- Waardering
- 14
Jij hebt duidelijk Een Nieuwe Aarde van Eckhart nog niet gelezen.
& je hebt het recht niet om mij te veroordelen, valt me tegen van jou Silentio, je zit duidelijk vol woede, frustratie enz.. Je pijnlichaam was duidelijk in werking toen je dit schreef, aangezien je hier overkomt als uitschot.
En er is toch alleen maar de kosmische wil, als mens heb je imo nooit iets te willen. En de kosmos is toch 1 groot levend organisme..
En is imo de perfecte situatie om "verlichting" te vinden, als ik het nog niet gevonden heb tenminste
En dat het leven veel gevoel heeft is in feite wel verkeerd geformuleerd, geef ik toe. Bedoel eerder dat het leven van nature goed is + wil tot macht. Alles is wil tot macht hé.
Ik ben het met je eens dat Silentio niet bepaald subtiel en beleefd is in zijn tirade naar jou kant toe, maar wat ik me dan afvraag waarom het dan zijn pijnlichaam zou moeten zijn die hier boekdelen spreekt. Wat is dan een pijnlichaam? Ik stel me er iets bij voor als een zielloos lichaam zonder gezicht met alleen een sip mondje wat rondkruipt en in continue pijn verkeerd? Het kan toch ook gewoon zo zijn dat hij je vervelend vind en onbeschoft reageert? Zoals jij hem vervelend vind omdat hij weer zo reageert... En ook in je laatste punt stel je de mens weer buiten de kosmos, alsof we buiten de natuur staan... .
De kosmos zien als 1 groot levend organisme vind ik niet perse een verkeerde zienswijze indien je beweging en realiteit als leven definieert. En je zal imo ook nooit weten hoe het is om het geheel van de kosmos te zijn. Wie weet wat voor emergentie daar weer uit voort kan vloeien
. De mogelijkheden zijn oneindig..---------- Post toegevoegd 18 July 2013 om 17:27 ----------
haha sorry voor de lange lappen tekst, Tolle zit me al een poosje dwars. Iedereen is er altijd zo vol van, maar ik had juist het omgekeerde. Ik zag toevallig deze discussie en ik dacht ik grijp mijn kans op verheldering.

.
Je neemt gewoon waar imo, er komt geen oordelen aan te pas.
om je verstand als iets verkeerds of illusionair te zien. Je geeft je enige wapen om rotzooi uit je hoofd te houden weg. Dat vind ik ook het meest vervelende aan Tolle, hij zet gelijk het verstand weg als het grote kwaad en zet hierdoor kritisch denken meteen buiten spel.