Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

Wat is dit nu weer voor zweverige nonsens, fl**ker toch op :roflol:

Dat slaat natuurlijk nergens op. Menselijke emoties heeft iedereen en stress hoort er net zo goed bij. Alleen heb je geen boek nodig om daarmee leren om te gaan. Dit boek programmeert als ik dit zo lees, je haalt er uit wat je denkt nodig te hebben en gaat daar naar leven terwijl je volgens mij toch echt beter je eigen richtlijnen kan volgen. Maar goed nu zal er wel weer een epistel volgen dat het boek dat juist aanleert (of zoiets).

Ow, is dat zo? Waarom zijn er dan psychologen en psychiaters?

Waar worden richtlijnen op gebasseerd? In mijn inziens door bijv. omgeving, opvoeding en ja ook door boeken die je leest.

Je begint goed door te zeggen: "je haalt er uit wat je denkt nodig te hebben" en daar had je het bij moeten laten. Iedereen "kiest voor zichzelf" wat hij of zij wilt denken/doen, in wilt geloven zolang dat beargumenteerd kan worden en dingen niet klakkeloos worden overgenomen lijkt mij dat prima.

---------- Toegevoegd om 15:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:16 ----------

Wat is dit nu weer voor zweverige nonsens, fl**ker toch op :roflol:

Heb je het boek gelezen?

Overbodige vraag lijkt me, ik reageer toch duidelijk op de samenvatting die erover gepost werd hier. En dan weet ik al meer dan genoeg.

Overbodige vraag lijkt me, ik reageer toch duidelijk op de samenvatting die erover gepost werd hier. En dan weet ik al meer dan genoeg.

Hmm.... Een samenvatting beschrijft de essentie en hoofdlijnen maar het origineel is in sommige gevallen beter. Ikzelf heb het boek gelezen en die vind ik een stuk beter dan de samenvatting. Deze samenvatting is door iemand anders geschreven en niet door de auteur, dus andere interpretaties, woordkeuze/zinsopbouw wat dus eigenlijk een nieuwe tekst kan geven.

Tja het thema is bekend... mensen die gaan bepalen hoe wij zouden moeten denken. Niet echt mijn ding maar om het licht uit te drukken. Hoewel 'The Seven Habits of Highly Effective People' me nog wel kon aanspreken omdat het meer rationeel denken is, maar dit is toch wat anders. Hoef die vage dingen niet.

Je bent meer de inhoud aan het nazeggen volgens mij.

Dat maakt ons of het universum nog niet tot goddelijk..

Dat slaat natuurlijk nergens op. Menselijke emoties heeft iedereen en stress hoort er net zo goed bij. Alleen heb je geen boek nodig om daarmee leren om te gaan. Dit boek programmeert als ik dit zo lees, je haalt er uit wat je denkt nodig te hebben en gaat daar naar leven terwijl je volgens mij toch echt beter je eigen richtlijnen kan volgen. Maar goed nu zal er wel weer een epistel volgen dat het boek dat juist aanleert (of zoiets).

In een community nog wel? Je speelt als PUA een rol, komt toch aardig fake over. Moet je verder natuurlijk zelf weten als het lekkere poesjes oplevert maar het spelen van een PUA heeft natuurlijk weinig te maken met het leven zelf.

Het universum is tijdloos, stilte, niets oneindig blabla (dus de ruimte, niet de dingen in het universum) en Ecky noemt dit god, I don't care what you call it. (Einstein overigens ook)

Emoties zijn idd natuurlijk, maar kunnen ook schadelijk zijn als je ze maar eindeloos hebt door gedachtes (bijvoorbeeld stress). Ze zijn alleen nuttig als ze op dit moment van toepassing zijn.

