AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
wel lekker als je iedere week nog gewicht kan bijschuiven, en dan binnen deze reprange nog kwaliteitsreps kan blijven maken :)

Reps zullen wel snel omlaag gaan nu en de ophogingen minimaal worden. Was te verwachten natuurlijk, ik ben mijn beginnersgains al ruimschoots ontgroeid en dit was ongeveer het krachtniveau waar ik was gebleven voordat de nek lastig ging doen. Spoedig zal ik naar intermediate programmering overstappen. Maar ik melk dit maximaal uit.

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 70 kg × 6
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 136 kg × 5
Set 7: 136 kg × 5

Denk dat ik nog 2 weken max in de benen heb, met minimale verhogingen en repverlagingen (tot 3 reps). Gaat wel sneller dan ik had gehoopt, maar ik moet mijn ego in check houden.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 63,5 kg × 6
Set 5: 63,5 kg × 6
Set 6: 63,5 kg × 6

Dit ging dan weer erg lekker.

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 5
Set 3: BW (+10 kg) × 5
Set 4: BW (+5 kg) × 5
Set 5: 5 reps

Squat
Set 3: 80 kg × 6
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 137,5 kg × 4
Set 7: 137,5 kg × 3

Blegh, dat ging niet best.

Bench Press
Set 5: 116 kg × 5
Set 6: 116 kg × 5
Set 7: 116 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 5

Wat ging er niet goed aan squats? Nette laatste train toch...
Goeie jaarwisseling!

Wat ging er niet goed aan squats? Nette laatste train toch...
Goeie jaarwisseling!

Van 2x5 naar 1x4 en 1x3 met maar 1,5 kg verschil :( Ik ga een reset doen volgende week, en dan alleen maandag en vrijdag zwaar squatten. Zat toch al dicht op de max. Zal interessant zijn om te kijken of ik daarmee deze gewichten voorbij streef op een gegeven moment, of dat ik weer hier stall (wekelijks volume blijft hetzelfde). Andere lifts blijven ongemoeid. Handig hoe ik per lift naar intermediate programmering kan overstappen.

Jij ook een goede viering van het wederom passeren van een willekeurige positie in de baan van de aarde om de zon!

Van 2x5 naar 1x4 en 1x3 met maar 1,5 kg verschil :( Ik ga een reset doen volgende week, en dan alleen maandag en vrijdag zwaar squatten. Zat toch al dicht op de max. Zal interessant zijn om te kijken of ik daarmee deze gewichten voorbij streef op een gegeven moment, of dat ik weer hier stall (wekelijks volume blijft hetzelfde). Andere lifts blijven ongemoeid. Handig hoe ik per lift naar intermediate programmering kan overstappen.

Jij ook een goede viering van het wederom passeren van een willekeurige positie in de baan van de aarde om de zon!
En dat had liever 3x4 geweest of zo.... Ach op een bepaald moment wordt progressie echt moeizaam, zo is het leven....
Willekeurig is het wel, en de russen, chinezen, iraniers en weet ik wie, doen het weer op andere dagen, maar de traditie van de jaarlijkse hoofdpijn en de vraag waarom? zijn toch mooi?

En dat had liever 3x4 geweest of zo.... Ach op een bepaald moment wordt progressie echt moeizaam, zo is het leven....

Ik snap niet waarom ik met 3x/week 2 setjes squats niet langs mijn oude niveau kom, al is het maar een paar kilo. Zo lang heb ik er niet lang uitgelegen vanwege de nek. Nu kijken wat 2x/week 3 sets doet. Daarom ga ik... *zucht* toch maar aan mijn herstelvermogen/gpp werken.

Squat
Set 4: 100 kg × 1
Set 5: 110 kg × 6
Set 6: 110 kg × 6
Set 7: 110 kg × 6

Deloadgewicht.

