full stack, volgende keer maar wat schijven eraan hangen :D

Behind the neck pull down:
* 12x64
* 9x70
* 6x77 PR
* 12x4

Chest pull down met een kromme W-vormige stang:
* 10x70
* 8x75
* 5x80: pittig, volgens mij ook PR, maar ik doe deze niet zo vaak
* 12x65

En natuurlijk ook biceps

EZ-bar curl:
* 8x40
* 7x50
* 5x55 PR
Goede pomp! De 55 kg was wel zwaar en de vorm wat minder, maar mijn armen waren goed volgelopen!

Lying incline curl:
* 9x16
* 2x6x20 PR?

Rope cable curl:
* 12x25
* 10x28,5
* 7x32: volgens mij evenaring van mijn PR, kan me niet herinneren ooit 35kg gecurled te hebben op het cable station

Barbell curl:
* 12x30
* 8x35
* 8x35 + 8x14 met dumbbells

Van zulke trainingen wil ik er meer! Had veel energie! Het meer eten (onderhoud) is blijkbaar aan het werken :) Cijfer: 9/10

Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! ik wist wel dat je die 200 zo trok...
Jou opbouw is ook al een stuk beter:D
Vind het nog best flink met die 12x70 en 8x120.., maar in ieder geval al niet zo gigantisch als de vorige keren.
Gefeliciteerd met je 200pr! en hopelijk trek ik hem ook binnen 3/4 weken!
Ken het nou namelijk niet zo goed hebben dat jou het wel lukt, en mij denk ik nog niet:(.

Netjes Jonge!

Die 70 en 120 zijn gewoon warming up setjes. Ik heb het niet te gek gemaakt, ook niet met de 140. :)
Achteraf gezien was die 200 best makkelijk. Misschien dat 210 er ook in zat, maar die laat ik wel wachten voor over een paar maanden. De komende tijd wil ik mij op de lats focusen, dus ga ik beginnen met optrekken. Met wide grip kan ik me max. 2x optrekken en dat moet beter!

De PR is natuurlijk wel met belt. Jij gaat die gewoon zonder doen! Ik had die 160 zonder gedaan en dat ging lekker, dus ik ga hem, als ik weer met DL begin, gewoon mee ophogen (bij gewicht boven 80 1RM).

Goede lijst PRs, helemaal met je deads
Maar die 12x140... man man ik zou echt kapot gaan in me onderrug :roflol:

be779833c1b6741212243775fd3718e5.jpg

Dan moet je Johnny's verhaal eens lezen ;)

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:18 ----------

Vandaag schouderdag. Ik had aardig last van spierpijn in mijn bovenrug. In mijn onderrug had ik veel minder last. Een teken dat ik hem gisteren toch niet al te zwaar belast heb :)

Shoulder press:
* 12x14
* 10x18
* 7x22
* 5x5x24: ging lekker :)
Ik ben blij met mijn shoulder press. Het betaalt zich nog steeds goed uit dat ik schouders op een aparte dag train!

Rear delt raise (seated):
* 10x18
* 2x8x20
* 6x22 PR
Ik ga voor de verandering bij deze oefening mijn armen maar eens opzij bewegen ipv schuin naar voren. Dat zal vast wel een stuk pittiger zijn :)

Lying incline side raise:
* 8x12
* 6x14 PR Pittig! Op het laatst met rechts heb ik een klein beetje gecheat ;)
* 2x8x12

Rope cable front raise:
* 12x21,5
* 10x25
* 8x28,5
* 15x21,5

Face pull:
* 4x15x18

Barbell shrug in cable station:
* 2x12x91: wat zwaar!
* 2x12x84

Bij de meeste oefeningen kon ik de rugtraining van gisteren nog goed voelen. Ik zou schouders op dinsdag kunnen doen en borst op vrijdag, zodat schouders en bovenrug niet elkaar in de weg zitten. Schouders en triceps op dezelfde dag moet trouwens wel kunnen, of niet? Ik ga het gewoon doen. Anders heb ik 2 dagen arm-oefeningen achter elkaar.

Zet jou trainingsdagen en welke spiergroepen eens ff wat duidelijker onder elkaar?
Dan kennen wij als bezoeker van jou log eens even kijken;).

5x5 is de shit heaaah! (* 5x5x24: ging lekker) zou je bij veel meer oefeningen moeten doen...

goed bezig frank

Zet jou trainingsdagen en welke spiergroepen eens ff wat duidelijker onder elkaar? Dan kennen wij als bezoeker van jou log eens even kijken;). 5x5 is de shit heaaah! (* 5x5x24: ging lekker) zou je bij veel meer oefeningen moeten doen...
Ik heb een aardig vast schema:
* maandag: benen
* dinsdag: borst en triceps
* donderdag: rug en biceps
* vrijdag: schouders
Ik ga misschien de dinsdag met de donderdag omwisselen.

