Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
Elvis trekt met een camper door Nevada dacht ik?

Ja, klopt. Drive by shootings aan het doen met tupac

Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 5 paused
Set 6: 120 kg × 5 2 sec paused
Set 7: 120 kg × 5 3 sec paused

Zware reps met die 3 secs zeg.

Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 117,5 kg × 5
Set 6: 117,5 kg × 5
Set 7: 117,5 kg × 5
Set 8: 117,5 kg × 5

Erg goed, beter dan verwacht.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 1
Set 5: 165 kg × 1
Set 6: 165 kg × 1
Set 7: 165 kg × 1
Set 8: 165 kg × 1

Snap er niks van, bar ging strak langs mijn rechter-, maar veegde slechts langs mijn linkerbeen. Stond uiteraard symmetrisch. Dan nog ging het niet slecht, maar dat soort dingetjes schelen vele kilo's op een max-poging.

• Like
Waarderingen: Inb4
Damn. Nice paused squats :eek:.

Snap er niks van, bar ging strak langs mijn rechter-, maar veegde slechts langs mijn linkerbeen. Stond uiteraard symmetrisch. Dan nog ging het niet slecht, maar dat soort dingetjes schelen vele kilo's op een max-poging.

Ik heb last gehad van een soortgelijk probleempje. Het probleem zat in m'n linker schouder toen!

dat zijn lekkere gewichten waar je mee werkt man :wl:

dat zijn lekkere gewichten waar je mee werkt man :wl:

Thanks man, zelf vind ik het maar een magere oogst voor tien jaar werken. Ik heb veel fout gedaan, maar uiteindelijk ben ik gewoon geen natuurtalent. Als ik zie hoe 'makkelijk' sommige mensen gains maken... Makkelijk tussen aanhalingstekens, want ze werken er keihard voor, maar ik kan die volumes niet eens aan.

Maar goed, ik heb er 90% van de tijd lol in en daar gaat het om. Plus ik ben toch mooi maar op mijn sterkst nu op mijn oude dag!

Maar goed, ik heb er 90% van de tijd lol in en daar gaat het om. Plus ik ben toch mooi maar op mijn sterkst nu op mijn oude dag!

je schrijft het als een bijzin, maar daar heb je wel de 2 belangrijkste punten te pakken, en je maakt toch nog steeds progressie in kracht?
je moet ook niet vergeten dat er ook heel veel (die ook knap jonger zijn) zijn die zo een squat-bench-dead training zoals hierboven staat niet kunnen draaien hoor.

je schrijft het als een bijzin, maar daar heb je wel de 2 belangrijkste punten te pakken, en je maakt toch nog steeds progressie in kracht?
je moet ook niet vergeten dat er ook heel veel (die ook knap jonger zijn) zijn die zo een squat-bench-dead training zoals hierboven staat niet kunnen draaien hoor.

True true... ach was ik maar twintig jaar geleden begonnen! Maar in die tijd vond ik het echt onbegrijpelijk dat een mens zich vrijwillig zou inspannen :D

En ja, ik maak nog progressie... zo oud ben ik nou ook weer niet ;)

True true... ach was ik maar twintig jaar geleden begonnen! Maar in die tijd vond ik het echt onbegrijpelijk dat een mens zich vrijwillig zou inspannen :D

En ja, ik maak nog progressie... zo oud ben ik nou ook weer niet ;)

met die progressie bedoelde ik niks met je leeftijd hoor, je bent natuurlijk gewoon nog een jonge vent.
age is just a number
en 20 jr eerder begonnen,.......ach zegt niet zoveel hoor, ben 25 jr geleden begonnen en zit nu weer op een beginnersnivo te klooien, dus dat is geen garantie

Ik weet nog steeds niet wat er precies aan de hand was om eerlijk te zijn. Het kwam er in ieder geval op neer dat m' schouder hypermobiel was en ik daardoor teveel doorhing aan die kant t.o.v. rechts.
Het is volgens mij veroorzaakt door pulls te doen waarbij m'n ellebogen te ver langs m'n lichaam kwamen. Geen goed idee..

