MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Meh echt veel lol heb ik er niet in als ik niet voor pr's kan trainen.





Correct! Van boven gerekend, dus hoe hoger het getal, hoe minder steun van de band.
Geeft het trainen op zich geen lol dan?

En de band dan onder je buik door neem ik aan, tegen het doorbuigen van de rug?
 
Dat zeggen alle mensen die geen aanleg voor een bierbuik hebben. Wij pechvogels krijgen die zelfs van ietsje teveel eten, hoe schoon ook. En ja, ik eet altijd vrij netjes.

Het lijkt me dat je nu ongeveer weet hoe je op onderhoud moet eten. Dan rond je trainingen wat extra carbs nuttingen bijv. Wat ik probeer te zeggen is dat je na je vakantie in de cut modus bent gegaan terwijl je, zoals je zelf aangeeft, vaak slecht uit een deload komt. Je ging net zo lekker en haalde weer flinke gewichten en PRs. Zou toch zonde zijn nu weer te gaan cutten en weer strenght gains te verliezen en straks weer lange tijd nodig hebt om ze weer te evenaren. Als je dan wilt cutten doe het dan superlangzaam zodat je je strength kan vast houden.
 
Geeft het trainen op zich geen lol dan?

En de band dan onder je buik door neem ik aan, tegen het doorbuigen van de rug?

Nee, onder deze omstandigheden (niet voluit kunnen gaan) vind ik het eerder vervelende klus die nu eenmaal moet.

Bij ab roller band zo ongeveer op de heup, bij GHR onder de oksels.

Het lijkt me dat je nu ongeveer weet hoe je op onderhoud moet eten. Dan rond je trainingen wat extra carbs nuttingen bijv. Wat ik probeer te zeggen is dat je na je vakantie in de cut modus bent gegaan terwijl je, zoals je zelf aangeeft, vaak slecht uit een deload komt. Je ging net zo lekker en haalde weer flinke gewichten en PRs. Zou toch zonde zijn nu weer te gaan cutten en weer strenght gains te verliezen en straks weer lange tijd nodig hebt om ze weer te evenaren. Als je dan wilt cutten doe het dan superlangzaam zodat je je strength kan vast houden.

De verliezen na de vakantie zijn een gegeven. Bench en MP pak ik snel weer op, squat en dl krijgen een flinke tik die ik niet zomaar goedmaak ongeacht mijn voeding. Is altijd zo geweest, ook na bv. ziekte. Of ik nu cut en straks weer bouw of eerst bouw en dan cut, maakt niet veel uit denk ik.

En het leven draait niet alleen om liften, er is ook zoiets als gezondheid. Met mijn vader deze week in het ziekenhuis voor een bypass (alles uitstekend gegaan!) ben ik er toch nog eens stevig aan herinnerd dat je beter niet met een bak buikvet moet rondlopen.

Na deze cut wordt het dan inderdaad zuiver op onderhoud eten. Zelfs in het zeer matige tempo waarin ik ben aangekomen sinds mijn laatste cut (gemiddeld 0,4 kg/maand) groeit de buik mee.
 
Nee, onder deze omstandigheden (niet voluit kunnen gaan) vind ik het eerder vervelende klus die nu eenmaal moet.
Die instelling snap ik niet. Hoe kan je trainen nu niet leuk vinden als je niet op je absolute top bent. Naar dat doel werken is toch even interessant als er zijn en nieuwe PR's zetten.
OK, PR's zetten is de max, maar trainen op zich is toch verre van een vervelende klus. Als je het echt een vervelende klus vindt wanneer je geen PR's kan zetten ... waarom train je dan nog? PR's zetten doe je normaal echt maar een klein gedeelte van de tijd dat je traint.
 
Die instelling snap ik niet. Hoe kan je trainen nu niet leuk vinden als je niet op je absolute top bent. Naar dat doel werken is toch even interessant als er zijn en nieuwe PR's zetten.
OK, PR's zetten is de max, maar trainen op zich is toch verre van een vervelende klus. Als je het echt een vervelende klus vindt wanneer je geen PR's kan zetten ... waarom train je dan nog? PR's zetten doe je normaal echt maar een klein gedeelte van de tijd dat je traint.

Zeg, waar zie je me voor aan? Ik wil zoals iedereen graag toewerken naar pr's, in de wetenschap dat je die maar af en toe zet. Op dit moment is krachtbehoud echter het hoogst haalbare, en daar raak ik gewoon niet gemotiveerd van. Maar ik moet me er maar even doorheen slaan (zie vorige post).
 