Zoals ik al zei heb ik geen 'outer game', ik heb geen 'skils', geen truucjes of tactieken (ken er wel een paar bij naam, maar ik heb ze nooit toegepast, misschien doe ik dat ooit nog wel maar ik vind het niet zo interessant). Vroeger was het idd puur tactieken, zinnetjes etc., maar toen werd dit besproken in de mainstreem media en gasten over de hele wereld begonnen de zelfde lines en truukjes te gebruiken en dus verloor het zn effectiviteit en realiseerden al die fake tactiek gasten dat ze moesten overstappen op 'natural game'. Innergame houd zich bezig met het worden van een charismatisch persoon dat op natuurlijke wijze vrouwen aantrekt en zoals je in die samenvatting kunt lezen kan een beetje Tolle je helpen om je innergame te verbeteren.

het is toch gewoon, ''train eat sleep repeat'' ? heb je toch geen boek voor nodig ?

of gaat niet over training, want ik heb weinig zin om het topic door te lezen enzo

"Enlightenment (if there is any such thing as enlightenment) is not an experience at all. So, this dawns on you- this realization (if you want to put it that way) that there is nothing to realize. Self-knowledge or self-realization is to realize for yourself and by yourself that there is no self to realize. That is going to be a shattering blow."

"This question haunted me all my life and suddenly it hit me: 'There is no self to realize. What the hell have I been doing all this time?' You see, that hits you like lightning. Once that hits you, the whole mechanism of the body that is controlled by this thought is shattered. What is left is the tremendous living organism with an intelligence of its own. What you are left with is the pulse, the beat and the throb of life."

"It is not something that you can do through any effort, will or volition of yours. It has to be a miracle. Whatever has happened to me has happened despite everything I did. In fact, everything I did only blocked it. It prevented the possibility of whatever was there to express itself. Not that I have gained anything. Only what is there is able to express itself without any hindrance, without any constraints or restraints imposed on it by society for its own reasons, for its own continuity and stability."

"The search is inevitable and is an integral part of it. That is why it has turned us all into neurotics and has created this duality for us. You see, ambition is a reality, competition is a reality. But you have superimposed on that reality the idea that you should not be ambitious. It has turned us all into neurotic individuals. We want two things at the same time." "It dawned on me, 'There is nothing to understand.' When this happened, it hit me like a shaft of lightning. From then on, the very demand to understand anything was over. That understanding is the one that is expressing itself now. And it cannot be used as an instrument to guide, direct or help me, you or anybody."

"And what you are trying to get you can never get, because there is nothing to get." "There is no need for me to say youre not going to get what you want from anyone else either. That you will find out by yourself. But that you cant do either by your own effort or by your volition or by anything you do or do not do. That is not something that happens in the field of cause and effect."

"To me the question of God is irrelevant and immaterial"

"That messy thing called ‘mind’ has created many destructive things. By far the most destructive of them all is God."

UG Krishnamurti. :D De antiguru, drie jaar terug overleden.

Voordat ik quotes en stukken van hem had gelezen had ik overigens alles al losgelaten. Er is niks te vinden en iedere zoektocht is gedoemd te mislukken. Stop er dus mee!

Laatst bewerkt:
Tja het thema is bekend... mensen die gaan bepalen hoe wij zouden moeten denken. Niet echt mijn ding maar om het licht uit te drukken. Hoewel 'The Seven Habits of Highly Effective People' me nog wel kon aanspreken omdat het meer rationeel denken is, maar dit is toch wat anders. Hoef die vage dingen niet.

Elk boek over een gemeenschappelijk thema is hetzelfde boek? Nu ga je globaliseren natuurlijk.....
Dan kan je geen enkel boek lezen want elke schrijver probeert je te overtuigen van zijn of haar idee (wetenschap terzijde).

Ik persoonlijk stond er eerst net als jij tegenover (wellicht iets minder negatief) maar ben het toch gaan lezen omdat ik eigenlijk zonder kennis over het onderwerp een (voor)oordeel had. Achteraf gezien heb ik het één en ander eruit opgestoken en ben ik blij dat ik het heb gelezen.

Laatst bewerkt:
UG Krishnamurti. :D De antiguru, drie jaar terug overleden.

Congrats Eric, wat jij hier quote is de essentie van innergame. Het is je lichaam z'n ding laten doen en jezelf niet in de weg zitten. Het is alles schrappen en tot je core komen.