Training van vandaag, maandag 25 augustus 2014 (duidelijk?): benen

Squat:
* 15x20: warming up
* 10x60: warming up
* 7x90
Met belt:
* 5x5x100: ging beter dan vorige week
Bij de laatste reps van de laatste sets merkte ik dat mijn rechterknie nog wel eens naar binnen wilde. Voor de rest was het niet al te zwaar, omdat ik meer op de vorm had gelet, dus tijd om wat energie kwijt te raken...

Walking lunges (met dumbbells): jaja!
* 3x18x20
He-le-maal kapot! Waarom doe ik dit mezelf aan? :janken:
Die 20kg is natuurlijk per hand. 9 stappen per been.

Leg extensions:
* 3x12x82
Nog te vermoeid van de lunges...

Leg curl:
* 2x12x84
* 2x8x91
Voelde mijn hamstrings goed, goed geknepen :)

Standing calf raise (1 dumbbell, per been):
* 4x10x30
Ik kon de kuiten niet zo voelen als met de barbells. Coördinatie was ook niet helemaal wat het zijn moest. Komt wel in orde als ik dit vaker zo doe.

Dat was hem weer. Ik ga deze training geheid een paar dagen voelen. Cijfer 7,5/10 :)

Morgen borst en triceps trainen met Boterharm!

Extensions na je lunges is ook wel killing :-) Lekker hoor.

Standing calf raise (1 dumbbell, per been):
* 4x10x30
Ik kon de kuiten niet zo voelen als met de barbells. Cordinatie was ook niet helemaal wat het zijn moest. Komt wel in orde als ik dit vaker zo doe.
Nice, goeie toevoeging aan je oefeningen!
Ik hou altijd de vrije hand lichtjes tegen de muur aan. Niet om kracht te zetten, maar het helpt erg met balanceren.

Nette training!

Ik heb een aardig vast schema:
* maandag: benen
* dinsdag: borst en triceps
* donderdag: rug en biceps
* vrijdag: schouders
Ik ga misschien de dinsdag met de donderdag omwisselen.
---------------------------------------------------------------------
Als jij dinsdag en donderdag omwisselt, heb je dus donderdag borst en triceps en vrijdag schouders?
Als je schouders traint, en je doet press oefeningen, dan gebruik je daar ook echt zeker wel je triceps mee!
Dat wil dus zeggen dat als jij donderdags zwaar je triceps pakt, dat je vrijdags misschien wel je Military Press voor geen meter lukt omdat je triceps op zijn van de dag ervoor.
Ik heb 1x Log press geprobeerd nadat ik van te voren 5x5 had gebankdrukt en ik kreeg nog geen 70kg boven me hoofd gedrukt gewoon puur omdat me triceps me in de steek lieten.

Is het niks om een 3daags schema te doen en dan door te wisselen op de 4e dag?
Iets van:
1: Borst, schouders, Triceps
2: Rug, Biceps, Traps
3: Benen, Kuiten, Buik?
En dan dag 4 weer beginnen me dag 1 en dan week erop met dag 2 beginnen en zo doorwisselen?

Naja, Succes.. We horen het wel:D

Zojuist samen met Boterharm borst en triceps getraind! We waren redelijk aan elkaar gewaagd qua gewicht, dus we hoefden gelukkig niet al te veel schijven omwisselen. Ik kon nog goed voelen dat ik gisteren benen heb getraind. Met name de lunges (glutes). We hebben bij dezelfde keten getraind als waar ik normaal kom, maar wel bij een andere vestiging. Harm had een dagpas.

Incline bench press:
Platte bench was helaas bezet. Voor ons allebei even wennen.
* 12x40
* 8x50
* 8x55
* 4x60 + spot
* 7x50
Bij een van de sets (wsch laatste van 55) heb ik mijn linkerschouder wat verrekt bij het terugleggen van de stang. Hier heb ik de rest van de training wat last van gehad. De pijn werd gelukkig niet erger.

Bench press:
* 8x60
* 5x70
* 4x70 + spot
* 8x60 + spot
Natuurlijk ging het iets minder dan gebruikelijk, vanwege de incline press.

Dumbbell flyes:
* 15x12
* 9x18
* 2x10x16
Volgens Harm kwam ik bij de 18 kg set op het laatst iets teveel naar binnen en ging ik daarna pressen, dus geen goede boog. Bij de volgende sets daarop gelet en dat ging een stuk beter.

Cable flyes:
Low: 12x9, niet stabiel, komt ook omdat dit station voor mij iets te smal is.
High:
* 15x11,5
* 2x10x15

Dips (bodyweight):
* 3x4
* 1x3
Bij de 3e set heb ik mijn hamstrings iets verrekt, om mezelf schrap te zetten. Het komt waarschijnlijk ook door de spierpijn van gisteren.

Skull crushes met EZ-bar:
Incline:
* 2x10x30
Flat:
* 8x30
* 6,5x30: laatste rep ging ik niet erg diep

Cable push down (rope):
* 12x20
* 12x25
* 7x30+7x20+7x15: dropset
* 10x25+10x15+15x10: dropset
Lekker knallen!

