AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Misschien dat die sumo je meer ligt, zou een oplossing kunnen zijn. Je blijft solide doorgaan.

Ik ga hem nu een echte kans geven en lange tijd beide varianten te trainen. Als er een duidelijke winnaar uitkomt, dan zal ik die als main lift aanwijzen. Zo niet, ach... de variatie is leuk.
 
Squat High-bar
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 5
Set 6: 115 kg × 5
Set 7: 115 kg × 5

Dit leek na de tester vorige week een geschikte start, maar achteraf was het te makkelijk. Legde de bar ook iets lager = minder pijnlijk.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 125 kg × 3
Set 6: 125 kg × 3
Set 7: 125 kg × 3
Set 8: 125 kg × 3

Pull Up (Weighted)
Set 1: 0 kg × 5
Set 2: 5 kg × 5
Set 3: 10 kg × 5
Set 4: 15 kg × 4
 
Ik ben trots! Two days in a row!
 
Ik ga hem nu een echte kans geven en lange tijd beide varianten te trainen. Als er een duidelijke winnaar uitkomt, dan zal ik die als main lift aanwijzen. Zo niet, ach... de variatie is leuk.

Heb je half jaar of meer geleden al eens aangeraden om sumo te gaan pullen met je korte t-rex armen ;). Goed dat je het nu een kans gaat geven. Ben benieuwd welk stijl gaat winnen..

346wb3k.png
 
hoezo zou je met T-rex armen sumo moeten gaan pullen?
 
hoezo zou je met T-rex armen sumo moeten gaan pullen?

Niets moet maar het is het proberen waard voor Craak aangezien hij al zo lang struggelt met conv deadlifts..

Issues with Short Arms


The main problem you may encounter when deadlifting with short arms is that you can't keep your back flat. You'll have to lower your hips further to get a good grip on the bar, which may result in your lower back rounding. If you can't get into a good starting position, it's also likely that you'll use your lower back muscles too much, round your back throughout the entire lift and struggle to properly engage the glutes and hamstrings.


Solutions


Those with short arms are more suited to sumo deadlifts, according to trainer and exercise physiologist Boris Bojanovic. Use a wider foot stance and hold the bar with your arms inside your knees. The wider stance means you're lower to the ground and don't have to reach as far with your arms. Alternatively, you could also try deadlifts with the bar in a raised starting position, such as deadlifts with a trap-bar -- a six-sided bar that has elevated handles, or rack deadlifts. These are performed by placing the barbell on the safety pins in a power rack. You shouldn't need to lift the bar too high -- 3 to 4 inches should do it -- as deadlifting with the bar above your knees has little carryover the regular deadlifts, claims strength coach and powerlifter Andy Bolton
 
hoezo zou je met T-rex armen sumo moeten gaan pullen?

Yay, je bent weer terug!

The main problem you may encounter when deadlifting with short arms is that you can't keep your back flat. You'll have to lower your hips further to get a good grip on the bar, which may result in your lower back rounding. If you can't get into a good starting position, it's also likely that you'll use your lower back muscles too much, round your back throughout the entire lift and struggle to properly engage the glutes and hamstrings.

Dat gevoel heb ik wel altijd gehad, maar in alle eerlijkheid is dat niet te zien in video's van mijn betere lifts. Zeker niet back rounding. Wel dat mijn torso zo'n beetje horizontaal moet natuurlijk.

Wat betreft de savage vs art is het misschien wel veelzeggend dat ik jaren lang aan mijn conv techniek heb lopen schaven, omdat ik daarvoor jaren gewoon aan het reverse squatten was (heupen te laag). Ik begrijp pas 1-1,5 jaar echt wat een deadlift is, maar het zal nooit een topper worden.

moedig het nou niet aan :D

Nou, het was leuk maar die nasleep he...
 
Pin Squat (low bar, full depth)
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 120 kg × 4
Set 5: 120 kg × 4
Set 6: 120 kg × 4

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 2
Set 5: 111 kg × 6
Set 6: 111 kg × 6
Set 7: 111 kg × 6
Set 8: 111 kg × 6
Set 9: 111 kg × 6

Front Squat
Set 1: 50 kg × 6
Set 2: 80 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 80 kg × 6

Poepoe, vochtig weertje.
 
Nou jongens, ben er even onverwacht een paar daagjes tussenuit geweest. Was heerlijk, maar het viel me wel op hoe moe ik eigenlijk constant ben geweest de laatste tijd. Ik ga voorlopig eventjes een beetje hotseknotsbegonia trainen denk ik, even geen doelen en schema's. Ik heb tenslotte toch een psychische kwetsbaarheid en die moet je niet tarten.
 
Als je effe rust nodig hebt dan is dat zo.
Dan is het erg verstandig van je om die dan ook te nemen.
Een tijdje puur voor de lol trainen kan tof zijn (hoewel ik zelf dan niet zou weten wat doen :o). Ben benieuwd wat jee r van gaat maken. Veel low-bar squats en conventional deadlifts! :D
 
gewoon een poosje doen wat goed voelt, niks mis mee
Een tijdje puur voor de lol trainen kan tof zijn (hoewel ik zelf dan niet zou weten wat doen :o). Ben benieuwd wat jee r van gaat maken. Veel low-bar squats en conventional deadlifts! :D
en als ie echt voor de lol gaat trainen zullen er waarschijnlijk ook veel rows gedaan gaan worden :D
 
geen doel? :sad:
gewoon een poosje doen wat goed voelt, niks mis mee

en als ie echt voor de lol gaat trainen zullen er waarschijnlijk ook veel rows gedaan gaan worden :D
dat verwacht ik wel :p
 
hotseknotsebegonia ...kwam dat niet uit de voetbalwereld haha lang geleden dat ik die term heb gehoord/gelezen :D
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5
Set 6: 120 kg × 3

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 3

Nou, mezelf met veel moeite aan het trainen gekregen. Heb echt nul motivatie voor de hele trainen-beetje-vooruitgaan-dan-ziek/blessure/vakantie-en-weer-opnieuw-beginnen-routine die ik al jaren volg. Het is de enige routine die geschikt is vrees ik, dus ik moet maar even op de tandjes bijten en hopen dat de lol terugkeert.
 
Back
Naar boven