XXL Nutrition

The power of Now - De kracht van het Nu

heb de eerste 50p vh boek gelezen, staat heus wel wat in waar simple minds zoals corleone wel wat aan hebben hoor:) (no offence cor;))

Nee, is in feite een groot compliment dat je me nu geeft.

je kan wat hé, met dat placebo-effect:rolleyes:

Als ik mijzelf gelukkiger voel door dit boek, meer in vrede ben met mezelf, mij geen zorgen meer hoef te maken enz dan noem ik dat niet bepaald een placebo-effect.

Als ik mijzelf gelukkiger voel door dit boek, meer in vrede ben met mezelf, mij geen zorgen meer hoef te maken enz dan noem ik dat niet bepaald een placebo-effect.

"Een placebo (Latijn en het betekent: 'ik zal behagen') is een als geneesmiddel voorgeschreven of aangeprezen middel dat geen werkzame bestanddelen bevat. Het woord placebo wordt ook gebruikt als kort voor het placebo-effect. Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling (bijvoorbeeld meer gevoel van welbehagen of opluchting)."

"Een placebo (Latijn en het betekent: 'ik zal behagen') is een als geneesmiddel voorgeschreven of aangeprezen middel dat geen werkzame bestanddelen bevat. Het woord placebo wordt ook gebruikt als kort voor het placebo-effect. Een placebo slaat in die betekenis op een positief psychisch effect dat optreedt door vertrouwen in de heilzame werking van een behandeling (bijvoorbeeld meer gevoel van welbehagen of opluchting)."

Mss ook best even het vervolg erbijzetten:
Het placebo zelf geneest echter niets en het effect ervan is kortstondig. Ook bij geneesmiddelen treedt placebo op door het verwachtingspatroon dat de patiënt heeft. Echte geneesmiddelen dienen daarom het placebo-effect significant te overstijgen om over "medicinale werkzaamheid" te kunnen spreken.

Mss ook best even het vervolg erbijzetten:
Het placebo zelf geneest echter niets en het effect ervan is kortstondig. Ook bij geneesmiddelen treedt placebo op door het verwachtingspatroon dat de patiënt heeft. Echte geneesmiddelen dienen daarom het placebo-effect significant te overstijgen om over "medicinale werkzaamheid" te kunnen spreken.

zulke zaken bevestigen mn punt niet, dus waarom zou ik ze erbij zetten?;)

Ik kan het boek Spiritual Enlightenment the Damnest Thing van Jed McKenna aanraden als je dit onderwerp interessant vind. Het gaat meer naar de basics en haalt alle woo woo er uit en schept meer duidelijkheid. Hier wat outtakes uit het boek:
http://www.youtube.com/watch?v=sDQX3MybtVA
http://www.youtube.com/watch?v=8x0UbAAj6jI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1bfwvK9NVYk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tzXkYGeYFOo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uxVhovaDK1Q
http://www.youtube.com/watch?v=Rp_96Z7coew

@ JVR, wat vind je van Krishnamurti? Hij lijkt me ook exact dezelfde ideeën als Tolle, Watts en McKenna te vertegenwoordigen.

http://www.youtube.com/watch?v=HhFrZ4-nxa4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hbj4nLOPN8o&feature=channel

Ben nu The Power Of The Now ook een 2de maal aan het lezen en kan niet anders dan het volledig met hem eens zijn. Vooral eenmaal je die kracht van het Nu ervaren hebt, al enkele keren aanwezig bent geweest, besef je gewoon dat dit de juiste weg en manier van leven is.
Ben ik er btw ook van overtuigd dat ook Mozart grotendeels in het Nu leefde (zonder dat hij er echt van bewust was mss) en dat hij alleen maar hierdoor dergelijke werken heeft kunnen componeren. Als je luistert naar zijn muziek merk/voel je imo ook die toestand van 'Zijn' (omdat zijn muziek de muzikale weergave van 'Zijn' is).

