Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.082
Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 85 kg × 6
Set 4: 85 kg × 6

Blij dat ik niet meer hoefde te doen ;)

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 68,5 kg × 5
Set 6: 68,5 kg × 5
Set 7: 68,5 kg × 5

Nice, nog nooit 3x5 gedaan met dit gewicht. En dan betrapte ik mezelf nog op een technische fout ook: als ik de bar unrack heb ik de abs netjes tegen de belt aan, maar na de eerste rep past er een vuist tussen. Moet ik aan werken.

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+10 kg) × 3
Set 3: BW (+10 kg) × 3
Set 4: BW (+10 kg) × 3
Set 5: BW (+10 kg) × 5

Volgende week begin ik aan hetzelfde DUP-schema als ik vorig jaar heb gedaan. Eén belangrijke wijziging: 2x/week bench ipv 3, MP ertussen. 3x/week bench gaat gewoon niet, dat is me wel duidelijk inmiddels.

Die pauze SQ branden lekker..
Mooie progressie op OHP dat voelt goed..probeer die belt maar stuk te persen met je abs
Pull Ups set 5: alles of niks..nice

Mooie training Craak :)

• #1.084
Squat
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 6

Bench Press
Set 3: 70 kg × 6
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 115 kg × 1
Set 6: 125 kg × 4

Moest even weten wat ik kan invullen voor volgende week. Alles wel volgens verwachting :) DL wist ik al (167,5x4) en MP gaat gewoon door.

• #1.085
Start DUP

Squat
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 8
Set 5: 105 kg × 8
Set 6: 105 kg × 8

Bench Press
Set 3: 91 kg × 8
Set 4: 91 kg × 8
Set 5: 91 kg × 8
Set 6: 91 kg × 8

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 6
Set 3: 120 kg × 6

Pull Up
Set 1: BW × 8
Set 2: BW × 7
Set 3: BW × 6

Het begint met een heel makkelijk weekje, al is het weekvolume toch hoger dan ik deed.

Overigens heb ik geen einde gepland deze keer. Ik pas along the way aan tot ik vanzelf op een punt kom dat ik weer iets nieuws nodig heb.

Succes Kraak!!

6-8 wkn moet wel lukken toch Craak?

• #1.089
Succes met DUP. We horen het wel als je je einde gaat plannen. Ik zou er van blijven genieten zolang het goed gaat.

6-8 wkn moet wel lukken toch Craak?

Ja 6 weken hoop ik wel te doorlopen zonder al teveel aanpassingen. Vorige keer was dat geen probleem. Verlagen van sets en reps is echter essentieel, want het reguliere DUP-volume kun je bijna niet in een 'normaal' schema kwijt, en het is belangrijk niet opeens terug te vallen naar lager volume. Dat merkte ik meteen vorige keer. Plus het is een gebruikelijke strategie om volume af te bouwen naarmate intensiteit toeneemt natuurlijk :)

Ja 6 weken hoop ik wel te doorlopen zonder al teveel aanpassingen. Vorige keer was dat geen probleem. Verlagen van sets en reps is echter essentieel, want het reguliere DUP-volume kun je bijna niet in een 'normaal' schema kwijt, en het is belangrijk niet opeens terug te vallen naar lager volume. Dat merkte ik meteen vorige keer. Plus het is een gebruikelijke strategie om volume af te bouwen naarmate intensiteit toeneemt natuurlijk :)

Jammer dat je het origineel niet kan trekken
Er zijn wel veel versies toch..ik bedoel per workout of per week volume aanpassen? Welke versie van wie hanteer jij?

• #1.091
Jammer dat je het origineel niet kan trekken
Er zijn wel veel versies toch..ik bedoel per workout of per week volume aanpassen? Welke versie van wie hanteer jij?

Niet trekken? Ik ga juist verder dan [Link niet meer beschikbaar]. Daar is week 6 een geprogrammeerd omslagpunt, bij mij is dat flexibel en hopelijk een paar weken later. Ook de tweede fase (week 7 e.v.) wil ik meer uitmelken. Enige verschil: ik vervang 1x bench/week door MP.

DUP = DAILY undulating periodisation, dus per workout aanpassen. Per week is het WUP :)

kinderspel voor jou, deze gewichten
succes met je dup

Ahh zo je kan afwisselen met BP incline en OHP evt.
Wel een mooie variatie. Morgen ff goed doorlezen
Wordt 3x DL niet teveel?