Misschien een mooi moment om wat extra aandacht aan de techniek op lifts als de frontsquat en sumo te werken. Die zijn lang niet zo ingesleten als de "grote drie" denk ik zo. Daar valt misschien zelfs nog wel een PR-tje te halen.

Zelf ook weinig kansen op PR's overigens, ik val nog steeds als een malle af (langzaam cutten komt later wel). Maar gebruik deze periode vooral om kracht te onderhouden en beter te worden op de olympische lifts.
 
Zeg, waar zie je me voor aan? Ik wil zoals iedereen graag toewerken naar pr's, in de wetenschap dat je die maar af en toe zet. Op dit moment is krachtbehoud echter het hoogst haalbare, en daar raak ik gewoon niet gemotiveerd van. Maar ik moet me er maar even doorheen slaan (zie vorige post).
Je zei zelf dat je het maar een vervelende klus vindt om te trainen als het niet voor een PR is.
Dat jij altijd wil cutten is toch je eigen keuze? Maar blijkaar is dat helemaal niet wat je graag zou doen. Ik snap die keuze niet. Dit is toch een hobby. Een hobby lijkt me iets te zijn dat je graag doet, niet iets dat je met tegenzin doet omdat het "moet". Zeker wanneer je niet eens in competitie wil treden.
Dat je van je buikje af wil kan ik nog enigszins begrijpen. Maar dan zou ik het persoonlijk toch leuk vinden om te trainen als ik er progressie in zou zien. En volgens je eigen uitspraken zit er wel degelijk vooruitgang is.
Waarom vind je het trainen dan zo'n vervelende klus? Je behaalt toch succes. Dat zou toch motiverend moeten zijn lijkt me?
 
Je zei zelf dat je het maar een vervelende klus vindt om te trainen als het niet voor een PR is.
Dat jij altijd wil cutten is toch je eigen keuze? Maar blijkaar is dat helemaal niet wat je graag zou doen. Ik snap die keuze niet. Dit is toch een hobby. Een hobby lijkt me iets te zijn dat je graag doet, niet iets dat je met tegenzin doet omdat het "moet". Zeker wanneer je niet eens in competitie wil treden.
Dat je van je buikje af wil kan ik nog enigszins begrijpen. Maar dan zou ik het persoonlijk toch leuk vinden om te trainen als ik er progressie in zou zien. En volgens je eigen uitspraken zit er wel degelijk vooruitgang is.
Waarom vind je het trainen dan zo'n vervelende klus? Je behaalt toch succes. Dat zou toch motiverend moeten zijn lijkt me?

Ben je een beetje autistisch of zo? Ik heb mijn keuzes allemaal duidelijk uiteengezet en ik snap niet hoe je er dit van kunt maken.

Kort en goed: doe ik een cut voor mijn lol? Nee, verre van, maar in het leven moet je wel eens vervelende dingen doen. Heb ik tijdens een cut veel lol in liften... nou nee, daar zijn de trainingen niet uitdagend genoeg voor. Ga ik na de cut weer lekker knallen en gains maken? Zeker weten!
 
Ben je een beetje autistisch of zo? Ik heb mijn keuzes allemaal duidelijk uiteengezet en ik snap niet hoe je er dit van kunt maken.

Kort en goed: doe ik een cut voor mijn lol? Nee, verre van, maar in het leven moet je wel eens vervelende dingen doen. Heb ik tijdens een cut veel lol in liften... nou nee, daar zijn de trainingen niet uitdagend genoeg voor. Ga ik na de cut weer lekker knallen en gains maken? Zeker weten!
Ik vind dat wat negatief. Ook uit trainen voor het trainen haal ik mijn lol wel, maar een PR is erg leuk als dat er bij komt. En trainen en ondersteunende voeding voor behoud van gezondheid is voor mij zeker een belangrijk punt.
 
Ik vind dat wat negatief. Ook uit trainen voor het trainen haal ik mijn lol wel, maar een PR is erg leuk als dat er bij komt. En trainen en ondersteunende voeding voor behoud van gezondheid is voor mij zeker een belangrijk punt.

Ik ben ook een zeikwijf, dat weten jullie onderhand toch wel? :D

Kan ik bij jou in de leer?
 
Ben je een beetje autistisch of zo?
En wat als ik hier ja op zou moeten antwoorden?
Ik heb mijn keuzes allemaal duidelijk uiteengezet en ik snap niet hoe je er dit van kunt maken.

