XXL Nutrition

The Oak Roots - Hoe Arnold zijn kuiten tot een nieuw niveau bracht.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het al vaker gezegd, voor veel mensen zijn kuiten een beetje een ondergeschoven kindje die ze menen met een paar setjes calf raises aaan het eind van een benen training te kunnen trainen.

Als je grote kuiten wil zal je ze net zo moeten trainen als alle spiergroepen, maar meestal zie ik in een schema 30minuten borst en 5minuten kuiten, terwijl de kuiten wat kracht en massa aangaat groter zijn dan de pec. major

Als je kuiten wil zal je er wat voor moeten doen. Mijn kuiten (48-49cm) hebben trouwens altijd goed gereageerd op 1 keer per week, maar dan pak ik ze wel goed aan.

Vergeet trouwens de voorkant niet!! Goed ontwikkelde tibialis kan je zo 1-2 cm extra opleveren

Nog wat mooie oefeningen hiervoor? Ik deed ze vroeger wel met een schijf op mijn tenen.

1.80m schommelend tussen de 110 en 115kg (met dat warme weer val ik altijd veel af :( )

Nog wat mooie oefeningen hiervoor? Ik deed ze vroeger wel met een schijf op mijn tenen.

Beste is de DARD. Als je niet de beschikking heb over zoiets vind ik toe raises op de liggende leg curl een prima oefening

Gewoon op je rug gaan liggen met je tenen onder de pads en dan met je voetjes op&neer (voor extra bewegingsuitslag kan je iets onder je kuiten leggen)

Zou het verantwoord zijn om 6 x per week je kuiten te trainen zonder AAS?

Ligt er aan wat je onder "trainen"" verstaat.

Ik den dat waneer je iedere dag je kuiten met en groot volume of een hoge intensiteit belat over een voledige ROM (maw zoals je met isolatie werk doet), dat je meer gaat afbreken dan opbouwen. Geld trouwens niet alleen voor naturals, maar ook voor gebruikers.

Ligt er aan wat je onder "trainen"" verstaat.

Ik den dat waneer je iedere dag je kuiten met en groot volume of een hoge intensiteit belat over een voledige ROM (maw zoals je met isolatie werk doet), dat je meer gaat afbreken dan opbouwen. Geld trouwens niet alleen voor naturals, maar ook voor gebruikers.

Vind ik nou ook:p
Daarom vind ik 2 setjes per week genoeg:D

Terug
Naar boven