God in de zin zoals jij en ik het gebruiken is idd een mentaal concept verzonnen door mensen. Tolle bedoelt wat anders en hij weet dat mensen een ander beeld hebben bij God en daarom legt hij ook steeds zo duidelijk uit wat hij er mee bedoelt. (En ik heb nu ook al heel vaak herhaald wat hij er mee bedoelt). Je wilt niet weten hoeveel Christenen pissed zijn om zijn interpretatie en zijn anti religieuze houding.

Elk boek over een gemeenschappelijk thema is hetzelfde boek? Nu ga je globaliseren natuurlijk.....
Dan kan je geen enkel boek lezen want elke schrijver probeert je te overtuigen van zijn of haar idee (wetenschap terzijde).

Ik persoonlijk stond er eerst net als jij tegenover (wellicht iets minder negatief) maar ben het toch gaan lezen omdat ik eigenlijk zonder kennis over het onderwerp een (voor)oordeel had. Achteraf gezien heb ik het één en ander eruit opgestoken en ben ik blij dat ik het heb gelezen.
Iemand die mij probeert te overtuigen om bepaalde zaken in zijn levenswijze te veranderen d.m.v wetenschappelijk onderbouwde en rationele ideeën, die bovendien ethisch te verdedigen zijn, die wil ik gerust in overweging nemen als literatuur indien er tijd voor bestaat.

Een malloot die anderen via subjectieve zweverige pseudo-wetenschappelijke flauwekul wil brainwashen om vooral zichzelf te verrijken hoeft dat idd niet te proberen hier.

Mensen die zo'n schimmige hersenspinsels nalopen vormen ook vaak de risicogroep om opgenomen te worden in sekten. Overigens kunnen dat mensen met hoog IQ zijn, maar zwak van karakter en geest.

Weet niet of dat in die mate hier het geval is, maar de samenvatting voorspelt iig weinig goeds.

Haha deze discussie is zo nutteloos want ik weet hoe super vaag alles klinkt wat deze dude zegt. Maar als je kritisch naar hem luistert (zowel kritisch naar hem als naar jezelf) en ECHT luistert en probeert te begrijpen wat hij zegt (die man doe echt z'n best) dan kan je er echt interessante dingen uit halen. Het is heel moeilijk om het te beschrijven omdat beschrijvingen gedachtes zijn, maar je kunt hier niet over denken. Maar misschien heb je een herinnering van vroeger die heel bijzonder was, maar toch weer heel simpel. Dan begrijp je wellicht wat hij bedoelt. Ik heb bijvoorbeeld een herinnering van toen ik een jaar of 11 was en ik bij mn vader in de auto zat en ik de hele rit naar de volle maan keek en ik van binnen compleet stil was. Dit gaf me zo'n immens gevoel dat het me altijd bij gebleven is. En nu heb ik steeds vaker dit soort bijzondere momenten.

http://www.youtube.com/watch?v=l4xrIfFeN7Q
http://www.youtube.com/watch?v=U3EEwWBL9mk&feature=related

je bent niks, je bent shit. Je bent niet je levenssituatie, je hebt GEEN leven. Je BENT leven. Je hebt niks te verliezen, ook niet leven want hoe kan je iets verliezen dat je bent? = Vrijheid

Laatst bewerkt:
je bent niks, je bent shit. Je bent niet je levenssituatie, je hebt GEEN leven. Je BENT leven. Je hebt niks te verliezen, ook niet leven want hoe kan je iets verliezen dat je bent? = Vrijheid

Bevestiging dat het onzin is. Je hebt niets te verliezen, yeah right.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:38 ----------

De belangrijkste les die ik er persoonlijk uit heb gehaald is dat je dingen meer moet accepteren zoals ze zijn en niet overal gelijk een (negatief) oordeel over hebben. Een simpel voorbeeld: als je een glas melk kapot laat vallen (verspilde cals en eiwitten + zooi opruimen) kan je ofwel gigantisch uit je plaat gaan en je test op de deur afreageren i.c.m. flink wat ziekte verwensingen of je kan accepteren dat het is gebeurd, er geen (overheersende) mening over vormen en gewoon opruimen. Dit heeft mij flink wat geholpen toen ik het boek net uit had maar het is helaas nu wat verwaterd.

