AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Misschien dat de intensiteit van de activatie niet verschilt maar de duur wel? Dus dat met een smallere grip de triceps niet harder aanspannen dan bij een bredere grip maar wel ietsje langer moeten werken?
Dat is me niet echt duidelijk.
Nette DL toch alweer. Heb je de barbell gewogen dat je 't zo nauwkeurig aangeeft? ;)
 
Goeie training!
Volgens deze studie maakt de gripbreedte maar weinig uit op de activatie van de spieren:
Interesting. Ik weet niet hoe alleen Saeterbakken et al hierin staan, je hoort toch vaak dat wide grip nadruk op de chest en close grip op de triceps legt.
En volgens mij hadden Ano_071120 en Bosco55555 hier de ervaring dat hun schouderklachten minder werden en borst activatie beter bij wide grip.
 
bij mij is het zo dat als ik wat breder pak, beter mijn schouderbladen bij elkaar kan houden tijdens de lift waardoor je je chest wat hoger kan houden en daardoor beter meewerkt tijdens de lift, schouderklachten zij idd minder, maar het gewicht dat ik kan drukken moest ook wel naar beneden
ik doe trouwens de grip nu ook zoals hier op pag 136 staat, dat lijkt ook te helpen, vandaag tijdens benchen voor het eerst sinds lange tijd eigenlijk geen last
 
bij mij is het zo dat als ik wat breder pak, beter mijn schouderbladen bij elkaar kan houden tijdens de lift waardoor je je chest wat hoger kan houden en daardoor beter meewerkt tijdens de lift, schouderklachten zij idd minder, maar het gewicht dat ik kan drukken moest ook wel naar beneden
ik doe trouwens de grip nu ook zoals hier op pag 136 staat, dat lijkt ook te helpen, vandaag tijdens benchen voor het eerst sinds lange tijd eigenlijk geen last
het goed squeezen van de schouderbladen is misschien nog wel het belangrijkst voor de gezondheid van je schouders.
die hand grip lijkt me vooral voor de gezondheid van je polsen belangrijk, toch niet zo voor de schouders?
 
Misschien dat de intensiteit van de activatie niet verschilt maar de duur wel? Dus dat met een smallere grip de triceps niet harder aanspannen dan bij een bredere grip maar wel ietsje langer moeten werken?
Dat is me niet echt duidelijk.
Nette DL toch alweer. Heb je de barbell gewogen dat je 't zo nauwkeurig aangeeft? ;)

Zou goed kunnen, die duur (gerelateerd aan ROM). Plus verschillen in hoe je de spieren aanwendt.

Gewicht is uiteraard theoretisch. Bar is overigens 19,9 kg heb ik ooit gewogen, dus dat is best aardig. Maar met de schijven erbij zal het flink afwijken.

Goeie training!

Interesting. Ik weet niet hoe alleen Saeterbakken et al hierin staan, je hoort toch vaak dat wide grip nadruk op de chest en close grip op de triceps legt.
En volgens mij hadden Ano_071120 en Bosco55555 hier de ervaring dat hun schouderklachten minder werden en borst activatie beter bij wide grip.

Volgens dat artikel maakt het qua activitatie niet uit voor borst. Ik voel de pecs ook wel werken bij close-grip, maar op andere plekken.

bij mij is het zo dat als ik wat breder pak, beter mijn schouderbladen bij elkaar kan houden tijdens de lift waardoor je je chest wat hoger kan houden en daardoor beter meewerkt tijdens de lift, schouderklachten zij idd minder, maar het gewicht dat ik kan drukken moest ook wel naar beneden
ik doe trouwens de grip nu ook zoals hier op pag 136 staat, dat lijkt ook te helpen, vandaag tijdens benchen voor het eerst sinds lange tijd eigenlijk geen last

Dan denk ik dat je te breed pakt bij normale bench Droop. De regel is: zo breed mogelijk zonder pijn/ongemak.

het goed squeezen van de schouderbladen is misschien nog wel het belangrijkst voor de gezondheid van je schouders.
die hand grip lijkt me vooral voor de gezondheid van je polsen belangrijk, toch niet zo voor de schouders?

Schouders weet ik niet, maar verkeerde grip werkte bij mij door in de biceps. Het gewicht wil dan naar je hoofd toe roteren, en dat moet je compenseren.


Goed verhaal, zal het vanavnd even wat beter lezen.

Zeker goed verhaal, maar gaat niet over echte close-grip bench.
 
Volgens dat artikel maakt het qua activitatie niet uit voor borst.
Kl;opt, maar in het artikel citeert hij ook al anderen die dat verband wel vonden (bij andere test opzet).
Zeker goed verhaal, maar gaat niet over echte close-grip bench.
Dat niet. Maar wel over verband schouder problemen en grip breedte en bar path.
 
het goed squeezen van de schouderbladen is misschien nog wel het belangrijkst voor de gezondheid van je schouders.
die hand grip lijkt me vooral voor de gezondheid van je polsen belangrijk, toch niet zo voor de schouders?
squeezen van de schouderbladen is heel belangrijk natuurlijk, maar met deze grip houd ik mijn polsen gewoon beter en langer recht, deze hadden nog wel eens de neiging om achterover te gaan, zeker bij de laatste reps van de zwaardere sets, en juist dan voelde ik mijn schouder.
is toch wel weer wat beter geworden nu.

