MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Leuk man, steek je vast veel van op van die gasten..vooral je deadlift wil je laten checken zeker?

Ik geloof dat we dit punt opnieuw moeten bespreken: Variatie op zijn tijd is altijd goed, Neet

Heb gisteren al LB gedaan ivm de Clinic die ik zaterdag ga volgen. Wil dan niet krom van de spierpijn staan. UB van vrijdag doe ik morgen.
OK, uit balsturigheid ga ik vandaag dan zeggen dat muscle confusion alleen maar ... verwarrend is voor je spieren :)

Leuk die clinic. Have fun!

• Topic Starter Topic Starter
Eventjes vooraf:

1) Hamstrings losmaken doe je zo: barbell iets onder heuphoogte in je rack, hamstring erop en wiebelen + strekken maar. Druk regel je zelf. Pijnlijk maar supereffectief!
2) Ik noem in mijn openingspost wel leuk 6 weken per fase voor de eerste fasen, maar in mijn huidige opzet maak ik dan een cycle niet af. Daarom 8 weken per fase (3 volle cycles).

Bench Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 120 kg × 2 meh
Set 7: 92,5 kg × 8
Set 8: 92,5 kg × 8
Set 9: 92,5 kg × 8

In goede doen moet ik toch 120x4 of x5 doen, maar ik was duidelijk nog niet hersteld. Ik zoek ook nog naar de juiste kcal-inname. Vorige week was ik gewoon nog een paar honderd gram afvallen, ook al dacht ik dat ik makkelijk boven onderhoud at.

Reppen ging wel soepel, maar ivm zaterdag verder geen borst/triceps oefeningen meer gedaan.

Pull Up
Set 1: +83 kg × 8
Set 2: +83 kg × 8
Set 3: +83 kg × 8

Hanging Leg Raise
Set 1: +83 kg × 8
Set 2: +83 kg × 8

Die cursus lijkt me zo vet! Zal die site eens in de gaten houden voor een volgend cursusmoment!

Flinke bank, hoor! Nice!

Grappig dat het afvallen nog even kan doordenderen..... Je mag nog meer eten dan :D

Die cursus lijkt me zo vet! Zal die site eens in de gaten houden voor een volgend cursusmoment!

Als je de telefoon pakt, kun je er vast nog wel bij morgen :)

Viel mij tegen juist. Laatst nog 130x2 gedaan op een Ethiopisch dieet!

Grappig dat het afvallen nog even kan doordenderen..... Je mag nog meer eten dan :D

Ja, stond er ook van te kijken. Toch een ontbijt toegevoegd (eiwitpannenkoek + eitje) en lunch uitgebreid met een 1-2 sneetjes roggenbrood + filet americain. Op het oog aardig in de buurt van 500 kcal, nietwaar?

Vast wel, maar ik heb zondag een dringende afspraak met Strava :rolleyes: Afgelopen week is fietsen de dag na LB werk niet denderend bevallen, dus dat wilde ik maar niet herhalen...

Pssssh, daar word je toch niet sterk van! En sexy zit er sowieso niet voor je in :trollface:

84,3 kilo aan pure sexyheid jonge inclusief navelpluis

Het schommelt, maar er zit een voorzichtig dalende lijn in ;) Over een 'poosje' bij de 80 eens kijken wat te doen

Vandaag leuke Clinic gehad, toch 20 man op afgekomen! Het ging in principe over basisdingen, maar het niveau liep uiteen van totale beginner tot behoorlijk sterke gasten. Ik zat er tussenin. Sowieso krijg je feedback op je techniek en die gasten hebben daar echt oog voor. Bijvoorbeeld bij de squat prikte Wim Wamsteeker even tussen mijn schouderbladen en zei dat ik daar de spanning moest houden. Meteen kwam ik makkelijker door het sticking point.

Uiteindelijk was mijn form niet eens zo brak. Op bench zat ik wel goed, bij squat advies gekregen iets wijder te gaan staan en dat spanningsdingetje dus. Bij DL was de setup tot mijn verbazing wel goed en is het puur gebrek aan spanning die mijn 1e rep verneukt. Alleen nog singles kort achter elkaar doen was het advies, zoals mensen mij trouwens vaker hebben aangeraden. Daarnaast de heupen erin rammen na de knie. Lekker om na al dat geëikel met de DL er weer vertrouwen in te hebben!

Terug reed Pjotr van den Hoek (de sterkste powerlifter van Nederland) met me mee naar huis, ik mag best een keertje met hem meetrainen. SCORE! :D

Laat Pjotr maar es n poepie ruiken dan...:p

Gaan we nou volgende week nieuwe PR's zien? ;)

Laat Pjotr maar es n poepie ruiken dan...:p

Gaan we nou volgende week nieuwe PR's zien? ;)

Nah, geen pr's voorlopig. Ik hou vast aan mijn langetermijnplan: paar maandjes spiertjes en werkcapaciteit bouwen, dan kracht. Aan het eind van het jaar kijk ik wel verder: weer cutten, dan door met kracht. Of meteen door met kracht :)

Vet man! Mooi dat je techniek al goed zit natuurlijk, maar sowieso goed om daar nog wat bevestiging van en tips voor te krijgen!

Klinkt als een wel besteed weekend. Ik hoop dat je de cues met succes kan toepassen in je lifts!

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 3
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3
Set 5: 120 kg × 5
Set 6: 120 kg × 5
Set 7: 120 kg × 5

Ik sta dus op tussen elke rep. Gewicht is zwaar genoeg om imperfecties in techniek op te merken, maar niet zwaar genoeg (hopelijk) om fouten uit te lokken. Blijft moeilijk hoor, je moet op zoveel tegelijk letten.

Front Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8
Set 4: 70 kg × 8

Stiff Legged Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 110 kg × 8

Bent Over Row small grip
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8