Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Zoals omschreven in de link, maar ik wil bij die 1.0 uitkomen.
Eerst voor mij belangrijk om naar mn 1RM (2015) toe te werken, zit nu pas op BP +/- 40%
Hoe was jouw berekening dan?
Waar liep je dan op vast? Te hoge liftscore? Ik begrijp je niet..

Nou, wat ik zeg: die 1.0 is vrijwel zeker flauwekul. Precies 1.0 is optimale belasting? Ik geloof er niks van. Het is een ander getal, dat ook nog verandert in de tijd naarmate je van beginner naar intermediate naar gevorderd gaat. Daarvoor moet je dus langdurig je scores variëren, bijhouden en achteraf evalueren in welke range je de beste resultaten boekte. En dan mag je de meting niet verstoren door bijv. je kcal-inname te veranderen. Kortom, het is een heel karwei.
 
Nou, wat ik zeg: die 1.0 is vrijwel zeker flauwekul. Precies 1.0 is optimale belasting? Ik geloof er niks van. Het is een ander getal, dat ook nog verandert in de tijd naarmate je van beginner naar intermediate naar gevorderd gaat. Daarvoor moet je dus langdurig je scores variëren, bijhouden en achteraf evalueren in welke range je de beste resultaten boekte. En dan mag je de meting niet verstoren door bijv. je kcal-inname te veranderen. Kortom, het is een heel karwei.

Ah ok dat is erg complex allemaal, inderdaad.
ik dacht het uitgangspunt was je 1 RM
Thnxs
 
Ah ok dat is erg complex allemaal, inderdaad.
ik dacht het uitgangspunt was je 1 RM
Thnxs

Ja jammer he. Het zou natuurlijk geweldig zijn als je vantevoren zou kunnen uitrekenen wat je moet doen voor optimale belasting: nooit meer teveel of te weinig doen! In principe kan het ook, maar je moet eerst weten waar je optimale belasting ligt. Misschien dat ik toch maar eens voor squat door mijn log terug ga en alle weekscores ga uitrekenen en dan kijk waar ik het meeste vooruitgang boekte.
 
Ja jammer he. Het zou natuurlijk geweldig zijn als je vantevoren zou kunnen uitrekenen wat je moet doen voor optimale belasting: nooit meer teveel of te weinig doen! In principe kan het ook, maar je moet eerst weten waar je optimale belasting ligt. Misschien dat ik toch maar eens voor squat door mijn log terug ga en alle weekscores ga uitrekenen en dan kijk waar ik het meeste vooruitgang boekte.

Ik weet alweer waar ik op vastliep destijds. Om bijv. je optimale wekelijkse squatbelasting te vinden, moet je al je squatwerk en eigenlijk alle LB-oefeningen meenemen. Daar moet je dan wel je 1RM's van weten, anders kun je je scores niet uitrekenen. Dat je bv. een paar makkelijke setjes SLDL niet meeneemt kan nog wel, maar over het algemeen weet ik van veel assistance de 1RM niet. En dan houdt het op.

---

Front Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 100 kg × 5
Set 6: 100 kg × 5

Ging stuk makkelijker dan 97,5 vorige week, na die zware training van maandag nota bene. Het kan raar lopen!

CGBP
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 6
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 100 kg × 6

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 6
Set 3: 90 kg × 6
Set 4: 90 kg × 6

GHR groene band
Set 1: BW (85 kg) × 8 gaatje 5
Set 2: BW (85 kg) × 8 gaatje 6
Set 3: BW (85 kg) × 6 gaatje 8

Klein uurtje werk aan gehad.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 122,5 kg × 3
Set 6: 125 kg × 3
Set 7: 127,5 kg × 3

Ging niet slecht, maar ik had koppijn en dat persen is dan niet fijn.

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 6
Set 6: 110 kg × 6
Set 7: 110 kg × 6
Set 8: 110 kg × 6
Set 9: 110 kg × 6

Goed!

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 162,5 kg × 4

Ook prima. Benieuwd of hoe deze opzet uitpakt. 2x/week DL, 1x matig zwaar, 1x zwaar + veel squatten.
 
En hoe gaat het met je schouder nu?
 
En hoe gaat het met je schouder nu?

Tot gisteren heel goed, na twee zeer onaangename sessies bij de masseur. Vanochtend weer stijve nek, en daardoor hoofdpijn. Het viel me op dat ik op twee dikke kussens heb liggen pitten, waar ik de afgelopen tijd juist een dunne stevige had. Heeft er mogelijk mee te maken!

Nu, na de training, alles weer lekker los en hoofdpijn weg.
 
Stresshoofdpijn?! Of gewoon de bar tegen je kin gepresst
 
Nee uitstraling van de stijve nek.
 
Na de training is de boel altijd lekker opgewarmd en lijkt het probleem altijd minder. Komt daarna helaas keihard weer terug... :(
 
Gelukkig, hoop dat het wegblijft,
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 125 kg × 6
Set 6: 125 kg × 6
Set 7: 125 kg × 6
Set 8: 125 kg × 6
Set 9: 125 kg × 6

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 70 kg × 3
Set 6: 70 kg × 3
Set 7: 70 kg × 3
Set 8: 70 kg × 3
Set 9: 70 kg × 3

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 2
Set 5: 155 kg × 2
Set 6: 155 kg × 2

Pull Up dead-hang
Set 1: 86 kg × 5
Set 2: 86 kg × 5
Set 3: 86 kg × 5
Set 4: 86 kg × 5
Set 5: 86 kg × 5

Alles ging erg lekker vandaag!
 
Die MP gaat je goed af :)
 
BW MP's.....?
 
Zo hey. Aardig leuke setjes pak je weer.
 
Eind van het jaar maar eens een BW MP proberen ja. En een 2xBW SQ. 1,5xBW Bench lukt probleemloos. 2,5xBW DL gaat nog lang niet gebeuren.

Overigens zit ik al op 86 kilo, even stats aanpassen. Eind van het jaar mag het 88 zijn, dan klein cutje terug naar 85 om niet uit mijn kleren te groeien.
 
Heel nice! Je houdt het lekker bij de basics en daar is duidelijk helemaal niets mis mee :).
Zodra ik weer start, ga ik voor een vergelijkbare aanpak qua oefeningkeuze en frequentie.
 
Eind van het jaar maar eens een BW MP proberen ja. En een 2xBW SQ. 1,5xBW Bench lukt probleemloos. 2,5xBW DL gaat nog lang niet gebeuren.

Overigens zit ik al op 86 kilo, even stats aanpassen. Eind van het jaar mag het 88 zijn, dan klein cutje terug naar 85 om niet uit mijn kleren te groeien.

Die 2,5 bw DL is wel een heel mooi lange-termijn doel :D
 
Back
Naar boven