Kort en goed: doe ik een cut voor mijn lol? Nee, verre van, maar in het leven moet je wel eens vervelende dingen doen. Heb ik tijdens een cut veel lol in liften... nou nee, daar zijn de trainingen niet uitdagend genoeg voor. Ga ik na de cut weer lekker knallen en gains maken? Zeker weten!
Dat is toch net wat ik vraag.
Geef dan gewoon een antwoord.
Beetje gebrek aan kh en slaat het op je humeur? :p
 
En wat als ik hier ja op zou moeten antwoorden

Geen probleem uiteraard, maar dan kan ik daar een beetje rekening mee houden :)

Dat is toch net wat ik vraag.
Geef dan gewoon een antwoord.
Beetje gebrek aan kh en slaat het op je humeur? :p

Daarin zat toch echt geen nieuwe informatie, behalve over straks na de cut. Ik heb het idee dat ik me toch vrij duidelijk uitdruk, maar dat jij ofwel niet goed leest ofwel je onvoldoende in mij kunt verplaatsen.
 
Geen probleem uiteraard, maar dan kan ik daar een beetje rekening mee houden :)
Ik weet niet of het zo is, maar ik krijg de vraag nogal vaak.
Ik heb ooit uit nieuwsgierigheid zo'n online questionnaire ingevuld en het resultaat was ... voor hen redelijk duidelijk ...
Ik heb het nooit door een gekwalificeerde persoon laten onderzoeken eigenlijk.
Maar ik zie niet graag van die opmerkingen over mensen hun ziektebeeld bij aandoeningen waar men zelf echt niets aan kan doen. Ook daarom stelde ik de vraag.

Daarin zat toch echt geen nieuwe informatie, behalve over straks na de cut. Ik heb het idee dat ik me toch vrij duidelijk uitdruk, maar dat jij ofwel niet goed leest ofwel je onvoldoende in mij kunt verplaatsen.
Ik denk dat laatste. Ik heb vaak de indruk dat je precies het tegenovergestelde bedoelt als wat ik begrijp en dat dit pas na een hele discussie voor mij duidelijk wordt.
 
Goed om te horen dat je pa OK is, geeft inderdaad weer even te denken aan die reddingssloep rond mn middel.
 
Ik ben ook een zeikwijf, dat weten jullie onderhand toch wel? :D

Kan ik bij jou in de leer?
Nee, ik heb een hekel aan gezeik om me heen. Kan me dan niet focussen. :D
 
Ik weet niet of het zo is, maar ik krijg de vraag nogal vaak.
Ik heb ooit uit nieuwsgierigheid zo'n online questionnaire ingevuld en het resultaat was ... voor hen redelijk duidelijk ...
Ik heb het nooit door een gekwalificeerde persoon laten onderzoeken eigenlijk.
Maar ik zie niet graag van die opmerkingen over mensen hun ziektebeeld bij aandoeningen waar men zelf echt niets aan kan doen. Ook daarom stelde ik de vraag.

Ik denk dat laatste. Ik heb vaak de indruk dat je precies het tegenovergestelde bedoelt als wat ik begrijp en dat dit pas na een hele discussie voor mij duidelijk wordt.

Het was een wat knorrige maar ook serieuze vraag naar dat autistische. Vond het maar een onnodige discussie. Wilde het even op scherp stellen.

No worries, we komen er dus altijd wel. Deze keer ook :)

Goed om te horen dat je pa OK is, geeft inderdaad weer even te denken aan die reddingssloep rond mn middel.

Ja, net op bezoek geweest. Komt helemaal goed met die ouwe!

Nee, ik heb een hekel aan gezeik om me heen. Kan me dan niet focussen. :D

Jammer, als er nou één bevolkingsgroep is die niet zeikt, dan zijn het wel 50+ natty bodybuilders :D
 
Squat High Bar, Paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 3
Set 6: 120 kg × 3 niet paused

Bench Press paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 2
Set 6: 130 kg × 1

Easy.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 1

Zou best eens kunnen dat ik wat meeneem van sumo. 120 en 140 voelde heel goed, maar bij 160 verloor ik contact met het lichaam dus technisch niet goed.

Barbell Row (pendlay)
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 90 kg × 9 10F

Bijna net zoveel reps als Tymboo in de challenge, maar wel strikter (broken bat)

Voelde me lekker sterk vandaag, dus het er even van genomen. Dan is trainen wel leuk ;)

Denk dat ik in de gedachtenlijn van Starx6673 me op pr's ga richten voor variaties. Op alles vandaag zit nog rek, en anders zijn er nog zat andere lifts. Kan natuurlijk altijd dit soort trainingen doen, dan is het volume te laag. Het zal soms sappelen zijn, soms een pr-dag, en soms iets ertussenin.
 
Als PR's je motiveren dan zijn PR's zetten op variaties een goed idee. Dat blijf je altijd wel iets hebben waar je een PR op kan zetten.
 
Back
Naar boven