Dan denk ik dat je te breed pakt bij normale bench Droop. De regel is: zo breed mogelijk zonder pijn/ongemak.
ik ben alweer iets smaller gegaan dan een tijdje terug en dit gaat nu wel lekker op deze breedte, duurt altijd lang voordat je zeker kan zijn met dit soort aanpassingen, ik verander altijd maar 1 detail, anders kom je er nooit goed achter wat je verkeerd doet, nu met de nieuwe manier van grip erbij is weer een verbetering, ook weer kijken hoe dat verder gaat, hoop zodoende toch weer de 100 kg te halen, want dat is eigenlijk alweer veel te lang geleden :D
 
ik ben alweer iets smaller gegaan dan een tijdje terug en dit gaat nu wel lekker op deze breedte, duurt altijd lang voordat je zeker kan zijn met dit soort aanpassingen, ik verander altijd maar 1 detail, anders kom je er nooit goed achter wat je verkeerd doet, nu met de nieuwe manier van grip erbij is weer een verbetering, ook weer kijken hoe dat verder gaat, hoop zodoende toch weer de 100 kg te halen, want dat is eigenlijk alweer veel te lang geleden :D

Ja da's waar, 1 ding tegelijk!

---

Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 3
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 117,5 kg × 3
Set 6: 117,5 kg × 3
Set 7: 117,5 kg × 3
Set 8: 117,5 kg × 3
Set 9: 117,5 kg × 3

Bij de warm-up protesteerde alles, beetje katerig en weinig geslapen en zo. Maar uiteindelijk ging het prima.

Paused Breathing Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 90 kg × 5

Dit zag ik laatst ergens. Zakken en dan diep in- en uitademen (reps = aantal keer). Allerlei corespieren moeten het gebrek aan spanning opvangen.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 80 kg × 8 oeps vergeten op te hogen
Set 5: 100 kg × 8
Set 6: 100 kg × 8
Set 7: 100 kg × 8

Pull Up slow negatives, 15-20 sec tussen reps
Set 1: 3 reps
Set 2: BW+ 10 5 reps
 
Dit zag ik laatst ergens. Zakken en dan diep in- en uitademen (reps = aantal keer). Allerlei corespieren moeten het gebrek aan spanning opvangen.
Tja... kan natuurlijk ook :cool:
Heb jij een riem om met squats normaliter?
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 7
Set 6: 120 kg × 7
Set 7: 120 kg × 7
Set 8: 120 kg × 7

Repje minder maar een setje meer, it's on! Doel is 4x6x130, lineair opbouwend (en ergens nog een repje droppen).

Bench paused 2 sec
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 110 kg × 3
Set 7: 110 kg × 3
Set 8: 110 kg × 5

Daarna nog even flink bezig geweest met mijn bovenrug, foam rollen en mobility oefeningen. Uiteindelijk kreeg ik met een flinke plop twee vastzittende wervels los, aaahhh da's lekker!
 
Da's een stevig volume op squat zeg.
Maar euh ... 4x6x130kg is minder volume dan je nu doet.
Dat zou je dus redelijk snel moeten kunnen halen dus. Ik zou haast denken dat het nu al bijna zou moeten lukken. Je zelfvertrouwen in de squat is precies een heel stuk minder dan bij de bench.
 
Daarna nog even flink bezig geweest met mijn bovenrug, foam rollen en mobility oefeningen. Uiteindelijk kreeg ik met een flinke plop twee vastzittende wervels los, aaahhh da's lekker!
Oh, dat kan zo lekker zijn :)

Mooie plannen voor de squat :thumb:
 
Da's een stevig volume op squat zeg.
Maar euh ... 4x6x130kg is minder volume dan je nu doet.
Dat zou je dus redelijk snel moeten kunnen halen dus. Ik zou haast denken dat het nu al bijna zou moeten lukken. Je zelfvertrouwen in de squat is precies een heel stuk minder dan bij de bench.

1x200 is veel minder volume, maar dat kan ik toch echt niet :D

Het is niet al te ambitieus inderdaad, maar kleine stapjes. Laatste keer op 130 (vorige cycle) deed ik 3x5 met veel moeite, dus een comfortabele 4x6 zou een mooie verbetering zijn.
 
1x200 is veel minder volume, maar dat kan ik toch echt niet :D

Het is niet al te ambitieus inderdaad, maar kleine stapjes. Laatste keer op 130 (vorige cycle) deed ik 3x5 met veel moeite, dus een comfortabele 4x6 zou een mooie verbetering zijn.
200kg ligt ook veel verder van 120kg af dan 130kg. ;)
Als vorige keer 3x5x130kg een hele opgave was, dan is 4x6x130kg idd goeie progressie.
 
Damn, dit is toch wel een soort cardio voor jou, Kraak!

Vorig jaar draaide ik 4x8, 5x6 (en 6x3) af in een week en niemand lulde over cardio! Maar over cardio gesproken, ik ben de afgelopen drie weekeinden erop uit gegaan met de fiets. Zaterdag 35 km. In een beschaafd tempo, maar toch :)

---

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 3
Set 5: 160 kg × 3
Set 6: 160 kg × 3

Nu ga ik singles doen, maar niet elke week boven de 160. Even bedenken hoe ik dat ga doen.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 65 kg × 2
Set 5: 76 kg × 3
Set 6: 76 kg × 3
Set 7: 76 kg × 3

Tijd om naar dubbels over te schakelen.

Barbell Row (Pendlay)
Set 1: 70 kg × 3
Set 2: 90 kg × 3
Set 3: 95 kg × 3
Set 4: 95 kg × 3

TYWL's
Set 1: 0 kg × 10
Set 2: 0 kg × 10
Set 3: 0 kg × 10

Wat een weertje he jongens!
 
cardio is sets van 10+ reps
bij je mp zit wel een mooie dikke single te groeien denk ik zo, vorig jaar deed je toch een max van 80kg?
Set 3: 95 kg × 3
Set 4: 95 kg × 3
:eek:
 
Back
Naar boven