AndroidHealthClinic

The power of Now - De kracht van het Nu

Download de audiobook, die dude is super 'present' en door het echt uit zijn mond te horen helpt het om zelf ook present te worden. Probeer geconcentreerd te luisteren, zoals je zou doen wanneer je heel geconcentreerd naar muziek luistert. Ik had het een jaar geleden geluisterd en net als Corleoné was het eerste wat ik dacht dat het Christelijke crap over God, Jezus de Boeddha etc. was en dus kapte ik er halverwege mee. Maar ik bleef maar lezen over mensen die echt kickass in het leven zijn dankzij het boek, dus ik besloot het weer een kans te geven en ECHT te luisteren naar wat hij zegt. Wat blijkt nou, Christelijk is wel het laatste wat het is. Het is juist anti religie en anti new age crap. Met God bedoelt hij God in de zin als Einstein het bedoelde, het niets, het tijdloze, stilte maar je kan het volgens hem beter "consciousness" noemen omdat zowel religieuzen als atheïsten een totaal verkeerd beeld hebben bij het woord 'God'. Hij haalt er enkele quotes van Jezus bij om zijn verhaal kracht bij te zetten, hij zou volgens hem namelijk net als de Boeddha ''enlightened" zijn (dus niet boven natuurlijk of goddelijk, iedereen kan dit zijn)

Anyway ik luister er nu al bijna 2 weken iedere dag naar, zijn stem helpt mij om present en in the moment te zijn en het is echt ongelofelijk. Ik kan nu gewoon mn gedachtes compleet uitschakelen en het gevoel van rust en vrede dat het je geeft is echt epic. Ik weet nog wel toen ik las over het voelen van je 'inner body' en ik dacht echt wtf is dit voor crap, maar nu kan ik dat echt en het stelt mij in staat op present te zijn. Je wilt niet weten wat een bevrijding het is als je al die nutteloze chatter in je hoofd uit kan zetten, maar het kan wel heel lang duren voordat het je lukt omdat je gedachtes zelf (je ego) in de weg kunnen zitten.

Anyway download een torrent van The Power of Now, luister hem helemaal af, luister echt goed naar wat hij zegt en wat hij bedoelt en oordeel zelf.

ben benieuwd. zal t binnenkort eens een kans geven

Lijkt me chill, ga hem bestellen.

Mijn interesse is gewekt hoor, ik zal het audiobook vanavond eens downloaden.. :-)

Mega bekend boek en voor niemand verkeerd het eens te lezen. Geeft je een beetje een pluk de dag gevoel, en leert je je verleden ooit los te laten en niet te angstig voor de toekomst te zijn. Wat JvR90 zegt, het kan ooit enorm opluchten om die gedachtenpoep uit te schakelen en je zintuigen te gebruiken en je focus op het heden te leggen.

Laatst bewerkt:
Mega bekend boek en voor niemand verkeerd het eens te lezen. Geeft je een beetje een pluk de dag gevoel, en leert je je verleden ooit los te laten en niet te angstig voor de toekomst te zijn. Wat JvR90 zegt, het kan ooit enorm opluchten om die gedachtenpoep uit te schakelen en je zintuigen te gebruiken en je focus op het heden te leggen.

WTF man, die zweefkees van een Eckhart Tolle neem je toch voor geen moment serieus? Waarom hebben mensen van die hedendaagse guru's nodig om hun denkwezen op een rijtje te krijgen? Dat kan je toch best zelf?

WTF man, die zweefkees van een Eckhart Tolle neem je toch voor geen moment serieus? Waarom hebben mensen van die hedendaagse guru's nodig om hun denkwezen op een rijtje te krijgen? Dat kan je toch best zelf?

Een steuntje in de rug is nooit verkeerd toch...

Heb het boek ook gelezen.. bij bol.com besteld..

Heb het hele boek nee schuddend met me hoofd gezeten.

Klinkt als shit.

Sommige bijzondere gevallen wel, maar de meeste mensen kunnen dit niet zelf omdat mensen de neiging om zich te identificeren met hun gedachtes. De meeste mensen blijven hangen in gedachtepatronen die bepaald zijn door het verleden terwijl het verleden niets met jou als persoon te maken heeft. Je kunt wel het mentale concept hebben van "pluk de dag", maar het idee van "ik ben iemand die de dag plukt" of "ik doe dit en dat en pluk de dag" is weer slechts een gedachte en dus een vorm van ego. Dit gaat allemaal veel dieper dan gedachtes maar het is niet te bevatten als je het nog niet mee gemaakt hebt. Het is een gevoel van diepe rust, vrede en liefde zonder dat hier een aanleiding voor is in je gedachtes of de externe wereld.

Sommige bijzondere gevallen wel, maar de meeste mensen kunnen dit niet zelf omdat mensen de neiging om zich te identificeren met hun gedachtes. De meeste mensen blijven hangen in gedachtepatronen die bepaald zijn door het verleden terwijl het verleden niets met jou als persoon te maken heeft. Je kunt wel het mentale concept hebben van "pluk de dag", maar het idee van "ik ben iemand die de dag plukt" of "ik doe dit en dat en pluk de dag" is weer slechts een gedachte en dus een vorm van ego. Dit gaat allemaal veel dieper dan gedachtes maar het is niet te bevatten als je het nog niet mee gemaakt hebt. Het is een gevoel van diepe rust, vrede en liefde zonder dat hier een aanleiding voor is in je gedachtes of de externe wereld.

