MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

waarschijnlijk toch wat synergie tussen de 2 deadlift varianten, das mooi dan is er voor mij ook nog wat hoop wellicht.
die bench gaat echt belachelijk gemakkeljk bij jou.

trouwens...
waar gaat het dan beter in je lift volgens jou?

Lukt de lift-off bij conventional beter sinds je ook sumo doet of lukt de lift-off bij sumo beter dan wat je gewoon bent bij conventional?

Lukt de lift-off bij conventional beter sinds je ook sumo doet of lukt de lift-off bij sumo beter dan wat je gewoon bent bij conventional?
ik hoop voor kraak dat dan de lift off bij zijn conv dl beter gaat, door de sumo.
als het goed is geef je bij sumo meer 'voorspanning' dan bij converntionel, dus als je dit mee kan nemen naar je conv dl, zal je lift off beter gaan

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.886
ik hoop voor kraak dat dan de lift off bij zijn conv dl beter gaat, door de sumo.
als het goed is geef je bij sumo meer 'voorspanning' dan bij converntionel, dus als je dit mee kan nemen naar je conv dl, zal je lift off beter gaan

Ja, dit dus.

Ik hoorde dat een paar rubber tegels ook bij je lift off kan helpen :)

• #1.889
Ik hoorde dat een paar rubber tegels ook bij je lift off kan helpen :)

Grotere schijven ook!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 135 kg × 3
Set 7: 135 kg × 3
Set 8: 135 kg × 3

Bench
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 4
Set 6: 120 kg × 4

Sumo Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 125 kg × 5
Set 3: 125 kg × 5
Set 4: 125 kg × 5

Rows vond ik niet nodig, lats stonden al in brand.

Vorige week geen cardio gedaan vanwege die toestand met mijn vader. Het verschil qua LB-herstel is duidelijk merkbaar. Dus tja, niet meer doen? Voor de cut zet het geen zoden aan de dijk, maar de conditie verbeterde wel. Als ik wel cardio doe, moet ik een split gaan doen want om niet 5-6x/week de benen te trainen.

Hier staat iets over cardio en krachttraining in. Misschien iets voor jou? (ik heb het zelf nog niet gelezen)

• #1.891
Hier staat iets over cardio en krachttraining in. Misschien iets voor jou? (ik heb het zelf nog niet gelezen)

Ik had er wat over gelezen, maar niets nuttigs gevonden voor in de cut. Ik laat de cardio maar even achterwege, je kunt niet alles tegelijk.

---

Front Squat paused
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 90 kg × 3
Set 5: 90 kg × 3
Set 6: 95 kg × 3

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 67,5 kg × 5
Set 6: 67,5 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 5
Set 4: 140 kg × 5

Pull Up dead hang
Set 1: 5 reps
Set 2: 5 reps

Bij GHR of ab roller heb ik vorige week mijn knie bezeerd, nog steeds beetje last van dus even rustig aan.

Ik had er wat over gelezen, maar niets nuttigs gevonden voor in de cut. Ik laat de cardio maar even achterwege, je kunt niet alles tegelijk.
Nee, teveel gaan doen tijdens een cut is waarschijnlijk geen goed idee. Een beetje herstel heb je wel nodig.

Hopelijk geneest die knie snel.

het kan toch ook prima zonder cardio dat cutten, zeker als het je herstel in de weg zit zou ik het lekker weg laten.je kracht op peil houden lijkt me veel belangrijker.

Ligt eraan hoe hard je wilt cutten. Als je doel is om je kracht te behouden en langzaam vet te verliezen dan haal je elke week een x aantal kcals weg uit je maaltijden. Ik zou ook sws niet snel afvallen als je zwaar bent, kan insuline problemen gaan geven in de toekomst. Slow and steady wins the race.

• #1.895
het kan toch ook prima zonder cardio dat cutten, zeker als het je herstel in de weg zit zou ik het lekker weg laten.je kracht op peil houden lijkt me veel belangrijker.

Ligt eraan hoe hard je wilt cutten. Als je doel is om je kracht te behouden en langzaam vet te verliezen dan haal je elke week een x aantal kcals weg uit je maaltijden. Ik zou ook sws niet snel afvallen als je zwaar bent, kan insuline problemen gaan geven in de toekomst. Slow and steady wins the race.

De cardio was niet voor het cutten, maar voor conditie en algemene gezondheid. Het was sowieso veel te weinig om een bijdrage te leveren aan gewichtsverlies. Ik heb altijd gecut uitsluitend op basis van kcal-inname en dat gaat prima.

Als het zo weinig cardio is kan het je trainingen toch nauwelijks in de weg staan?

• #1.897
Als het zo weinig cardio is kan het je trainingen toch nauwelijks in de weg staan?

Ja, het verbaast mij ook. Het is maar 20 minuten bij hartslag 130, met 4-5 sprintjes van max een minuut naar max 155.

Aan de andere kant ben ik niets gewend. De enige cardio die ik in 20 jaar heb gedaan is rustig naar mijn werk fietsen. Plus een verrot vatenstelsel van jaren roken natuurlijk.

Mijn 'liftconditie' is overigens best goed, hartslag zakt snel na een intensieve set.

Ja, het verbaast mij ook. Het is maar 20 minuten bij hartslag 130, met 4-5 sprintjes van max een minuut naar max 155.

Aan de andere kant ben ik niets gewend. De enige cardio die ik in 20 jaar heb gedaan is rustig naar mijn werk fietsen. Plus een verrot vatenstelsel van jaren roken natuurlijk.

Mijn 'liftconditie' is overigens best goed, hartslag zakt snel na een intensieve set.
Tja, misschien iets minder intensief doen en daarmee een betere capaciteit opbouwen, maar ik zou het om gezondheidsredenen wel blijven doen. Ik voel me tegenwoordig altijd lekkerder als ik er cardio bijdoe.

Jij rookte toch niet meer?

• #1.899
Tja, misschien iets minder intensief doen en daarmee een betere capaciteit opbouwen, maar ik zou het om gezondheidsredenen wel blijven doen. Ik voel me tegenwoordig altijd lekkerder als ik er cardio bijdoe.

Jij rookte toch niet meer?

Pens kwijtraken is ook goed voor de gezondheid :) Pak het later wel weer op. Krachtverlies heb er niet voor over.

Ik ben nu ca. 1 maand helemaal rookvrij. Daarvoor al enkele jaren alleen bij het spreekwoordelijke biertje, maar dat kwam toch neer op elke week wel een paar peuken. En daarvoor flink gepaft.

Terug
Naar boven