XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Ziet er prima uit toch; aardig wat presses, maar de bench specifiek even wat ontzien. Maar waarom ga je wel te intensiteit omhoog gooien als je toch wat pijntjes hebt? Kan je dan niet beter even een cycle wat meer volume op lagere intensiteit draaien?
 
Ziet er prima uit toch; aardig wat presses, maar de bench specifiek even wat ontzien. Maar waarom ga je wel te intensiteit omhoog gooien als je toch wat pijntjes hebt? Kan je dan niet beter even een cycle wat meer volume op lagere intensiteit draaien?

Voor squat heb ik zeker ruimte, met MP heb ik geen last en kan ik nu eens vers doen zonder bench ervoor. DL blijft altijd al een vreemde eend, en met bench zal het inderdaad wat schipperen worden. Volgende week CGBP overslaan en kijken wat een week 'rust' oplevert. Daarna zie ik wel hoe en wat. Ik meen me te herinneren dat dit soort pijntjes snel verdwenen zodra de frequentie afnam, ook al doe ik een zware training.
 
Laatst bewerkt:
Mooie afsluiting van deze periode, ouwe powerliftert :D
 
Mooie afsluiting van deze periode, ouwe powerliftert :D

Ik hou ook nog steeds mijn gewicht scherp in de gaten. Niet dat powerlifters dat nooit doen, maar ik heb als non-competitor natuurlijk geen gewichtsklasse. Anyway, ik ben niet of nauwelijks aangekomen deze periode. Eerder afgevallen. Vorige week maandag woog ik 84 kg. Nu met de hitte 2 kg meer, maar dat ben ik zo weer kwijt. Belt nog steeds op hetzelfde gaatje als na de cut (al doe ik meestal eentje minder voor comfort).

Toch van 6x3x127,5 naar 6x3x136 met squat gegaan bijvoorbeeld, in (effectief) vijf trainingsweken.
 
Dat is zeker netjes van het gewicht. Dus van de tags boven je blog is het 'dik' misschien een beetje overdreven :P
 
Lekker bezig kerel :thumbs:

Die benches zijn gewoon erg mooi. Deadlift trekt ook wel wat bij lijkt het. Mooie resultaten.

Wat ga je precies doen qua RTS?
 
Dat is zeker netjes van het gewicht. Dus van de tags boven je blog is het 'dik' misschien een beetje overdreven :P

Vergeleken met jou ben ik dik ;) Dat moet maar, want een man dient 200 te kunnen squatten. Al is het maar 1x in zijn leven :D

Lekker bezig kerel :thumbs:

Die benches zijn gewoon erg mooi. Deadlift trekt ook wel wat bij lijkt het. Mooie resultaten.

Wat ga je precies doen qua RTS?

Deadlift kan ik veel meer trekken, de laatste 'set' (van 1) is net zo makkelijk als de eerste. Het lijkt aardig te werken zo voor mij, ik til niet zwaar of veel en laat de DL meeliften op de squat.

RTS gebaseerd op generalized intermediate, maar MP op gelijke voet als de grote drie.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 8 PR @9,5
Set 8: 120 kg × 8
Set 9: 120 kg × 8

Yeah baby!

neet61, laten we eens teruggaan naar begin juli, toen ik 7x127,5 had gedaan en dat was theoretisch 20 kg meer dan 2 maanden daarvoor. Toen werd er (terecht) gewezen op het rebound effect na de cut, en het feit dat ik al eerder op vergelijkbaar niveau was geweest. Toen zei ik:

En als ik over 2 maanden nu weer 20 kg erbij doe? :D

En toen zei jij:

Dat gebeurt niet, tenzij je een spuit in je bil zet.

Welnu, theoretisch is er weer 20 kg bij, in niet eens 2 maanden (waarin ook nog een rust- én een opstartweek). 7x127,5 is theoretische 1RM 153, 8x140 is 174. En vanzelfsprekend zonder spuit! Gewoon een kwestie van volume, volume en nog eens volume.

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 72,5 kg × 5 @9
Set 6: 61 kg × 8
Set 7: 61 kg × 8

Pull Up
Set 1: 86 kg × 6
Set 2: 91 kg × 6
Set 3: 96 kg × 6

Deficit deadlift 4 cm
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 130 kg × 3
Set 5: 140 kg × 3

Op nog een repout op bench na vrijdag, doe ik het verder trouwens een beetje rustig aan deze week.
 
'Volume', dat is van Golden Gear, toch? Hoeveel zet je?
 
'Volume', dat is van Golden Gear, toch? Hoeveel zet je?

Volume van Oil of Olaz, 5 ml per wasbeurt.

Met jou heb ik ook nog een appeltje te schillen trouwens! Jij zat mij destijds te klieren dat ik met dat schema maar op halve kracht trainde :D
 
Het is niet 20 kg erbij op de 7x127.5. Maar ik vind de stijging van de (theoretische) 1 RM met 20 kg in 2 maanden (en zonder spuit) ook zeker :bow:
 
Het is niet 20 kg erbij op de 7x127.5. Maar ik vind de stijging van de (theoretische) 1 RM met 20 kg in 2 maanden (en zonder spuit) ook zeker :bow:

Lol we hadden het over twee verschillende dingen dus. Nee, 7x147,5 gaat niet lukken, maar toch best close!

Overigens neetje, die opmerking van je heeft me enorm gemotiveerd. Was niet echt nodig, want het ging lekker, dus dan heb je weinig aansporing nodig. Maar toch bedankt :)
 
Lol we hadden het over twee verschillende dingen dus. Nee, 7x147,5 gaat niet lukken, maar toch best close!

Overigens neetje, die opmerking van je heeft me enorm gemotiveerd. Was niet echt nodig, want het ging lekker, dus dan heb je weinig aansporing nodig. Maar toch bedankt :)
Het is zeker close....
Geen dank :D Wonderlijk hoe een opmerking van 'Dat lukt je niet' bij sommige mensen extra motivatie oplevert.
 
Heel nice, die squat! Vrijdag ook nog een PR zetten op de bench begrijp ik?
 
Mooi die squats, kan me momenteel moeilijk voorstellen dat ik dit zelf ooit weer eens zal doen.
 
Heel nice, die squat! Vrijdag ook nog een PR zetten op de bench begrijp ik?

Da's wel de bedoeling ja!

Mooi die squats, kan me momenteel moeilijk voorstellen dat ik dit zelf ooit weer eens zal doen.

Tuurlijk lukt dat wel!

Front Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 80 kg × 8
Set 5: 85 kg × 8
Set 6: 85 kg × 8

CGBP overgeslagen (rust)

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 82,5 kg × 8
Set 4: 82,5 kg × 8

GHR groene band, gaatje 4
Set 1: BW × 5
Set 2: BW × 5
Set 3: BW × 8

Lol, training van niks natuurlijk (35 minuten). Maar dit is dan ook bewust een easy weekje.
 
Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 8
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 126 kg × 5 6F
Set 7: 108,5 kg × 8
Set 8: 108,5 kg × 6

Kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Domme fout op rep 3 (uit de ideale baan) kostte onnodig kracht. Eeuwigheid tegen rep 6 lopen drukken (wat pr zou opleveren) maar niet gehaald. CNS fried, back-off ging klote.

Squat paused
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 80 kg × 3
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 110 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 3 belt

Ergens tussen 120 en 130 is goed om wat volume op te draaien.

Deadlift (singles)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 5

Geen toptraining, had de slaap nog mijn ogen.
 
Back
Naar boven