Tate press: nieuwe oefening
* 15x8
* 15x10
* 14x12
* 9x14
Ging wel lekker :)

Voor de afwisseling was het wel een keer leuk om met zijn tweeën te trainen. Het is wel gezellig. Ook al zijn we redelijk doorgegaan, toch waren we bijna 2 uur bezig. We zouden dit vaker moeten doen, maar dan moet een van ons een andere sportschool zoeken.
Cijfer: 7,5, i.v.m. schouder

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Als jij dinsdag en donderdag omwisselt, heb je dus donderdag borst en triceps en vrijdag schouders? Als je schouders traint, en je doet press oefeningen, dan gebruik je daar ook echt zeker wel je triceps mee! Dat wil dus zeggen dat als jij donderdags zwaar je triceps pakt, dat je vrijdags misschien wel je Military Press voor geen meter lukt omdat je triceps op zijn van de dag ervoor. Ik heb 1x Log press geprobeerd nadat ik van te voren 5x5 had gebankdrukt en ik kreeg nog geen 70kg boven me hoofd gedrukt gewoon puur omdat me triceps me in de steek lieten. Is het niks om een 3daags schema te doen en dan door te wisselen op de 4e dag? Iets van: 1: Borst, schouders, Triceps 2: Rug, Biceps, Traps 3: Benen, Kuiten, Buik? En dan dag 4 weer beginnen me dag 1 en dan week erop met dag 2 beginnen en zo doorwisselen? Naja, Succes.. We horen het wel:D

Ik zat mijzelf ook af te vragen of het wel verstandig is om schouders een dag na borst te doen. Ik ga het waarschijnlijk niet doen. De keren dat ik met rug spierpijn krijg is zeldzamer en dan kan ik in ieder geval de press-oefeningen gewoon doen. Alleen bij rear delt raise en face pull zou ik last hebben.

De split die je voorstelt is niks voor mij. De belangrijkste reden is dat er dan weken zijn dat ik 2x benen moet doen! :eek: Soms presteer ik het om 4 dagen spierpijn hiervan te hebben!
Ik vind het juist wel fijn om schouders op een aparte dag te doen, dus ik laat het even zo :)

Lekkere training jongens :)
Borst gedeelte lijkt beetje op die van mij; incline, flat, db flye, cable cross

Lekker volume ook, keep it up

Die dropsets waren lekker, ik voel ze nog steeds :) Jij ging hard op die triceps trouwens. Was een mooie training!

Heb trouwens toch maar een shake naar binnen gegoten na thuiskomst. Die eiwitjes gaan zo te voelen linea recta naar de triceps.

Lekkere training jongens :)
Borst gedeelte lijkt beetje op die van mij; incline, flat, db flye, cable cross
Qua opbouw leek het ook meer op jouw trains: eerst alles voor borst achter elkaar, daarna alles voor triceps achter elkaar. Ik doe het zelf meestal afwisselend, maar dit voelde wel erg lekker. Ga dat miss vaker doen.

Klinkt goed mannen :thumbs:

Lekkere training jongens :) Borst gedeelte lijkt beetje op die van mij; incline, flat, db flye, cable cross Lekker volume ook, keep it up
Die dropsets waren lekker, ik voel ze nog steeds :) Jij ging hard op die triceps trouwens. Was een mooie training! Heb trouwens toch maar een shake naar binnen gegoten na thuiskomst. Die eiwitjes gaan zo te voelen linea recta naar de triceps. Qua opbouw leek het ook meer op jouw trains: eerst alles voor borst achter elkaar, daarna alles voor triceps achter elkaar. Ik doe het zelf meestal afwisselend, maar dit voelde wel erg lekker. Ga dat miss vaker doen.
Training was inderdaad goed. Ik kon vanavond nog nagenieten van spierpijn in mijn borst en triceps. Trouwens, ook nog steeds van maandag!

Vanavond heb ik rug en biceps getraind. Ik ben weer eens begonnen met optrekken. Geen plotselinge gains gemaakt helaas :(

Wide grip pull up:
* 2,5xBW
* 2xBW
* 1,5xBW
Elk setje afgerond met 5 sec. vasthouden en vervolgens in 5 sec. laten zaken (uithangen).

Chin up:
* 2,5xBW
* 2xBW
* 1,5xBW
Elk setje alleen afgerond met uithangen.

BOR:
* 12x70
* 8x85
* 6x95
* 10?x80: niet opgeschreven

Cable row (seated):
* 10x77
* 2x8x84
* 12x77

Lat pull down met kromme stang (W-vormig, geen EZ):
* 10x70
* 2x7x75
* 10x65+10x50+10x40+10x30: dropset, rammuh!

Barbell curl
* 15x20: opwarmen
* 12x30: opwarmen
* 10x40
* 4x50 + failure, was heel zwaar, wel mogelijk PR
* 7x45
* ?x40: vergeten op te schrijven
Goede pomp door het volume :)

Dumbbell preacher curl:
* 10x14
* 8x16
* 5x18