• #1.094
kinderspel voor jou, deze gewichten
succes met je dup

Nog wel ja ;) Maar het is belangrijk om aan het volume te wennen.

Wordt 3x DL niet teveel?

Ja ik doe achter MP ook nog wel wat lichte bench variatie denk ik.

DL is voorlopig nog easy en het volume is laag. Voor alle lifts geldt: kwaliteitsreps verplicht!!11! Zo niet, dan minder.

Hey, dit kende ik helemaal niet. Ziet er goed uit buttcrack! Succes ermee.

Mooie plannen Kraak! DUP traint natuurlijk heerlijk.
Als ik jou was zou ik op die OHP dag geen bench variatie meer toevoegen. Dan kan je net zo goed gewoon 3X pw bench presses doen adhv DUP, en je geeft zelf al aan dat je dat niet trekt.

Wordt 3x DL niet teveel?

High-frequency deadlifts is enorm ondergewaardeerd imo.
Je kan fantastische gains maken door sub maximaal 3 a 4 keer per week te deadliften.
De regel dat je maar 1 x per week een setje mag deadliften is in ieder geval redelijk achterhaald :P

[QUOTEDe regel dat je maar 1 x per week een setje mag deadliften is in ieder geval redelijk achterhaald :P[/QUOTE]

Ik vind dit wel een gewaagde uitspraak Bas.
Je ziet niet voor niets in bijna alle programma's 1x DLx/wk.
Het gaat tenslotte om je herstel nietwaar.
3x/wk SQ en DL gaan je heupen niet trekken en zorgt voor een behoorlijke overbelasting.
Ik had dit zelf ervaren met SL 5x5 ook al last van mn heupen met 3x/wk SQ en 1x/wk DL
(Ben wel benieuwd naar je onderbouwing). :)

[QUOTEDe regel dat je maar 1 x per week een setje mag deadliften is in ieder geval redelijk achterhaald :P

Ik vind dit wel een gewaagde uitspraak Bas.
Je ziet niet voor niets in bijna alle programma's 1x DLx/wk.
Het gaat tenslotte om je herstel nietwaar.
3x/wk SQ en DL gaan je heupen niet trekken en zorgt voor een behoorlijke overbelasting.
Ik had dit zelf ervaren met SL 5x5 ook al last van mn heupen met 3x/wk SQ en 1x/wk DL
(Ben wel benieuwd naar je onderbouwing). :)[/QUOTE]

Heupen? Absoluut geen last van.

Als je de desbetreffende oefeningen met correcte techniek uitvoert, kan je ze bij wijze van spreken dagelijks uitvoeren afhankelijk van de intensiteit.

SL is voor beginners een goede routine, juist omdat je op zo een hoge frequentie de Squat uitvoert. Oefening baart kunst.

De laatste tijd zie ik meer en meer mensen gekke dingen bedenken in de zin van assistance lifts, vaak om zogenaamde zwakke punten aan te pakken.

Assistance lifts hebben hun plaats, maar imo is het als beginner vooral een kwestie van compounds lifts uitvoeren op een hoge frequentie (iedere 48 uur) om de beweging goed aan te leren en maximale (neurologische) efficiëntie te bewerkstelligen.

Jij praat in je voorbeeld in algemene zin, dat is inderdaad een ander verhaal
Het thema is hier DUP dus je komt niet onder 75% 1RM

[Link niet meer beschikbaar]

Net ff gelezen interessant mooi programma....

• #1.100
Ik denk dat ik best een paar lichte setjes CGBP of DB Press op MP-dag kan doen, al was het maar voor herstel. Maar het hoeft niet, we zullen zien.

Dat je in de typische beginnersschema's meestal laag volume en lage frequentie ziet voor DL, heeft volgens mij te maken met het feit dat hij toch wel mee omhoog gaat met de squat. Voor powerlifters is het echter vaak een ander verhaal. De potentie voor extra kilo's is nergens zo hoog als bij de DL, dus zonde om die maar halfbakken te trainen. Dezelfde squat als DL-volumes zie je niet vaak, maar 2x/week stevig trainen kan gewoon hoor.

Wat betreft de 3xDL/week in dit schema: het volume bij dezelfde intensiteit is pak 'm beet 3x lager dan de squat... dat is redelijk laag. Ik had er de vorige keer geen problemen mee.

Terug
Naar boven