Moet je voor zulk basisadvies een boek kopen?

Dat is mijn eigen filosofie MeDieViL. Wat heb ik te verliezen dan?

Treffend om te zien hoe JVR inmiddels door noodzaak is vervallen in de dualiteit met z'n medemens en nu krampachtig nieuwere beeldjes en concepten tracht te boetseren en daar ook nog eens oneindigheid en een bevroren tijds dimensie bij naar boven durft te halen. :roflol:

Zelf door een taal codering geintoxineerd door z'n profeet en nu zelf bezig met een eigen ego om tevergeefs anderen aan zich te binden. Een bankier die initiatie aanbiedt in esoterie waarvan de grondslag en het fundament rust op het eigen imaginaire binnen perspectief.

Gelukkig zijn er nog mensen die hun geboorte wel met verfijnde volwassenheid hebben verwerkt zoals Hagenees Eric die tenminste door het leven gaat als een wezen met 4 ledematen en een lijf en zich terecht beperkt tot de eenvoud van basale gevoelens en prikkels. Nimmer de gedachte schuwt dat z'n ontbinding een feit zal zijn en de moleculaire structuur hem weer laat opgaan in het milieu.

Good stuff bro

Treffend om te zien hoe JVR inmiddels door noodzaak is vervallen in de dualiteit met z'n medemens en nu krampachtig nieuwere beeldjes en concepten tracht te boetseren en daar ook nog eens oneindigheid en een bevroren tijds dimensie bij naar boven durft te halen. :roflol:

Zelf door een taal codering geintoxineerd door z'n profeet en nu zelf bezig met een eigen ego om tevergeefs anderen aan zich te binden. Een bankier die initiatie aanbiedt in esoterie waarvan de grondslag en het fundament rust op het eigen imaginaire binnen perspectief.

Gelukkig zijn er nog mensen die hun geboorte wel met verfijnde volwassenheid hebben verwerkt zoals Hagenees Eric die tenminste door het leven gaat als een wezen met 4 ledematen en een lijf en zich terecht beperkt tot de eenvoud van basale gevoelens en prikkels. Nimmer de gedachte schuwt dat z'n ontbinding een feit zal zijn en de moleculaire structuur hem weer laat opgaan in het milieu.

:roflol:. Ja je hebt gelijk man, ik draaf wel een beetje door. Ego destruction zen modus innerbody kamehamah meditatie hokuspokus modus aan. Ik.. stop.. met.. verkoop.. cijfers.. opkrikken.. aaarhhhhgg ik kan t niet!! Koop het boek koop het boek koop het boek!!

Laatst bewerkt:
Bevestiging dat het onzin is. Je hebt niets te verliezen, yeah right.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:38 ----------

Moet je voor zulk basisadvies een boek kopen?

Het boek is vrij zweverig, en het hoofddoel word al snel duidelijk.
Het is zeker een interessant boek het enige wat ik jammer vond is dat het zo langdradig word.
Lijkt eigenlijk een beetje op meditatie.

Het draait er allemaal om je te bevrijden van gedachtes en je volledig te focussen op het nu. Er zijn maar heel weinig mensen die dat volledig kunnen bereiken. Iedereen kan het erop trainen maar vaak blijft het dan bij heldere momenten.
Ik zou zeggen probeer het eens voordat je oordeelt. Rustige plek opzoeken 10 minuten je aandacht richten op het nu. Gedachtes laten passeren zonder hier aandacht aan te schenken. Als je het goed doet merk je na een tijdje dat je heel vrolijk en gelukkig bent. Bij mij duurt het maar even zodra ik de deur uitga beginnen de gedachtes weer.

Btw veel boerenpummel/onwetendheid reacties hier!

Power of Now :roflol:
Sommige mensen hebben echt niks te doen in hun leven.

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Ik vraag me af wie eerst de Lauw-tour gaat opgaan, Marky of Jvr90. Ik gok Marky.

Terug
Naar boven