En je denkt dat niet te kunnen zonder zo'n boek? Je klinkt nu als een wandelende reclamespot eerlijk gezegd en aangezien velen elkaar op dat gebied napraten hang je toch ook aardig vast een patroon. Het patroon dat voorgeschreven wordt door een boek. Be your own guru!

:roflol::roflol:, de meningen lijken verdeeld. Zal zodra het audiobook gedownload is eens beginnen met luisteren.

Heb de eerste pagina van het boek gelezen en het klinkt eig best wel aardig moet ik zeggen.. 'Jij bent hier opdat het goddelijke doel van het universum zich kan ontvouwen. Zo belangrijk ben je!. :cool:

Dat boek zal wel niet veel beter zijn dat ff onder de douche het water ineens op koud de zetten en zo endorphines vrij te maken.
Rustig voelen en niet eens een boek hoeven te lezen.

Inderdaad, het placebo effect word ook grotendeel veroorzaakt door endorphines, en speelt een grote rol bij de subjectieve effecten na het lezen van dit boek.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan je dat zelf Eric, maar zo'n boekkie lezen kost je een uur, en voor veel mensen kan het toch een duw in de goede richting zijn.

Klinkt als filosofie voor zwakbegaafden.

:roflol::roflol:, de meningen lijken verdeeld. Zal zodra het audiobook gedownload is eens beginnen met luisteren.

Heb de eerste pagina van het boek gelezen en het klinkt eig best wel aardig moet ik zeggen.. 'Jij bent hier opdat het goddelijke doel van het universum zich kan ontvouwen. Zo belangrijk ben je!. :cool:

Het begint dus al gelijk fout, fijn boek. Je bent hier alleen om te leven en dan ga je dood. Niks mystieks aan. Je bent er even, geniet er van en ga daarna dood. Klaar. Heb je geen boek voor nodig.

Het universum is net zo doelloos of misschien nog wel doellozer dan ons leven.

Het begint dus al gelijk fout, fijn boek. Je bent hier alleen om te leven en dan ga je dood. Niks mystieks aan. Je bent er even, geniet er van en ga daarna dood. Klaar. Heb je geen boek voor nodig.

Het universum is net zo doelloos of misschien nog wel doellozer dan ons leven.

+1
Het lezen van dat boek neemt uren in beslag waar je even goed andere hedonistische praktijken kan doen.

En je denkt dat niet te kunnen zonder zo'n boek? Je klinkt nu als een wandelende reclamespot eerlijk gezegd en aangezien velen elkaar op dat gebied napraten hang je toch ook aardig vast een patroon. Het patroon dat voorgeschreven wordt door een boek. Be your own guru!

Daar dacht ik 5 maanden iig heel anders over:

Toch maar 'A new earth' van Eckhart Tolle uitlezen dan. Ik vond het in het begin vet interessant maar het werd me later allemaal wat te wazig en zweverig, maar laat ik het maar eens een kans geven.

Ik begon weer met lezen omdat ik dit weer wilde voelen:

Hebben jullie ook wel eens dat je gewoon een beetje relaxed thuis zit, een beetje aan het chillen bent en niks aan je hoofd hebt en je ineens echt zo'n ongelofelijke straling van liefde en geluk hebt die zo ****ing diep en bizar is? Ik had dat laatst dus een paar keer en ik hoop dat vaker te kunnen ervaren. Volgens mij speelt meditatie daar wel een rol in.

Echt ik liep met een glorieuze smile van hier tot Tokyo rond zonder ook maar enige logische rede. Als ik me vaker zo zou kunnen voelen ben ik echt de gelukkigste man op aarde heb ik het idee:p

Is dat ook wat jullie voelen wanneer jullie mediteren?

Anyway, Eckhart Tolle geeft zoals hij zelf zegt sign posts dmv woorden om die realiteit die al in jou zit te 'vinden'. Het is mij gelukt via zijn boek dus ik kan het anderen absoluut ook aanraden om er een torrent van te vinden en het te luisteren. Zonder zijn boek had ik nooit geweten dat er meer was dan de gedachten patronen in mijn hoofd want ik identificeerde me er mee.

Ach, bepaalde mensen voelen zich beter bij dat soort gedachten Eric. Ik ben zelf ook wat nuchterder. Maar ik moet zeggen dat ik er wel eens nut aan heb gehad mijn gedachte uit te schakelen, of iig even de focus op de toekomst langs me neer te leggen, om zo beter door het moment te komen.

Als je eens wat tijd over hebt, en je krijgt dat boek toevallig in handen (mijn huisgenoot heeft een copie), dan is het best de moeite. Je kan er voor jezelf uithalen wat je nuttig vindt.

Maar idd, de meeste mensen die gewoon knallen met hun leven staan er sowieso niet zo bij stil en leven meestal wel meer in het nu.

Je hebt toch ook wel door dat een richtingwijzer je in een richting stuurt. Als je nu het pad naar links in gaat weet je niet wat er rechts nog te zien is. Natuurlijk maakt ieder mens keuzes maar zo'n boek opent geen nieuwe paden maar knalt in feite een slot op bepaalde paden omdat het niet in de filosofie past van de schrijver.

Leuk die filosofische taal coderingen, maar het blijven aansteker lichtjes, ik prefereer bulldozers over m'n zelf controle voor een transformatie van het mentale model vanaf de grond af.

Bovendien is de adoptie van spraak of schrift van een ander altijd de aanname van een opzet en dus een raamwerk over de staat van absolute vrijheid binnen het bewustzijn.

Terug
Naar boven