met die progressie bedoelde ik niks met je leeftijd hoor, je bent natuurlijk gewoon nog een jonge vent.
age is just a number
en 20 jr eerder begonnen,.......ach zegt niet zoveel hoor, ben 25 jr geleden begonnen en zit nu weer op een beginnersnivo te klooien, dus dat is geen garantie

Nee, nam het ook niet zo op. Bedoelde dat leeftijd nog geen excuus mag zijn ;)

Gestopt tussendoor? Geblesseerd?

Ik weet nog steeds niet wat er precies aan de hand was om eerlijk te zijn. Het kwam er in ieder geval op neer dat m' schouder hypermobiel was en ik daardoor teveel doorhing aan die kant t.o.v. rechts.
Het is volgens mij veroorzaakt door pulls te doen waarbij m'n ellebogen te ver langs m'n lichaam kwamen. Geen goed idee..

Nou de masseuse heeft inderdaad links de boel keihard onder handen genomen, dus misschien zit hij nu losser en compenseer ik daar nog niet voor.

There you go ;)

yup, eruit gelegen door een ongeluk, soms zit het mee en soms zit het tegen, maaaarrrr al weer lekker op de terugweg, al zeg ik het zelf.

Ook al... maar mooi dat je herstelt :thumbup:

---

Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 135 kg × 4
Set 7: 135 kg × 4
Set 8: 135 kg × 4
Set 9: 135 kg × 4

Mooi.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 65 kg × 1
Set 5: 72,5 kg × 3
Set 6: 72,5 kg × 3
Set 7: 72,5 kg × 3
Set 8: 72,5 kg × 3
Set 9: 72,5 kg × 3

Dacht: ik gooi het erop, we zien wel waar het schip strandt. Maar het ging erg soepel.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 3
Set 5: 155 kg × 3
Set 6: 155 kg × 3
Set 7: 155 kg × 3

Lang geleden dat ik echte sets heb gedaan, overigens wel opstaan tussen reps.

Pullups doe ik woensdag wel.

Volgende week 1rm meten: maandag squat + mp, vrijdag deadlift + bench. Dit omdat ik die moet weten voor mijn volgende schema. Ter voorbereiding vallen er steeds meer dingen af deze week. Deadlift niet meer zwaar, squat alleen woensdag nog een keer, bench wel vrijdag.

Hier heb je je nieuwe 1RM

SQ 132,5 x 5 132,5 x 1,2 = 159 ga voor 160KG

MP 70 x 5 70 x 1,2 = 84 ga voor 85KG

DL 152,5 x 5 152,5 x 1,2 = 183 ga voor 185KG

BP 117,5 x 5 117,5 x 1,2 = 141 ga voor 142,5KG

SQ 160
MP 85
DL 185
BP 142,5

Ga nou gewoon door met trainen, dat scheelt je een hoop stress op je cns....lekker belangrijk....:p
Ben je al zo snel hersteld vanaf maandag naar vrijdag? Veel succes :thumbup:

Ben wel beniewd naar je volgende schema....DUP?

Laatst bewerkt:
O wat lief Bossje, maar ik was inderdaad niet van plan echt te maxen :) Gewoon repouts. Ik kom nog wel een stukje hoger dan jouw schattingen denk ik.

Volgend schema is iets wat ik zelf in elkaar heb geflanst en vorig jaar met veel succes heb gedaan. Het is een klassieke UB/LB split met lineaire periodisatie, maar daaroverheen een golfbeweging met "makkelijke", "medium" en "moeilijke" trainingen. Grote vier allemaal 2x/week, twijfel of ik überhaupt nog assistance ga doen.

Die assistence gaan er niet meer bij passen dan denk ik

Terug
Naar boven