MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Kroc Rows? Ook lang niet gedaan!
 
Pfoe, 3x10 squatten en dan nog effe enkele setjes met 120kg benchen... Niet slecht, jongeman! :)
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 152,5 kg × 3
Set 5: 152,5 kg × 3
Set 6: 152,5 kg × 3

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 3
Set 6: 72,5 kg × 3
Set 7: 72,5 kg × 3
Set 8: 72,5 kg × 3

Pull Up
Set 1: 6 reps
Set 2: 6 reps
Set 3: 6 reps

T's + Y's
Set 1: 0 kg × 8
Set 2: 0 kg × 8

Ging allemaal vlotjes.
 
mooie trainingen zet je weer neer de laatste tijd :thumbup:
 
mooie trainingen zet je weer neer de laatste tijd :thumbup:

Thanks man, ik mag inderdaad niet klagen!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 3
Set 8: 140 kg × 3
Set 9: 140 kg × 3

Heel zwaar, zeg gerust maar maximaal. Wel tevreden mee!

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 96 kg × 10
Set 5: 96 kg × 10
Set 6: 96 kg × 10

Met 3-4 minuten rust is dit goed te doen.

Barbell pullover
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 20 kg × 8
Set 3: 20 kg × 8

Zo, dat is dat. Tijd voor een kleine verandering, zoals aangekondigd: paused ipv triples.
 
Netjes man, de beloofde 2.5 kg op de squats waargemaakt. :thumb:
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 112,5 kg × 10

En dat was het weer! Deze week is rustweek. Eigenlijk zou ik liever in de stijl van Rik76 deloaden (wat minder volume en iets lager gewicht) maar ik zit met mijn meisjeshanden. Die zijn behoorlijk beurs. Bekend probleempje voor mij, begonnen toen ik mijn grip veranderde op bench. Dat loste mijn chronische overbelasting in de biceps op, maar nu stribbelen de handen dus weer tegen.

Daarom deze week rust, behalve op de enige oefening waar ik mijn handen nauwelijks nodig heb. Plus zelfs een week niet squatten kost me altijd veel gains, veel meer dan op de andere oefeningen. Vandaag vrij minimaal, vrijdag wat meer.
 
Gebruik je magnesium bij het benchen?
 
Gebruik je magnesium bij het benchen?

Indien nodig ja (bij zweethandjes). Maar daar heeft het niks mee te maken, al weet ik niet precies wat het wel is. Te hard knijpen? Gewoon het gewicht dat iets beurs drukt?
 
Of niet hard genoeg knijpen? Dan krijg je waarschijnlijk meer zijwaartse druk.
Het ligt er een beetje aan op welke plaats het probleem het grootste is.
 
Of niet hard genoeg knijpen? Dan krijg je waarschijnlijk meer zijwaartse druk.
Het ligt er een beetje aan op welke plaats het probleem het grootste is.

Ik knijp onwillekeurig keihard bij een zware set. Misschien eens kijken of ik ook zonder kan.

Verder is vooral de muis van de handen gevoelig. In bed heb ik soms pijnlijke scheuten in de hele hand. Nu, na 4 dagen rust is het al merkbaar minder.
 
Vreemd.
Je bencht wel wat zwaarder dan mezelf. Dat zal ook wel een invloed hebben.

Misschien dat je hier iets kan uit halen:
Of
 
Die bulldog grip wil ik ook wel gaan gebruiken voor al mijn presses, lukt al aardig.
 
Ik gebruik wel dezelfde positie van de barbell in de handpalm, maar grijp toch nog steeds met de vingers rond de barbell.
Ik heb wel eens een paar sets geprobeerd om met de vingertoppen te knijpen, maar dat beviel me niet echt. De barbell-positie in de hand daarentegen voelt heel erg goed aan.
 
Wel een hoop gemiereneuk over een centimetertje of minder verschil in de handpositie :(
Als je er niet over nadenkt gaat het ws. het meest natuurlijk.
 
Die cm kan soms een heel verschil in gevoel en uitvoering geven.
Het ligt er een beetje aan waar die cm aanpassing gedaan wordt.
Een cm verschil in stance bij een squat zal minder maken dan een cm verschil in greep bij de bench in mijn ervaring.
 
Die cm kan soms een heel verschil in gevoel en uitvoering geven.
Het ligt er een beetje aan waar die cm aanpassing gedaan wordt.
Een cm verschil in stance bij een squat zal minder maken dan een cm verschil in greep bij de bench in mijn ervaring.
Je hebt vast gelijk, maar soms praten we wel heel veel over kleine aanpassingen :o
 
Je hebt vast gelijk, maar soms praten we wel heel veel over kleine aanpassingen :o
Hoe bedoel je? Denk je dat we die niet uitproberen?
Ik alvast wel hoor. En soms helpt het. Soms niet.
Zo ga ik nu voor een tijdje met de pinken op de ringen benchen ipv met de ringvingers. Kleine aanpassing, maar voelt wel redelijk anders aan. Mijn onderarmen komen net wat beter loodrecht onder de barbell op het laagste punt. De ROM wordt groter maar de kracht in het laagste punt ook. Is dat een 0 operatie of niet? Dat zullen we dan later wel zien he.
 
Back
Naar boven