Bench Press
Set 5: 117,5 kg × 5
Set 6: 117,5 kg × 5
Set 7: 117,5 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 157,5 kg × 5

Ik kan mij voorstellen dat 3X per week op jouw huidige niveau gewoon te veel van het goede is. Het zou mij dan ook niet verbazen als je met 2x per week zo weer in de gaintrain zit! :D

Er zijn genoeg voorbeelden bekend van (extreem) sterke lifters die een frequency van 3x per week niet kunnen handelen in ieder geval.
Succes dit jaar! :D

Ik snap niet waarom ik met 3x/week 2 setjes squats niet langs mijn oude niveau kom, al is het maar een paar kilo. Zo lang heb ik er niet lang uitgelegen vanwege de nek. Nu kijken wat 2x/week 3 sets doet. Daarom ga ik... *zucht* toch maar aan mijn herstelvermogen/gpp werken.

het volume is waarschijnlijk te laag, met 3x/week 2 werksets zit je op 6 setjes in de week. als je 2x/week 3 sets gaat doen ook. misschien dat dit nu wel gaat werken maar betwijfel het.
met 6 werksets per week boek ik zelf ook geen progressie op mijn squat.

het volume is waarschijnlijk te laag, met 3x/week 2 werksets zit je op 6 setjes in de week. als je 2x/week 3 sets gaat doen ook. misschien dat dit nu wel gaat werken maar betwijfel het.
met 6 werksets per week boek ik zelf ook geen progressie op mijn squat.

Ik hoopte met frequentere, maar low-volume trainingen toch wat te kunnen winnen. Dat kan ik nu afstrepen als niet effectief. De PtW-progressie schrijft nu 2x/week bij hetzelfde volume voor, maar het is inderdaad wel erg weinig. Toch twijfel ik, want ik wil het voor mij minimale effectieve volume zien te vinden, zodat ik daarna maximale ruimte heb om te blijven verhogen.

Was je ook niet een beetje aan het cutten?

Ik hoopte met frequentere, maar low-volume trainingen toch wat te kunnen winnen. Dat kan ik nu afstrepen als niet effectief. De PtW-progressie schrijft nu 2x/week bij hetzelfde volume voor, maar het is inderdaad wel erg weinig. Toch twijfel ik, want ik wil het voor mij minimale effectieve volume zien te vinden, zodat ik daarna maximale ruimte heb om te blijven verhogen.

Als je het minimale volume wil doen om voorruit te gaan denk ik dat je dan ook minimaal voorruit gaat

GPP

Hiit sprints op home trainer: 5 min warmup; 20 on, 40 off (5x); 5 min cooldown

Mobilitity: stretching, foam rolling, face pulls, shoulder dislocations

Comment: vreselijk om te doen, maar ik heb ook een vreselijke conditie moet ik toegeven.

Was je ook niet een beetje aan het cutten?

Haha, cutten tijdens de feestdagen? (Ook geen plannen om te cutten nog)

Als je het minimale volume wil doen om voorruit te gaan denk ik dat je dan ook minimaal voorruit gaat

Precies. De Joods-Christelijke werkethiek. :)

Of je bent aan het zoeken naar de optimale efficiency.

Ik weet het ook niet meer jongens. Met hogere volumes heb ik ook weinig succes gehad de laatste tijd. Het enige wat echt goed werkte het afgelopen jaar was DUP (3x/week alle grote vier, 12-15 werksets per week). Remember de 10x140? :D Kan ik alleen nog maar met dat soort volumes vooruit komen? Ik weet dat de classificatie beginner, intermediate, advanced niet op je totaal wordt gebaseerd, maar kom op. Dan zou ik al tegen advanced aan zitten, wat betekent dat ik alleen met complexe periodisatie en hoge volumes nog kan winnen, en dan alleen kleine beetjes. Dan kan ik tegen 2050 200 squatten maar niet heus.

Ik sta open voor advies. Mijn plan was om de progressie in programmering van beginner naar advanced te doorlopen, om uit te vogelen waar ik zit en vervolgens de juiste keuzes kan maken om te blijven vooruitgaan. In die zin mag het geen verrassing zijn dat het nu niet effectief is, maar domme ik hoopte dan ook stiekum toch wat progressie te blijven boeken onderwijl. Nu is het verleidelijk om toch maar grotere passen te gaan nemen (sneller volumes te verhogen)... met het risico dat ik de sweet spot mis. Of hele plan in de prullenbak en overstappen op yolo-volumes à la DUP.

Je vergeet yoga mijn vriend. Dan komen de gains wel. ;)

• #1.000
Terug
Naar boven