J. Krishnamurti is een fake. Zoek U.G. Krishnamurti op, dat is the real deal. Sowieso U.G. Krishnamurti en Jed McKenna > Tolle en de rest, als je echt verlichting wilt bereiken tenminste. Tolle is een leuke introductie, maar is crap vergeleken met de keiharde realiteit die U.G. en McKenna je laten zien.

J. Krishnamurti is een fake. Zoek U.G. Krishnamurti op, dat is the real deal. Sowieso U.G. Krishnamurti en Jed McKenna > Tolle en de rest, als je echt verlichting wilt bereiken tenminste. Tolle is een leuke introductie, maar is crap vergeleken met de keiharde realiteit die U.G. en McKenna je laten zien.

is die jed op de een of andere wijze geralteerd tot terrence mcKenna?

Ok thx. Maar bedoel je dat die J. echt fake is? Dus nog een ego heeft, niet echt verlicht is of hij gewoon minder goed is.. Zie nl dat er ook veel boeken van hem op bol.com en zo te vinden zijn.

Ben het eindelijk met je eens, ook al is UG wel erg nihilistisch. Niet met je eens alleen dat Jiddu Krishnamurti een fake is, Jiddu gaat gewoon uit van een positievere levensvisie maar in feite zijn zowel UG en Jiddu voorbeelden van anti-guru's. Daar kan Tolle in ieder geval nog wat van leren.

Je hebt alleen de richting van UG niet begrepen als je denkt dat UG uberhaupt gericht is op verlichting of er naar toe kan leiden. Verlichting is geen doel

Laatst bewerkt:
Ben het eindelijk met je eens, ook al is UG wel erg nihilistisch. Niet met je eens alleen dat Jiddu Krishnamurti een fake is, Jiddu gaat gewoon uit van een positievere levensvisie maar in feite zijn zowel UG en Jiddu voorbeelden van anti-guru's. Daar kan Tolle in ieder geval nog wat van leren.

Je hebt alleen de richting van UG niet begrepen als je denkt dat UG uberhaupt gericht is op verlichting of er naar toe kan leiden. Verlichting is geen doel

Klopt. Maar ik merk dat ik Corleone totaal de verkeerde kant opgestuurd heb met tolle en dat hij zich maar eens in de anti-gurus moet verdiepen om z'n nieuwe Tolle overtuigingen naar de filistijnen te helpen.

Jiddu is geen anti-gurru imo.

Laatst bewerkt:
Klopt. Maar ik merk dat ik Corleone totaal de verkeerde kant opgestuurd heb met tolle en dat hij zich maar eens in de anti-gurus moet verdiepen om z'n nieuwe Tolle overtuigingen naar de filistijnen te helpen.

Jiddu is geen anti-gurru imo.

Jiddu gaf wel lezingen in tegenstelling tot UG maar de kern bleef (en blijft) dat je niet vanuit de leer van een ander tot je kennis moet komen. Ook al gaan sommigen er veel te diep op in en zien in de woorden van Jiddu een waarheid die ze moeten overnemen. Dan hebben ze dus de kern van zijn woorden in feite gemist.

Jiddu gaf wel lezingen in tegenstelling tot UG maar de kern bleef (en blijft) dat je niet vanuit de leer van een ander tot je kennis moet komen. Ook al gaan sommigen er veel te diep op in en zien in de woorden van Jiddu een waarheid die ze moeten overnemen. Dan hebben ze dus de kern van zijn woorden in feite gemist.

Volgens U.G. is hij iig een scam ook omdat hij er zo bizar veel geld mee verdiende. Ik heb me verder niet echt in Jiddu verdiept want ik vond wat hij zei allemaal niet echt to the point. Ik hou van de rauwe belief shattering stuff van U.G. en Jed McKenna. Gelul over wereld vrede, de toekomst van de mensheid etc. boeit me niet.

ik kende hem niet in elk geval (laat me sowieso weinig in met die guru shit), maar ik kan hem wel ergens smaken, afgaande op de dingen die ik er van lees, beetje in de lijn van een westers postmodernisme eigenlijk.

Terug
Naar boven